Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A3: Luxusnímu kompaktu je dvacet let

V polovině 90. let minulého věku vtrhlo Audi i do nižší střední třídy. Právě v kabátku A3 debutovala platforma Golfu IV.
Zpět na článek
21. 9. 2015 11:16
21. 9. 2015 11:23
21. 9. 2015 14:04
21. 9. 2015 08:50
Neomluvitelné rozvorové skrblictví
Dodnes jsem nepochopil, proč VW u své první unifikované podvozkové platformy udělal tak zoufalé krátký rozvor 2513 mm v kombinaci s dosti velkými koly (a tedy i podběhy) - konkurence byla v té době bez výjimky rozvorově štědřejší. Pro vzrostlejší zadní cestující v milionech těchto vozů to znamenalo peklo s odkrvováním dolních končetn a vraženými koleny do opěradla - viz Octavia I. generace, Toledo II, Golf IV atd.. Zaplať pánbůh, že už je toto období pryč... :-( 8-s
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2015 09:04
Re: Neomluvitelné rozvorové skrblictví
s tym razvorom suhlasim.... ale kym A3 alebo potom golf 4 este vyzerali ako hatchbacky s dlzkou do 4,2m v pohode tak dlhsia O1 na tejto kratkej plosine posobila skutocne uz moc divne... ono tych 4,5 metra dlzky s razvorom 2,5 metra proste posobilo zvlastne a nevyvazene z ktorejkolvek strany ( kombik to trosku zachranil tym prirodzenejsie vyzerajucim kombi previsom )... pritom uz vtedy ( koncom 90tych rokov ) mali auta nizsej strednej triedy razvory atakujuce 2,6 metra.... inak ale aj dnes mam pocit ze vw stale niekde este na razvore "setri" ..... staci sa pozriet na razvor clia ria i20 alebo corsy a porovnat si to s fabiou/polom/ibizou .... a je jasne .... ze ista "razvorova dieta" este stale v koncerne nadalej pretrvava
21. 9. 2015 09:55
Re: Neomluvitelné rozvorové skrblictví
Ale velky razvor este neznamena, ze je aj adekvatne vyuzity priestor - vid. nove Mondeo ;-)
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2015 10:37
Re: Neomluvitelné rozvorové skrblictví
ano suhlasim.... nemusi tu byt vzdy priama umera ze cim vacsi razvor tym viac miesta ako u konkurencie ... su pripady kedy to nemusi platit.... mas pravdu :yes:
21. 9. 2015 11:16
Luxusní?
Luxusní je hodně přehnané. Je to kompakt prémiové značky, který se snaží na koncernových komponentech být prémiový. Ale luxusní rozhodně není, to od kompaktu ani nikdo nečeká.
První generace nenabízela prakticky nic navíc oproti Golfu IV. Naopak jen v Golfu jste mohli mít v kompaktu 6-válec 2.8 či ve verzi R32. A je snad Golf luxusní?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Aoyagi
21. 9. 2015 11:23
Re: Luxusní?
Hernajs, kdybych se deset minut nesnažil vykoukat z fotek nějaký luxus, tak by to nevypadalo, že opisuji >:D
Avatar - Aoyagi
21. 9. 2015 11:21
Luxusní kompakt?
To je skoro protimluv. Fotky z interiéru jsou skoro na úrovni Golfu. Vy opravdu nazvete "luxusní" cokoliv :-) .

No aspoň že to nemá VAGovský drtič řidičova pravého kolene.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
21. 9. 2015 13:23
Re: Luxusní kompakt?
ten nazov "luxusny kompakt" je ozaj trosku pritiahnuty za vlasy... to je fakt :yes:
21. 9. 2015 14:04
2l - 165kW
Nejsem si jist, ale nabídka běžných verzí končí 1,8l - 132kW.
Rozbalit vlákno
1
21. 9. 2015 16:05
Re: 2l - 165kW
Nevím, zda se dával tento motor i do A3. Ale montoval se do TT verze S. Byla to nejvýkonnější verze klasické 1.8 T.