Audi Q7 3.6 FSI Hybrid příjde na konci roku 2008
Novinka v modelovém programu bratislavských Audi Q7 bude kombinovat známý motor 3,6 FSI (206 kW) s elektromotorem (37,5 kW). Méně rozšířená paralelní konfigurace šetří podle výrobce hmotnost a zmenšuje mechanické ztráty ve srovnání se sériovým uspořádáním. Spalovací motor s maximálním točivým momentem 375 Nm bude podporován momentem elektromotoru, který má maximum 285 Nm. Přes automatickou šestistupňovou převodovku Tiptronic budou poháněna všechna kola standardního systému quattro, který u Q7 posílá za běžných trakčních podmínek 60 % momentu na kola zadní nápravy.
Hybridní Q7 dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,6 s (standardní Q7 3.6 FSI za 8,5 s), v kombinovaném jízdním cyklu spotřebuje 8,2 l/100 km (Q7 3.6 FSI 10,6 l/100 km) a odpovídajícím způsobem došlo ke snížení emisí CO2. Změny se dotkly také vybraných komponent, takže například posilovač řízení má nyní elektrické čerpadlo.
Audi Q7 3.6 FSI Hybrid bude tzv. full hybrid, čili plnohodnotný hybrid, schopný provozu na spalovací motor, ale i pouze na elektromotor. V prostoru pro náhradní kolo je sada Ni-MH akumulátorů (288 V), která dokáže přes elektromotor (na čistě elektrický pohon) rozhýbat pětimetrové Audi na rychlost 45 km/h a automobil má elektrický dojezd asi 2 km. kombinované hnací ústrojí může pracovat ve třech režimech: buď pracuje každý z motorů samostatně, nebo je využívána současná kombinace obou charakteristik - spalovacího motoru i elektromotoru.
Zejména v městském provozu se výhradně elektrický - i když jen krátkodobý - provoz projeví na spotřebě benzinu. Systém celkem pochopitelně využívá rekuperace kinetické energie při brzdění, kdy se přes elektromotor v generátorovém režimu dobíjejí palubní akumulátory. Pokud není spalovací motor potřebný k pohonu vozu, je do rychlosti asi 115 km/h samočinně vypínán.
Kompaktní akumulátorová sada umožnila zachování třířadového uspořádání interiéru, který i nadále zůstává sedmimístný. V relativně vysoké pohotovostní hmotnosti se dodatečných 40 kg elektromotoru a 69 kg akumulátorové sady zdají být nevýznamné.