Vyšší střední třída není jen populární trojice německých sedanů prémiových značek. Jaký z konkurentů je dle vás zdařilou alternativou pro osvědčenou klasiku?
Tak. Podle mě by tohle téma bylo dobré jako seriál, kde by se v každém díle posdrobně rozebrala jedná možná současná alternativa k D3 s ohledem na to, v čem třeba dává smysl ji upřednostit.
A proč ne? Krásně to ukazuje jak se vyvíjela situace v posledních deseti nebo patnácti letech ve vyšší střední. A že je tam hodně modelů které se již nedodávají? No a co, modely které zbyly na trhu (V80, Ch300/Thema, XF) jsou až na XF také "historické" kousky.
Přidávám se k názoru že pojetí je chaotické. Ovšem né k tvému, že v něm chybí "japonská prémie," dle mého názoru tam spíš přebývá Honda Legend. Každý z vozů uvedený zde jako alternativa splňuje evropské standardy ostatně jako D3... to co vozy od sebe odlišuje je pak pojetí a orientace automobilky na vlastnosti vozu. Tzn.. Alfa 166.. ikdyž už má odsloužíno a mnozí by vytkli spolehlivost... je tak či tak designová záležitost (nic víc v ní už bohužel nevidím, ale designem vyniká), Citroe C6 pak vyniká maximálním komfortem jemuž ani německá elita nemůže konkurovat, P607 je "hezký" i při svém věku a nejvíce se blíží klasikému uživatelskému vozu. Satis je zase hora extravagance a komfortu... vězšina lidí neocení, já ano. Ale čím vyniká Legend? A cokoli Japonského? A splňují naše standardy (co se obecně všeho týče)? NE!
Lexus a Infiniti sice neoplývají množstvím variant, ale v danných konfiguracích určitě smysluplnou alternativou být můžou. Rozhodně větší, než svého času VelSatan.
Je snad Honda prémie? Řeč je o Lexusu a Infiniti. Z dnešních alternativ opravdu uznávám Jaguar XF, Lexus GS a Infiniti M (byť jeho interiér mi moc nesedí). Ameriky bych si musel rozmyslet, ale rozhodně tu chybí CTS.
V téhle třídě je typický vrchol osmiválec. Jak splňují tebou jmenovaní tenhle standard?
Nový motor 6,4 V8 či 3,6 V6, nová 8st. převodvka ZF, zcela nový interiér, jiná karoserie, zcela nové bezpečnostní systém y a prvky výbavy.....
Ano starý je základ podvozku.
V tom případě, když to bereš takhle, je Fabie II hotový muzální kousek, Felcie byla vetrán z mueza a další půlka nemců vycházejích z minulých generací sou taky zastaré vozy. A Brouk před ukočením výroby už byla relikvie, hahaha
Přesně tak, taky mě to překvapilo. Každopádně z těch v současnosti vyráběných je jednoznačná jednička Jaguar XF, na druhý místo bych dal CTS (které tu chybí) a na třetí Legend. Z aut již nevyráběných je můj favorit Lancia Thesis následovaná "novým" Saabem 9-5. Pokud bych se podíval víc do minulosti, tak ještě Rover řady 800, Mitsubishi Sigma a XM. :yes:
Vrchol možná, ale není to povinnost. Mimochodem, GS minulé generace měl V8. O jakých "našich standardech" je vlastně řeč? Neznám takový pojem. Auta jsou definována jednotně dle obecně uznávané klasifikace. Rozměry, cenou, výbavou, výkony se dle takových měřítek vejde do tématu i ten Legend... Nerozumím ani otázce, v čem že to Legend vyniká. Proč by měl v něčem vynikat? Většina produkce BMW, M-B, Audi také ničím nevyniká, snad jen drzostí, s níž německé automobilky požadují příplatky prakticky za jakoukoliv jinde ve světě běžnou položku. Kdyby byl článek lépe napsaný, většina dohadování v diskusi by vůbec neměla šanci vzniknout.
Gatto pekne si to napisal aj za mna :)) >:-[]:yes::yes:
pre mna ma caro legend aj "stary" 300c srt...skoda ze sa novy legend nerobi aj pre europu- cize acura rl
Tak z předložených variant určitě XF. Ještě S80, i když to je spíš volba rozumem. U velkých sednů pak XJ a LS. Nové GS jsem neviděl a Infi M se mi nelíbí.
No nejprodávanější není měřítko pro každou situaci. BMW ani Audi nejsou horší, někde budou i více prodávané, přesto pro mnoho lidí bude králem S-Klasse, jak tedy píši, nejprodávanější není (mezi D3 o to méně) měřítko.U mě vede 7er, z němců.
Každému, kdo si myslí, že Mercedes je naprostá špička, bych doporučil návštěvu nějakých amerických diskusních fór. Nekritickým zbožňováním třícípé hvězdy mi Česko opravdu začíná připomínat Albánii. Nerad tahám politiku na autařskou stránku, ale mám takový pocit, že za tento stav mohou do jisté míry komunisté. Po celé ty roky jejich vlády tady totiž Mercedes-Benz platil za jediné správné luxusní auto. Zdá se, že tato myšlenka vesele žije dál i dvacet let po revoluci. Ať se na mně nikdo nezlobí, ale i v Rusku je dnes situace lepší než tady, movití tam necítí potřebu "povinně" si Medvěda pořizovat.
A pokud jde o S-Klasse, do tohoto tématu nepatří, stejně jako LS, jsou to auta o třídu výše. Ke všem těm jmenovaným značkám, které tu chybí, bych přidal ještě Buick a Lincoln. nejsou o nic méně prémiové, i když v Evropě ne zrovna běžné. Ale to platí třeba také o Legendovi, který se v Evropě rovněž neprodával v nějak vysokých číslech a na silnicích je spíše vzácností. Nemluvě o Thesisu.
Kdes přišel na to, že právě tady cítí movití potřebu vlastnit zrovna MB, podívej se na místní prodeje Ečka, tradičně až za duem A6/5er. Naopak v Rusku je MB oblíbenější, než u nás.
V Rusku je MB oblíbenější než u nás? Jak vidím, ruský trh neznáš. M-B je tam sice nejprodávanější luxusní značkou, ale nijak výrazně nevede, stejně jako u nás. V čem ale je rozdíl, jsou počty prodávaných prémiových aut mimo ta německá. Po tisících tam prodávají auta i Cadillac, Jaguar, Lexus, Infinity. Nejde jen o rozdíl ve velikosti zemí, viz úspěch mladého Lexusu. Ty pomyslné nůžky mezi jsou v Rusku mnohem méně rozevřené. A to je to, co jsem myslel.
Viz loňská prodejní čísla:
Mercedes-Benz: 29057
BMW: 28165
Audi: 23250
Volvo: 19209
Lexus: 13698
V Rusku je MB jednička prémiového trhu (viz i tvá čísla), u nás ne, což má slova jednoznačně potvrzuje. Pohled na otevřenost pomyslných nůžek je svým způsobem také zajímavý, ovšem teď a tady to působí spíš jako alibismus. Kdybys původně napsal, že u nás je v kurzu celá D3, pak ano, ale jen u MB to nijak mimořádně neplatí, MB tu není žádný výrazný místní lídr D3.
Mercedes je lídr i v ČR dle dat z roku 2011. Pohled na otevřenost nůžek možná zajímavý je, ale opět vychází z dat skutečně prodaných aut. Je to zřejmé: kdyby měl např. Lexus, který v Rusku prodává zhruba čtvrtinu toho, co prodává M-B, umístit na český trh stejný podíl, nejednalo by se o cca 180 aut, ale o cca 1000. Totéž by se dalo říci o Jaguaru, Cadillacu a dalších. Takže je vidět, že Rusům na tom, aby měli německé auto, záleží skutečně méně než obyvatelům České koltiny. Navíc, nešlo mi o to, zda je nebo není Mercedes lídr trhu, ale o to, kolik toho prodají ostatní, především neněmecké značky. V tom je rozdíl mezi českým a ruským trhem značný.
Tak znovu, MB u nás není tradiční/výrazný/jediný lídr prémiového segmentu. Jak už jsem napsal, souhlasím s tím, že u nás má celá! D3 větší odstup od zbytku prémie (jak teď píšeš), ovšem nikoli samotný MB (jak si psal dříve).
V ČR má mnohem větší vliv nabídka naftových motorů než třeba v Rusku (viděl jsi někdy ruské ceny benzínu?). A v tom tradičně značky mimo D3 pokulhávají. Opravdu dobře si z tohoto ohledu dnes vede snad jen Jaguar. A to se na číslech podepíše. Jaguar má zase nedávnou minulostí pošramocenou pověst a mám takový pocit, že servis v ČR stál za starou bačkoru. Takže se těm číslům nediv.
Běž se hlavně, ty "odborníku", omluvit do diskuse pod prodeje malých vozů v ČR. Plést si tržní podíl ve třídě s tržním podílem napříč třídama to je ostuda do nebe volající. Megatrapas co, ale tys hodil raději hlavu do písku, posero... :no:
Napsal jsem ti přece jasně, že souhlasím s tím, že D3 má u nás věští odstup od zbytku prémie, než v Rusku, takže v tomto dál nehledej spor. nesouhlasil jsem pouze s tím, že se to týká především MB, měl si napsat hned D3 namísto MB. Je jedno jestli v jednom konkrétním roce u nás zvítězil zrovna MB, BMW, nebo Audi. Jde o relativní dlouhodobou vyrovnanost prodejů D3 u nás, žádný (ani MB) z D3 u nás nijak výrazně nepřesahuje (prodeji) ostaní dva. ;-)
Řada Čechů, vzhledem k malosti vytvořené původem, zaslepeně vzhlíží k řadě záležitostí a má tendenci prosté věci (ano, i Mercedes-Benz jednou zreziví, shnije a rozpadne se vedle Dacií a Opelů) zbožšťovat.
Mluvil jsi o novém, také mluvím o novém. Strávil jsem pár dní s 450h F Sport a projel jsem s ním půl tuctu zemí. Předchozí jsem považoval za nejošklivější Lexus na trhu. Design mi prostě nesedl. Nové GS je velmi přesvědčivé.
Věc je jasná jako facka za bezohledné předjíždění - německá prémiová produkce ční nad všemi jako silniční maják. Design, technika, výbava, jízda, image, nikdo na světě se tomuto prémiovému mistrovství nemůže postavit. Daná třída je navíc jakýmsi garážovým středobodem, vrcholem v pozici velkosériové světové výroby vůbec.
Pod německým triumvirátem jsou - JAGUAR jako ostrovní alternativa, drží se ve třídě za poslední kousíčky garážových nehtů. Naštěstí snad už je či brzy bude možnost si pořídit i modelovou variantu kombi. Dále VOLVO, jemuž už na vrata však buší roky, S80/V70 prostě potřebují novou generaci jako sůl. Uznat však volvu musíme jedinečnou krásu kabin, kdo cítí skándinávskou uměřenost, současně hřejivost materiálů se smyslem pro každý (každý) detail ví, o čem píši. Bohužel nám ze hry vypadl Saab.
To ostatní nestojí ani za diskusní příspěvek, a samozřejmě ani za článek. Co se týká Vel Satisu, tam už by snad měla automaticky zafungovat garážová autocensura, neboť to bychom se tu mohli také brzy regulerně dočíst i o houpacím koni císaře pána...
P.S. Mistři čekají na za dva raky avízovanou malou Panameru, to bude čtvrtý do počtu. Příznačně z... Německa.
BRAVO AUDI - BRAVO BMW - BRAVO MERCEDES-BENZ - BRAVO PORSCHE :yes:
Nejen já, nýbrž ty statisíce dalších, které dali před Vel Satisem přednost jinému vozu dané třídy. A jak vidíš, nakonec to musel odpískat i Renault, design nedesign.
Toužíš-li úpěnlivě po mém osobním pohledu na tento vůz, pak ho máš mít - všechno, ale úplně všechno je na tom voze špatně, vedle zásadního pochybení při volbě dané karoserie (vyšší střední hatchback >:D to auto současně postrádá centrální esenci, bez níž jsi v této třídě za nuzáčka bez naděje na úspěch, tou esencí je - luxus. Bez tohoto rysu nemá význam na autě pokračovat. No a pak už jde jen o danou automobilku, co zdůrazní více - BMW sportovní křivky, Mercedes-Benz uměleckou kvalitu designu, jedinečnou úchvatnost, a AUDI například ten technicistní chlad, tu dokonalost opracovaného křišťálu.
Děláš tu na mně dojem garážového teoretika, který sice nic neví o silničním a garážovém životě, zato má doma hodně výstřižků. Nic proti, akademické rozpravy tu mohou jistě přispět k rozproudění diskusního toku, ovšem pokud tu chceš vytahovat na světlo propadák století, a na něm si tu stavět aureolu znalce aut, to počítám sám sebe utopíš v první dravější peřeji. Například taková ALFA 166 má do sebe vetknutou o deset řádů kvalitnější designovou dobovou stopu, než ten tvůj velsatis. Uznávám, že ovšem se k tomuhlke druží postavení automobilky samotné. Neboť vyskočit z klasického francouzského mainstreamu mezi prémiovou elitu... :-) To je jako si to rozdat za barákem na sto metrů s Usainem Boltem...
Kvality či nekvality jsou mi teď ukradené, chci jen toleranci pro své alternativní choutky ;-) ... ale tvrzení, že rozumíš designu více, než řečený designer, je velmi smělé :-) No, vše je relativní a hádat se je zbytečné...
Luxus je další sporný pojem, na který jsou ovšem odborníky ve... Francii.
Přece nechceš, abych ti na tu naivní otázku odpovídal jinak... Pravdou ovšem je, že designéři na daném modelu fatálně selhali. Samozřejmě máslo nemají bez důvodu, evidentně plnili "revoluční" zadání, porazit německou prémii velkým hatchbackem. No, nepovedlo se. A ví to celý svět. Tedy, pravděpodobně mimo tebe ;-)
Ne, chtěl tím jenom říct, že Vel Satis není konkurence pro D3 ;-) A má pravdu, pro D3 je konkurence Volvo, Jaguar a Lexus... Jo abych nezapomněl na jiný kontinent, tak ještě možná Cadillac ;-) Tím jsme asi skončili...
Můžeme si představit dvě roviny - v rovině ekonomické se od Vel Satisu přirozeně očekávají určité prodejní výsledky, ovšam v rovině estetické není Vel Satis (ani jemu podobná auta) založen na konkurenčním boji... spíše je to pro ty, kteří jsou ramenatou konkurencí unaveni ;-) Tím ale přesahujeme pole automobilismu.
Takových mimonů v rovině estetické, ovšem s tradičním konzerva designem kdy to je vše ne jedno brdo a je to unylá šedost vyprodukovali sodruzi z NSR tuny, zjeména posledních 20 let >:D >:D
Viděl bych to poněkud jinak... Pokud někdo chce/potřebuje vyšší střední třídu k representaci a kupuje nové auto, pak v podstatě skončí u jedné ze značek co jsem psal (na 99%).
Na druhou stranu, kdo chce vyšší střední, protože prostě má rád velká auta (sedany) a nechce vyhazovat peníze (nebo je prostě nemá) či nepotřebuje ukazovat, že na to má, koupí si pravděpodobně něco z toho zbytku... A je jedno jestli to bude Latitude, Genesis, Optima nebo Themu.
Popřípadě nějakou lehkou ojetinu P607, AR166 nebo Vel Satis... Ať si každý vybere podle chuti, nicméně D3 je v tomto segmentu na špici a skoro nedostižná ;-)
Co říkáš na Hondu? Mi se to auto vždy moc líbilo, spolu s Jaguarem to bylo něco. Die fantastischen..drei mi přijdou už hodně okoukané (tím nemyslím jakkoliv špatné), ale jako správný bychař bych bral právě tu hondu (nebo "ďzega"), samozřejmě v benzíně (už proto byla honda v evropě odsouzena k neúspěchu).
určuje kdo? GTi a jemu podobná individua? Nebo snad Brusel? Kdo to posvětil, kde je to napsáno?
Strčte si tu prý německou prémii někam, i celá ta vaše redakce.
Současná lidská moudrost? Pan doktor tvrdí něco podobného, co Kristus - největší osobnosti se vyznačují skromností... tato diskuse se mi líbí, ale bojím se, že budu označován za prosťáčka jen z důvodu odlišného názoru.
Budou-li slova v rozhovoru označována jako nemoudrá, lze pak považovat křesťanství, buddhismus a další nosné nauky pro civilizaci za obyčejné tlachy do prázdna? ...
PS: Skutečné hodnoty připomněl J. Grossmann v době, kdy byl těžce nemocen...[odkaz]
Ty jsi éro >:D Nech Ježíše spát a začti se do těch vět, jakmile se vzdalují od profese, je to žalostné. Korunu všemu pak dávají ty soudy o hodinkách a o výdělcích ve zdravotnictví. Vraťme to však k autům, zde jsme všichni jednoho "vyznání", vyznání garážového ;-) Tedy a... plakátového :-)
Hodinky zbožštují pouze prosťáčci, přesně tak, jako zase jiní prosťáčci říkají v rozhovorech, že by si hodinky za tu a tu cenu nepořídili... Obě polohy jsou směšné a k politování.
Pan doktor Koza byl (bohužel letos umřel) velice moudrý člověk.
To ovšem těžko pochopí někdo, kdo kvalitu člověka posuzuje podle tak povrchních měřítek, jako je auto nebo hodinky. Ne podle toho, co skutečně dokázal a co umí (nejenom vydělat peníze).
Jediný, co nám po Ježíšovi zbylo, jsou... kristusky. No.. možná by se mohl soudit o copyright. Největší osobnosti jsou často skromné, ale ne z přesvědčení, ale v důsledcích. Ano, GTI má pravdu, většina lidí, co jsou v něčem špičkou, jsou jinak nepoužitelní nebo neúspěšní. Ke skromnosti tíhnou lidé, pro které už majetek ztrácí na hodnotě - tzn. buď mají vyděláno a mohou se zabývat "obyčejnými" radostsmi, nebo lidé, kteří jsou v ohrožení života a tak pro ně majetek nemá, resp. má hodnotu rovnající se zdraví a možnosti žít.
K těm, kteří mají již vyděláno - možná pochopili, že hmotný majetek (přes jeho nezbytnou důležitost, kterou nelze zpochybnit) je pomíjívý a existují i jiné hodnoty, jimž řada lidí připisuje podstatně větší důležitost. Je to patrné například zde [odkaz]
Kde tam vidíš zmínku zrovna o "státním" majetku? 8-s
Když byla sametová revoluce, měl si jen devět let, takže tvé deformaci státem úplně nerozumím... ;-)
torchu nechapem o com teraz pises, ja chapem ze to nevedel, len nechapem preco ked niecomu nerozumie, musi sa znizovat k invektivam. Tvari sa tu ako VMM ale prilezitost urazit niekoho si nenecha uniknut. Tot vsio.
To je marný. Udělal ze sebe hlupáka a protože to nemohl zkousnout, obrátil to na útok na slovenštinu :-) Takových tu je víc a není to jen o slovenštině.
Ale já jsem to na žádný útok proti slovenštině neobrátil, jen jsem napsal poznámku k zavádějícímu psaní bez diakritky. Takže teď se můžeš klidně omluvit i mně... >:-[];-)
No jo, tak když vy odpovídáte místo sebe >:D Jeden nepochopí hmotný a druhý uráží slovenštinu, jako by to byla čeština nějaký zázrak >:D
Takže se ti omlouvám, že jsem tě špatně označil za útočníka na slovenštinu. Ale ten druhej trouba (pekelná micinka) teda vyjel úplně zbytečně...
To není útok na slovenštinu. To je útok na to věčné a mediálně umocňované "bratrství", které, minimálně dle uspořádání obou států 20 let neplatí ve formě nějakého nároku. Jak jsem zmínil, na internetu je to celkem jedno, každý si může psát kde chce. Ale aby mi někdo nutil, že mám chápat cizí jazyk v psané podobě, ovšem bez diakritiky, a poukazovat na to, že je jaksi očekáváno, že budu rozumět z toho důvodu, že před 20 lety jsme spadali pod jeden stát, tak to si prostě líbit nenechám.
Ta odpověď nebyla určena tobě. Pokud nepíšeš na mě, tak to nepiš jako reakci na můj příspěvek. Nebo napiš "i" nebo nejen. V každém případě by sis mohl uvědomit, že nepochopení je obecně vzato chyba na obou stranách. Nemůžeš očekávat, že pokud vyšleš zkreslený signál, příjemce jej dekóduje správně.
Já ho chápu a souhlasím s ním. Mě je 24, tzn. že jsem moc z Československa nezažil a přesto jim vcelku obstojně rozumím. A pokud nerozumím, zeptám se. Rozhodně se nevztekám jako malej kluk, že tohle já přeci umět nepotřebuji...
Slovensky, tedy psaně, také rozumím natolik dobře, že snad mohu reagovat. Nicméně pokud někdo píše tak, že mu nemusí být rozumněno a vadí mu, a ještě se osočuje, že mu druhý nerozumí, pak je to problém. Zejména právě proto, že ještě píše cizím jazykem. To není o neznalosti, nebo neochotě se učit. Je to stejně hloupé, jako kdybych vlezl na brazilský server a psal tam špatně španělsky a osočoval, že mi nerozumí, a že je jejich chyba, že neumí španělštinu, když je podobná portugalštině.
To není jenom o inteligenci. ale hlavně o příležitosti.
Moje děti slovensky skoro nerozuměly (a nebyly nijak zaostalé, prostě když to člověk neslyší vůbec, je překvapen). Od té doby, co máme doma staelit, se to nějak tak mimoděk naučily a ani jim ten jazyk nepřipadá zvláštní. A to slovenské stanice určitě sledujeme míň než české. Je to dost o příležitosti a praxi.
ale v tom s tebou suhlasim, chyba je na oboch stranach. No ja som nezacal skakat do neho, on reagoval na mna. On sa chytil moznosti kopnut si tu do mna, no vysiel z toho ako blb... Ja na jeho prispevky uz moc nereagujem, zvacsa on reaguje na moje. Chlapec ma nejaky komplex a potrebuje nam tu vsetkym dokazat , ze len on ma pravdu.
Sporný příspěvek, o státním majetku si myslím, že ze strany WL, jak ho tak znám, nebyl myšlen nijak zvlášť ofensivně, ani ho tak nechápu, možná tak zapůsobil na tebe, to se také může stát. Je to stále v rámci toho, že chyba bývá na obou stranách, většinou ne stejným podílem. A zbytek je historie.
Máš pravdu, nebyl myšlen nijak zvlášť ofensivně a žádná urážka v něm nebyla (viz text mé reakce).
Jenže, když má někdo na dialogy s někým vybudovaný komplex (dobře mu tak, to je za tu jeho úzkoprsost) slyší i trávu růst..., no a pak si tu na to ještě musí všem postěžovat a přitom sám urážet v míře nekontrolované, ale tak snad se mu tím uleví alespoň částečně. V každém případě je podobným týpkům nutné zdůraznit, že je tu nikdo nenutí chodit ani reagovat na cokoli, co pak sami psychicky nezvládají... Že se tu já chodím bavit a oni naopak stresovat je jen a jen jejich problém... ;-)
ty si ako taky chlapcek co si mysli ze zjedol vsetku mudrost sveta. Na jednej strane tu urazas a na druhej strane kricis potom , ze je to normalne.. To je na tebe vzdy take vtipne ako si sam nakakas do vlastnych ust.. :-)
Každý kdo si zpětně projede (nejen) tuhle diskusi snadno zjistí, že ty tady urážíš nesrovnatelně více a častěji. Tvá přecitlivělost na jakoukoli narážku je směšná, ale když se tak krásně chytáš, proč bych se tvou jednoduchostí nepobavil, navíc vážně a na úrovni se s tebou (ani z jedním z tvých nicků) opravdu diskutovat nedá, na to jsou to úplně jiné nicky, naštěstí jich tu není zrovna málo... ;-)
chalan ty si bud fakt taky blb alebo mas nedostatok sexu, ked sa tu dokazes tak dlho hadat.. A na kazdy moj prispevok dokazes odpisat, ty si vlastne nikdy nevies odpustit posledne slovo. SKus radsej doma potesit rodinu a nie tu ukazovat aky si..
Ty už musíš opravdu hodně zoufalý, urážky nestačí, tak do toho motáš i sex, rodinu a bůhví co ještě..., zřejmě všechno to, s čím máš sám velké problémy... >:D
Starej se hlavně o sebe, mně k pobavení úplně stačí, že na každý můj příspěvek spolehlivě reaguješ minimálně dvakrát, a navíc pod různým nickem... :*) >:-[]
>:D >:D si sa musel nasmiat na vlastnom vtipe co? Ty uz trpis aj stihomamom ked tu splietas rozne nicky? Este si sam musis klamat pre seba? To uz fakt nemas co povedat viac? >:-[]
Mě to tu občas připadá jak v MŠ, člověk něco napíše v reakci ne v úplně bílých rukavičkách (přitom na rozdíl od jiných webů nevulgárně!) a už ho někdo hned chytá za slovo, zvleličuje to na urážky, žaluje paní učitelce (postěžuje si ostatním) apod. Kdo se bojí nesmí do lesa!
Tyhle internetová diskuse nejsou o tom, na vše zdvořile kývat, nikomu nic negativního nedávat najevo, psát jen podle Špačkovy etikety, bát se jít do jakéhokoli slovního sporu apod. Když někdo napíše něco hodně dobrého, dám mu to najevo, a stejně tak, když někdo naopak napíše kravinu, dám mu to najevo taky, ale logicky úplně jinak. No kdyby tu každý ze slušnosti raději souhlasil s každým, jak by to tu za chvíli vypadalo. To bys sis žádného palce nahoru nemohl vůbec vážit. A nějaké to ostřejší slovo (nikoli přímo vulgarismy!) k tomu logicky (v některých případech) patří. Prostě hlavně se z toho tady nepos.rat(h) ,když nejde o život, jde o ho... ;-)
keby si mal stipku rozumu tak by si naozaj pochopil preco som tie dva nicky mal a preco som nemal problem sa priznat k nim. No vidim, ze si otmu stale nepochopil..
Pises ale ze tu pisem stale pod viacerymi nickmi aj ked ten povodny (bordeaux) uz dlhu dobu nepouzivam. Tak sa ta pytam, ktore su to tie moje nicky? Trepol si kravinu tak si stoj za tym a obhaj si to kde za posledny pol rok som pouzil dva alebo viac nickov, fakt ma zaujima, ktore tunajsie nicky sa ti v tom tvojom mozocku spojili ku mne... >:-[] A netrep omacky okolo a napis ktore nicky. Ci zase sa vykrutis z toho nejakou vojou slaboduchou myslienkou? 8-s
Už dětě s těma kecama do... Na auto.cz zlobí odhlášení sledování diskuze a já měl v mailu asi milion mailů a z toho bylo 99% úplných klepů o *. Kluci, vy se fakt tak nudíte ? >:D Ne, to byla řečnická, neodpovídejte ! >:D
vajcak musi mat vzdy posledne slovo (zrejme porucha z detstva), zatial som ho vzdy nechal, tusim ho necham aj teraz lebo je neuveritelne aku ma vytrvalost tychto diskusiach. 8-s
Vlastně máš pravdu. Na chvílí končím s těmi jeho nicky, jeden z nich jsem dnes zase vytočil do běla a vyhrál sázku, takže mise splněna... a teď už stejně jen papouškuje to samé dokola a každé druhé slovo prokládá vysmátým smajlem, aby přesvědčil alepspoň sám sebe, že je vtipný... >:-[]
zase si najmudrejsi, ako vzdy ked uz nemas co povedat a presviedcas sa, ze si vyhral svoju vojnu co tu stale vedies proti vsetkym >:D len tak dalej vajcak, mozno si to ego napravis raz na zdravu uroven ;-)
Na mě působí poněkud " primitivně" spíš to tvoje psaní bez diakritiky, kterou psát evidentně můžeš (viz teď štátny), kdybys ji tady běžně používal, bylo by jasno okamžitě i přes mírnou jazykovou bariéru. ;-)
To je zvyk z roboty, ked pises denne po anglicky a nemecky specky a napises kvanta prikazov v unixe, tak si od diakritiky odvyknes. Aj bez tej diakritiky mi dobre rozumies. No o tvojom IQ dost vypoveda to, ze ked nieco nechapes a niecomu nerozumies, hned zacnes urazat. To si uz vydiskutuj sam so sebou 8-s
Slovo "pritivne" jsi do naší diskuse přinesl ty (stejně jako teď tu jednoduchou narážku na IQ), takže pokud to považuješ za urážku zameť si nejdřív před svým prahem. Kdybys měl IQ v pořádku ty, tak by ti snad došlo, že IQ přímo nemá nic společného s charakterem. Je smutné, že tu člověk musí někomu vysvětlovat tak elementární věci, zjevně nemáš s Makovníkem jen společný věk a jazyk... 8-s;-)
zjavne si uz dost roztraseny, ked nevies uz ani pisat..
ano ano, ty si najmudrejsi na svete ako vzdy, len my tu na auto.cz nie sme na tvojej urovni, vsade kde prides sa len hadas s niekym.. s tebou to musia mat doma dost tazke, takych vsevedkov vacsinou kolektiv neoblubuje.. 8-s inac mas asi kratku pamat, lebo prvy si ty reagoval na mna, nie ja na teba. Urobil si zo seba saska, lebo nepochopit nieco nie je nic zle, je to normalne ale nepochopit nieco a este si z toho robit srandu a urazat druheho je uz dost take...whitelabel-oveske... proste primitivne... Inac skus sa hlbsie zamyslat nad textami, nieje to prvy krat co nechapes pisanemu textu, ja nic o tvojom charaktere nepisem, pisem o niecom inom, skus sa zamysliet.
Nebudem sa tu s tebou hadat, lebo to nema aj tak zmysel, zahlcuje to disusie a ty si z toho aj tak nic nezoberies, taky egomaniak ako ty tu je aj tak jediny, aj ten gti pise aspon normalne a nechodi sem len urazat za ine ako pro-koncernovske nazory.
Peknu nedelu vajtik a venuj sa viac rodine ako vysedavaniu za pocitacom.
Na té mé "úrovni" je tu naštěstí dost nicků (desítky určitě), kdyby tu chodili jen pomalejší jedinci, jako jsou tvé multinicky apod., tak tu do diskusí vůbec nechodím. Ale zase je pravda, že mezi nicky jako jsou ty tvé, působí ty "normálně" uvažující nicky o poznání "vzácněji". ;-)
Nikde se tu charakterem neoháním, tak se prober, nemůžu za to, že opět slyšíš trávu růst. Co ty můžeš buchtičko vědět zrovna o mém charakteru, to že v diskusi snadno dokážu vytočit zrovna ty vaše multinicky je problém hlavně "vaší" duševní lability... >:-[]
Ty dokazes nieco vytocit??
Pri tvojej gramblavosti pochybujem vobec, ze srubku z dosky >:D
Este ti pripomeniem, kde spominas charakter, zjavne ta i skleroza zerie:
-- "Nikde se tu charakterem neoháním,...."
-- "Kdybys měl IQ v pořádku ty, tak by ti snad došlo, že IQ přímo nemá nic společného s charakterem. " >:D
Ale copak, opět slyšíš trávu růst? Neboj, po tvém těžkém úletu s třídním tržním podílem nečekám, že bys dokázal cokoli přiznat.
Tak jestli tenhle můj citát z diskuse považuješ za oháněním se charakterem, tak to máš (bez urážky, ale naprosto vážně) IQ menší, než houpací kůň! >:-[] >:D
ty si fakt tazky primitivny kus , najprv tu tocis o charaktere, potom sam seba popieras.. Ty nemozes mat v hlave vsetko v poriadku.. Vsetci okolo teba su blazni len ty si lietadielko, ze? >:D >:D musis mat strasny komplex menejcennosti ked sa tu chodis hadat s luldmi. To ta tak zena drzi pod papucou? Ze aspon na diskusii si dohanas ego? >:D
Tak já ti to ještě jednou (zadarmo, ale naposledy) vysvětlím. Ohánění se charaketem by bylo,. kdybych poukazoval např. na svůj kladný charakter, nebo naopak na tvůj záporný. Nic takového se ovšem nedělo a obecná souvislost kterou jsem zmínil (obecný vztah charakteru a IQ) nemá s oháněním se charakterem společného absolutně nic. Že ti nedochází ani tak základní souvislosti., a jediné na co se v reakci zmůžeš jsou stupidní urážky, už mě samozřejmě vůbec nepřekvapuje. :*);-)
Vidim, ze potrebujes dodatocne vysvetlenie, lebo slovencina ti nejde (ved uz si to dokazal).
Bolo to napisane v suvislosti, ze charakter nemas ani len spominat, pretoze ho nemas a nevies, co to je.
Tos tu ovšem napsal ty (jeden z tvých nicků), nikoli já, takže jestli se tu někdo oháněl charakterem, byl jsi to ty, ale berme tohle tvé přiznání jako tvou mírně polehčující okolnost. :*) >:-[]
Nejde mi přesně slovenština bez diakritiky..., nikoli správná/spisovná slovenština.
Zajímavé je, že toho máte peetem tolik společného. Stejně staří a "pomalí/tupí", navíc oba píšící slovensky a bez diakritiky..., a nikdy tu nebývají současně, ale ve stejných diskusích ano, to jsou "náhody"... :*) >:-[]
Vazne? a co mame spolocne? tvoje vzdusne zamky blazniveho pisalka? >:D
Vzdy sme v rovnakych diskusiach? myslis tejto jednej a dalsich, co sa ti prisnili? >:D >:D
Ked ti tak zily trha diakritika a si neschopny rozumiet textu, môžem ju zaviesť, možno sa ti v tej kapuste na krku vyjasní >:D
nechaj ho, jemu sa to za tie dva dni uz tak zamotalo ze straca sa textoch... >:D vyssie tvrdi ze tvoj nick je moj nick a ze sme jedna osoba, lebo piseme obaja slovensky.. To je pre neho objav storocia podla mna >:D >:D >:D
Jsou i fóra, kde by tě za opakované nepoužívání diakritiky vyhodili. Takže pokud si tak inteligentní a vládneš i dvěma dalšími jazyky, tak používej diakritku v těch, kam patří. Předpokládám, že německy taky píšeš s přehláskami.
nastastie tu si to mozem dovolit a faktom je, ze mi bez problemov rozumies a doteraz sa mi nestalo aby tu niekto nevedel nieco spravne precitat. A ked niekto nieco nepochopi ok, upozornim ho, ze to bolo inak. Ale ked niekto nieco nepochopi a este sa z toho vysmieva ako wol, tak to uz musis sam uznat nieco vravi o nom.. ;-)
potom poznas velmi malo ludi alebo hodnotis vsetkych podla seba. Ci si myslis ze vsetci hladaju zamestnanie len na to aby zarobili co najviac penazi? Toto su uz trochu filozoficke otazky na autoforum ale zaujima ma tvoj nazor.. :-)
pises ze kazdy chce viac. Predpokladam ze nie viac vedomosti ale majetku A to dosiahnes jedine nejakym zamestnanim. Bud ako podnikatel alebo zamestnanec. Ja ti hovorim ze nei kazdy je taky. Su ludia ktori kaslu na majetok a prachy ale robia to co ich duchovne naplna. Ci uz je to fotograf afriky alebo socialny pracovnik niekde v kambodzi alebo sef ESETu Trnka. Kazdy robi to co ho bavi, to ze niekto z tychto ludi pritom zarobi majland, je len nepodstatna vec. Poznam takych ludi, preto ti hovorim, ze si na omyle. Su ludia ktori su skromni v majetku ale velmi narocni vo vedomostiach alebo v samych na seba.
Blbost je to, co pises.
Su ludia, ktori zarabaju miliardy, ale nepredstavuje to ich ciel. Je to ich hobby.
Niekto ma hobby povysene na zamestnanie, ci primarnu pracu a naplna ho to.
Su ludia, ktori mohli zarabat miliony vdaka sikovnosti/rozumu, ale nepustili sa tou cestou, pretoze by ich nenaplnala tak, ako to, co sa rozhodli robit a je ovela menej ziskove.
Pokial ty trpis mamonom, zdaleka to neznamena, ze vsetci.
Co napr. dobrovolnici? Ich praca je zadarmo, robia to z osobneho presvedcenia, pricom ini sa na nich pozeraju ako na blaznov - pracovat, aj ked im z toho nic nekvapne.
Dobrovolníci... a těch se to myslíš netýká? Nebo někdo pomáhá třeba nějaké charitativní organizaci a bydlí z nouze ve stanu?? Blbost. Každý chce víc. Peníze potřebuje i ten dobrovolník, jinak by pošel hlady, každý máme něco, co nás naplňuje a k 99 procentům potřebuješ neustále víc - až do určité hranice, kdy už je to jedno (resp. je to za hranicí momentálně dosažitelného v rámci celé naší civilizace/planety). Nebo naopak, nic, když jde o holý život.
Potom sa na to zle pozeras.
Kazdy chce viac len do istej miery - do miery bytostneho prezitia, kym su naplnene zakladne zivotne potreby.
Lenze vacsina chce stale viac a viac a tyka sa to len a len materialnych statkov (peniaze az v 1.rade).
Samozrejme, ze kazdy chce "viac", lenze uz ide o to, co. Niekto umenie, niekto poznanie, niekto zazitky atd... Tomu sa potom vravi osobnostny rozvoj a na ten rozhodne stale viac a viac penazi nepotrebujes.
Tam niekde sa daju umiestnit aj dobrovolnici, ochotnici, mesiasi a kdekto, kto robi svoju ulohu bez priameho financneho naroku.
Beh o holy zivot opomenieme, to je specificky extrem.
Clovek nie je bytostne stavany na to, aby hanobil majetok. To uz suvisi s psychosocialnym vyvojom. V principe clovek potrebuje iba prezit a zabezpecit si zivotne podmienky/potreby.
Jak u blbejch. Chceš jet do Afriky fotit zvěř (příklad od tvého kolegy výše), jeď. Jeď tam na kole a vem si foťák za pět tisíc, když tě to naplňuje. Většina lidí se tam bude chtít dopravit normálně a fotit s pořádným materiálem. Pokud na to nemají - chtějí víc. Ne pro to, aby měli víc, ale jako prostředek. Navíc, jakmile něco máš, nechceš to ztratit, což Překvapivě, něco stojí. Logicky, pak potřebuješ víc. Tedy platí, že čím víc máš, tím víc potřebuješ. V reálném světě to platí do určitého stadia, kdy už jedinec není schopen spravovat/obsáhnout víc.
Celkom ti to mysli, len si nakoniec opat opomenul jednu beznu moznost, ktorou sa da parafrazovat tvoj vyrok: "V reálném světě to platí do určitého stadia, kdy už jedinec nepotrebuje spravovat/obsáhnout víc."
Jedinec sa rozhodne, ze pre svoje aktualne potreby viac statkov nepotrebuje, i ked by ich dokazal ziskat.
Nepozeraj sa na to svojimi potrebami ziskat stale viac. To je chyba.
Pak je otázka, jak definuješ skromnost. To že v určitém stádiu života nemáš potřebu soustředit svoje úsilí na získávání hmotného majetku, to neznamená, že za týden to nebude jinak a to nemusí být tvé rozhodnutí, ale zásah vyšší moci. To není skromnost, to je jen logické chování v určité situaci. Řekl bych, že dříve nebo později se každý ocitne v situaci, kdy chtít víc bude nezbytné.
Ano ta voda je příklad toho, že už jedinec není schopen více spravovat, v tomto případě vypít, to je obdobné, jako kdyby si byl řekněme dolarovým multimiliardářem. Pokud by si denně potřeboval vypít 10 litrů, na ty 4 by ses díval jinak. Opět se tak vracím k tomu, že čím víc máš, tím vlastně i víc potřebuješ, abys to něco, co máš, už udržel. To už pak není vůbec nic jako otázka skromnosti, je to prostě nutnost, dalo by se říci přirozená potřeba. Ve skutečnosti to funguje ovšem tak, že určitou část neudržíš, z různých důvodů.
Iste, clovek mieni, Pan Boh meni, zasah vyssej moci vsak opat znamena extrem. Napr. zivelna pohroma, choroba a i.; nie je to vsak normalny stav, ale externalita.
Ked vsak pozeras na cloveka v najsirsich suvislostiach, o svojom byti rozhodujes sam za seba a teda sa rozhodnes, ci ti hmotne statky uz stacia, alebo mas bezodnu jamu.
Zjednoduším to do opět jednoho hesla - příliš skromnosti škodí. Sám to potvrzuješ, člověk se svobodně může rozhodnout, kdy mu "to" stačí. Ano, ale než toho bodu dosáhne, tak musí chtít víc. To že někomu stačí méně než druhému, je sice fakt, ale mě to nepřijde jako něco, co by se mělo velebit. Naopak, kdo toho víc dosáhne bez toho, aby ubližoval ostatním, toho je třeba vyzdvihnout.
A konecne sa dostavame k zaveru - niektori ludia pridu na to, kedy dost aj bez toho, aby dosiahli stav, ako si napisal - 'kdy už jedinec není schopen spravovat/obsáhnout víc' - a naopak su ludia, ktori hrabu kym vladzu.
Viac dosahujes iba pre zabezpecenie zivotnych podmienok. To je predsa dane pudom sebazachovy. Ale mamon nie je pud sebazachovy, ale chyba v hlave.
Ty musíš být pořádný chudák, když dokážeš tvrdit, že každý chce vždy víc. Kdyby si myslel třeba lásku nebo zdraví, pochopil bych to ale když to myslíš jako hmotný majetek, pak je to pěkná blbost...
Typické chytání za slovo. Tak dobře, skoro každý chce víc, spokojený? Co třeba ty, ty bys víc nechtěl, jsi "hmotně/finančně" opravdu maximálně spokojený? :*);-)
Tak třeba to ti může být úplně jedno >:D Ale díky, že si tam přidal alespoň to skoro :-)
Btw: jako fanoušek do aut s mým platem ještě nemůžu být úplně spokojený ale dokážu si představit nějakou reálnou hranici výdělku, za kterou už bych se nehnal. Není nutný mít miliony k tomu abys byl spokojenej :-)
Taky, že je mi to úplně jedno, na to si klidně odpověz jen sám sobě. >:-[]
Nemusíš z toho hned dělat konkrétní závěr, že je nutné mít miliony k tomu, abys byl spokojenej, je to diskuse v obecnější rovině.. Těch, co jsou sami opravdu přesvědčení o tom, že mají "hmotně/finančně" naprosto dost je jako šafránu a s tím kolik toho reálně mají to nemusí mít nic moc společného... To je realita, někomu se to nemusí líbit, ale nic zásadního s tím stejně nenadělá. Teoretický lék (komunismus) na to měli/mají komunisti, ale v praxi rozhodně nefunguje... 8-s
Pravda, kterou zde otiskuji, je zaková, že ty jsi jen ubohý a podřadný primitiv. Takový, který přes svůj vlastní pokřivený obraz světa nevidí ani přes okraj hrnku, který drží v ruce. Takový, kterého jednou pohltí své vlastní nakynuté ego. Můžeš s tím nesouhlasit, ale to je tak vše, co s tím můžeš dělat. Jistě, můžeš také poskakovat na židli a rozhazovat vztekle nožičkama a ručičkama. >:D >:D
Popros kolegu Marka, on ti to vysvětlí. Nebo si to vyhledej na mém blogu, dost jsme tam o tom nadiskutovali. Možná by tě však mohlo zajímat prakticky, co je vlastně ta prémie, tedy jak se prémie líši od ostatních kvalitativnívh tříd na silnici. Tohle je jednoduché - svez se například v Bravu a pak si přesedni do BMW1. Nikdy už pak nenapíšeš to, co jsi napsal nyní.
Tohoto se nemohu nechytit. BMW mám projetá skoro všechna. nezáleží na tom, že mě neoslovila, prostě jsou určena někomu jinému. Ale co mohu říci bez předsudků, je to, že to nejsou bůhvíjak dobře udělaná auta. Srovnávat kvalitu lakování např. s Lexusem je zbytečné, jsou to dva jiné světy. Totéž platí po usednutí do interiéru. BMW vyhlíží solidně, ale jen ve vyšších specifikacích, ne však stejně dobře jako třeba již zmíněný jakýkoliv srovnatelný Lexus. Kupodivu to není názor jen můj, ale také lidí, které jinak BMW uchvátilo svými skvělými jízdními vlastnostmi. Pokud jde o BMW 1, tak jsem v něm vydržel sedět asi dvě minuty za volantem. V jedné ze základních verzí hnusný, lacině vyhlížející plastový interiér, hlučný diesel (to by bylo na jinou debatu). Na místě spolujezdce jsem zkušební jízdu vyloženě přetrpěl. Pocit výjimečné kvality a luxusu jsem neměl ani v X6 a ani v BMW 7. Uznávám BMW po stránce motorové, výkonnostní a po stránce jízdních vlastností. Ale určitě to není vzor dokonale postaveného auta a důkaz německé nadřazenosti. To ani náhodou.
Jediné co stojí za reakci je tebou akcentovaná individualita. Ano, nepasuje ti BMW, třeba se dobře uvelebíš v Mercedesu. Ale psát tu nesmysly o tom, že jízda v BMW 1 je utrpení... to snad nemáš zapotřebí ani ty.
Samozřejmě, že utrpením je. Je to malé, těsné, uvnitř lacině vypadající auto, jízda je tak tvrdá, že nemá cenu mluvit o jakémkoliv komfortu. Není to hezké auto zvenčí ani zevnitř. Předražené. Auto pro nadšence, kteří tohle všechno přehlédnou jen kvůli tomu, že existuje i 1M. Ale jako auto na každý den? Díky, nechci. A máš přece jen pravdu - Mercedes je mi svou povahou bližší. Ale o BMW jsem nemluvil proto, že mám raději prostor a vzduchové podvozky. BMW, až na výjimky, prostě není tak hrozně omračující, zvláště po stránce kvality výroby. Nejsem ale na BMW nijak vysazený, použil jsem ho jen jako příklad. A pokud to chceš vědět, nejvíce na mne zapůsobila nové dieselová Pětka, především proto, že se jako diesel vůbec neprojevuje. Všechna ostatní BMW, a kromě Z4 znám všechny včetně hybridních X6 ActiveHybrid 7, mě zklamala. Nejsou tak dobrá, jak bych očekával. V tom se asi lišíme. Nepadám z žádného auta na zadek, ať je odkudkoliv. Ale každé si důkladně projdu, podívám se, jak je vyrobeno, jaké jsou spáry mezi panely, jaký je lak, jak je udělán interiér, jak se obsluhují systémy... BMW v tomto směru nemá čím zapůsobit, je mi líto. A za Velkou louží mají BMW i dost problémů s NHTSA, o čemž se v Evropě zpravidla vůbec lidé nedovědí (o to více a stále znova slyší o Toyotě...). Ale to platí třeba i pro Mercedes, vzpomínám si na poměrně nedávný průšvih s nebrzdícími ML...
Jednička že je malé a těsné auto? Ano, BMW se ze záhadných důvodu rozhodlo dělat příliš široké středové tunely, ale vzadu to je jiná káva. Mám 187 cm, vepředu jsem si dle sebe nastavil sedačku a dozadu jsem se naprosto v pohodě vešel. Když jsem pak sedl do F30, tak jsem takový pocit vzdušnosti ani necítil. Pár levných plastů by se tam našlo, to je pravda... Bohužel, to samé bylo i v F30. Například plast kolem spínače světel je oproti naší E91 takový nijaký, to stejné se týká i ovladače rádia Professional, který je jiný než co má navigace. V tomhle ohledu máš pravdu, ta kvalita tu sice je, ale není tak omračující, jak nám to podávají testy. Třeba už v E91 nás od počátku zlobí panoramatické okno (stále tam něco lupe a vrže, i když se to teď trochu zlepšilo), loketní opěrka taky vrže a sedačka to občas udělá taky. :-|
Mám 187 cm a metrák, s prostorem jsem měl vážně problém. Ten zbytek jsi popsal hezky, takže není co dodávat. Já bych byl v hodnocení ještě tvrdší, ale to není smyslem debaty. O kvalitě výroby v případě BMW 1 bych raději vůbec nemluvil, ten dojem z auta, které jsem mohl vyzkoušet, byl opravdu hrozný. Připadal jsem si, že sedím v autě o třídu nebo dvě niže. To poslední, co by mě napadlo, by bylo to, že sedím v německé prémiovce. Pokud se bavíme o "obyčejném" autě na denní popojíždění po městě, raději bych volil CT 200h. kterákoliv verze výbavy Cétéčka je stylem a zpracováním interiéru a hlavně kvalitou výroby celého auta světelné roky od BMW 1, navíc prostornější. Kultura jízdy je také někde jinde, CT je nejen pohodlnější, ale také tišší (pomíjím režim jízdy na elektřinu). Řeč je o městských podmínkách, připomínám, mimo město je BMW 1 jízdně lepší. Na otevřených cestách CT ječí, ale BMW 1 je hlučný neustále, zvláště diesel, který zní a vibruje na volnoběh jako traktor. Netvrdím, že CT je ekvivalentem BMW 1, ačkoliv jsou ve stejné třídě. Jen je ve městě CT použitelnější a příjemnější, navíc mnohem lépe vyrobený. To je to, co od malého auta očekávám já.
.... poměrně zajímavé je, že skoro všechny výše uvedené automobilky, které se pokoušely ve vyšší střední třídě prorazit, jaksi.... zkrachovaly.... ;-)
Lancia je jen torzo, Chrysler byl pohlcen Fiatem, Francouzi tápou, SAAB je pryč a Alfa skončila u dvou malých modelů....
Minimálně Alfa a Lancie na soupeření s německou prémií prodělaly kalhoty....
Jinak o dominanci němců v téhle třídě nelze vůbec pochybovat - navíc jim do karet hraje to, že největší trh v Evropě na tyhle auta je (překvapivě) ten německý, takže tím se jaksi kruh uzavírá.... Je to asi tak, jak kbyby Barca hrála všechny zápasy Ligy mistrů jen na domácím hřišti.... ;-)
Otázka na závěr: myslíte si, že kdyby (hypoteticky) kdokoliv udělal technicky a uživatelsky zcela srovnatelný produkt s výrobky D3 v téhle třídě - byl by s tím úspěšný? Já myslím že moc ne.... Prostě karty jsou rozdány a vstoupit do téhle uzavřené společnosti je takřka nemožné....
Myslím, že jediný, kdo na to reálně má, pokud neudělá po cestě chyby, je Jaguar a Lexus. Možná mimo Německa, spíše celosvětově. Myslím, že největším trhem je, nutno připustit, Rusko.
.... ještě bych připomněl to plánované "baby Maserati", to bude asi taky zajímavé auto.... Ale to vykryje jen nějaký sub-segment toho trhu, bankéři to do flotil asi fakt nenakoupí.... ;-)
myslim ze to je mozno len tu v eu. Inde sa pomerne dobre dari lexusu ci infiniti. Cadillac napodobne... Inak suhlas, ostatok je mimo. Nechapem preco sa lowend snazi vstupovat do tejto triedy vobec.
to je neuvěřitelně elegantní auto. Extra nízká okna, prohnutý boční profil. Krásně čistý design bez samoúčelných výstřelků. Kdybych potřeboval auto této kategorie, bylo by staré CLS jasná volba. Ta dnešní generace už není tak dokonalá, i když taky má něco do sebe.
[odkaz]
Je symbolické, že hodně těch údajných alternativ k D3 ve vyšší střední se už nenabízí/nevyrábí. Kromě Jagu (a japonské prémie) se dá za aktuální a skutečnou allternativu k D3 označit (s přimhouřeným okem) už jen Volvo...
"Éčko" som vždy považoval za veľmi pekné auto… No keď som to tu videl v priamom porovnaní s CLS, tak som si uvedomil, aká to je nudná konzerva… 8-s
E :no:
CLS :yes:
je být renomovaným designérem a získat stovky ocenění a druhá věc je navrhnout auto, které se bude líbit zákazníkům. Daleko podstatnější je to druhé. Velsatis a C6 jsou hrůza, Honda, Volvo, Saab a Peugeot jsou nuda a tak je opravdu možné za hezké podle mě považovat jen Alfu a Jaguar. Chrysler/Lancii bych postavil mimo - v Americkém prostředí si jejich tvary dokážu představit jako elegantní, ale projíždět se v tomto autě centrem Prahy nebo jiného evropského historického města je doslova vulgární.
Kdyby si to napsal o své současné motorizaci, souhlasím do puntíku. Ale 300C, potažmo jiné ameriky, působí v historických centrech opravdu trochu jako pěst na oko. Vlastně ani neumím říct proč. O té 300C to dokonce platí vlastně ještě o něco méně. 300M to je ještě jinčí kafe. :-)
Budeš se divit, ale prostě ty škodovky sem tak nějak zapadají. Možná je to jen o zvyku, ale myslím, že v tom je něco víc. Podle mě, je 5m sedan velmi smysluplný v ulicích historického centra. Praktické to není, ale ten vizuální požitek. ;-) >:D
Podle mě tam smysluplný není, ale třeba se pletu. Ovšem zkušenosti od Italů a dalších, kde maj pid uličky jsou takové, že se tam moc 5m limuzek neprojíždí.
Druhá věc je parkování a třetí věc jsou kolony.
Z pkratickýho hlediska tak bývá mnohem rychlejší krtek, ale není halt dost přestižní >:D
no hej skodoviek je najviac v prahe (CZ) tak preto sa tam musia hodit.... ;-)
presne hranate masivne auto , nadehra :-) neokukane , netuctove...300c :yes:
No postav někde na Starém městě 300C vedle té záplavy německých sedanů a pak něco říkej o tuctovosti. To auto na to prostě nemá, stáří i designová koncepce to zkrátka nedovolí.
Designová koncepce je ok, ale vedle německých sedanů ve stínu stromů v Pařížské ulici prostě bledne. Nová auta jsou mnohem více prodesignovaná, takříkajíc od sklepa až na půdu. Velikostí navíc budí třístovka dojem, že by chtěla být srovnávána s nejvyššími modely, kde na to ale už vůbec nemá.
No i vedle současné pětky to působí jaksi hrubě. Proto jsem psal, že i stářím, přeci jen je to původem auto z roku 2005(?), tzn. že ho kreslili ještě pár let předtím.
honda urcite nie je nudne auto! treba si ho riadne poobzerat z blizka a sa v nom odviest...nehodnotit ho podla fotiek...ale samozrejme milion ludi, milion chuti...
...tvary inspirované letectvím?To mi prosím někdo vysvětlete,v letectví pracuju druhou dekádu,ale kromě značky tam jinou spojitost nevidím.Jediné,co se dá v současnosti považovat za inspirované letectvím je Morgan 3-wheeler a s přivřenejma očima spyker...
může být neplnohodnotná, plnohodnotná, v kontextu článku bych ale chápal debatu na téma alternativy k D3 jako smysluplnou, pouze budeme-li mluvit o alternativě plnohodnotné. Pak je věc poměrně jednoduchá, mimo D3 tu máme Jaguar a Volvo z Evropy, Lexus z Japonska a s přimhouřeným okem americký Caddilac. Zbytek prostě plnohodnotnou alternativou není.
nesmysl, plnohodnotnou alternativu v určitých specifikacích nenajdeš ani v rámci D3, v jiných jsou jich zase mraky, nějaké zobecnňování nemá s plnohodnotností nic společného - teda pokud se nebavíš na úrovni hodnoty znáčku na kapotě...
Tak pozor - Jaguar by som rozhodne neradil ako alternativu k nemcom - to skor naopak. Tuzin po Jag. ale nemam dost lowe tak si kupim skopcaka - asi tak.