Diskuse

Modernizované Audi A4 vstupuje na český trh. Na kolik přijde?

23.11.2018

Inovovaný sedan střední třídy je zatím u nás dostupný s třemi dvoulitrovými čtyřválci, dvěma benzinovými a jedním naftovým.

 

  • 10 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 23.11.  12:56

    2,5 roku

    a hned facelift. To si tohle auto nezaslouží (chápu audi, že koná z důvodu špatné reakce trhu). Trochu opomíjená Audi, přitom jedna z nejlepších A4 co kdy vznikla.
    • 11 Reagovat !

      foto Krabatt

      Krabatt 23.11.  13:49

      « Re: 2,5 roku

      Mně tohle auto připadá dost drahé. V základu nic moc výbava a s motorem 140kW přes 1M Kč? S pár příplatky jsem na ceně A6, takže doslova postrádá smysl. Jinak souhlas, že auto se celkem povedlo, zpracování je prvotřídní, ale Audi už fakt neví, co za své modely chtít. Navíc tahle auta válcuje segment SUV.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 23.11.  13:59

      « Re: 2,5 roku

      A4 rozhodne nie je zlé auto a z hľadiska interiéru je to podľa mňa špička triedy. Ale akosi nevidím dôvod ju kúpiť. Ak chcem imidžové auto, t.zn. aby aj dobre vyzeralo, tak do A4 treba napchať neuveriteľne veľa príplatkov; konfiguroval som ju x-krát a proste pod S-line na 18kach, s LED a ďalšími paketmi vyzerá strašne chudobne a tuctovo. Teda na to, aby vyzeralo ako prémia, do neho treba napchať paradoxne ešte dosť veľa peňazí. A to si človek rozmyslí, keď mu to technicky neprináša nič viac oproti mainstreamu (najmä v nižších motorizáciách a hlavne vo FWD). A komu ide o jazdu, tak u zadokolkovej konkurencie, najmä u 3er dostane lepšie jazdné vlastnosti, viac agility a zábavnosť zadokolky, proste aj holá 3er má svoje opodstatnenie pre toho, komu ide čisto o jazdu. A aj pri tých topverziách to je najmenej presvedčivé z konkurencie: C AMG má osemvalec, M3 zadný pohon, obe majú mierne vyšší image. Alebo aj vyššie bežné motorizácie ako sú šesťvalce, 340i sa dá kúpiť o tisícky eur lacnejšie, ako S4 (a to aj v prípade rovnakej štvorkolky, zadokolka ten cenový rozdiel ešte zvyšuje).
      Proste aj keby sa mi páčila A4 akokoľvek, racionálne si jej kúpu neviem odôvodniť: na jednej strane sú oveľa lacnejšie mainstreamové modely s obdobnou technikou, na druhej strane lepšie (technicky, výkonovo, imidžovo) modely prémiovej konkurencie za rovnaké ceny.
      • 11 Reagovat !

        foto eiben

        eiben 23.11.  14:07

        « Re: Re: 2,5 roku

        Tak 2,0 litr turbo benzin a kroutak jen 270Nm to nejak sakramentsky priskrtili
        • 02 Reagovat !

          foto Hammunasakra

          Hammunasakra 23.11.  17:17

          « Re: Re: Re: 2,5 roku

          Nojo WLTP je svinstvo :-)

          Jak víme VW dávaj kontroly emisí = těžce zabarat
      • 00 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 23.11.  14:43

        « Re: Re: 2,5 roku

        Všechno co píšeš je pravda, přitom když se podíváš na testy D3, tak předešlá verze B8 fc poráží ostatní svojí v podstatě průměrností, lépe řečeno v ničem moc nevyniká, ale na druhé straně v žádném parametru nedělá nic špatně. A B9 je jízdně o parník dále než B8, o interiéru nemluvě. Proto já tvrdím, že je to dost neprávem opomíjené auto. Asi doplatilo na svůj až moc konzervativní vzhled a nebýt toho zetkovitého zakřivení dolní hrany světel, tak si ji s B8 klidně spleteš.
        • 40 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 23.11.  15:51

          « Re: Re: Re: 2,5 roku

          Proč opomíjené? V Evropě je A4/A5 nejprodávanější auto střední třídy.
          2017
          A4/A5 207625 ks
          3/4er 1936763 ks
          Passat 183288 ks
          C-klasse 176915 ks
      • 20 Reagovat !

        foto 99matthew99

        99matthew99 23.11.  19:19

        « Re: Re: 2,5 roku

        Suhlasim. Len vies co je cudne? Ked idem cez Nemecko tak najviac aut z D3 je prave od znacky Audi(vratane nespocetneho mnozstva A4).
        • 00 Reagovat !

          foto Jenik3

          Jenik3 23.11.  20:26

          « Re: Re: Re: 2,5 roku

          Vime houby o tom, jakou cenovou politku maji dealeri Audi v DE. Z vlastni zkusenosti mohu rici, ze cenikova cena a faktura byla v mem pripade hodne odlisna. Cenova flexibila OL u Audi byla vytecna. Nakonec jsem vdal prednost A4 pred pasatem.
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 26.11.  12:11

        « Re: Re: 2,5 roku

        Zrovna V6 2,9 v RS4/5 je skvělý motor (mnohem lepší, než V6 3,0), takže v tomto případě nevidím důvod chtít tam těžší V8. Těšil jsem se na něj i v nové Panameře GTS, ale místo vyladěného V6 2,9 z Panamery S, tam dali podladěný V8 4,0 z Panamery Turbo, takže nakonec tam proti eSku přibylo podstatně víc kg, než PS.
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 26.11.  12:04

      « Re: 2,5 roku

      Jako jak je "opomíjená"? Na evropském trhu těžko.
  • 20 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 23.11.  13:44

    Motory

    Zaujala ma nová základná motorizácia 35TFSI. Doteraz pokiaľ viem bola základom 1,4TFSI 110 kW. Logicky som čakal, že tak ako u ostatných koncernových áut, tak aj tu 1,4ka bude nahradená 1,5kou T(F)SI tiež so 110 kW. Ale tu sa uvádza dvojliter. Až sa mi nechce veriť správnosti tejto informácie, doteraz som o žiadnom dvojlitri T(F)SI so 110 kW nepočul. A akosi mi nepríde logické robiť turbomotor s výkonom rovnakým, resp. nižším, ako majú bežné atmosféry (2,0Skyactive od Mazdy má tuším 121 kW s to nie je nijak vysoko ladený, ten istý motor v novej MX5 má nejakých 135 kW). To naozaj takto silne podladený dvojliter (podladený na úroveň priemernej atmosféry) má nižšiu spotrebu ako 1,5TSI? Alebo aký je dôvod tohto divného motora? Vie niekto?
    • 10 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 23.11.  13:49

      « Re: Motory

      Mam na motory podobny nazor. Nicmene se v textu pise, ze 2.0 dosahuje 270 Nm, coz 1.5 nema. Vypada to na dalsi vykonovy derivat motoru 2.0, ktery ma vykonove rozpeti 110 az 200+.
      Zajimave je, ze norma WLTP zvedla prumernou spotrebu u benzinu o litr na 6.5, coz se zda byt blize realite.
    • 00 Reagovat !

      foto kari-laz

      kari.laz 23.11.  14:18

      « Re: Motory

      Tento trend velice vítám. 110 kW nevidím jako malý výkon pro základní motor a navíc z dvoulitru je to super, když se podívám, že na tyto výkony se pomalu ladí litrové tříválce, tak je to naprosto úžasné. Spotřeba určitě nebude větší, průběh bude lepší, kultivovanost taky. tomuto počinu opravdu tleskám. :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 23.11.  14:37

        « Re: Motory

        Tak tiež by som uprednostnil striedmo fúkaný motor väčšieho objemu pred vyhnanou malorážkou, nerozporujem ani 110 kW ako dostatočný základ. Len si nie som istý, či ten dvojliter bude úspornejší ako trebárs 1,5TSI (keď ani 1,5ku so 110 kW nemožno označiť za vysoko preplňovanú). Proste v dobe, keď z dvojlitra dostáva koncern bežne 300k mi 150k výkon príde trochu ako plytvanie technikou a ako taký spodok pre 2,0TSI by som videl (i tak dosť podladený a spodový) 140 kW variant.
        • 20 Reagovat !

          foto kari-laz

          kari.laz 23.11.  14:51

          « Re: Re: Motory

          No počin je to zajímavý. Buď hodlají odstavit 1,5 TSI a nahradit to podladěným dvoulitrem, což se mi nezdá, že by to pak tak bylo i například v Polu, nebo Ibize, ale možné je vše a nebo to je jen nějaká exclusivita pro A4, aby se zvedly prodeje. Ale tak či onak, je to plus. Mazda má taky dvoulitr, sice bez turba, s výkonem 88 kW.
        • 10 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 23.11.  16:32

          « Re: Re: Motory

          Možná se jim nová 1,5TSI nezdála dost dobrá pro Audi, když je všude kritizovaná, že oproti 1,4TSI moc nejede?
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 23.11.  17:24

            « Re: Re: Re: Motory

            Vidim to stejně = smutný ale krabice od mlíka 1.0 je lepší než 1,5TSI kterej se nějak nepoved. Použít radši větší motor a podladit je v tomhle případě na :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto tesnav

            tesnav 23.11.  19:06

            « Re: Re: Re: Motory

            Projev takového motoru bude o použitém SW. Oba, ať už starší 1.4, tak i novější 1.5-ka, jsou na hony vzdálené svému výkonovému potenciálu a toho, aby je omezovala technická rozdílnost.
    • 00 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 23.11.  14:25

      « Re: Motory

      Tady přece nejde o hodnotu maxima výkonu, ale o jeho průběh. A ten bude "turbomotorový", tedy zásadně jiný než u stejně výkonné atmosféry, velký zátah už od skoro volnoběžných otáček, takže příjemný na běžné ježdění. To je ta stejná story, jako když u nafty dávají podladěný třílitr na výkon 160-170 kW a přitom by z regálu mohli vzít biturbodvoulitr. Větší objem je určitě lepší na ježdění než nějaká rachitická 1.5 TSI byť o stejném výkonu.
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 23.11.  14:31

        « Re: Re: Motory

        Tomu samozrejme rozumiem, len som sa divil, či je ten údaj správny. Lebo až takto podladený turbomotor som snáď ešte nevidel, napadajú mi len blahej pamäti Saaby s nízkotlakými turbami, tam si pamätám dvojliter turbo s 110 kW, ale to už je história.
        • 10 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 23.11.  14:41

          « Re: Re: Re: Motory

          Podle německých webů je ten údaj správný. Soft turbo je v dnešní downsizingové době malý zázrak a jak píše kari.laz je to na potlesk.
        • 20 Reagovat !

          foto Tycoon

          Tycoon 23.11.  14:53

          « Re: Re: Re: Motory

          Minulá generace měla 1.8 TFSI 88 kW. Čili u Audi je to tak trochu tradice.
          Můžeme spekulovat o důvodech: 1) Nechtělo se jim předělávat 1.5 TSI na podélné uložení motoru (motor pochází od VW a je primárně navržen pro příčné uložení). 2) Koncern VW nemá dostatečnou kapacitu výroby 1.5 TSI.
        • 00 Reagovat !

          foto J-W

          J@W 23.11.  15:01

          « Re: Re: Re: Motory

          Nechtěl jsem tomu věřit, protože základ je v čr opravdu 1,4 TFSI 110 Kw. Ale fc opravdu začíná na dvoulitru jak je uvedeno v článku. Samozřejmě pro to auto je to lepší a možná i pro WLTP. Ono se vůbec možná ukáže, že se změnou měření normované spotřeby najednou už "trojvalčeky" a nízkoobjemové čtyřválce honěné turby nebudou ten hi-tech cíl. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto tesnav

        tesnav 23.11.  16:34

        « Re: Re: Motory

        To příjemné ježdění je otázkou, když základní motor pocitově "umře" už ve 3.900 otáčkách, v polovině rozsahu běžně používaných otáček (a i ten silnější ve 4.200) ... Zde bych pak skutečně neviděl zásadní rozdíl mzi tímto motorem a 1,5TSi, o které se rozhodně nedá říct, že by šlo o výkonově nahoněný motor, spíše naopak.
        • 10 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 23.11.  16:35

          « Re: Re: Re: Motory

          V polovině rozsahu běžně používaných otáček? To jakože ti, co si kupují základní motory, točí auto na 8000ot?
          • 00 Reagovat !

            foto tesnav

            tesnav 23.11.  16:58

            « Re: Re: Re: Re: Motory

            Ne, ale ty běžně používané začínají v případě benzínu tak na 1.600 ... ne na nule ...
        • 30 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 23.11.  17:33

          « Re: Re: Re: Motory

          Proč by měl "pocitově" umírat v 3900 ot? V 3900 má maximální výkon 110 kW a ten si drží až do 6000 ot. (pocitově v 3900-4000 umírá diesel, kterému nad 4000 ot. padá výkon, tady se výkon drží dalších dlouhých 2100 ot.). Pokud řidič udrží otáčky na libovolný stupeň v tomto rozmezí, tak má pod kopytem vždy maximální výkon a naopak prakticky od volnoběhu má maximální toč, moment 270 Nm. Takže 1.5 TSI nebo 1.4 TSI dynamicky překoná, protože těm nastupuje max. toč. moment při vyšších otáčkách, navíc je nižší a maximální výkon nastupuje až někde v 5000, tedy v okamžiku, kdy jej řidič 2.0 TSI už dávno má. 2.0 TSI těm menším motorům ujede a řidič přitom může motor lechtat na nižší otáčky, "pocitově" si motor přede v nízkých otáčkách a ujíždí 1.5 TSI, který točí jak zubní vrtačka. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto tesnav

            tesnav 23.11.  18:38

            « Re: Re: Re: Re: Motory

            Umírá proto, že s rostoucími otáčkami a rychlostí už neroste výkon, i když ten pocit nebude až tak intenzivní jako i dieselu s ostrou špičkou, kde pak výkon dokonce klesá, ale stále bude.

            Nástup maximálního točivého momentu v nízkých otáčkách je bezpředmětný, jestli to je ve 1.300 nebo 1.500 je fuk, protože používat turbobenzín pod plným plynem v těchto otáčkách je zvěrstvo, reálně se všechny obdobné motory brchají a naplno zabírají okolo 1.800.

            Ano, pak tom rozsahu 1.800 - 5.000 bude mezi oběma motory rozdíl v průměru nějakých 7%. Při jízdě naplno a využití maximálního výkonu a využití plochého maxima obou téměř zanedbatelný. Naprosto nic zásadního co by znamenalo předení v nízkých otáčkách vs. vrtačka. Pořád to budou dva motory se 110kW, jen s trošku odlišným průběhem, ale opakuji, nijak zásadně (v kontextu toho, že ze stejného objemu VW dává i 228kW/380Nm).

            Třeba v těch 3.900 ot., kde už je dvoulitr na maximu a kde je rozdíl mezi motory největší, má 1.4/1.5 zhruba 100kW, o 10% méně. A to ještě pomíjíme za jinak stejných podmínek (Cx, převody...) vliv hmotnosti, která sežere tak třetinu tohoto rozdílu.
            • 00 Reagovat !

              foto Simpanz

              Šimpanz 23.11.  19:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: Motory

              Sám sis dokázal, že průběh výkonu té 2.0 TSI bude lepší, mít nebo nemít 10% výkonu je rozdíl. A s rostoucími otáčkami nad určitou mez už neroste výkon prakticky u všech turbomotorů, dvoulitr bude mít to pásmo 2000 ot., 1.5TSI 1000 ot. Nástup točivého momentu bude u podladěného dvoulitru samozřejmě daleko rychlejší, právě proto, že je to jenom lehoučké přeplňování na které stačí malinkaté turbo, kterému stačí malé otáčky, kdežto verze 228kW má díru jako prase, protože musí používat velké turbo, které se roztáčí jak parní válec a 1.5 TSI už musí používat středně velké turbo, které se také roztáčí pomaleji. A vůbec nejde o to hnát motor v 1300 ot. pod plným plynem, ale o to, že v městském provozu třeba při dobrzdění do ostrého vinglu ten dvoulitr v pohodě pobere situaci třeba na trojku, kdežto 1.5 už musí kvrdlat na 2 st. aby vzápětí stejně odřadil na 3. a 4 st. Podle mě je dvoulitr o stejném výkonu jako 1.5 nebo 1.4 lepší volba.
              • 00 Reagovat !

                foto tesnav

                tesnav 23.11.  21:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motory

                Dokázal a několikrát napsal, že teoretický rozdíl na úrovni 5-7% považuji za zanedbatelný s ohledem na to, že se bavíme o základním motoru, nad nímž bude x výkonnějších s rozdílem až 200% nebo možná i více (RS4).

                Stejně tak považuji za zanedbatelné, že se dvoulitr za stejné situace pobere třeba z 47km/h, zatímco 1.5-ka z 50 km/h. Rozdíl v nástupu točivého momentu je jen v nízkých otáčkách, od max. 2500 ot. jsou turbodíry všech motorů, co jsem jezdil, prakticky stejné, minimální. Přičemž v těch nízkých otáčkách, kde stejně žádný z motorů moc nejede, je to v reálném provoze jedno. Pokud chci nějaký solidnější výkon a dynamiku, tak musím jít s otáčkami jinam.

                A osobně takový těžce podladěný motor moc nechápu a proti teoreticky srovnatelné 1.5-ce bych jej nedoporučil nikomu, protože v běžném provoze a zátěži na zlomku výkonového potenciálu, což je drtivá většina najetých kilometrů, musí logicky žrát kvůli objemu více, než menší a stejně výkonný motor. Resp. tento tězce podladěný žere podle nové, výrazně realističtější normy, stejně, jako podstatně výkonnější (a stále podladěná) 140 kW verze. Ale to je věc názoru. V reálu třeba já vůbec spotřebu, ale ani životnost s ohledem na můj 20tkm nájezd ročně vůbec neřeším.
                • 10 Reagovat !

                  foto Simpanz

                  Šimpanz 24.11.  00:15

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motory

                  No já myslím, že na rozdíl od tebe většina potenciálních kupců uvítá dvoulitr před 1.5. Stačí se podívat jakou má normovanou spotřebu 1.5 v A3 a jakou 2.0 v A4 a je jasné, že rozdíl ve spotřebě je minimální. A lepší svezení v dvoulitru proti 1.5 byť to není o parník, je určitě bonus. Je to stejná situace jako třeba u Mazdy, která atmosférický dvoulitr zařezává na 88kW přičemž to je výkon, který umí kdejaká atmosférická 1.5 a přesto je s dvoulitrem daleko pohodovější svezení než s jakoukoliv 1.5, protože zaříznutý dvoulitr se v běžně používaném rozsahu otáček chová prakticky jako plnotučná verze a pouze "nahoře" nemá špičku. Omšelé objem ničím nenahradíš platí u atmosfér stejně jako u turbomotorů. Nehledě na skutečnost, že tyto motory se dělají především kvůli trhům, kde se platí daně podle výkonu motoru a na nich existuje mnoho úpravců, kteří po koupi auta okamžitě čipují na vyšší výkon a to jde daleko snáze a bezpečněji u dvoulitru než u 1.5. A vzhledem k tomu, že jsou to motory jedné koncepce, tak u podladěného dvoulitru, když se nechá na výkonu 110kW, je pravděpodobnost vyšší živostnosti než u stejně výkonné 1.5 už z podstaty věci.
                  • 00 Reagovat !

                    foto tesnav

                    tesnav 24.11.  02:01

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motory

                    Neuvítá, protože výběr jednoduše nebude. Je na druhou stranu z pohledu automobilky logické, že nemá smysl do auta dělat zástavbu dalšího motoru, když může udělat podladěnou verzi silnějších variant a nemusím v autě fyzicky nic zásadního měnit a většinu pořeší přes SW motoru.

                    Situace u Mazdy je úplně jiná. Tady se bavíme o rozdílu 250Nm vs. 270Nm (delta 8%), což objektivně minimálně polovina lidí v autě vůbec nerozezná. Kdežto u atmosféry 210 Nm z dvoulitru nebo 157 Nm z obdobné 1.5-ky nepozná jen totální lama, protože to je rozdíl třídy (33%).

                    Omšelé objem ničím nenahradíš platí i u turba, jen také za podmínky, že je ten objem nějak smysluplně využitý, což u dvoulitru není ani náhodou. Pokud bych tento diskutovaný motor porovnal s menšími objemy okolo 1.5 naladěnými na 130-150kW (což je dnes technicky levou zadní, viz RCZ-R o další hodně dlouhý parník jinde), tak je srovnání jasné. A jak už jsem zmiňoval mnohokrát, u M3 udělala Mazda podladěnou verzi atmosféry s chováním typického zařízlého turba, která může směle konkurovat zcela základním turbomotorizacím o objemu 1 litr. Jen na to potřebuje ty litry 2. Které musí zákazník nakrmit,pojistit atd.

                    Pokud jde o čipování, tak souhlas, tam je takto podladěný motor "zlatý důl". Taky jsem kdysi ladil základní 1.8T na hodnoty obdobně upravené RS, protože motory byly fyzicky identické, jen to stejně staré auto bylo o nezanedbatelnou třetinu levnější.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Simpanz

                      Šimpanz 24.11.  13:19

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motory

                      Proč by nebyl výběr? Konkurence 318i, C160, C180, která je v podobné výkonové hladině nabízí tyto výkony z malých motorů, takže pokud zákazníci neuvítají dvoulitr u A4 jak tvrdíš, tak jednoduše utečou ke konkurenci.
            • 00 Reagovat !

              foto Tycoon

              Tycoon 24.11.  00:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: Motory

              Zásadní je právě to pásmo kolem 1500 rpm, do kterého se v městě často dostaneš. Menší turbomotory, i přes papírová maxima točivého momentu v 1400 rpm, jsou v těchto otáčkách většinou mdlé a/nebo mají sekundový turboefekt. Dvoulitr zabere v těchto otáčkách i v případě, že turbo ještě není roztočené. Přecházel jsem z 2.0 MPI na 1.4 TSI, proto tuto slabinu menších turbomotorů vnímám asi víc než jiní.
              • 00 Reagovat !

                foto tesnav

                tesnav 24.11.  02:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motory

                Já všude píšu, že to jsou pouze nesmyslné údaje automobilek, nejen u malých turbomotorů, které vyplývají z metodiky měření (jdou s otáčkami shora dolů, zatímco uživatele zajímá naopak fungování motoru při vytáčení nahoru). A tuším, že i zde o tom byl článek.

                A pak je to o tom, kolik z tebou vnímaného rozdílu je rozdíl objektivní a kolik ten subjektivní. Ano, dvoulitr ti zabere a v těch 1.500 ot. dá zřejmě okolo 80% maxima, které bylo u 2.0 MPi, pokud se nepletu, 170Nm. Takže zhruba 135Nm. 1.4Tsi v těchto otáčkách s velmi vlažnou podporou turba dá možná 120Nm. To je ten objektivní rozdíl.

                Jenže jdi u obou motorů s otáčkami o 300 výše, na 1.800. U MPi si pomůžeš odhadem na cca. 155Nm, ale turbo už bude na maximu 250Nm nebo lehce pod ním. A to už je rozdíl zcela zásadní a vnímaný subjektivně v tom smyslu, že turbo při 1.500 otprostě "nejede", i když tam táhne o pouhých i kdyby o celých 20% hůř. Naopak při otáčkách nepatrně vyšších jede proti atmosféře skokově o 2/3 líp.
        • 00 Reagovat !

          foto Jenik3

          Jenik3 23.11.  18:33

          « Re: Re: Re: Motory

          Jako milovnik benzinu bych si dovolil nesouhlasit. Pro turbo.b se pocita s rozsahem nejcasteji 1000 az 5000, coz tento motor pokryva. Vetsinou se clovek pohybuje od 1500 do 3000, protoze t.b nepotrebuje tocit tolik, jako atmo (napr.corola 1.6)
          • 00 Reagovat !

            foto tesnav

            tesnav 23.11.  18:52

            « Re: Re: Re: Re: Motory

            A já jako praktický uživatel už pátého turbobenzínu jsem se za těch 15 let nepotkal s jediným, se kterým by se rozumně a bez trápení motoru dalo jet pod 1.400 (kde stejně turbo ještě netlačí). I automat přeřazuje tak, aby otáčky při alespoň malém zátahu nespadly pod 1.500.

            Takže když vezmu rozsah těch skutečně použitelných, tzn. 1.400 - 6.500, tak těch 3.900 je v polovině, jak píšu.
            • 00 Reagovat !

              foto Jenik3

              Jenik3 23.11.  20:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: Motory

              Prijde mi, ze to tve srovnani ponekud pokulhava. Tuhleta A4 nekonci na 3900 (4200), ale muze se tocit do cerveneho, coz typicky zacina od 6500. Ze maji nastaveno Max Nm v rozpeti 1300 az cca 4000 je jedine klad. Vetsinu casu se motor toci mezi volnobehem a 4000.
              A4 je cestovni limuzina, nikoliv Honda civic R.
              • 00 Reagovat !

                foto tesnav

                tesnav 23.11.  21:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Motory

                Nevím jak tobě, ale mně se rozhodně lépe jezdí s motorem, který má (bez ohledu na výkon nebo konstrukci) lineární zátah v co nejširším pásmu než s motorem, který je nelineární a "láme" se třeba jako ten zde diskutovaný.

                A4 je možná cestovní limuzína, ale kdo chce, tak si ji pořídí v top motorizaci, kde se ani Type R nechytá.
    • 00 Reagovat !

      foto praptak

      praptak 24.11.  02:02

      « Re: Motory

      Varianta 2.0 TSI 110 kW v koncernu VW existuje už nějaký čas, jen jste o ní neslyšel.
  • 20 Reagovat !

    foto adamzprahy

    adamzprahy 23.11.  14:50

    Audi označení

    Tady mi teda bije do očí to jejich nové značení motorizací. Kdybych auta aktivně nesledoval, tak bych lidem s 35 TFSI tleskal, s 40 TFSI klaněl, jak dobře vybrali >:D >:D

    Speciálně to 40 TFSI vnímám jako 4.0 TFSI V8, který stále existuje...

    Tím nechci říct, že je A4 špatná a i ten základní dvoulitr vypadá zajímavě. Ale to značení, to mi prostě nejde do hlavy >:D
    • 02 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 23.11.  14:56

      « Re: Audi označení

      BMW a Mercedes to praktikují už déle. Tak se k nim přidal i třetí do party.
      • 20 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 23.11.  16:37

        « Re: Audi označení

        No, u BMW má např. 30i výkon +- na úrovni bývalého třílitru. Tady je -35 zoufalých 110kw. To označení je strašná kravina a nevěřím, že k tomu byl relevantní důvod.
        • 00 Reagovat !

          foto 99matthew99

          99matthew99 23.11.  19:35

          « Re: Re: Audi označení

          Koho toto oznacovanie napadlo a kto to odklepol? Ved to nema hlavu ani pätu. Myslim ze z D3 je to teraz jednoznacne najhorsie.
        • 00 Reagovat !

          foto adamzprahy

          adamzprahy 23.11.  22:48

          « Re: Re: Audi označení

          Přesně jak píše Karel, vnímám to stejně :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Tycoon

          Tycoon 24.11.  00:08

          « Re: Re: Audi označení

          Takové 325d má o mnoho větší výkon, než dřívější 2,5litrové diesely. Jsou to prostě nějaká čísla, která nemají fyzikální význam. Audi preferuje asijský přístup "více proužků, více adidas" a tak mají ty čísla obecně vyšší.
          Ale neříkám, že je to špatně. RollsRoyce kdysi u svých aut neuváděl ani objem, ani výkon.
          • 00 Reagovat !

            foto skejpa

            skejpa 26.11.  10:11

            « Re: Re: Re: Audi označení

            Srovnávat to s Rollsem, to je docela kravina. To je trochu jiná kategorie kde se neřešil moc výkon protože každý věděl, do čeho jde.
            Tady to je úplně něco jiného. Zatímco BMW i Mercedes si značením alespoň drží logiku nějakého předpokládaného výkonu, Audi vstoupilo do vod absolutně nepochopitelných pro běžného smrtelníka a pokud se člověk nepodívá do nějakých technických údajů, tak ví leda tak prd, co to je za motor nebo alespoň čeho je schopen. 35TFSI pro 90% lidí bude znamena 3.5l turbo benzín, takže špica. A ejhle, on to je usmrkanej dvoulitr se 110kw... V současné logice označování motorů moc nemá smysl to ani dávat na auto. Leda by si někdo chtěl honit triko se základním motorem protože si okolí bude myslet, že má něco víc, než skutečně má.
  • 00 Reagovat !

    foto topten

    topten 23.11.  16:01

    asi vtip

    140kW jako maximum mi prijde jako nepovedeny vtip, ale predpokladam, ze vrchol teprve prijde. to samy absence benzinovy ctyrkolky je nepochopitelna
    • 01 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 23.11.  16:38

      « Re: asi vtip

      Byl jsi poslední rok v hybernačním spánku? Fronta na homologace.
      • 02 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 23.11.  17:22

        « Re: asi vtip

        Byl si poslední rok hybernačním spánku? Tuhle VWýhovorku snad nikdo nebaští = někdo prostě musí díky WLTP předělávat všechny motory = a to je fakt problém a nadlouho. To je třeba ten problém V6 3.0TDI a jejich aktuálního nesladění s jinak výtečnou ZF8HP = emise

        No a někdo prošel celkem v poho = nový normy splňoval už dávno

        Neni náhoda že největší podvodníci = maj doteď potíže = sou ve frontě na homologaci = jak se tomu eufemisticky řiká ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 23.11.  17:32

          « Re: Re: asi vtip

          Tak ty ji určitě nebaštíš, Vaculík kupodivu jo. Co k tomu dodat.
          • 00 Reagovat !

            foto tesnav

            tesnav 23.11.  18:59

            « Re: Re: asi vtip

            Holt někdo nechápe, že některé automobilky mají v celé nabízené modelové řadě možná i méně kombinací typ auta/motor/převodovka/pohon než jiné u jednoho jediného modelu auta z x nabízených.
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 23.11.  22:25

              « Re: Re: Re: asi vtip

              Nojo nechápajících sou mraky = tak si na to třeba za rok vzpomeň a porovnej nabídku motorů VW v době kdy byly kontroly slabý a jim všechno prošlo a pak třeba za ten rok :-)

              Rozsah problémů naznačuje v některejch modelech jedinej nabízenej motor 3.0TDI = a jak se chová aby plnil emise = i při náročnějších metodách měření ;-)

              Což je důvod = proč ho Porsche poslalo do věčnejch lovišť

              Holt někdo neví nezná nechápe
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 23.11.  22:24

            « Re: Re: Re: asi vtip

            Nevim co k tomu VAculík = ale pochybuju že by nevěděl = že VW je následkem měření v Dieselgate pr.deli a teď trochu ve WLTP tamtéž ;-)

            Nedivim se že ty to popíráš = i když doteď nevim proč :-)

            Ale ty díky 3.OTDI víš = že VW má s WLTP problémy
  • 00 Reagovat !

    foto Michal220

    Michal220 23.11.  17:54

    Určitě to bude poladena 1.5ka

    2l by musel být bez turba aby vymackl jen 150ořů.
  • 00 Reagovat !

    foto Michal220

    Michal220 23.11.  18:04

    Fakt 2litry

    němci mají už v konfiguratoru.Jakej ten motor má smysl když žere stejně jako 140kw verze?
    • 00 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 23.11.  18:35

      « Re: Fakt 2litry

      Nemaji Nemci dane podle kW?
    • 00 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 23.11.  19:07

      « Re: Fakt 2litry

      Pojištění, daně ... stejně jako před lety litr v Mondeu ...
  • 00 Reagovat !

    foto skejpa

    skejpa 26.11.  10:16

    Motory a označení motorů

    Ve zkratce. Jen dvoulitry ? V Mercedesu a BMW jistě tleskají a právě bouchli šampus :-)
    Označení motorů. 35TFSI... člověk by čekal 3,5l turbo benzín a on to je dvoulitr, sice s turbem ale ještě podladěnej na 110kw. Zrada. Ne, že bych si myslel, že je to špatnej motor nebo že nemá smysl - je rozhodně lepší než 1.5TSI. Ale proč tím označením evokovat něco víc, než je ?
    Audi se vydalo na tenký led. Předpokládám, že ještě dorazí 6ti válce protože jinak jim nevěstím moc zářnou budoucnost...
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 26.11.  12:18

      « Re: Motory a označení motorů

      Slavit (zatím) můžou hlavně u Volva, kde je vrchol na R4 standardem.
      Zatím jen dvoulitry, Audi nestíhá přechod na WLTP, co to udělá s prodeji uvidíme, 3.0 TDI už (např. v A6) homologovaný mají, tak by to nemělo dlouho trvat.
      Vzhledem k tomu, že tady pod každým Volvem čtu, že větší motory (než R4) stejně nikdo nekupuje, tak by to na prodejích nemusela být až taková tragédie.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Vyčerpaný Gott na Slovensku: Přiletěl vrtulníkem, nikoho k sobě nepustil!

Vyčerpaný Gott na Slovensku: Přiletěl vrtulníkem,…

Jen co Karel Gott (79) překonal nedávné onemocnění, už zase koncertuje. Po dlouhých 35 letech vystoupil ve…

Starobohnické vánoční těšení chystá jubilejní 10. ročník. Advent zpestří hudba, kejkle či pohádka

Starobohnické vánoční těšení chystá jubilejní 10.…

O třetí neděli adventní proběhne ve starých Bohnicích již tradiční „Starobohnické vánoční těšení“, které se…

 

iSport.cz

MS v Praze lámalo rekordy. Florbal se posouvá, říká šéf. Co Kettunen?

MS v Praze lámalo rekordy. Florbal se posouvá, říká…

Plusový moment: divácké rekordy. Minusový moment: Češi znovu bez medaile. Mistrovství světa florbalistů v Praze…

Tohle jsou nové Vítkovice? Naštvaní diváci po pádu v tabulce protestovali

Tohle jsou nové Vítkovice? Naštvaní diváci po pádu v…

Vyjádřili svou nespokojenost. Kotel vítkovických fanoušků během 26. kola Tipsport extraligy s Litvínovem (0:3)…

 

Reflex.cz

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich miliony, vymahači mají vliv ve všech politických stranách

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich…

Češi si nechali ukrást spravedlnost. Analytik Daniel Hůle dlouhodobě upozorňuje na bobtnající problém exekucí.…

Země OSN přijaly globální pakt o migraci. Česko se k dohodě nepřipojí

Země OSN přijaly globální pakt o migraci. Česko se k…

Země Organizace spojených národů dnes v marockém městě Marrákeši formálně přijaly globální pakt o migraci, podle…