Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Spider: první dieselový roadster na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (65)
Od začátku března se na českém trhu prodává Alfa Spider a to rovnou se třemi různými motory.

Základní čtyřválcové provedení 2.2 JTS příjde na 1.055.000,-Kč. Standardem přitom je látková elektricky ovládaná střecha, kompletní bezpečnostní výbava, volant a hlavice řadicí páky potažená kůží, autorádio s CD přehrávačem a šestnáctipalcová kola z lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 215/55 R16. Příplatek za automatizovanou převodovku Selespeed činí nemalých 50.000,-Kč, za dvouzónovou automatickou klimatizaci dáte v základním modelu navíc 10.000,-Kč (jednozónová klimatizace je standardem).

Šestiválec 3,2 JTS V6 s pohonem všech kol příjde nejméně na 1,29 milionu korun, ale jeho výbava až na kola s pneumatikami 225/50 R17 zůstává podobná jako u čtyřválce. Příplatek za automatickou převodovku činí v tomto případě 65.000,-Kč.

Novinkou u Alfy, ale také mezi dvoumístnými vozy s látkovou střechou, je silný turbodiesel pod kapotou. Jeho základní cena činí na českém trhu 1.185.000,-Kč.

Alfa Romeo Spider na českém trhu
Motor2.2 JTS3.2 JTS V6/Q-Tronic2.4 JTDM
Zdvihový objem [cm3]219831952387
Válce/ventily4/46/45/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]136/6500191/6200147/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]230/4500322/4500400/2000
Max. rychlost [km/h]222240228
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,87,0/7,28,4
Komb. spotřeba [l/100 km] coupé/cabrio9,411,5/12,26,8
Cena [Kč]1.055.000,-1.290.000,-1.185.000,-

Ondřej Láník
Diskuze (65)
5. 3. 2007 16:05
Re: AlfaDiesel
:yes: :yes:
4. 3. 2007 17:47
Re: nafta
To číslo ti klidně pošlu není problém.
4. 3. 2007 16:21
Re: znacka
to bude tím, že na těch fotkách jsou dvě auta. Ze předu Český a zezadu slovenský.
4. 3. 2007 15:18
Re: DIESEL
Formule měli v turboéře skoro 1000 koní. ale srovnávat závodní motor s omezenou životností s běžným produkčním dost dobře nejde, protože u WRC ty motory nevydrží 300 000 km a více.
4. 3. 2007 13:21
Re: nafta
Jak sám uznáš, diesel i benzín mají zkrátka odlišnou charakteristiku. Mám-li potřebu větší dynamiky pak musím oba druhy motoru dostat tam- kde nabízejí nejvíc. Nad jakékoliv pochybnosti se o maximální možné dynamice auta přesvědčíš z hodnoty akcelerace 0-100. Tzv pružná akcelerace bývá měřena v režimu, který už ze své podstaty více nahrává dieselu. Je to ovšem jen částečná pravda o dynamice motoru jako celku: Výkon v TD přichází subjektivně v určité vlně, a když jsi pod ní nebo nad ní- moc slavné to opravdu není. Z vlastní zkušenosti musím napsat, že nikdy jsem se v běžném provozu tolik nenařadil jako s dieselem. Funkční rozsah jednotlivých rychlostí je krátký a vždy jej musím udržovat na "vlně" jinak od něj nějakou spolupráci moc chtít nemůžu. V tomto ohledu je benzín mnohem uživatelsky přívětivější, rychlosti mají mnohem větší pole působnosti a pokud při potřebě opravdu panického předjíždění musím podřadit a obtěžovalo by mne to, pak mám možnost volit vůz s automatikou který mě tohoto zbavuje. Většinou s TD musím předjížděcí manévr zakončit přeřazením, protože díky velkému momentu se otáčky přehoupnou opravdu rychle a bez přeřazení se začnu dostávat do míst kde to připomíná vypnutí klíčku v zapalování... Zkrátka pověra o tom že v silném dieselu nemusím řadit je zcestná, protože platí jen za určitých okolností. Rozhodně nemusím řadit při započetí předjížděcího manévru ale při jeho dokončování naopak musím odřadit dříve, než bych si představoval. Zkrátka někomu přijde charakteristika dieselu vhod, jiný dá přednost raději benzínu, záleží na chuti. Na závěr jedno soukromé srovnání, které jsem před několika málo lety s jedním kolegou učinili. Já (tehdy Mondeo TDCI 96kW/330Nm-overboost 350Nm) a on (Mondeo 2.0 Duratec 107Kw/190Nm) jsme se postavili vedle sebe jako v nějakém špatném filmu a naráz odstartovali ke sprintu: Benzín vyrazil rychleji, TDCI jej krátce na dotočenou dvojku dotáhlo, při trojce před něj na moment vystrčilo předek, ale pak už nastoupil velký otáčkový rozsah benzínu který na trojku zrychloval daleko za hranici použitelnosti čtverky u TDCi a od cca 140km/h pak nastoupil k opravdovému spurtu přičemž TDCI s momentem o téměř 100% vyšším jej zkrátka nedojelo. Nebylo to žádné zásadní vítězství, ale prostě ukázalo se že ani velký točivý moment nemůže v určitých situacích dohnat menší otáčkový rozsah a svéráznou charakteristiku turbodieselu... Pro porovnání: Oba mají shodné papírové zrychlení 0-100 za 9,8