Dlouho očekávaná Jůlie je dostupná ve třech stupních výbavy. Zákazníci mohou vybírat ze tří výkonových verzí vznětového 2,2litru a benzinového šestiválce bi-turbo.
Tak je fakt že mimo německou prémii té konkurence moc není.
XF-R s 550 Hp tu momentálně není k mání, XJR stojí výrazně daleko víc.
Nikdo krom neprémie v Evropě nic takového nedělá, tak zbývá jen USA s Chargerem 6,4 HEMI (485 HP) který vyjde na nějakých 1,8 mega a Cadillac CTS-V za 2 690 000 (650 HP) event 707 HP Charger Hellcat za 2 500 000 Kč
Ječivý šestiválec nebude rozhodně zlá volba. A bude samosebou lehčí v těch partiích kde je to potřeba. Na Giuilii se těším, podle všeho jezdí tak, jak nic jinýho ve třídě. C obecně v prémii žádným přeborníkem není (motory V6 a V8 beru jako famozní věc, která nahrazuje právě tento nedostatek)
Zase tvoje blbe kecy.
Prodejny Alfy jsou od prodejen Fiatu obvykle oddelene, maji vlastni design a styl a vlastni prodejce. Stejne tak, jako se popelarske vozy u tve oblibene znacky nemackaji ve stejnem showroomu jako premiovky s motory z Dacie.
A 4C se zatim prodava a cenove se zrovna nepodbizi, pod 1.5M se u nas nova koupit neda, nevidim duvod, proc by se sedan s 510 konmi neudal za 2M.
Jinak mě zaujalo, že motor 2,2MJT např. v Cherokee má o 41 ccm větší objem než (správně by mělo být 2,1 MJT) v Giulii. Změna je v o 0,4 mm silnější stěně válců. Ví někdo, proč tomu tak je? Třeba takový VW si u 2,0 benzínu svých 1984 ccm drží už snad 30 let a 2,2MJT je v podstatě nový motor a hned taliáni provádí nějaké změny.
.... všichni víme jak to je - VW dělá držáky: když to jedou perfektně nadesignuješ, tak to holt pak 30 let nemusíš měnit, maximálně děláš dílčí úpravy, ale poctivé německé železo zůstane stejné.... Naproti tomu taliáni to opět nezvládli, motory v Cherokee mají problémy s pístními kroužky, tím pádem žerou olej a o tom co to dělá s DPF atd. už se na diskusních fórech v cizině celkem píše.....
ale ne, jen sranda.... ;-) ten motor v Giulii má narozdíl od Cherokee hliníkový blok, takže holt se trošku změnil i zdvihový objem, nic víc v tom nehledej....
Ta je opravdu fantasticka. Super vybava a jizdni vykony na spicce tridy. Ani ostatni verze nejsou nijak cenove nadsazeny. Chybi mi civilnejsi V6 a benziny obecne.
Ale QV bych si umel pres par drobnosti v designu predstavit! ;-)
Inak narýchlo som pozrel nemecký konfigurátor a páči sa mi výber farieb (grigio Lipari je absolútne originálna a neobvyklá) a niektoré detaily, napr. možnosť vybrať si tri farby brzdových strmeňov (žltú, červenú a čiernu).
No a práve za toto by som si ja kľudne priplatil. Ostatne Giulia boduje najmä svojím vizuálom a tam aj takéto dizajnové drobnosti dolaďujú celok. Ja som mal síce červené strmene v cene, ale zase u Giulie si môžeš vybrať aj farbu. >:D
Mi přijde, že je to barevně stejná bída jako u konkurence, padesát odstínů šedi, ať už je nazvou jakkoliv, jedna modrá, dvě červené. I když díky aspoň za ně, resp. červenou metlu monza, to je ta správná barva pro alfu, já bych měl vybráno. Bíločerný vnitřek s karbonem a tradá. Len ta trůba, len ta (šestiválcová) trůba jim tam chýba... ;-)
.... přitom FCA má atmosférický V6 v Evropě k dispozici, je to verze Pentastaru 3.2 s nějakýma 250PS která se dává do Cherokee.... ale holt Alfa dostane jen 2.0T nebo pak až V6 pro QV.....
Už ma paja opravil. Ja som naposledy videl konfigurátor A4 a tam boli bixenóny sériovo (a za príplatok LED alebo matrix LED), tak som myslel, že sa veci trochu posunuli.
No a testík vyzněl stejně jako zatím všude ;-) Jen čekám kdy začne měření kufru pro chalupáře a srovnávání čudlíků, knoflíků, navigace, jemnosti displeje a pod.
P.S. a samozřejmě to nemá světla na osvícení půlky zeměkoule.
Ono to hlavně nemá motor, chápu, že dvoulitrový dýzl je v této třídě nutnost, ale tady je to jediná možnost. Tvé sportovní cuore by mělo hluboce vzlykat, místo toho rádobyvtipně plácáš o čudlíkách a kufru. :-!
Vzlyká, nevzlyká. Ano dýzl je bohužel nutnost a ty nahoní největší prodeje. Ale dostupnější benzín je za dveřmi. Vzpomeň si na mě u testu auta zde....malý kufr, neprémiové knoflíky, nelogické ovládání a pod.
Ale prd, tohle auto se bude srovnávat s 3er, céčkem nebo XE, pokud bude prostorově srovnatelné, nikdo mít problém nebude, ani v testu na ACZ. Ale to, že má jeden motor, prostě problém je.
Ano nejsou v pozici, aby hned nabídli šest motorů. Bohužel. Prostě to půjde postupně. Důležité bylo obsadit jako první co nejširší spektrum, a to se s diesly povedlo.
Podladit tenhle motor někam ke 350HP by jistě zlehka šlo, ale je otázka za kolik ho berou nebo je stál vývoj od Ferrari a zda by se verze za nějakých 1,5m vyplatila.
Ceny mě pozitivně překvapily, čekal jsem jejich obvyklé alfácké nastřelení. Teď ještě rychle doplnit motory a pokud jezdí tak, jak ukazují první testy, tak by to mohlo být fajn.
ceny zodpovedajú tomu, čo ponúka a kde je konkurencia, ja som myslel na to, že reálni kupcovia už môžu mať k alfe trochu odstup vyplývajúci z neistoty okolo jej budúcnosti, jednoducho zaslintáš, okukneš a nakoniec aj tak kúpiš osvedčenú konkurenciu. Uvidíme, ja jej prajem úspech.
Ceník je hezká věc, otázka je, kdy bude k dispozici nějaké reálné auto, ne jen ty tři pojízdné prototypy které Alfa R používá k focení a putovním testům.....
Říkal jsem si, že se rychle juknu na web AR u nás. Primitivní a lajdácký web bez novinek a po Giulii ani vidu ani slechu.
Oni mají po letech zajímavý artikl a kašlou na to. Ne, minimáně u nás s tímhle přístupem Alfě pšenka nepokvete.
Amatérismus čtvrt století po revoluci nejen do této branže nepatří :no:
ty zapomínáš na to jak velkou mají paletu modelů...oni nestíhají několik let, co měsíc to novinka...tak jim nechej čas... >:D a pak kdo je línej...ital, nebo čech?
... bohužel musím souhlasit....když si například stáhneš na těch webovkách prospekt Giulietty, tak je to prospekt staré verze, která už se 2 roky nevyrábí!!!!!!!
S Giuliettou u nás zjevně razí přístup maximální exkluzivity po vzoru Ferrari. Už chybí jen opatření ve stylu "každý český zájemce o Giuliettu musí vlastnit 5 dalších Alf a následně se rozhodneme, zda si ji zaslouží".
Na to, že jde doposud o jediný model Alfy, který má/měl předpoklady generovat obstojné prodeje a tím i zisk pro ně, vskutku zajímavé.
Jsou to stejní lidé, kteří prodávají řadu let nepovedené a nezajímavé fiaty, zastaralou a drahou (ač krásnou) Giuliettu a MiTo, což je vlastně přebouchané Punto. Takže zase Fiat....nevím, jak chtějí tito prodejci a servisáci nabídnout premiové služby. Nehledě na to, že nemají ani prémiové podmínky.
Tak v současně nabízených motorizacích bysh si nevybratl. Kdy budou ty slibované benzinové čtyřválce s manuální převodovkou?
Pokud nabízejí výdechy klimatizace pro prostor zadních sedadel jen u QV, tak je to ostuda jako hrom, protože tuto položku měla jako naprostý standard už 156! 8-s
Naopak, v premiove jakekoliv tride je naprosta samozrejmost priplacet si za samozrejmosti. ;-) Jak jinak si vysvetlit priplatek u BMW za delena zadni sedadla, u audi za predni loketni operku atd.
Pravdu máš,prémia ta občas stiahne z kože. Na strane druhej si tam môžeš zaškrtnúť čo ťa napadne. Ja som priplácal za 4zonovu klímu 16tis Kč u mejnstrímu.
To jsou zase čecháčkovské kidy, to je k zblití! Takže mi nezbývá, než zopakovat xkrát prověřené praktické zkušenosti Alfistů: Pokud se Twin Sprark nevytáčí za studena a pravidelně mu dopřeješ olej Selenia Racing (který přitom není vůbec drahý a většinou díky své nadprůměrné teplotní odolnosti ani nevyžaduje dolévání), pořádný olejový filtr a každých zhruba 60-70 0000 km výměnu rozvodů, žádné zadření či potkání nehrozí! 8-s Že na tyto zásady většina českých majitelů kašlala (a pak si skutečně zadřela či přidřela motor nebo ho nechala potkat) je jen a jen jejich blbost!!! :-!
P.S. Super jízdní zážitky s tímto motorem (točivost, kultivovanost, zvuk) za tu ohleduplnost v provozu a zvýšenou olejovou a rozvodovou starostlivost určitě stojí! :-):yes:
Praktická zkušenost alfistů je taková, že se 2.0 TS 16v i 2.0 JTS zadřou nehledě na dolejvání Racingu a to spíš dřív než pozdějc.
Nelži tu, že TS nežerou olej - ony už z principu olej brát musí, protože se ve fabrice zapomnělo na navrtání pístů kvůli odvodu oleje. Neznám jediný kousek, který by během 10tkm nevyjel měrku dosucha.
Na dálnici se olej v TS přehřívá (ono se totiž šetřilo a olejovej chladič se nemontoval - jen výměník voda/olej), dlouhej zdvih u dvoulitru mazání taky nepomáhá - výsledkem je, že když to do 200tkm nezaklepe i při nejlepším olejovym servisu, můžeš si gratulovat.
Mám tu 2.0 JTS s najetými 37tkm, co pořád jezdila na Racing a má už pěkně ojetou kompozici na šálách - a to je JTS vrchol evoluce Twinů se všemi vylepšeními...
Zkušenosti s JTS nemám, ale rozhodně nelžu. Vlastním 156 s klasickým 2.0 T.S. EU2 (114 kW) a při použití Selenie Racing mi olej opravdu neubývá nebo jen nepatrně (při větším nájezdu mezi výměnou). Je tedy fakt, že zatím mám natočeno jen 79 000 km, protože to auto mám opravdu jen pro radost na víkendové vyjíždky a na srazy a na zimu je uložené v garáži. Svezení je to ale pořád parádní a vždycky se těším, až se projedu. Ovšem kamarád na dvoulitrovém Twin Sparku se svojí 156 najezdil 310 000 km, jen s několikerou výměnou rozvodů a svíček. Samozřejmě ale přísně dodržoval zásady, které jsem uvedl. :-!
Hlavně, kdy budou šestiválce???? Co je to za pokus o návrat do ligy bez šestiváců, s jedním čtyřhrnkovým dýzlem?
Zvenku je to pohledné auto, vnitřek se mi extrémně líbí, jezdí podle prvních ohlasů výborně, ale kde je ku... šestiválec?
Ale klidně i dýzl, hlavně šestiválec, rozdíl v pocitu ze stejného modelu auta osazeného čtyřhrnkem a šestihrnkem je prostě rozdíl třídy bez ohledu na palivo a nejde jen o dynamiku samotnou.
Jsi si jistý s tím začátkem prodeje? Mají ty šestiválce? Osobně si myslím, že to není taktika, ale že motory prostě hotové nemají. Popravdě nechápu, jaký problém by byl pustit nějakou podladěnou verzi toho benzinového QV šestiválce, ale zjevně to problém je.
Já netvrdím, že je mají hotové, spíš si myslím, že nemají. Ale ať to radši udělají později, ale pořádně. I z hlediska řady, je lepší, když budou uvádět co půlrok něco nového...ale nesmí se to přehánět, aby z toho byl třeba rok, dva...
Vsadím 100 býků proti koženému lasu, že žádný podladěný šestiválec nebude.... :-! Ono by pro něj ani nebylo místo po tom co přijdou (přijdou?) ty dvoulitrová benzinová turba. Silnější by měla mít cca 300 koní. Kam by se potom ta podladěná V6 zařadila? :-!
Nominálne áno, reálne nemusí, predsalen by to stále bolo 2,9 V6 biturbo, len s odlišným prepĺňacím tlakom, takže možno by to bolo podobné, ako medzi 110 a 140 kW verziou 2,0TDI.
Plus si připočti, že by tam oproti QV chyběly karbonové díly, aktivní aerodynamika a další věci, takže by to ve výsledku bylo prostě nejenom slabší, ale celkově civilnější auto. ;-)
Právě že ty šestiválce mají. Naftové s jedním (Jeep) i dvěma turby (Maserati) a benzín taky (Maserati). Auto je umožňuje zastavět, tak nevím, kde by měl být problém, je nabídnout.
Problem to je a jmenuje se Maserati Ghibli.
Jezto Maserati nikoho moc nezajima, jeho klientela je malo pocetna, no na novou Alfu se ceka jako na smilovani, nechteji prodeje Ghibli zariznout levnymi sestivalcovymi Alfami.
No neviem, či je medzi šesťvalcom v QV a vrcholným benzínovým štvorvalcom ešte priestor pre verziu, ktorú by ľudia nejak žiadali. Neviem presne, aký bude mať výkon ten 2,0TBi, na americkej stránke sa píše o 276 hp (206 kW), 400 Nm a 5,5s na stovku, čo je slušné. Komu by to nestačilo, zrejme siahne rovno po QV.
Keď už V6, tak skôr naftový, tam vidím väčší trhový potenciál.
Hlavne ale, aby tie benzíny prišli čo najskôr, iba s verziou QV moc kupcov nenájde.
Isteže sa tam niečo vopchať dá, otázka je, či by takúto Giuliu kúpilo väčšie ako zanedbateľné množstvo kupujúcich. Inak náročné by to byť nemalo, viem si tam predstaviť podladenú vrcholnú verziu povedzme s 350k ako priameho konkurenta 340i či S4. Len skrátka v situácii, keď Alfa nezvláda dať na trh ani len R4 benzíny s bežnými výkonmi mi príde úplne nereálne očakávať takúto okrajovú motorizáciu.
Čítal som, vyzerá to sľubne. Na rozdiel od Jaguárieho/Fordáckeho benzínu v XE si ten benzín s Giuliou zdá sa rozumie. A to má byť ešte silnejší, vychádzajúc z americkej stránky Alfy 206 kW a 400 Nm. Ten by som videl ako ideál pre športovo ladené Cuore sportivo.
Tak ked si veria s QV, ze ju vypustili, tak aj nieco slabsie by sa predalo. Myslim, ze aj BMW aj Audi preda viac 340i / S4, nez M3 / RS4. ;-) A viacvalcovy bezin by v US a Cine isto siel na odbyt.
Maj Pentastary od Chrysleru, nicméně ani tam nemaj prachy do nich investovat, v podstatě krom té verze 3,2 na tom motoru neudělali nic. Používaj to tak jak to vyvinul Mercedes a dotáhl Cerberus. Proti GM sou v tomhle děsně pozadu
hele na V6 u Giulie zapomeň.... V6 benzín bude na 99% jen ten pro QV, žádný jiný, neplánuje se to.... a ono "podlaďovat" to QV by asi nebyla až taková sranda, ten motor je asi hodně drahý, nestudoval jsem to do detailu ale defacto je to V8 z nějakého aktuálního Ferrari kterému vzali dva válce.... (sorry za tak primitivní popis, ale fakt nemám čas to studovat pečlivěji). Čili brát takovému motoru 100 koní a tlačit ho cenově dolů by asi z jejich pohledu bylo kontraproduktivní....
No a V6 naftu samozřejmě FCA má, můžeš ji mít v Ghibli, ale jestli se jí dočkáme u Giulie je ve hvězdách.... před dvěma lety se o tom mluvilo, ale od té doby jsem neviděl jedinou prezentaci od FCA, kde by u něj aspoň byl napsáno "may be".....
čili v tomto ohledu to fakt vidím černě.... (přitom jak jsem psal výše, Jeep Cherokee si v EU můžeš koupit s Pentastarem 3.2 V6 atmo, čili motorem, který by do Giulie sednul jak zadek na hrnec....)
Prostor tam je, ale tak trochu si myslím, že to nedají nákladově. Produktivita italskýho vývojáře ve Ferrari bude jistě vyšší než ta běžná na apeninským poloostrově, ale přesto poloviční proti normální Evropě a tím pádem motor musí být 2x dražší než by bylo obvyklý ;-)
P.S.: on to pravděpodobně nebude ani podobný motor jako je v Ghibli...
Upřímě.... tedy většina lidí pláče nad absencí takových motorů, ale z diskutérů by si tohle auto maximálně tak koupil ty, nebo Dinar, popřípadě ještě možná Emel >:D Další jen brečí na internetu, nebo by si za víc než mega stejně nekoupili Alfu, ale radši BMW.... Pro nás ostatní je důležité, jestli bude třeba v nabídce i nějaké to R4 turbo, ať už to zminované, nebo proč nezačít nabídku někde kolem 150-170 koníků, i kdyby to měl být 1.4 T, protože třeba D3 to nabízí.
Je super, že je vrcholná verze takto výkonná a zároveň by mělo být cílem Alfy, aby si každý zákazník mohl alespoň k tomuto potenciálu "čuchnout" s méně naditou peněženkou.
A pro Hammunasakru je to málo sci-fi, tak ten pro to určitě taky nepoběží >:D
Podstatné je, že si ty motory kupují zákazníci německé prémie, takže pokud jím chce Alfa konkurovat, tak by je asi nabídnout měla. Tím spíš, že je auto umožňuje zastavět a koncern FCA ty motory má.
A přesně o tom celou dobu píšu, je fajn, že mají čím pokrýt flotilové potřeby (navíc otázka, opravdu se svou image chce alfa dýzlovou julčou konkurovat záplavě rfiremních 320d a a4 2,0tdi atp.?) nebo jsou pro ni šestiválce důležitější pro znovuzrození jak značky tak střednětřídního modelu, než pro zbytek konkurence? Já si myslím právě to. Jinými slovy, oni nutně potřebují cuore sportivo, ne obyčejný (protože v každém autě) R4 dýzl. A že ho potřebují, vědí sami, proto všude prezentují julii jako QV, proto byla první tato verze, jenže i tak je to střelba mimo terč, vrchol je hezká věc, ale okraj, to pořádné povědomí neudělá, chce to ekvivalent něčeho jako byla 156 2,5i, aktuálně nějakou V6 s 350 koňmi v benzinu a 300 koní z V6 nafty. Že tohle konkurence neprodává? Stačí se podívat na inzertní portály, A4 3,0 tdi, 330d, 335d, 335i není problém, je jich plno, tahle auta dělají reálnou image modelu (jsou dosažitelné), ne S4/RS4 nebo M3 to jsou třešničky na dortu, které stojí finančně mimo dosah většiny i jako ojetiny.
No na mne ta Alfa působí právě tím, že chtějí prodávat právě těm firmám, aby měli co nejvíce kusů prodaných aut.. QV je právě taková ukázka, že ten váš firemí diesel má sportovní rodokmen...... na druhou stranu, třeba když nalákají ty firemní zákazníky, tak se tím zaplatí vývoj větších benzínů... :-) Třeba se dočkáme ;)
Já bych si ho koupil v kombíku a v benzínu s cenovkou někde kolem milionu. Kdyby za ty peníze byl šestiválec, klidně nějakých 300k, tak s chutí něco přihodím.
Ale s R4 naftou sorry, to ne. A QV je za 2M, to je příliš mimo mé obzory.
České zastoupení Alfy Romeo buď zatím moc nevěří, že se Giulia dostane na trh, nebo vůbec netuší, že se v Itálii nějaké nové auto zrodilo, v lepším případě místní centrála najela na jižansky pohodový přístup k práci :-)