Letos dostaly v Lipsku prostor nejen nová auta, ale také křižníky amerických silnic z 50. let minulého století. Tyto vozy nás ohromily a proto jim dáváme prostor také na Auto.cz.
Krásné, krásné, krásné. Jsou chvíle, kdy člověk stojí v úžasu. Kdy mu srdce nedovolí jít dál. Kdy se znovu ocitne na okamžik ve své vlastní minulosti... Střední škola, autokino, Impala vypůjčená od otce, sukně spolužačky od vedle, co se jí přivřela do dveří... olejový pach dílen, dlouhé cety mezi bavlníkovými poli, vítr ve vlasech, červené stojany na benzin, bílé boky pneumatik a červené rty spolužaček... a Elvis, co jim šeptává Miluj mě něžně... Hot dog jako hlavní menu... a kolem tebe proletí James Deen ve svém 356...
No spis nechutna paranoia z komunismu. Obdobi McCarthysmu.. Ale jinak ta doba (a misto) musela byt skvela. GTIho charakteristika je nadherna a vystizna. A i kdyz pusobi dost lacine, je to rozkos. I ja bych se rad v tomto prostredi znovu narodil a vozil si anal v prekrasne obri Impale. Prezil bych i to, ze neni cela z plastu a plna LED diod, nema variabilni interier, rekordni objem zavazadloveho prostoru a kdyz ji obratim na boudu, nebudu dlouho trpet..
McCarthy to často přepísknul. Ale představa, že i z USA by se stala komunistická diktatura je natolik otřesná, že McCarthy je proti tomu čajíček.Asi jako když komunisti upozorňují na rasovou segregaci ale to, že v SSSR se tou dobou likvidovaly v etnických čistkách milióny, opomíjejí...
Objednám si dvojitý. DeVille a Roadmaster jsou prostě překrásný. Díky redakci za fotky. I článek se povedl. Jen proč tam ti vystavovatelé probůh dávali ty figuríny? Že by to pořádal nějaký milovník porcelánových jelenů?
Pamatujete na Lonese. Prý milovník amerik. Ach jo. Kde je mu konec. Ten kdyby tu byl, ten by nám napsal o těchhle amerikách. Já bych mu dal tisíc otázek... Tady mu nastolej menu přímo pro něj, to je jako humr na rozmarýnu (žádná tlačenka s cibulí). A nic. Lones nic. Lones, ten, kterej má v malíčku každej čudlík, každej steh na sedadle, ten kterej podle volantu rozezná ročník... prej tyhle káry miluje. Lonesi, já tě hledám, já volám - jdi do plnejch. My tu čekáme na tvou story. Krtek mi tu jančí přes rameno, že přes brejle nevidí cos napsal, tak mu říkám - zatáhni se do gatí, Lones už nepíše... Jarda s Berťonákem mávli jen rukou, Bertoňák křičí - Lones, nepamatuju si, tak nehodnotím... známe ho. Jenže, podle mě, prostě Lones musí. Prostě musí...
Občas musím i do školy Teď moc nevím, co přesně chceš...dlouhou ódu nebo snad nějaký smyšlený příběh? (něco kratšího jsem už přece napsal )Ale, jak myslíš...už se na tom pracuje
Historie ploutví (hlavně pro GTIho, ale i pro ostatní)
Jmenuju se Cadillac DeVille 1959 a když se řekne americké auto,většině z vás se vybaví právě moje záď. Impozantní ploutve s dvojitýma červenýma hrotitýma světlama a s nárazníkem ve tvaru rakety pod nima. Ale kde se tenhle ztřeštěný nápad, co navždy změnil svět automobilového designu zrodil…? Povím vám historii Cadillacu tak trochu jinak: Založil mě Henry Leland a pojmenoval mě na počest francouzského šlechtice. Zakladatele Detroitu. Byl to hrdina jak se patří, co nikdy neustoupil. Prodal mě sice léta páně 1909 koncernu GM, kterému velel nějaký William Dupont (Byl úspěšný a koupil si kdejakou automobilku.), ale nechal mě nadále pod správou Lelanda. A všechno bylo v pořádku. Pak ale začala v Evropě válka. Válek už lidstvo zažilo. Tahle byla však jiná. Fronty vznikaly po celém světě. Leland okamžitě žádal Duponta, aby Cadillac mohl začít vyrábět zbraně a posílat je do Evropy. Dupont odvětil tak, jak někteří argumentují dodnes: „to není naše válka, netýká se nás a nemáme tam co dělat“. Leland naléhal dál, ale když viděl, že Duponta nepřesvědčí a že válka hoří stále silněji, odešel a založil firmu Lincoln. Tak vznikl můj bratr. A můj nevětší konkurent. Stále bude připomínat dobu, kdy jsem zaváhal. Lincoln začal vyrábět letecké motory Liberty. Ty nakonec pomohly dostat Evropu z krvavé lázně. Po čase začala další válka. Další válka, do které nám nic není. To říkali v každém státě. Nechte ho být a on nechá nás na pokoji. A tak každá napadená země zůstala bez pomoci. Ale on pokoj nedal. A tak jsem roku 1943 během pouhých 55 dní změnil linku, co vyráběla naleštěné limuzíny na továrnu pro tanky. Měly všechny dvě automatické převodovky Hydramatic. Můj vynález. Taky jsem se podílel na technice pro naše ocelové ptáky. Stíhačky P-51 Mustang, P-63, P-39 a hlavně P-38 Lightning. To byla ta slavná stíhačka se dvěma ocasy. Válku jsme jako vždy vyhráli….Začala zas výroba naleštěných limuzín. A když se šéfdesignér Harley Earl rozhodoval, jaký jim dá tvar, trávil mnoho času před onou pé osmatřicítkou. Díval se na její ladný trup a elegantní ploutve vzadu. Léta páně 1948 vyrazil do světa první Caddy s křidýlkama vzadu. Počátek ploutví, co změnily svět. Každý je musel mít. Symbol svobody a vzdoru zlu, které appeasementem nezaženete. Musíte říct. A dost!
Re: Historie ploutví (hlavně pro GTIho, ale i pro ostatní)
Tak tomuhle, Lonesi, tomuhle se říká - smet to tu jednou ranou. Tohle je comeback. Já věděl, že se vrátíš (ze školy a pak na tyhle stránky). Netušil jsem že to bude takovejhle comeback. Netušil jsem, že bude takhle dobrej. Netušil jsem, že bude takhle výbornej... Krtek je krtek, ovšem já cením tohle. Tedy, hlavně tohle. Pro mě jsi to napsal krásně. A já ti děkuju. P.S. Špica, Lonesi.
Re: Historie ploutví (hlavně pro GTIho, ale i pro ostatní)
No na chvíli jsem přesedlal ze satirické fikce k nostalgické realitě. Díky tobě i Radiovi za pochvalu. O Impale toho moc nevím, ale když on má ten modýlek...možná něco zajímavýho ještě najdu.
Re: Historie ploutví (hlavně pro GTIho, ale i pro ostatní)
Jeden tip pre teba (aj pre ostatných):www.fedrelandsvennen.no/amcar… sekcia American cars.Neviem,možno už poznáš túto stránku.Za povšimnutie stojí Brochures and classic ads alebo wallpapers.Ale je tam mnoho ďalších zaujímavých vecí.
Známý architekt a propagátor funkcionalismu pronesl památnou větu: Ornament je zločin. Tyto auto jsou pro mne "ornamentem" - jsou zajímavá a svým způsobem vyjímečná, leč pro mne nejsou symbolem krásy. Prostě mne neoslovují. Připadají mi jako velké hračky, nic víc. V éře ploutví a jiných ornamentů však vzniklo v zemi galského kohouta naprosto odlišné auto - Citröen DS. Auto s dokonalým puristickým designem, který bere dech. V mých očích auto, ne hračka.
Až tu bude foto nějakého Citroenu, tak nám tu vystřihni DS story. Bylo by o čem psát... Ale chce to změnu nicku na - Gaulle, de Gaulle Jinak ty ameriky jsou úchvatné. Je to i o době...
Jenže ten Cadillac od Harleyho Earla ovlivnil design po celém světě. Ploutve kopírovala i evropská auta. I když ve své typické neodhodlanosti podstatně menší. Dělaly je Němci a dělala se i v zemi galského kohouta (jen namátkou Peugeot 404 z roku 1966 etc). DS je určitě designová ikona. Ale je to něco spíš na způsob VW Beetle a Porsche 911. Design tenkrát jednoznačně diktovaly USA.
LSS, krasny zivotopis (...., ze som nan narazil az teraz). Ten Cadillac Roku pana 1948, to bol Series 62, a....ze on mal dvojnika?! tusim Buick Roadmaster, rocnik 1949... (A este drobna oprava jedneho mena - zakladatel GM nebol Dupont, ale volal sa Durant )
Zapornak? A preco? Ved keby jeho nebolo, tak Cadillac by pravdepodobne bol nejakou znackou, ktoru by sme aj my iba tusili z pocutia. Takych, ktorych bolo v rannom veku samohybov nepocitane. A potom by ten 1959 DeVille nikdy nerozpraval svoj pribeh...
Cadillac začal testovat speciálně upravený model STS, který je nabitý kdejakou technologií. Pravděpodobně je to součást příprav na chystanou vlajkovou loď. Pár zajímavostí z výbavy: čelní světlomety z LED ( [odkaz] ), silicon-carbidové brzdy a kola odlitá z magnézia ( [odkaz] ), 3D navigace ( [odkaz] ), pro zábavu DVD 5.1 Bose a dvě konzole xBox integrované zezadu do čelních opěrek hlavy ( [odkaz] ), věci jako konfigurovatelný barevný head-up displej a magnetoreologické tlumiče jsou už samozřejmostí Vůz pohání přeplňovaný V8 6,0 s 505koníkama, které distribuuje šestistupňová automatická převodovka HydraMatic. A můj oblíbený detail na závěr: držáky na nápoje, co chladí nebo hřejí pití podle přání ( [odkaz] ).
No v STS nebudou. Ale Cadillac chystá mnohem větší koráb na způsob konceptu Sixteen. Jen to nebude šestnáctiválec ale "jen" dvanáctiválec. A v tak luxusním autě by se to objevit snadno mohlo.
Mimochodom, ked sme uz pri tom. Nejake foto tych studii a pod. Taktiez nastupca Escalade. Proste, kde by sa dalo zohnat hocico spicove(spy-foto, info...) o Cadillac-u
Doteď jsem nikde nezaregistroval spy-fota ani nové vlajkové lodě ani nového Escalade. Ovšem často úplně nejčersvější informace o nových modelech všech značek koncernu GM jsou na www.cheersandgears.com Až bude něco známo, určitě se to tam objeví.