Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Armáda nakoupí 41 speciálních Tater pro přepravu minometů

Nové Tatry určené pro přepravu minometů vyjdou na více než 500 milionů korun bez DPH. Dodány budou do konce listopadu příštího roku.
Zpět na článek
30. 9. 2015 10:23
30. 9. 2015 10:29
30. 9. 2015 12:55
30. 9. 2015 11:44
30. 9. 2015 13:10
30. 9. 2015 16:21
30. 9. 2015 18:49
30. 9. 2015 19:22
30. 9. 2015 21:41
30. 9. 2015 22:29
1. 10. 2015 11:49
30. 9. 2015 10:23
a mame
a mame vubec v CR nejake minomety? >:D
Rozbalit vlákno
5
30. 9. 2015 10:29
Re: a mame
Máme ale na to stačí taky LMV, na 80 mm minomety není nutné kupovat předražené Tatry. Pár aut za půl miliardy. Tohle zavání pořádnou korupcí.
30. 9. 2015 12:55
Re: a mame
Je dobře, že jsi odborník na obranu a ještě jako bonus i policista který přečtením článku odhalí korupci. Poradím ti, přečti si aspoň článek, jedná se o 120mm minomety. Naše armáda se asi má rozpustit aby někteří byli spokojeni.
Avatar - Honza Mička
30. 9. 2015 10:38
Re: a mame
To bude až v druhé fázi: Armáda nakupuje minomety pro nové Tatry >:D :-!
30. 9. 2015 11:44
Re: a mame
no a by to nedopadlo jako nakup Railjetu, kde mame v CR nekolik souprav vagonu a ridicich vozu, ale jaksi nemame ty motory v podobe Taurusu ktere si musime pronajimat od Rakusaku >:D
Avatar - T613
30. 9. 2015 13:10
Re: a mame
máme, plus se budou nakupovat
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 11:05
zatím to šiškometi tahali za V3S a teď na to potřebují T815-
Proč ne T 810?

Proč má být kabina pancéřovaná, když jinak obsluha minometu stejně nijak chráněná není? To jako že cestou na bojiště musím být opancéřovaný, ale na bojišti klidně vylezu ven, protože tam už je to v pohodě?

Když už chtějí takto utrácet, tak mají nakoupit buď rovnou samohybné opancéřované minomety (např. na Pandurech nebo levnější Titus) a nebo normálně používat T 810 (nástupce V3S). To, co vymysleli, nechápu...

A nebo chápu - zdá, že Excalibur Army s.r.o. sice pozvedlo Tatru, ale že mají na až příliš dobré konexe na Ministerstvu obrany...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - T613
30. 9. 2015 13:00
Re: zatím to šiškometi tahali za V3S a teď na to potřebují T
pancéřové budky se stávají standardem i u logistických aut, např. viz Oshkosh FMTV, který je dodává i u sklápěček. Navíc minomet se pohybuje neustále v první linii.
Navíc se nedostalo ven jestli bude minomet jen převážet nebo jej bude moci i používat z korby.
Ostatně minomety pálí z otevřené korby i z obrněných transportérů. Nejsou vždy uzavřeny ve věžích.
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 13:57
Re: zatím to šiškometi tahali za V3S a teď na to potřebují T
já jsem to pochopil tak, že minomet nebude na korbě, ale že ho budou tahat za autem jako za tou V3Skou (trochu systém ala 2. světová :-) ) a proto mi to auto připadá jednak moc velké (má-li být na korbě vlastně jen munice) a to pancéřování trochu zbytečné, když samotná obsluha minometu se neobejde bez zcela nekrytého pobíhání kolem něj ;-)

ale možná se samozřejmě pletu a bude to nějak jinak...

Mimochodem na tu prodlouženou pětimístnou kabinu na T815-7 jsem moc zvědavý - jak to vyřešili - 3 místa vepředu a dvě vzadu po jednom na každé straně kolem motoru? Jinak asi těžko...

... a dostane stejnou kabinu i ten nový tankový tahač pro Saudskou Arábii a nebo tam je ta kabina ještě jiná? (jde o to, aby se do ní vešla posádka tahače + posádka tanku...)
Avatar - T613
30. 9. 2015 14:28
Re: zatím to šiškometi tahali za V3S a teď na to potřebují T
tak trochu čekám řešení a lá Ještěrka. tedy lafetace na korbě, která může být v případě potřeby sejmuta a použita nezávisle na nosiči.
Ostatně jako náhradu za V3S chtěli nejdříve použít opancéřovanou T810 [odkaz] ale skončila v jednom exempláři.
Na tu dlouhou budku jsem taky zvědav. Vždy se tvrdilo, že nemůže být, jelikož by se neuchladil motor. Takže to asi už vyřešili.. mimochodem brazilský Avibras už dlouhou budku pro T815-7 má.
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 14:43
Re: zatím to šiškometi tahali za V3S a teď na to potřebují T
jj, Avibras jsem viděl :yes:

ale zdálo se mi, že tam asi moc místa nebude - max na velmi malého a štíhlého brazilského soudruha >:D

a mimochodem, i kdyby vozili minomet na korbě, tak ten mimomet váží max 250 Kg a jedna mina 15 kg. A to auto uveze asi 15 tun... Pořád mi to nějak nejde dohromady...

... leda by tam vozily ty minomety alespoň 4, ale s tím zase nejde dohromady ta 5timístná kabina
Avatar - Stejsn
30. 9. 2015 20:29
Re: zatím to šiškometi tahali za V3S a teď na to potřebují T
Budou se tím vystřelovat černouši zpátky přes hranici.
30. 9. 2015 16:21
41
já říkám přiobjednat na 44, nebo radši 444.
Rozbalit vlákno
0
30. 9. 2015 18:49
TATRA
Francois Pignon a ini:

Zamyslate sa nad vecami a vobec neviete preco sa napr. urobi taketo rozhodnutie prave konkretneho auta. Uvediem Vam trochu faktov nakolko specialnu techniku som mal pri studiu na skole. Pokial o tom rozhodovali odbornici bez ineho umyslu tak je to dobre.

preco zvolit 4 napravovu teda 8x8 podvozkovu koncepciu.

- Vezies minomet na bojisko na podvozku 4x4 alebo 6x6 a zrazu priekopa, skoncil si, kdezto pri koncepcii 8x8 pokracujes dalej a to je jedna z poziadavok vyplyvajuca pre vojenske automobily podvozkovej koncepcie 8x8 aby prekonali priekopu o sirke 2m, dalej musia zvladnut kolmu prekazku o vyske 0,6m.

- Co sa deje pri jazde v terene pri podvozkovej platforme 4x4 - lietas a skaces a pri 6x6 o cosi menej. Zatial co pri 8x8 ide o najkomfortnejsiu jazdu a to vplyva aj na celkovu unavu posadky v automobile.

- Uvazujes, ze automobil uvedzie az 15t, hmm lenze odpocitaj si pancierovanie velkej kabiny a pokial chcu este nieco vozit aj ine ako minimety s municiou tak by boli napr. pri T 810 ( co je stredne tazky nakladny automobil ) asi dost na hrane.

- Dalej pokial chces autom takat prives a aj v terene tak je vyhodnejsie mat vacsiu stycnu zaberovu plochu od pneu. ( napr. pri pasovych vozidlach je pas navrhovany s ohladom na hmotnost vozidla aby nedochadzalo u utrhnutiu podkladu pod pasom pri beznej jazde, pocitaju sa tlaky)

- Zatazenie vozidla je rozdielne v terene a na ceste. Napr. taka PV3S valnik bola 5t na pozemnej spevnenej ceste zatial co na nespevnenej ( teren ) iba 3 t.

Uviedol som len zoipar faktov preco sa voli koncepcia 8x8, je ich este viacej. Pokial o tom rozhodovali ludia co vedia presne urcenie tak urobili spravne. pokial to bolo iba na kseft to je potom ine. Netreba hned za vsetkym vidiet korupciu............
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 19:22
Re: TATRA
hezké, ale nic to nemění na věci, že vozit 2 tuny (minomet + 100 min víc neváží) na autě, které je koncipované na min 15tun (bez té pancéřované kabiny by to bylo tak 18 tun) je trochu přílišný luxus.... (jak z hlediska pořizovací ceny, tak provozních nákladů a hlavně potom další logistiky (letecká přeprava a pod...)

taková T810 bude zase díky daleko menším rozměrům výrazně obratnější (a jako bonus má větší světlo výšku - prostě moderní V3Ska) - byť teda uznávám, že záleží-li jim na pancéřování, tak to u T810 za moc nestojí (a navrch komicky vypadá), kdežto T815-7 je v pancéřované verzi někde jinde... ale měla by stačit jako 4x4
Avatar - T613
30. 9. 2015 21:41
Re: TATRA
minomet ráže 120mm se běžně přepravuje v obrněných transportérech 8x8 (a to bez věže). Není to nijak neobvyklá konfigurace. Navíc pokud by měl minomet střílet přímo z auta, tak je konfigurace 4x4, resp.6x6 dost na hraně.
Avatar - Barry Lyndon
30. 9. 2015 22:29
Re: TATRA
tak obrněný transportér 8x8 neuveze 15 tun (ani to po něm nikdo nechce), právě proto, že je obrněný... takže tam to užitečné zatížení bude velmi zhruba odpovídat... Ale toto chápu jako valník 8x8 a pancéřovanou kabinou a spooooustou místa na (nepancéřované) korbě, které bude využito max. ze třetiny .... ;-)
Avatar - T613
1. 10. 2015 11:49
Re: TATRA
jelikož informace jsou víceněž kusé, tak si tam můžeme dosadit cokoliv.. já předpokládám, že se bdue dát pálit z korby a eventuálně mohou být i bočnice korby neprůstřelné.. kdo ví co z toho vzejde