Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované Audi A4 vstupuje na český trh. Na kolik přijde?

David Bureš
Diskuze (61)
Inovovaný sedan střední třídy je zatím u nás dostupný s třemi dvoulitrovými čtyřválci, dvěma benzinovými a jedním naftovým.

Audi si pro letošní rok připravilo rozsáhlou rošádu ve své nabídce, zahrnující příchod nových modelů, nových generací již nabízených modelů nebo modernizovaných variant stávajících aut. Do poslední skupiny spadá také Audi A4, které nyní v inovovaném pojetí přijíždí na český trh.

Zveřejněný konfigurátor na stránkách českého zastoupení Audi odhaluje, že ceny modernizované A4 začínají na částce 840.900 korun za benzinový dvoulitr 35 TFSI o výkonu 110 kW, který je spárován s šestistupňovou manuální převodovkou.

Sériová výbava za tuto částku zahrnuje elektricky otevíratelné víko zavazadelníku, rádio se sedmipalcovým displejem a bluetooth, jednozónovou automatickou klimatizaci, světelný a dešťový senzor, xenonové světlomety, multifunkční kožený volant nebo elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Komu by výchozí motor přišel málo, může zvolit silnější variantu se 140 kW (40 TFSI) za 1.018.900 korun. Pro zájemce o turbodiesel je tu dvoulitr 40 TDI se 140 kW za 1.100.900 korun, přičemž za tuto částku již dostanete sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Za 65.000 korun je pak k tomuto agregátu dodáván pohon všech kol.

Vedle výchozí varianty jsou pak dvě výbavové linie, Sport a Design, dostupné za shodný příplatek. Oba přidávají hliníkový dekor uvnitř, sportovní naladění podvozku nebo ambientní osvětlení, Sport má dále upravený nárazník, 18palcová kola nebo sportovní sedadla vpředu, Design naopak 17palcová kola, středovou konzoli čalouněnou umělou kůží nebo elektricky ovládané sedadlo řidiče.

Výbavu je možné rozšířit třeba o zvýhodněný balíček Gravity za 131.300 korun, který zahrnuje třízonovou automatickou klimatizaci, diodové světlomety, vyhřívání předních sedadel, tempomat nebo parkovací senzory vpředu a vzadu.

Dále jsou k dispozici akustická skla v předních dveřích (+4.400,-), digitální přístrojový štít (+14.300,-), head-up displej (+28.100,-) nebo navigace MMI (+42.300,-). Asistenční paket Tour pak za 42.600 Kč přidá adaptivní tempomat, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, asistent vybočování, asistent vyhýbání, pomocník pro jízdu v koloně nebo rozpoznávání dopravních značek.

Audi A4 se v rámci faceliftu změnilo jen kosmeticky. Jinak tvarovaný přední nárazník s prvky připomínajícími hliník působí nyní sportovněji, šestiúhelníková maska chladiče single frame se pak liší v závislosti na zvolené linii.

Audi A4 Limuzína – ceny modernizované verze na českém trhu
Motor35 TFSI40 TFSI40 TDI40 TDI quattro
Zdvihový objem [cm3]1984198419681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/3900-6000140/4200-6000140/3800-4200140/3800-4200
Točivý moment [N.m/min]270/1350-3900320/1450-4200400/1750-3000400/1750-3000
Převodovka6M6M7DS7DS
Max. rychlost [km/h]224241241235
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,67,27,77,4
Komb. Spotřeba dle WLTP [l/100 km]6,56,55,25,7
Cena A4 [Kč]840.9001.018.9001.100.9001.165.900
Cena A4 Sport [Kč]915.9001.093.9001.160.9001.225.900
Cena A4 Design [Kč]915.9001.093.9001.160.9001.225.900

David Bureš
Diskuze (61)
Avatar - white label
26. 11. 2018 12:18
Re: Motory a označení motorů
Slavit (zatím) můžou hlavně u Volva, kde je vrchol na R4 standardem.
Zatím jen dvoulitry, Audi nestíhá přechod na WLTP, co to udělá s prodeji uvidíme, 3.0 TDI už (např. v A6) homologovaný mají, tak by to nemělo dlouho trvat.
Vzhledem k tomu, že tady pod každým Volvem čtu, že větší motory (než R4) stejně nikdo nekupuje, tak by to na prodejích nemusela být až taková tragédie.
Avatar - white label
26. 11. 2018 12:11
Re: 2,5 roku
Zrovna V6 2,9 v RS4/5 je skvělý motor (mnohem lepší, než V6 3,0), takže v tomto případě nevidím důvod chtít tam těžší V8. Těšil jsem se na něj i v nové Panameře GTS, ale místo vyladěného V6 2,9 z Panamery S, tam dali podladěný V8 4,0 z Panamery Turbo, takže nakonec tam proti eSku přibylo podstatně víc kg, než PS.
Avatar - white label
26. 11. 2018 12:04
Re: 2,5 roku
Jako jak je "opomíjená"? Na evropském trhu těžko.
Avatar - skejpa
26. 11. 2018 10:16
Motory a označení motorů
Ve zkratce. Jen dvoulitry ? V Mercedesu a BMW jistě tleskají a právě bouchli šampus :-)
Označení motorů. 35TFSI... člověk by čekal 3,5l turbo benzín a on to je dvoulitr, sice s turbem ale ještě podladěnej na 110kw. Zrada. Ne, že bych si myslel, že je to špatnej motor nebo že nemá smysl - je rozhodně lepší než 1.5TSI. Ale proč tím označením evokovat něco víc, než je ?
Audi se vydalo na tenký led. Předpokládám, že ještě dorazí 6ti válce protože jinak jim nevěstím moc zářnou budoucnost...
Avatar - skejpa
26. 11. 2018 10:11
Re: Audi označení
Srovnávat to s Rollsem, to je docela kravina. To je trochu jiná kategorie kde se neřešil moc výkon protože každý věděl, do čeho jde.
Tady to je úplně něco jiného. Zatímco BMW i Mercedes si značením alespoň drží logiku nějakého předpokládaného výkonu, Audi vstoupilo do vod absolutně nepochopitelných pro běžného smrtelníka a pokud se člověk nepodívá do nějakých technických údajů, tak ví leda tak prd, co to je za motor nebo alespoň čeho je schopen. 35TFSI pro 90% lidí bude znamena 3.5l turbo benzín, takže špica. A ejhle, on to je usmrkanej dvoulitr se 110kw... V současné logice označování motorů moc nemá smysl to ani dávat na auto. Leda by si někdo chtěl honit triko se základním motorem protože si okolí bude myslet, že má něco víc, než skutečně má.