ji všichni obdivují, ale odvahu na koupi už má jen málokdo. Kdo by měl taky důvěru k autu, kterému odložili premiéru tolik krát, že konkurence mezitím má nový model.
ono hlavně ta kvalita evidentně furt není ono, viz ty aféry v USA kde to xy novinářům během testů zdechlo nebo padlo do nouzáku po ujetí 2 kol na okruhu nebo pár set km po silnici >:D
Nechapem, ze v dnesnej dobe, ked je vacsina dielov od externych dodavatelov, nedokaze Alfa stale postavit aspon priemerne kvalitne auto. Clovek by myslel, ze to uz pri dnesnych technologiach nemoze byt az taky problem.
První, co by měla Alfa udělat, pokud chce zvýšit prodeje Giulie, je zavést do výroby dvoulitrovou benzinovou verzi s manuální převodovkou. Její absence v nabídce je ostudná a skandální! Hned poté by měla následovat Giulia Sportwagon, které by se na řadě evropských trhů prodávalo podstatně víc, než sedanu. Snad by ta odlišná záď nestála zase takový mailant. Ale Alfa je zřejmě s prodeji Giulie spokojená a marketing neřeší, že... ;-\ :-(:'-(:-O:no:
suhlas Arese... a za dalsie ( uz sa opakujem xy krat ) chyba mi u alfy 5 dverove MiTo ... mozeme len hadat kolko by MiTo predavalo keby sa vyrabalo aj v 5 dveraku... ale iste by predavalo viac ako dvojnasobok sucasnej mizerie... a este by to k Stelviu chcelo nejake mensie SUV/cross ktory by to tam tahal predajmi... ( nieco ako evoque ) lenze to by sme od alfy asi uz chceli moc.. po ukonceni 159tky a 166tky to tam proste uz nefunguje a dnes by som si kludne uz radsej kupil ( mat nejaky ten melon navyse ) nejaku optimu GT alebo arteona ako auto od znacky ktorej buducnost je stale vo hviezdach a kde stale nevies co bude zajtra... neviem kto to tam riadi ale asi aj 5-6 rocne dieta by to zvladlo lepsie a prislo na to skor co alfe k prezitiu chyba a co vyrabat a naopak co uz moc neriesit
Je mi to líto, ale pro příští rok nebude nic a to se vsadím o co chcete. Na to nemůžou být peníze, nevím z čeho. Prodej sedanu v Evropě je diskutabilní, na to je tu 3D a Alfa by měla jít svou cestou a ne se pořád chtít s nimi srovnat. Bez kombíku, klasického dvoulitru a manuální převodovky za rozumný peníz , to je cesta do pekel . Do améru se měli cpát až se rozjede Evropa, kde je pořád ještě šance se uchytit. Obávám se, jestli půjdou ještě prodeje dolů, budou potíže /už asi jsou teď/......
chce to nové Mito postavené na zbrusu novým Puntu. Není. A novou Giulietu by už taky měli postavit, ale turecké Tipo určitě není na použitelné platformě.
Mám zato, že nová Giulietta se neplánuje a Mito už vůbec. Ono to vypadá, že se neplánuje vůbec nic, jen dalších 10 let živořit se dvěma modely po jedné karosářské variantě. Cítím další prů*er.
Oni totiž v reálu nemaj na nic peníze, sice furt házej čísla, jak FCA snižuje dluh, zvyšuje zisky ale už nepíšou, že třeba takový Chrysler představil za 7 let co to vlastní 2 nové modely a z toho jeden byl totální propadák.
Dodge ještě lepší, ti představili jeden ejdiný nový model - taky propadák.
No a protože v USA začali klesat už i prodeje obstarožních pikapů RAM kompletně vyvinutých a dotažených za dua Daimler/Cerberus......v podpstatě je drží nad vodou Jeepy, Ferrari a mírně se zvedající prodeje Alfy.
A v Evropě ještě sem tam prodaj nějaké to Tipo, 500 a hlavně užitkáče.
Ale do vývoje, inovací, motorů jde naprosté minimum a snaží se žít z toho co levně nakoupili a čekaj asi na zázrak nebo že je někdo koupí....
...myšleno v procentech samosebou. Dost dobře nechápu co je nahoře za komenty.
Naprosto jasně se ukázalo, že stěžejním produktem je SUV Stelvio, opět stejně jako u Jaguaru jsem si téměř jistý, že pokud by SUV přišlo dříve než nové sedany, ty by se následně prodávaly lépe.
Kombi na tom nic nezmění, ani teoretiky co pláčou nad manuálem v dvoulitru a evidentně bude spíš problém v kupní síle.
Větší problém vidím v absenci dostupného šestiválce a otálející nabídku naftové V6 použité např v Ghibli.
Možná by ještě k většímu růstu pomohlo nějaké menší( kompaktní) suv, nebo crossover. Dát mu hezké šatičky by AR a (v rozumné míře) využít techniku od Fiatu. Cpát se do vyšší střední...... myslím není dobrý krok. :-)
ked vsade frcia uz crossy a SUVecka... ved ani "mensia" giulia sedan predajmi zatial ziadna slava ... keby radsej spravili 5 dverove MiTo a potom nejake sikovne dostupne cuore sportivo ktore by mohlo konkurovat MX-5-ke ... akoze nechcem hrat mudreho ale v case nastupu crossov a SUVecok alfe velky sedan k zachrane uz rozhodne nepomoze ... to uz najskor treba nejaky mensi cross spravit ( predsa len stelvio je uz dost velke a drahe ) nieco cim by povedzme konkurovali evoque-u alebo nejakej Q2-ke ...
Na úspech, alebo neúspech predajov sa treba pozrieť z dvoch pohľadov. Ak chcela Alfa Giuliu predávať ako masovku strednej triedy a výrazne vyššiu cenu si ospravedlniť niečím špeciálnym, napr. objektívne špičkovými jazdnými vlastnosťami, ktoré mimochodom 2/3 majiteľov (hlavne majiteliek) tejto triedy vôbec nezaujímajú, môžeme sa baviť o totálnom neúspechu. Absenciu verzie kombi na tomto mieste treba považovať za úplný fail, ktorý ukazuje na neschopnosť manažmentu racionálne uvažovať. Ak sa ale na predaje pozrieme optikou „prémiovej“ triedy, do ktorej sa Giulia tlačí (chce tlačiť), tak predaje na úrovni cca 3500 – 3800 ks za mesiac nie sú žiadnou tragédiou. V niektorých mesiacoch sa dokonca Giulie predalo viac ako Jaguaru XE. Otázka, čo je to vlastne tá „prémia“ a či Giulia do nej naozaj patrí. O tom rozhodnú zákazníci a zatiaľ to vyzerá, že postaviť krásne, technicky vyspelé a špičkovo jazdiace auto je jedna vec, ale dokázať ho predať úplne iná. Za seba hovorím, že najväčším problémom predajov bolo nekonečné odkladanie uvedenia na trh, čo potencionálnych zákazníkov zneistilo, aktuálna absencia verzie kombi, ktorá v tomto segmente tvorí polovicu predajov a samozrejme sebavedomá cena, ktorá bude musieť ísť o cca 3 – 4 000 € dole, inak to bude posledný sedan tejto značky a so Stelviom (ktorého sa napr. za minulý mesiac predalo viac) možno aj posledné modely vôbec.