Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Spider: první dieselový roadster na českém trhu

Od začátku března se na českém trhu prodává Alfa Spider a to rovnou se třemi různými motory.
Zpět na článek
2. 3. 2007 14:45
neregistrovaný "Kubas"
2. 3. 2007 15:37
neregistrovaný "fangio"
4. 3. 2007 13:51
neregistrovaný "007"
4. 3. 2007 16:39
neregistrovaný "Beaumont"
4. 3. 2007 18:15
anonym
5. 3. 2007 10:47
neregistrovaný "Ondra"
2. 3. 2007 15:34
2. 3. 2007 15:50
neregistrovaný "Tibby"
2. 3. 2007 17:27
neregistrovaný "Hornet-9"
2. 3. 2007 16:15
neregistrovaný "chudák"
2. 3. 2007 16:43
neregistrovaný "jiri"
2. 3. 2007 17:10
2. 3. 2007 17:47
anonym
2. 3. 2007 17:54
2. 3. 2007 18:18
anonym
2. 3. 2007 18:31
2. 3. 2007 18:45
anonym
2. 3. 2007 19:24
4. 3. 2007 15:18
2. 3. 2007 19:43
neregistrovaný "Hornet-9"
2. 3. 2007 18:45
neregistrovaný "Ian"
2. 3. 2007 18:58
anonym
2. 3. 2007 21:24
neregistrovaný "Lol"
3. 3. 2007 12:39
neregistrovaný "hannibal lecter"
2. 3. 2007 19:30
neregistrovaný "REAL"
2. 3. 2007 19:40
2. 3. 2007 19:53
neregistrovaný "hannibal lecter"
2. 3. 2007 20:06
neregistrovaný "hornet-9"
2. 3. 2007 20:16
neregistrovaný "hannibal lecter"
2. 3. 2007 22:02
neregistrovaný "Hornet-9"
2. 3. 2007 22:05
neregistrovaný "Hornet-9"
2. 3. 2007 23:44
3. 3. 2007 10:33
neregistrovaný "Hornet-9"
3. 3. 2007 12:00
3. 3. 2007 20:56
4. 3. 2007 17:47
2. 3. 2007 23:53
3. 3. 2007 12:31
neregistrovaný "hannibal lecter"
4. 3. 2007 12:29
neregistrovaný "Hornet-9"
4. 3. 2007 13:21
4. 3. 2007 14:10
neregistrovaný "Hornet-9"
3. 3. 2007 12:37
neregistrovaný "hannibal lecter"
3. 3. 2007 13:22
3. 3. 2007 14:00
anonym
3. 3. 2007 14:54
neregistrovaný "hannibal lecter"
3. 3. 2007 16:31
3. 3. 2007 20:06
anonym
4. 3. 2007 18:42
neregistrovaný "petrt"
4. 3. 2007 19:06
anonym
5. 3. 2007 23:23
neregistrovaný "petrt"
4. 3. 2007 22:32
neregistrovaný "BOBY"
4. 3. 2007 22:56
neregistrovaný "Tony"
2. 3. 2007 20:42
neregistrovaný "coolio"
2. 3. 2007 23:48
anonym
4. 3. 2007 18:45
neregistrovaný "petrt"
4. 3. 2007 19:11
anonym
5. 3. 2007 23:30
neregistrovaný "petrt"
3. 3. 2007 13:41
anonym
3. 3. 2007 21:28
neregistrovaný "gld"
4. 3. 2007 23:01
neregistrovaný "RS"
4. 3. 2007 23:17
neregistrovaný "Milý stydlín"
4. 3. 2007 23:24
anonym
4. 3. 2007 15:33
neregistrovaný "hm"
4. 3. 2007 16:21
neregistrovaný "Kubas"
2. 3. 2007 14:45
Alfa Spider v naftě?
Když v Topgearu jezdili s Brerou coupe, tak o ní mimo jiné řekli:"můžete ji mít i s dieselem, pokud patříte k lidem, co si myslí, že Mona Lisa by měla mít knírek". No nevím, co by teda řekli na tohle... Brera Spider je nádherná, motory JTDm skvělé, ale dát to dohromady, to mi opravdu nejde na rozum... :-O
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "fangio"
2. 3. 2007 15:37
Re: Alfa Spider v naftě?
benzín je benzín, ale žádný diesel neumí to, co JTDm :yes: :yes:
neregistrovaný "007"
4. 3. 2007 13:51
Re: Alfa Spider v naftě?
Tak se už prober!!!!
neregistrovaný "Beaumont"
4. 3. 2007 16:39
Re: Alfa Spider v naftě?
A naopak: žádný nafťák světa neumí to co pořádný benzín (např. šestiválce Alfa), například se radostně vytáčet od 2000 do 7000 a projít u toho tolika tóny a barvami zvuku jako symfonicky orchestr.
Jinak o zátahu JTDm ve středních otáčkách nepochybuji, jel jsem s ním. Ale moje Alfa spaluje benzín...
anonym
4. 3. 2007 18:15
Re: Alfa Spider v naftě?
moje zase spaluje naftu!! mam prave 2,4 jtdm - renomovanou alto deltou jsem si ho nechal naladit - mam 225 koni a 440 Nm, stalo to brutalni majlant ale ma 159 jezdi jak DAS!!!
Kdyz ho zenu, bere 9 litru, kdyz jedu pijanko bere 6,5 litru. Zkousel jsem i 2,2 JTS - cestovni rychlosti 80 km jsem se nedostal pod 8 litru...., jinak jsem jezdil za 11 litru.
TADY JE JASNY DUKAZ ZE NAFTA MA SMYSL A BUDE VICE A VICE SE PROSAZOVAT!!!!
neregistrovaný "Ondra"
5. 3. 2007 10:47
Re: Alfa Spider v naftě?
A proč ne? Přeci teď má alespoň každý možnost volby...A to že se někomu nelíbí nafťák, tak ať si ho pro Boha nekupujem, ale mě zas nejde na rozum to nesmyslný polemizování...
A opravdu nechápu to černobílé vidění světa: ve spor´táku nemůže být nafta.... nejlepší je nafta...néééééé nejlepší je benzin.....
Já se už vůbec nedivim, že to na našich silnících vypadá tak, jak to vypadá, když zřejmě každý druhý řidič je chudák, který si musí dokazovat, že právě jeho benzín/nafta je ten nejlepší a nejrychlejší...
2. 3. 2007 15:34
Zvykáme si...
Na to,že dnes nás už nemůže jakýkoliv motor v čemkoli, nějak výrazně překvapit.Sporťáky mají diesel,Jaguar má diesel,ty motory jsou tak našlapané,že už jsou všude... ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Tibby"
2. 3. 2007 15:50
Mno..
Tenhle Spider je nádherný! :yes: Škoda toho..ehm..pofidérního (chápat, prosím, v kontextu s otevřeným sporťákem!) motoru.. :no: Škoda, že to lidi chtějí..škoda, že je na to navykl VW se svojí značkou AUDI..
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Hornet-9"
2. 3. 2007 17:27
Re: Mno..
Já si myslím, že Alfa s tím dieselem prostě jen musela reagovat na situaci na trhu, protože dnes ho už mají všichni, jak BMW 3 Cabrio, tak M-B CLK cabrio, ale i třeba Volvo C70 a o Audi ani nemluvím).
neregistrovaný "chudák"
2. 3. 2007 16:15
jediná vada
Jediná vada na tomto krásném vozítku je, že na něj nemám.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jiri"
2. 3. 2007 16:43
DIESEL
Jel jsem s BREROU 2,4 diesel a to je drsna dynamika a jede jako das, nejakej typek v prassatu to zkousel rozhybat a mel smulu :)
Do spideru dnes uz deisel patri, za 5 let uz tam bude benzin jen minoritne....
Rozbalit vlákno
13
2. 3. 2007 17:10
Re: DIESEL
Nikdy! To si myslí ti, co terazky sedlají naftu, ale benzín je věčný ;-) :yes: jako diamanty ;-) Hemi Rulez ;-) :yes:
anonym
2. 3. 2007 17:47
Re: DIESEL
sorry ale naivni nazor....
diesel ma z fyzikalniho hlediska lepsi efektivnost, v minulosti technika nebyla schopna teto vyhody vyuzit, dnes uz to je realita.
mozna budou benzinove motory k dispozici, ale ze stejneho objemu bude diesel davat o cca 15% vetsi vykon, o tocivem momentu ani nemluvim....
2. 3. 2007 17:54
Re: DIESEL
omyl! Diesel nedává ze stejného objemu větší výkon ani kroutící moment! To co považuješ za "přirozenost" těchto motorů je pouze důsledek přeplňování, které z řady důvodů lépe vyhovuje dieselu (tlak spalin, jejich teplota, možnost vzniku samozápalů u benzínu atd atd). Tip: Srovnej údaje atmosferického motoru 2.0 benzín a 2.0 diesel. Vyšší tepelná účinnost dieselu se zde projevuje pouze v nižší spotřebě.
anonym
2. 3. 2007 18:18
Re: DIESEL
hele to nema logiku, disel ma vetsi efektivnost a nezalezi to na preplnovani (efektivnost - je to charakteristika mensi ztratovosti energie v premene na praci)
to ze dieselu "svedci" preplnovani je pravda ale pouze mu pomohlo dohnat a predehnat benzin pro standardni aplikace (komercni provoz). jedinne kde zatim benzin je "ve vyhode" je u zavodnich motoru z duvodu kratsi reakcni doby a rychlejsiho horeni, to je ale u komercniho vyuziti jedno....
pokud si vezmes standardni dvoulitr - tak u dieselu je dnes max cca 140 kW a kolem 360 Nm, u benzinu jsme na cca 140-150 kW a tocivy moment je max 280 Nm. Tady je hodne podobny vykon a jasny rozdil v tocivem momentu!
2. 3. 2007 18:31
Re: DIESEL
pleteš jabka a hrušky... Už jsem ti psal aby jsi porovnal atmosfericky plněné motory! Ty mají stejný plnící tlak vzduchu který je roven tlaku okolí. Přeplňované motory by jsi mohl porovnávat za předpokladu, že by jsi u obou motorů měl zaručenou stejnou velikost plnícího přetlaku a vůbec řadu faktorů s přeplňování souvisejících... Proto porovnej atmosfericky plněné motory, kde kostaneš nejvíce relevantní výsledky (pokud nevíš co je atmosferický diesel, tak je to ten bez přeplňování turbodmychadlem)... ;-) Co se týká točivého momentu a výkonu, tak výkon je dávka momentu v čase. Oba motory mají pouze odlišnou charakteristiku, ale kilowata je stále jenom kilowata, ať benzínová nebo naftová. Neplatí tedy, že dieselovaá kilowata je silnější než benzínová...
anonym
2. 3. 2007 18:45
Re: DIESEL
neni duvod proc porovnavat atmosfericke motory, cely vyvoj a pristy "motorova dekada" smeruje k preplnovani. z jasneho duvodu - vetsi vykon!
vykon je v kW ale tocivy moment je Nm - trochu odlisne SI, ne?
2. 3. 2007 19:24
Re: DIESEL
chtěl jsi snad porovnávat, ne? Pokud tedy chceš porovnávat- musíš vědět co porovnat... Z dvoulitrového benzínového čtyřválce dostaneš přeplňováním výkon i přes 220kW a přes 600Nm kroutícího momentu. Viz motory pro WRC. Dobrým příkladem bylo porovnání motoru od VW: 2.0 SDI (už není tuším v nabídce) versus 2.0 FSI. Oba atmosferické plnění, pžímé vstřikování, objem 2.0
4. 3. 2007 15:18
Re: DIESEL
Formule měli v turboéře skoro 1000 koní. ale srovnávat závodní motor s omezenou životností s běžným produkčním dost dobře nejde, protože u WRC ty motory nevydrží 300 000 km a více.
neregistrovaný "Hornet-9"
2. 3. 2007 19:43
Re: DIESEL
SI je jen jedno a pokud si to ze školy dobře pamatuji (už to je docela dlouho) tak ani kW ani Nm nejsou základní jednotky. kW=1000*Nm/s a N=kg*m/(s*s). Tvrdit, že kilowata je jen jedna ale NM jsou odlišný je blbost, protože stejně tak je jeden i kroutící moment v Nm. Dieselový motor má většinou větší otáčkovou pružnost a má větší efektivitu. Pro běžnou jízdu je spíše rozhodující kroutící moment (který udává, jaká je síla na kolech pouze přepočtem přes převodové poměry a ztráty). Naopak pro zrychlení je důležitý více výkon (byť lze z přepočtu na moment a sílu na kolech dojít ke stejnému závěru) a jeho průběh a právě v tom jsou lepší benzínové motory a proto se lépe hodí pro sportovní vozy, protože tady jde mnohem více o emoce. Pokud chci v klidu jezdit je lepší diesel a naopak pro dynamickou sportovní jízdu je lepší benzín
neregistrovaný "Ian"
2. 3. 2007 18:45
Re: DIESEL
Souhlas. Sám jsi napsal, že z dvoulitru dostane turbochrocht 140 kW. A víš, kolik dostaneš t dvoulitru turbobenzínu? Třeba Evolution? 209 kW. Tady máš poněkud porovnatelnější srovnání. A nesmíš zapomenout na rozsah otáče, další a jeden z nejpodstatnějších rozdílů. S Dieselem nikdy nebudeš moci jet stejnou rychlostí na dvojku a zároveň na šestku.
anonym
2. 3. 2007 18:58
Re: DIESEL
co to je evolution?
neregistrovaný "Lol"
2. 3. 2007 21:24
Re: DIESEL
Mitsubishi Lancer Evo. No jo hosi, turbobenzin ... ale aj turbo splav v penazenke >:D Turbodiesel je popularny kvoli spotrebe, pri dynamickej jazde nebude spotreba (2.0TDI) vyssia ako 8,5 litra. Pri turbobenzine, alebo len pri 2.0 FSI to bude pri dynamickej jazde s virom v nadrzi ;-)
neregistrovaný "hannibal lecter"
3. 3. 2007 12:39
Re: DIESEL
přesně tak! :yes:
neregistrovaný "REAL"
2. 3. 2007 19:30
nafta
evolutionem zrejme kolega myslel Mitsubishi Lancer Evo 8,coz je ale uz z tovarny naslapanej motor pro cilovou skupinu zakazniku, diesel udela pri takovym pristupu taky vysokej vykon, sice ne az tak vysokej jako benzin,ale zase ma mnohem vetsi tocivej moment,kterej je dulezitej pri jizde!a kdo jednou porovnal na vlatni kuzi silnej diesel a benzin,ten vi,ze diesel je sviznejsi, benzin se musi porad vytacet a nema silu,pokud to neni nejakej 8valec nebo vetsi motor!neverim tomu,ze nekdo jezdi stylem,ze motor pri jizde drzi neustale v maximu a prave proto je nafta lepsi!jak spotrebou,tak sile pri beznych otackach, benzin je dobrej akorat tak pro extremni zavodeni,ale takovejch lidi je naprosty minimum, proto je nafta lepsi, ale tohle musi kazdej pochopit sam,hlavne si to vyzkouset a ne jen kydat spinu na neco,co nikdy nezkusil!
Rozbalit vlákno
27
2. 3. 2007 19:40
Re: nafta
:-) :-) toto je přesně ten pohled uživatele typu: Ty woe, mám ochtáfku f tédéíčku, na hlínách, f klymě, co má krouťák vocpodu, f kopcích woe no natírám i korvetám... :no:
neregistrovaný "hannibal lecter"
2. 3. 2007 19:53
Re: nafta
>:D >:D >:D >:D >:D :yes: :yes:
neregistrovaný "hornet-9"
2. 3. 2007 20:06
Re: nafta
Tak třeba já ochcávku nemám. Ale svůj diesel 125kw/4000 a 360Nm/2000 cca 1900ccm common rail jsem si koupil, protože jsem spíše klidnější řidič a i při vysokém kilometrovém proběhu je ekonomičtější než srovnatelný benzín při celkem rozumné průměrné rychlosti (když dodržuji rychlosti ve městě tak jsem mezi 70 a 80 km/h bez dálnic). Myslím si, stejně jako "REAL" že benzín je sportovnější a pokud by měl stačit dieselu tak se musí více točit. Asi jsi to neviděl, ale cca před rokem vyšlo v nějakém anglickém periodiku (četl jsem to na jejich webu) srovnání Sportbacku TFSI a TDI (obojí 2.0) a TFSI je lepší ve zrychlení 0÷100 a 0÷160 ale naopak pružná zrychlení bez řazení vyhrálo TDI (lepší průběh momentu a jiný chyrakter motoru. Závěr: TFSI je emotivnější, ale při běžné jízdě je nutné motor více točit, aby stačil TDI a z toho plyne i vyšší spotřeba benzínového motoru při srovnatelné jízdě.
neregistrovaný "hannibal lecter"
2. 3. 2007 20:16
Re: nafta
já teda nevím, nebylo to určené primárně mě, ale taky něco napíšu. Aby mohla být relevantně porovnána pružnost motoru muselo by být shodné zpřevodování, protože každé má jinak odstupňovanou převodovku. Záleží i na tom jak je turbomotor naladěn. Podívej na turba od Saabu kde mají nejvyšší krouťák už od 1800 otáček jak diesel, ale na rozdíl od nich se na té úrovni drží až třeba do 5000otáček!. Porovnávat tyto systémy spalování jednoduše nelze protože jak už někdo výše psal nemají shodné podmínky. Opravdu by to šlo jen asi u těch atmo verzí a tam je to jasný jako facka.
neregistrovaný "Hornet-9"
2. 3. 2007 22:02
Re: nafta
Nemůžeš mít diesel a benzín se stejně odstuňovanou převodovkou, když má každý jinou charakteristiku a i maximální otáčky. Stejně jako Turbo motory jsou jinak laděný díky Turbu tak to samé lze říci i o atmosférických motorech. Pořád je tam spousta parametrů poměrem vrtání/zdvih počínaje a počtem ventilů a jejich velikostí a ostrostí vačkových hřídelů konče, takže si myslím, že je jedno, jestli srovnáváš dva turbo motory a nebo atmosferický, protože charakter dieselu
neregistrovaný "Hornet-9"
2. 3. 2007 22:05
Re: nafta
nějak se mi to zkrátilo. Mělo to pokračovat: protože charakter dieselu a benzínového motoru je vždy rozdílný bez ohledu na to jestli mají turbo nebo ne.
2. 3. 2007 23:44
Re: nafta
Můžu reagovat úplně stejně. Už je to několik měsíců zpátky vyšel v Autotipu test. Proti sobě se postavily Golf GT s 1.4 TSI 125kW, GT s 2.0 TDI 125kW a GTI s 2.0 TFSI s 147kW. Pružné zrychlení měl 1.4 TSI porovnatelné s 2.0TDI a GTI oba s přehledem překonal. Pokud byl tvůj test na netu tak hoď odkaz, ale to, že by TDI porazilo na pružný zrychlení TFSI je nepravděpodobný.
neregistrovaný "Hornet-9"
3. 3. 2007 10:33
Re: nafta
Sorry, ale fakt nemám čas to hledat, ale byl to buď autocar a nebo EVO a je to více jak rok, spíš ještě déle, takže jestli chceš tak si to tam najdi sám.
3. 3. 2007 12:00
Re: nafta
Takhle právě vznikají různé bludy na netu. Někdo si myslí, že když má 2.0 TDI 350Nm pak má lepší pružné zrychlení než 2.0TFSI s 280Nm. Jenže je tady ještě rozdíl ve výkonu 125kW vs. 147kW. A tak je tento turbobenzin v pružném zrychlení mnohem lepší. Takže buď hoď důkazy nebo nešiř bludy.
3. 3. 2007 20:56
Re: nafta
tak nevím jak srovnání v Audi, o kterém píšete výše. Ale před lety vyšel v AMS test Octavie RS první generace, porovníní mezi 1.8T a 1.9 TDI 96kW a tam byl v pružným zrychlení na vyšší převodový stupně lepší diesel a hlavně měl skoro poloviční spotřebu. Na čtyřku a na pětku (doufám, že RS má šestku) jinak to bylo ještě na trojku to byla celkem houpačka a odůvodňovali to tím, že pokud už byl benzín trochu v otáčkách tak prostě byl lepší. Jinak se nepamatuji na charakteristiku TFSI, ale zajímalo by mě porovníní časů s tím TDI na šestku při zrychlení 60÷120km/h. Jinak nezapomeň že TSI má dvě turba, takže to je taky trochu o něčem jiném, než s jedním. Trochu jsem se podíval na Autotipy z loňského roku. Když jsi vyzval Horneta ať pošle odkaz, pošli mi v kterým čísle jsou ty Golfy. Já jsem to nenašel. Ale naopak jsem našel srovnání Octavie RS II a napsali tam: "V čem TDI v Octavii rozhodně nezaostává je jízdní dynamika." (to byl citát) Konkrétní čísla tam nebyla a psali to v čísle 16/2006. Ten test Octavie první generace už nenajdu, protože jsem se před 1,5 rokem stěhoval.
4. 3. 2007 17:47
Re: nafta
To číslo ti klidně pošlu není problém.
2. 3. 2007 23:53
Re: nafta
Tady malý důkaz Opel Astra 1.9 (110kw, 320Nm) vs Golf GT 1.4 TSI (125kW, 240Nm).Pružné zrychlení 80-120 km/h 11,8 s vs. 9,9s ve prospěch GT. Je to na 4 stupeň.
[odkaz]
To, že by GTI neporazilo ve stejné disciplíne GT s 2.0TDI je prostě nemožný.
neregistrovaný "hannibal lecter"
3. 3. 2007 12:31
Re: nafta
podívej se jak při porovnávání motoru 1.8 T (210Nm) a 1.9 TDI (310Nm) drží benzín s o 100Nm menším točivým momentem krok při pružné akceleraci... Porovnej ty časy a zároveň si pročti celý test! Vřele doporučuju! Podle tvého by pak benzín měl díky o tolik nižšímu krouťáku být tak o 20 vteřin za dieselem. Jenže ouha, ono je to trošku jinak ;-) [odkaz]
neregistrovaný "Hornet-9"
4. 3. 2007 12:29
Re: nafta
Nevím, jak je na tom Škodovka, protože když jsem si kupoval svoje auto, tak jsem chtěl diesel kvůli tomu, že najezdím kolem 60 000 a TDI mě zklamalo tím, že když chci jet ostřeji, tak subjektivně nemělo smysl ten motor točit, ale řadit kolem 3000 bylo snad lepší, protože tam je pak úbytek síly. To co jsem psal jsem jen četl, takže s tím nemám osobní zkušenost. Ten odkaz je zajímavý, nemám čas to přesně analyzovat (např přepočet výkony na kola v závislosti na rychlosti), ale podle charakteristiky motoru se 1.8T dostane na hodnoty dieselu až kolem 4500 otáček ale je to jak napsali o tom co se jak zpřevoduje. Souhlasím s nimi, že je obtížné srovnávat 5-ti a 6-ti stupňovou převodovnku. Já jsem myslel že 1.8T má taky 6-ti stupňovou, tím mě teda zklamali. Jinak já jsem nysmyslel, že ten rozdíl nebute mnoho vteřin, ale třeba ve 120 0,2s více než jedna délka auta. Když jsem si kupoval svoje auto, tak jsem vybíral mezi stejně výkonným dvoulitrem v benzínu. Když jsem se před dvěma lety potkal na sraze s člověkem, co měl toho dvoulitra, tak jsme dali řeč a zjistil jsem, že na spotřebě se mi dražší diesel zaplatil za rok. Jinak na tom srazu se taky konal závod (technický plný zatáček s jednou rovinkou na uzavřený trati) tady mě ten benzín porazil na cca 5 km o necelé 2s. Ale nevýhoda byla, že já jsem pořád řadil mezi 2 a 3 (dvojka byla vytočená a trojka zase podtočená) takže to mému motoru nesedlo, zatímco v benzínu jel vše za dvě a jen cílovou rovinku řadil 3 (já 4). Ve sprintu se vše obrátilo a já jsem ho na 400m porazil skoro o 2 délky auta, kdy ještě když jsem zařadil trojku cca v 70km/h jsme byli vedle sebe.
4. 3. 2007 13:21
Re: nafta
Jak sám uznáš, diesel i benzín mají zkrátka odlišnou charakteristiku. Mám-li potřebu větší dynamiky pak musím oba druhy motoru dostat tam- kde nabízejí nejvíc. Nad jakékoliv pochybnosti se o maximální možné dynamice auta přesvědčíš z hodnoty akcelerace 0-100. Tzv pružná akcelerace bývá měřena v režimu, který už ze své podstaty více nahrává dieselu. Je to ovšem jen částečná pravda o dynamice motoru jako celku: Výkon v TD přichází subjektivně v určité vlně, a když jsi pod ní nebo nad ní- moc slavné to opravdu není. Z vlastní zkušenosti musím napsat, že nikdy jsem se v běžném provozu tolik nenařadil jako s dieselem. Funkční rozsah jednotlivých rychlostí je krátký a vždy jej musím udržovat na "vlně" jinak od něj nějakou spolupráci moc chtít nemůžu. V tomto ohledu je benzín mnohem uživatelsky přívětivější, rychlosti mají mnohem větší pole působnosti a pokud při potřebě opravdu panického předjíždění musím podřadit a obtěžovalo by mne to, pak mám možnost volit vůz s automatikou který mě tohoto zbavuje. Většinou s TD musím předjížděcí manévr zakončit přeřazením, protože díky velkému momentu se otáčky přehoupnou opravdu rychle a bez přeřazení se začnu dostávat do míst kde to připomíná vypnutí klíčku v zapalování... Zkrátka pověra o tom že v silném dieselu nemusím řadit je zcestná, protože platí jen za určitých okolností. Rozhodně nemusím řadit při započetí předjížděcího manévru ale při jeho dokončování naopak musím odřadit dříve, než bych si představoval. Zkrátka někomu přijde charakteristika dieselu vhod, jiný dá přednost raději benzínu, záleží na chuti. Na závěr jedno soukromé srovnání, které jsem před několika málo lety s jedním kolegou učinili. Já (tehdy Mondeo TDCI 96kW/330Nm-overboost 350Nm) a on (Mondeo 2.0 Duratec 107Kw/190Nm) jsme se postavili vedle sebe jako v nějakém špatném filmu a naráz odstartovali ke sprintu: Benzín vyrazil rychleji, TDCI jej krátce na dotočenou dvojku dotáhlo, při trojce před něj na moment vystrčilo předek, ale pak už nastoupil velký otáčkový rozsah benzínu který na trojku zrychloval daleko za hranici použitelnosti čtverky u TDCi a od cca 140km/h pak nastoupil k opravdovému spurtu přičemž TDCI s momentem o téměř 100% vyšším jej zkrátka nedojelo. Nebylo to žádné zásadní vítězství, ale prostě ukázalo se že ani velký točivý moment nemůže v určitých situacích dohnat menší otáčkový rozsah a svéráznou charakteristiku turbodieselu... Pro porovnání: Oba mají shodné papírové zrychlení 0-100 za 9,8
neregistrovaný "Hornet-9"
4. 3. 2007 14:10
Re: nafta
Plně s tebou souhlasím. Hlavně pokud jde o to řazení. Než jsem si koupil diesel, tak jsem si myslel, že budu řadit méně a opak je pravdou, pokud jedu v určitém rozsahu otáček (při klidné jízdě mezi 1800 a 3000), tak prostě řadím častěji. Předjíždím sice většinou bez řazení, ale mě to na čtyřku jede 70÷140km/h (2000÷4000 otáček), takže pokud to není něco co jede 50... S tím sprintem asi taky záleží na konkrétním typu auta a vzdálenosti. My jsme končili cca na 150km/h a ten s tím dvoulitrem říkal, že ještě tak 100m a možná mě měl, protože já mám celkem slušně nastavenou 3 a 4 ale pak to slábne. V loni mě třeba porazila 1.6 (tuším že 85kW) ale už to je "veterán" s výhodou přes 500kg.
neregistrovaný "hannibal lecter"
3. 3. 2007 12:37
Re: nafta
A ještě jedna věc. TDI 125kW/350Nm nemá šanci proti TFSI 147Kw/280Nm. Na žádný rychlostní stupeň! TFSI mu to natře kdykoliv se mu zachce a ještě s prstem v nose ;-)
3. 3. 2007 13:22
Re: nafta
:yes: Jistě, to tady tvrdím celou dobu ;-) .
anonym
3. 3. 2007 14:00
Re: nafta
benzin je mrtvej!!
neregistrovaný "hannibal lecter"
3. 3. 2007 14:54
Re: nafta
>:D >:D :no:
anonym
3. 3. 2007 20:06
Re: nafta
kdy umřel? ještě před chvílí si v boxerovi prozpěvoval docela energicky >:-[]
neregistrovaný "petrt"
4. 3. 2007 18:42
Re: nafta
V pátek jsem na pumpě viděl jak jednoho boxera celkem neůspěšně oživovali:-) Vždy jen prsknul a prdnul, nic víc.
anonym
4. 3. 2007 19:06
Re: nafta
Olcit je holt olcit :-)
neregistrovaný "petrt"
5. 3. 2007 23:23
Re: nafta
Olcit Legacy:-) Ale dobrej pokus :yes:
neregistrovaný "BOBY"
4. 3. 2007 22:32
Re: nafta
NO nech sa snazim ako sa snazim ale mal som sa moznost zviest aj na silnych diesloch a silnych benzinoch ale tie diesle boli vzdy iba o pohodlnom sviznom jazdeni ale pri benzinoch islo vzdy len o adrenalin. Teraz tu samozjrejme nehovorim o nejakej atmosferickej 1.8 ale o naozaj silnych benzinoch. A tvoje tvrdenie o neustalej potrebe vytacat benzin lebo inac ti nepojde je tiez po mojich skusenostiach dost nezmyselne. Skusal som napriklad megane sport alebo alfu 147 gta alebo S3 260 koni a tie auta tahali brutalne uz od 2000 otacok az po koniec cerveneho pola a poskytovali taku dynamiku o ktorej sa tym dieslom co som jazdil mohlo len snivat. Pritom to vobec nie su auta ktore by mali osemvalce ako si to ty popisal. A tie diesle neboli slabe, mali vykon okolo 180 koni, ci uz vw alebo toyota a pod. Proste oproti tym benzinom mi vobec nedokazali dvihnut adrenalin. Ja nie som zastancom jedneho alebo druheho typu motora, ja proste zakladam moje tvrdenia iba na skusenostiach a pocitoch z praxe ktore mam.
neregistrovaný "Tony"
4. 3. 2007 22:56
Re: nafta
Aha, takze ty chces tvrdit ze napriklad taku Z4 3.0si so 6 valcom, kedze to nie je 8 valec ako si spomenul, treba stale tocit aby mala silu a bola dynamicka? Si si isty? >:-[]
neregistrovaný "coolio"
2. 3. 2007 20:42
Kola
Zdravím, poznáte někdo ten typ kol které má alfička obuta? Mě připomínají Rondelly, teď nevím který je to typ...
Rozbalit vlákno
0
anonym
2. 3. 2007 23:48
Diesel? Ale jo...
Za týden uvidím v ženevě něco, co jsem si nedokázal představit po dlouhá léta - dieselový motor Subaru. Publikum si to žádá a vývoj jde dopředu...benzínové agregáty při velkém kilometrickém průběhu mají znatělně větší spotřebu než dieselové, proto je logické, že spousta lidí šahá po naftě. Nafta nepatří do kamen ale do aut pro majitele, kteří ji umí využít...ať už to je velkými vzdálenostmi nebo jejím projevem (ano, jsou i velmi kultivované nafty). Turbobenzín je turbobenzín, ale koupit si ho na časté výlety do Barcelony je pošetilost :-! . proto...alfo, je dobře, že rozhazuješ svoje sítě :yes:
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "petrt"
4. 3. 2007 18:45
Re: Diesel? Ale jo...
Ona spotřeba je jen část provozních nákladů...... i když je nejvíc vidět.
anonym
4. 3. 2007 19:11
Re: Diesel? Ale jo...
jistě, jistě...při nájzdu 15 tisíc za rok nemá smysl, při nájezdu 50 už nemá smysl benzín (myslím čistě nákladovou stránku věci)
neregistrovaný "petrt"
5. 3. 2007 23:30
Re: Diesel? Ale jo...
No to je taky docela relativní. Pokud máš třeba V6 do 3l s řetězem a ne řemenem tak skoro nepotřebuješ servis. Spotřeba od 8- 11l /zkušenost s Ford V6 /. S turbodiselem se tak do 150t. km at chceš nebo ne nevyhneš ivesticím, a to dost velkým. Většinou turbo, vstřikovače... A to výhodu nízké spotřeby docela dost snižuje. Můžu osobně porovnávat třeba 1,9TDI v transporteru a ten V6 v mondeu.
anonym
3. 3. 2007 13:41
121
:-( :'-( :-O :-| :'-( :'-( :-O ;-\ :-O >:D :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "gld"
3. 3. 2007 21:28
AlfaDiesel
Podľa mňa je spojenie športové auto-dieselový motor šťastná kombinácia. A ak má niekto odlišný názor nech si zistí aký motor mal víťaz Le Mans 2006 p.s. ( tdi )
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "RS"
4. 3. 2007 23:01
Re: AlfaDiesel
A prozrad mi prosimte co ma takovej diesel z Le Mans spolecne se produkcnymi diesly. To je jak kdybys srovnaval motor v F1 s benzinem v A8.
neregistrovaný "Milý stydlín"
4. 3. 2007 23:17
Re: AlfaDiesel
Myslíš ten férový závod 5,5l biturbo diesel versus 4l benzín bez přeplňování? :no: 8-s
anonym
4. 3. 2007 23:24
Re: AlfaDiesel
>:D :yes:
neregistrovaný "hm"
4. 3. 2007 15:33
znacka
v predu ma CZ znacku, a vzadu Slovensku? :-!
Rozbalit vlákno
1
4. 3. 2007 16:21
Re: znacka
to bude tím, že na těch fotkách jsou dvě auta. Ze předu Český a zezadu slovenský.