První velký SUV-hybrid z Německa nebude spalovat naftu, ale benzin. Audi oznámilo záměr nabídnout na konci příštího roku velké SUV Q7 s vidlicovým šestiválcem kombinovaným s elektromotorem.
Audi uz hybrid vyrabelo, ale po neuspechu zkoncilo. Musela to byt TOYOTA/LEXUS/HONDA kdo otevrel hybridni trh. Clovek by rekl, ze po tolika letech a moznosti priucit se u japoncu/americanu prijde uspesna evropska automobilka s necim konkurenceschopnym. Docitame se zde ale o "plnohodnotnym" hybridu schopnym na elektricku rezim dojet "OBROVSKE" 2km. To, ze jsou evropske automobilky technicky za japonskyma pozadu je jasne, ale o tolik?
Mr. marianek, to není hezké tak rýpat, objektivní je přiznat, že v něčem jsou lepší evropané někde japončíci. Marně najdeš japonský kombík jako alternativu Audi A6 a marně najdeš Evropský hybrid.
Ano souhlasim. Kombika vyssi stredni v japonskem portfoliu moc casto nenajdeme. Japonske automobilky se spis koncetruji na trh americky. Je mnohem vetsi a stabilnejsi. Tam se kombiky moc neprodavaji. Zde ale narazime na problem toho, ze japonci ani s nicim takovym jako kombik vyssi stredni nepripravuji (osobni domnenka). Nesnazi se vyrovnat evrope v tomto segmentu. Proc? Naopak Evropa se snazi vyrovnat krok s japonci v segmentu hybridnich vozu. Toto Audi je jenim z prvnich krucku, ale v porovnani s tim kde jsou japonci je tak trochu k smichu.
... ani japonské hybridní systémy využívané v Toyota/Lexus nejsou schopny dojet delší úsek pouze na el.pohon, ten slouží opravdu třeba jen na vyjetí z garaže a pohybu třeba v kolonách. Vše je však omezeno kapacito baterií, uvědomte si pokud hybrid stojí v provozu (třeba na červenou či v koloně), energie se bere právě z baterií a taková světla, klimatizace či elektronika vozu přeci jen něc odebere. Každopádně je tento krok šetrnější než běžné systémy pohonu. Jen mě občas napadá zda výroba baterií pro tyto systémy nezatěžuje prostředí více než spalovací motory. A vodík? To je podobné. Vše co se používá je zpracováváno z toho co je kolem nás tj. přírodní bohatství, které se stále úží. Voices :-)
Jenomze onen Toyoti system je 10 let stary a v okamziku, kdy Audi s velkou slavou uvede svuj novy stary system bude uz Toyota finisovat na uvedeni do prodeje noveho systemu s radikalne vylepsenymi moznostmi. Preci jen melo Audi dost casu a mohlo dosahnout o kousek vice, nez jenom zopakovat to, co Japonci dokazali pred 10ti lety.
Koncern, ktery ma "naskok diky technice" konecne stvoril techniku, kterou maji Japonci uz 10 let. Legracni je ze automobilka "s naskokem" bude v dobe uvadeni teto prevratne novinky na trh, celit nastupu nove generace Toyotiho hybridniho systemu, jehoz parametry hrdy koncern dokonale ztrapni. Evropsti vyrobci zaostavaji dnes o 1 generaci, ale nejsmutnejsi je, ze ztratu nedohani, ale naopak ignorovanim teto techniky ztratu prohlubuji.
Když jsem si přečetl specifikaci, jsem velmi zklamán. Q7 i se standardním motorem není žádný sporťák a 110kg na víc tomu jistě nepřidají na jízdní stabilitě. Spotřeba 8,2l, z 0 na 100 km/h za 7,6 s nic moc.
Dám vám příklad od BMW. Standardní X5 3.0sd (210kW, 286Hp, 580Nm) přeplňované dvojitým variabilním turbem pro rok 2008 s technologií Efficient Dynamics, bude mít spotřebu 8,2l, 0-100 za 7s a mnohem nižší hmotnost, což znamená i ovladatelnost vozu a větší dynamiku. To vše za jistě lepší cenu.
v porovnaní v Amerike MB 420CDI ML a RH H bola lepšia spotreba u Mercedesu v priemere a mimo mesto, v meste bol lepší RX h. Ale asi by som mal radšej diesel ako hybrid, po meste sa už poriadne jazdiť nedá a stačí aj tak niečo menšie.