Vyšší střední třída není jen populární trojice německých sedanů prémiových značek. Jaký z konkurentů je dle vás zdařilou alternativou pro osvědčenou klasiku?
Tak. Podle mě by tohle téma bylo dobré jako seriál, kde by se v každém díle posdrobně rozebrala jedná možná současná alternativa k D3 s ohledem na to, v čem třeba dává smysl ji upřednostit.
A proč ne? Krásně to ukazuje jak se vyvíjela situace v posledních deseti nebo patnácti letech ve vyšší střední. A že je tam hodně modelů které se již nedodávají? No a co, modely které zbyly na trhu (V80, Ch300/Thema, XF) jsou až na XF také "historické" kousky.
Přidávám se k názoru že pojetí je chaotické. Ovšem né k tvému, že v něm chybí "japonská prémie," dle mého názoru tam spíš přebývá Honda Legend. Každý z vozů uvedený zde jako alternativa splňuje evropské standardy ostatně jako D3... to co vozy od sebe odlišuje je pak pojetí a orientace automobilky na vlastnosti vozu. Tzn.. Alfa 166.. ikdyž už má odsloužíno a mnozí by vytkli spolehlivost... je tak či tak designová záležitost (nic víc v ní už bohužel nevidím, ale designem vyniká), Citroe C6 pak vyniká maximálním komfortem jemuž ani německá elita nemůže konkurovat, P607 je "hezký" i při svém věku a nejvíce se blíží klasikému uživatelskému vozu. Satis je zase hora extravagance a komfortu... vězšina lidí neocení, já ano. Ale čím vyniká Legend? A cokoli Japonského? A splňují naše standardy (co se obecně všeho týče)? NE!
Lexus a Infiniti sice neoplývají množstvím variant, ale v danných konfiguracích určitě smysluplnou alternativou být můžou. Rozhodně větší, než svého času VelSatan.
Je snad Honda prémie? Řeč je o Lexusu a Infiniti. Z dnešních alternativ opravdu uznávám Jaguar XF, Lexus GS a Infiniti M (byť jeho interiér mi moc nesedí). Ameriky bych si musel rozmyslet, ale rozhodně tu chybí CTS.
V téhle třídě je typický vrchol osmiválec. Jak splňují tebou jmenovaní tenhle standard?
Nový motor 6,4 V8 či 3,6 V6, nová 8st. převodvka ZF, zcela nový interiér, jiná karoserie, zcela nové bezpečnostní systém y a prvky výbavy.....
Ano starý je základ podvozku.
V tom případě, když to bereš takhle, je Fabie II hotový muzální kousek, Felcie byla vetrán z mueza a další půlka nemců vycházejích z minulých generací sou taky zastaré vozy. A Brouk před ukočením výroby už byla relikvie, hahaha
Přesně tak, taky mě to překvapilo. Každopádně z těch v současnosti vyráběných je jednoznačná jednička Jaguar XF, na druhý místo bych dal CTS (které tu chybí) a na třetí Legend. Z aut již nevyráběných je můj favorit Lancia Thesis následovaná "novým" Saabem 9-5. Pokud bych se podíval víc do minulosti, tak ještě Rover řady 800, Mitsubishi Sigma a XM. :yes:
Vrchol možná, ale není to povinnost. Mimochodem, GS minulé generace měl V8. O jakých "našich standardech" je vlastně řeč? Neznám takový pojem. Auta jsou definována jednotně dle obecně uznávané klasifikace. Rozměry, cenou, výbavou, výkony se dle takových měřítek vejde do tématu i ten Legend... Nerozumím ani otázce, v čem že to Legend vyniká. Proč by měl v něčem vynikat? Většina produkce BMW, M-B, Audi také ničím nevyniká, snad jen drzostí, s níž německé automobilky požadují příplatky prakticky za jakoukoliv jinde ve světě běžnou položku. Kdyby byl článek lépe napsaný, většina dohadování v diskusi by vůbec neměla šanci vzniknout.
Gatto pekne si to napisal aj za mna :)) >:-[]:yes::yes:
pre mna ma caro legend aj "stary" 300c srt...skoda ze sa novy legend nerobi aj pre europu- cize acura rl
Tak z předložených variant určitě XF. Ještě S80, i když to je spíš volba rozumem. U velkých sednů pak XJ a LS. Nové GS jsem neviděl a Infi M se mi nelíbí.
No nejprodávanější není měřítko pro každou situaci. BMW ani Audi nejsou horší, někde budou i více prodávané, přesto pro mnoho lidí bude králem S-Klasse, jak tedy píši, nejprodávanější není (mezi D3 o to méně) měřítko.U mě vede 7er, z němců.
Každému, kdo si myslí, že Mercedes je naprostá špička, bych doporučil návštěvu nějakých amerických diskusních fór. Nekritickým zbožňováním třícípé hvězdy mi Česko opravdu začíná připomínat Albánii. Nerad tahám politiku na autařskou stránku, ale mám takový pocit, že za tento stav mohou do jisté míry komunisté. Po celé ty roky jejich vlády tady totiž Mercedes-Benz platil za jediné správné luxusní auto. Zdá se, že tato myšlenka vesele žije dál i dvacet let po revoluci. Ať se na mně nikdo nezlobí, ale i v Rusku je dnes situace lepší než tady, movití tam necítí potřebu "povinně" si Medvěda pořizovat.
A pokud jde o S-Klasse, do tohoto tématu nepatří, stejně jako LS, jsou to auta o třídu výše. Ke všem těm jmenovaným značkám, které tu chybí, bych přidal ještě Buick a Lincoln. nejsou o nic méně prémiové, i když v Evropě ne zrovna běžné. Ale to platí třeba také o Legendovi, který se v Evropě rovněž neprodával v nějak vysokých číslech a na silnicích je spíše vzácností. Nemluvě o Thesisu.
Kdes přišel na to, že právě tady cítí movití potřebu vlastnit zrovna MB, podívej se na místní prodeje Ečka, tradičně až za duem A6/5er. Naopak v Rusku je MB oblíbenější, než u nás.
V Rusku je MB oblíbenější než u nás? Jak vidím, ruský trh neznáš. M-B je tam sice nejprodávanější luxusní značkou, ale nijak výrazně nevede, stejně jako u nás. V čem ale je rozdíl, jsou počty prodávaných prémiových aut mimo ta německá. Po tisících tam prodávají auta i Cadillac, Jaguar, Lexus, Infinity. Nejde jen o rozdíl ve velikosti zemí, viz úspěch mladého Lexusu. Ty pomyslné nůžky mezi jsou v Rusku mnohem méně rozevřené. A to je to, co jsem myslel.
Viz loňská prodejní čísla:
Mercedes-Benz: 29057
BMW: 28165
Audi: 23250
Volvo: 19209
Lexus: 13698
V Rusku je MB jednička prémiového trhu (viz i tvá čísla), u nás ne, což má slova jednoznačně potvrzuje. Pohled na otevřenost pomyslných nůžek je svým způsobem také zajímavý, ovšem teď a tady to působí spíš jako alibismus. Kdybys původně napsal, že u nás je v kurzu celá D3, pak ano, ale jen u MB to nijak mimořádně neplatí, MB tu není žádný výrazný místní lídr D3.
Mercedes je lídr i v ČR dle dat z roku 2011. Pohled na otevřenost nůžek možná zajímavý je, ale opět vychází z dat skutečně prodaných aut. Je to zřejmé: kdyby měl např. Lexus, který v Rusku prodává zhruba čtvrtinu toho, co prodává M-B, umístit na český trh stejný podíl, nejednalo by se o cca 180 aut, ale o cca 1000. Totéž by se dalo říci o Jaguaru, Cadillacu a dalších. Takže je vidět, že Rusům na tom, aby měli německé auto, záleží skutečně méně než obyvatelům České koltiny. Navíc, nešlo mi o to, zda je nebo není Mercedes lídr trhu, ale o to, kolik toho prodají ostatní, především neněmecké značky. V tom je rozdíl mezi českým a ruským trhem značný.
Tak znovu, MB u nás není tradiční/výrazný/jediný lídr prémiového segmentu. Jak už jsem napsal, souhlasím s tím, že u nás má celá! D3 větší odstup od zbytku prémie (jak teď píšeš), ovšem nikoli samotný MB (jak si psal dříve).
V ČR má mnohem větší vliv nabídka naftových motorů než třeba v Rusku (viděl jsi někdy ruské ceny benzínu?). A v tom tradičně značky mimo D3 pokulhávají. Opravdu dobře si z tohoto ohledu dnes vede snad jen Jaguar. A to se na číslech podepíše. Jaguar má zase nedávnou minulostí pošramocenou pověst a mám takový pocit, že servis v ČR stál za starou bačkoru. Takže se těm číslům nediv.
Běž se hlavně, ty "odborníku", omluvit do diskuse pod prodeje malých vozů v ČR. Plést si tržní podíl ve třídě s tržním podílem napříč třídama to je ostuda do nebe volající. Megatrapas co, ale tys hodil raději hlavu do písku, posero... :no:
Napsal jsem ti přece jasně, že souhlasím s tím, že D3 má u nás věští odstup od zbytku prémie, než v Rusku, takže v tomto dál nehledej spor. nesouhlasil jsem pouze s tím, že se to týká především MB, měl si napsat hned D3 namísto MB. Je jedno jestli v jednom konkrétním roce u nás zvítězil zrovna MB, BMW, nebo Audi. Jde o relativní dlouhodobou vyrovnanost prodejů D3 u nás, žádný (ani MB) z D3 u nás nijak výrazně nepřesahuje (prodeji) ostaní dva. ;-)
Řada Čechů, vzhledem k malosti vytvořené původem, zaslepeně vzhlíží k řadě záležitostí a má tendenci prosté věci (ano, i Mercedes-Benz jednou zreziví, shnije a rozpadne se vedle Dacií a Opelů) zbožšťovat.
Mluvil jsi o novém, také mluvím o novém. Strávil jsem pár dní s 450h F Sport a projel jsem s ním půl tuctu zemí. Předchozí jsem považoval za nejošklivější Lexus na trhu. Design mi prostě nesedl. Nové GS je velmi přesvědčivé.
Věc je jasná jako facka za bezohledné předjíždění - německá prémiová produkce ční nad všemi jako silniční maják. Design, technika, výbava, jízda, image, nikdo na světě se tomuto prémiovému mistrovství nemůže postavit. Daná třída je navíc jakýmsi garážovým středobodem, vrcholem v pozici velkosériové světové výroby vůbec.
Pod německým triumvirátem jsou - JAGUAR jako ostrovní alternativa, drží se ve třídě za poslední kousíčky garážových nehtů. Naštěstí snad už je či brzy bude možnost si pořídit i modelovou variantu kombi. Dále VOLVO, jemuž už na vrata však buší roky, S80/V70 prostě potřebují novou generaci jako sůl. Uznat však volvu musíme jedinečnou krásu kabin, kdo cítí skándinávskou uměřenost, současně hřejivost materiálů se smyslem pro každý (každý) detail ví, o čem píši. Bohužel nám ze hry vypadl Saab.
To ostatní nestojí ani za diskusní příspěvek, a samozřejmě ani za článek. Co se týká Vel Satisu, tam už by snad měla automaticky zafungovat garážová autocensura, neboť to bychom se tu mohli také brzy regulerně dočíst i o houpacím koni císaře pána...
P.S. Mistři čekají na za dva raky avízovanou malou Panameru, to bude čtvrtý do počtu. Příznačně z... Německa.
BRAVO AUDI - BRAVO BMW - BRAVO MERCEDES-BENZ - BRAVO PORSCHE :yes:
Nejen já, nýbrž ty statisíce dalších, které dali před Vel Satisem přednost jinému vozu dané třídy. A jak vidíš, nakonec to musel odpískat i Renault, design nedesign.
Toužíš-li úpěnlivě po mém osobním pohledu na tento vůz, pak ho máš mít - všechno, ale úplně všechno je na tom voze špatně, vedle zásadního pochybení při volbě dané karoserie (vyšší střední hatchback >:D to auto současně postrádá centrální esenci, bez níž jsi v této třídě za nuzáčka bez naděje na úspěch, tou esencí je - luxus. Bez tohoto rysu nemá význam na autě pokračovat. No a pak už jde jen o danou automobilku, co zdůrazní více - BMW sportovní křivky, Mercedes-Benz uměleckou kvalitu designu, jedinečnou úchvatnost, a AUDI například ten technicistní chlad, tu dokonalost opracovaného křišťálu.
Děláš tu na mně dojem garážového teoretika, který sice nic neví o silničním a garážovém životě, zato má doma hodně výstřižků. Nic proti, akademické rozpravy tu mohou jistě přispět k rozproudění diskusního toku, ovšem pokud tu chceš vytahovat na světlo propadák století, a na něm si tu stavět aureolu znalce aut, to počítám sám sebe utopíš v první dravější peřeji. Například taková ALFA 166 má do sebe vetknutou o deset řádů kvalitnější designovou dobovou stopu, než ten tvůj velsatis. Uznávám, že ovšem se k tomuhlke druží postavení automobilky samotné. Neboť vyskočit z klasického francouzského mainstreamu mezi prémiovou elitu... :-) To je jako si to rozdat za barákem na sto metrů s Usainem Boltem...
Kvality či nekvality jsou mi teď ukradené, chci jen toleranci pro své alternativní choutky ;-) ... ale tvrzení, že rozumíš designu více, než řečený designer, je velmi smělé :-) No, vše je relativní a hádat se je zbytečné...
Luxus je další sporný pojem, na který jsou ovšem odborníky ve... Francii.
Přece nechceš, abych ti na tu naivní otázku odpovídal jinak... Pravdou ovšem je, že designéři na daném modelu fatálně selhali. Samozřejmě máslo nemají bez důvodu, evidentně plnili "revoluční" zadání, porazit německou prémii velkým hatchbackem. No, nepovedlo se. A ví to celý svět. Tedy, pravděpodobně mimo tebe ;-)
Ne, chtěl tím jenom říct, že Vel Satis není konkurence pro D3 ;-) A má pravdu, pro D3 je konkurence Volvo, Jaguar a Lexus... Jo abych nezapomněl na jiný kontinent, tak ještě možná Cadillac ;-) Tím jsme asi skončili...
Můžeme si představit dvě roviny - v rovině ekonomické se od Vel Satisu přirozeně očekávají určité prodejní výsledky, ovšam v rovině estetické není Vel Satis (ani jemu podobná auta) založen na konkurenčním boji... spíše je to pro ty, kteří jsou ramenatou konkurencí unaveni ;-) Tím ale přesahujeme pole automobilismu.
Takových mimonů v rovině estetické, ovšem s tradičním konzerva designem kdy to je vše ne jedno brdo a je to unylá šedost vyprodukovali sodruzi z NSR tuny, zjeména posledních 20 let >:D >:D
Viděl bych to poněkud jinak... Pokud někdo chce/potřebuje vyšší střední třídu k representaci a kupuje nové auto, pak v podstatě skončí u jedné ze značek co jsem psal (na 99%).
Na druhou stranu, kdo chce vyšší střední, protože prostě má rád velká auta (sedany) a nechce vyhazovat peníze (nebo je prostě nemá) či nepotřebuje ukazovat, že na to má, koupí si pravděpodobně něco z toho zbytku... A je jedno jestli to bude Latitude, Genesis, Optima nebo Themu.
Popřípadě nějakou lehkou ojetinu P607, AR166 nebo Vel Satis... Ať si každý vybere podle chuti, nicméně D3 je v tomto segmentu na špici a skoro nedostižná ;-)
Co říkáš na Hondu? Mi se to auto vždy moc líbilo, spolu s Jaguarem to bylo něco. Die fantastischen..drei mi přijdou už hodně okoukané (tím nemyslím jakkoliv špatné), ale jako správný bychař bych bral právě tu hondu (nebo "ďzega"), samozřejmě v benzíně (už proto byla honda v evropě odsouzena k neúspěchu).
určuje kdo? GTi a jemu podobná individua? Nebo snad Brusel? Kdo to posvětil, kde je to napsáno?
Strčte si tu prý německou prémii někam, i celá ta vaše redakce.
Současná lidská moudrost? Pan doktor tvrdí něco podobného, co Kristus - největší osobnosti se vyznačují skromností... tato diskuse se mi líbí, ale bojím se, že budu označován za prosťáčka jen z důvodu odlišného názoru.
Budou-li slova v rozhovoru označována jako nemoudrá, lze pak považovat křesťanství, buddhismus a další nosné nauky pro civilizaci za obyčejné tlachy do prázdna? ...
PS: Skutečné hodnoty připomněl J. Grossmann v době, kdy byl těžce nemocen...[odkaz]
Ty jsi éro >:D Nech Ježíše spát a začti se do těch vět, jakmile se vzdalují od profese, je to žalostné. Korunu všemu pak dávají ty soudy o hodinkách a o výdělcích ve zdravotnictví. Vraťme to však k autům, zde jsme všichni jednoho "vyznání", vyznání garážového ;-) Tedy a... plakátového :-)
Hodinky zbožštují pouze prosťáčci, přesně tak, jako zase jiní prosťáčci říkají v rozhovorech, že by si hodinky za tu a tu cenu nepořídili... Obě polohy jsou směšné a k politování.
Pan doktor Koza byl (bohužel letos umřel) velice moudrý člověk.
To ovšem těžko pochopí někdo, kdo kvalitu člověka posuzuje podle tak povrchních měřítek, jako je auto nebo hodinky. Ne podle toho, co skutečně dokázal a co umí (nejenom vydělat peníze).
Jediný, co nám po Ježíšovi zbylo, jsou... kristusky. No.. možná by se mohl soudit o copyright. Největší osobnosti jsou často skromné, ale ne z přesvědčení, ale v důsledcích. Ano, GTI má pravdu, většina lidí, co jsou v něčem špičkou, jsou jinak nepoužitelní nebo neúspěšní. Ke skromnosti tíhnou lidé, pro které už majetek ztrácí na hodnotě - tzn. buď mají vyděláno a mohou se zabývat "obyčejnými" radostsmi, nebo lidé, kteří jsou v ohrožení života a tak pro ně majetek nemá, resp. má hodnotu rovnající se zdraví a možnosti žít.
K těm, kteří mají již vyděláno - možná pochopili, že hmotný majetek (přes jeho nezbytnou důležitost, kterou nelze zpochybnit) je pomíjívý a existují i jiné hodnoty, jimž řada lidí připisuje podstatně větší důležitost. Je to patrné například zde [odkaz]
Kde tam vidíš zmínku zrovna o "státním" majetku? 8-s
Když byla sametová revoluce, měl si jen devět let, takže tvé deformaci státem úplně nerozumím... ;-)
torchu nechapem o com teraz pises, ja chapem ze to nevedel, len nechapem preco ked niecomu nerozumie, musi sa znizovat k invektivam. Tvari sa tu ako VMM ale prilezitost urazit niekoho si nenecha uniknut. Tot vsio.
To je marný. Udělal ze sebe hlupáka a protože to nemohl zkousnout, obrátil to na útok na slovenštinu :-) Takových tu je víc a není to jen o slovenštině.
Ale já jsem to na žádný útok proti slovenštině neobrátil, jen jsem napsal poznámku k zavádějícímu psaní bez diakritky. Takže teď se můžeš klidně omluvit i mně... >:-[];-)
No jo, tak když vy odpovídáte místo sebe >:D Jeden nepochopí hmotný a druhý uráží slovenštinu, jako by to byla čeština nějaký zázrak >:D
Takže se ti omlouvám, že jsem tě špatně označil za útočníka na slovenštinu. Ale ten druhej trouba (pekelná micinka) teda vyjel úplně zbytečně...
To není útok na slovenštinu. To je útok na to věčné a mediálně umocňované "bratrství", které, minimálně dle uspořádání obou států 20 let neplatí ve formě nějakého nároku. Jak jsem zmínil, na internetu je to celkem jedno, každý si může psát kde chce. Ale aby mi někdo nutil, že mám chápat cizí jazyk v psané podobě, ovšem bez diakritiky, a poukazovat na to, že je jaksi očekáváno, že budu rozumět z toho důvodu, že před 20 lety jsme spadali pod jeden stát, tak to si prostě líbit nenechám.
Ta odpověď nebyla určena tobě. Pokud nepíšeš na mě, tak to nepiš jako reakci na můj příspěvek. Nebo napiš "i" nebo nejen. V každém případě by sis mohl uvědomit, že nepochopení je obecně vzato chyba na obou stranách. Nemůžeš očekávat, že pokud vyšleš zkreslený signál, příjemce jej dekóduje správně.
Já ho chápu a souhlasím s ním. Mě je 24, tzn. že jsem moc z Československa nezažil a přesto jim vcelku obstojně rozumím. A pokud nerozumím, zeptám se. Rozhodně se nevztekám jako malej kluk, že tohle já přeci umět nepotřebuji...
Slovensky, tedy psaně, také rozumím natolik dobře, že snad mohu reagovat. Nicméně pokud někdo píše tak, že mu nemusí být rozumněno a vadí mu, a ještě se osočuje, že mu druhý nerozumí, pak je to problém. Zejména právě proto, že ještě píše cizím jazykem. To není o neznalosti, nebo neochotě se učit. Je to stejně hloupé, jako kdybych vlezl na brazilský server a psal tam špatně španělsky a osočoval, že mi nerozumí, a že je jejich chyba, že neumí španělštinu, když je podobná portugalštině.
To není jenom o inteligenci. ale hlavně o příležitosti.
Moje děti slovensky skoro nerozuměly (a nebyly nijak zaostalé, prostě když to člověk neslyší vůbec, je překvapen). Od té doby, co máme doma staelit, se to nějak tak mimoděk naučily a ani jim ten jazyk nepřipadá zvláštní. A to slovenské stanice určitě sledujeme míň než české. Je to dost o příležitosti a praxi.
ale v tom s tebou suhlasim, chyba je na oboch stranach. No ja som nezacal skakat do neho, on reagoval na mna. On sa chytil moznosti kopnut si tu do mna, no vysiel z toho ako blb... Ja na jeho prispevky uz moc nereagujem, zvacsa on reaguje na moje. Chlapec ma nejaky komplex a potrebuje nam tu vsetkym dokazat , ze len on ma pravdu.
Sporný příspěvek, o státním majetku si myslím, že ze strany WL, jak ho tak znám, nebyl myšlen nijak zvlášť ofensivně, ani ho tak nechápu, možná tak zapůsobil na tebe, to se také může stát. Je to stále v rámci toho, že chyba bývá na obou stranách, většinou ne stejným podílem. A zbytek je historie.