"Jsme nezavisli sest let a uzivame si to. Nejake partnerstvi nepotrebujeme, ledaze bychom zvedali objem vyroby, ale to neni v planu. Nam se dari, mame nejlepsi vozy GT na svete"
Přeloženo do normální mluvy:
"Jsme v ř-i-t-i, náš současný vlastník už nechce financovat naše prodělečné projekty a už nám nedá ani euro na rozvoj nových modelů. Musíme nějak rychle nazdobit nevěstu a šupem ji prodat nějakému bohatému ženichovi".
Požadovaná cena 800mio. je docela směšně malá a svědčí o tom, že potencionální kupec musí být opravdu hodně bohatý aby utáhl dluhy které si spolu se značkou koupí.
Že by byli proděleční bych docela pochyboval... Nový Vaunglish ve vlastní režiji, One-77.. To nejsou výtvory podniku který je v tom místě o kterém píšeš...
Spíš bych řekl, pokud je toto pravda, že potřebují peníze na vývoj nových vozů a technologii... A nechtějí se zadlužit. Přeci jen Vantage, i když pořád dobré auto, je už za zenitem a to samé platí o DB9 a nevím, jak si stojí Rapid... To by mohl být potenciálně problémové vozidlo. U nás jsem žádného neviděl a Panamera je téměř na každém rohu....
V roce 2007 Ford prodal svůj podíl za 1 mld. dolarů a to byl Aston zadlužený až po uši. Po pěti letech se prodává za 800 mio. dolarů (a to je ještě cena s kterou jdou do jednání takže výsledek může být klidně polovina). Jinými slovy už dopředu počítají s prodělkem. S takovou ztrátou by zdravou firmu prodal jen blb a to Kuvajťané určitě nejsou.
Nu nižší cena (čehokoliv - třeba ASTONu) dnes než před začátkem krize NEní zas tak zvlášť překvapivá..
..a Aston myslím NEní "v krizi" (to byl třeba Saab a jednu dobu trochu i Volvo) - popravdě daří se mu možná NEJlépe za poslední roky (nebo dokonce desetiletí). Že by se mu právě teď pro další vývoj (motory) HODIL velký partner - to určitě ANO (a spojení s TOYOTA by mohlo být "prospěšné" pro oba - si alespoň myslím já..
"...jednu dobu trochu Volvo..."
Jedna věc jsou prodeje a druhá zisk. Volvo prodělává už ani nevím kolik let v řadě. SAAB na tom byl podobně, ale ten byl navíc dlouhodobě podinvestovaný a jeho mateřský (nebo spíš masešský?) koncern GM měl mnohem větší finanční potíže než Ford.
NEřekla bych - čínský trh je OBROVSKÝ, tam se prostor pro (klidně 100%ní) nárůst prodejů Volvo najde..
..Saab končil s jedním (nedotaženým) modelem, portfolio Volvo NEní (vůbec) špatné - oživení je sice teď trochu "bržděno" krizí, ale o Volvo se (teď už) NE"bojím" ;-)
Jak se spojí s Toytou a v Astonech budou motory od Toyoty, tak mě ty auta totálně přestávaj zajímat... Je vidět jak ta doba dnešní všechno co bylo dřív dobré totálně ničí...
Třeba to, že je od Toyoty? a Aston Martin je Aston Martin? Kdo normální by proboha si kupoval za miliony starej dobrej Aston Martin aby tam měl motor z Toyoty, já teda ne, ale asi sem divnej no. ta dnešní doba už je tak zkažená, ono když tu každej kupuje Kia a Hyundai, tak se není čemu divit 8-s:no:
V8 je upravený motor Jaguaru, který přinesl do Astonu Ford, podobné to je i z V12:
"Aston Martin at present uses a 6.0-liter V12 Duratec engine sourced from Ford"
Upravený v hodně volném slova smyslu. V8 ve Vantage je motor specifický pro AM. Blok, hlava, kliková hřídel, písty, vačkové hřídele, sání, svody, mazání (má suchou klikovou skříň) byly navrženy AM. V12 je také záležitost AM, ale je založena pro změnu na V6 Fordu.
Jo, V8 od Jaguaru si překopali, ale V12 nedělal AM, ale Cosworth, který jej z počátku pro AM i vyráběl. Pak se výroba V12 přesunula do Německa do továrny AM.
..ten samý co si kupuje ASTONy s motory (technikou) od FORDu.. ;-)
..a zázemí MEGA výrobce typu Toyota by Aston mohla posunou jen "dál" a "výš" :yes::-)
Tak motor z Lexusu LFA by som bral všetkými desiatimi... ;-) Pre Aston by to bolo fajn spojenectvo, navyše by mali vyriešené flotilové emisie. Čo sa týka mtorov bolo veľké halo keď do Bentley začali dávať motor VW no a ako vidíš, zzákazníci to priajli. ;-)
Přesně tak, Lexus LFA s V10 si dá Aston Martin k svačině :-)
Rozměry:
Lexus LFA - 4.505 x 1.895 x 1.220 - váha 1.480 - 1.580 kg
Aston Martin V12 Vantage - 4.380 x 1.865 x 1.241 - váha 1.680 kg
Motory:
Lexus LFA - 4.8 V10 - 412kW/8.700 ot. a 480Nm/6.800 ot.
AM Vantage - 6.0 V12 - 380kW/6.500 ot. a 570Nm/5.750 ot.
Dynamika:
0-100: LFA za 3,7s - Vantage za 4,2s
0-200: LFA za 11,4s - Vantage za 13,8s
Čas na okruzích:
Top Gear Track: LFA za 1:22,8 (za mokra) vs Vantage za 1:26,80
Goodwood: LFA za 1:22,62 vs Vantage za 1:29,70
Hockenheim Ring (short): LFA za 1:11,0 vs Vantage za 1:13,20
Nu to bylo maličko NE"spravedlivé" srovnání (LFA je od základu stavěn jako SPORTovní vůz, všechny ASTONy jsou především vozy kategorie GT..
...nicméně Toyota MÁ Aston Martin(u) co nabídnout - to ZCELA BEZ diskuzí :yes::-)
Souhlas :yes:
Dát od Vantage upravený 5.0 V8 z IS-F a 4.8 V10 z LFA by byl jednoznačným přínosem pro obě automobilky. Aston by tak získal lepší motory než má teď a Toyotě by se zlepšila návratnost investice do těchto motorů.
Šlo spíš o to, že Paulie88 by si nekoupil astona (což může být astonu mimochodem úplně jedno), když bude mít motor z toyoty...on si snad představuje, že do astonů budou dávat asi 1,33 VVTi nebo co 8-s
Já bych řekl, že ten teď škudlí stokoruny, aby si mohl koupit hustého vojetého trojkového golfa s 5kW muzikou, sníženým podvozkem a angeleyes optikou 8-s ten klučina opravdu pobavil...astona by nekoupil, protože bude mít motor od toyoty >:D
Aston Martin je pre mna najzaujimavejsia automobilka na svete a mat niekedy auto ich znacky je mojim snom. Dufam ze ich nekupi nejaky nimand, co z nich bude len tazit...
:yes: Odplata za kolonializmus :-) Auta v UK uz aj tak vyrabaju len Nemci a Japonci :-)
Ale radsej by som tam videl Toyotu. Ta zastaranym Astonom moze priniest najnovsie technologie, ved je to trapne, ked ja najvyspelejsim a najkvalitnejsim autom tejto GT legendy male IQ :-)
Měřítkem současného portfolia obou značek ano. Chtěl jsem naznačit, že by to spíše mohl být právě Lexus, komu by to mohlo vadit a z dohody tak kvůli tomu sejít.
NEbála bych se velkých "průniků" ani v BUDOUCNOSTi - jediný Lexus který "leze" do hájemství Aston Martin asi je/bude (moc pěkný) LF-LC a i ten bude pojat (nejspíš) "trochu jinak" = tohle spojení by mohlo opravdu být OBĚMA (stranám) výhodné..
...tak snad "vyjde" :yes::-)