...ale inac sa to neda, ked si chcem zastavat "svojich", ktori chcu byt #1 mezi premiovymi automobilkami. Ano, maju na to vsetky predpoklady, po aprili je sice strata na BMW najakych 10 000 predanych aut, ale to pri predpokladanom objeme tesne pod 2 mio / rok nieje nic...
Q7 - ako by to povedali Nemci, je "Technisch TOP, dizajn FLOP".
Cital som uz recenzie z prvych jazd s motormi 3.0 TDi v oboch variantach 160 aj 200 kW, spotreby mali okolo 9 litrov / 100 km, auto po technickej, luxusnej, vybavovej a jazdnej stranke si nevedeli vynachvalit a pasovali ho na spicku segmentu - ine sa ale pri tej zaplave inovacii ani necakalo. Pri hodnoteni dizajnu sa ale trochu zamracili nad tym, ako disproporcne zrazu posobi predny a zadny previs, a samotny fakt ze hrany jej pomohli k agresivnejsiemu vyzoru bol potlaceny do uzadia, nakolko na aute ako na celku tieto prvky nafunguju pre ludske oko tak, ako v Ingolstadte planovali... :-!
Co dodat ? Dakujem za Vase skusenosti z jazdy, plus za info o tom, ako nova Q7 zaujala vasich zakaznikov. Ono ma to neprekvapuje - vela ludi ( a tak to nakoniec zhodnotili aj ti Nemecki novinari ) bere u takehoto typu auta exterierovy dizajn ako nie ten prvorady - predsa ako majitel auta / sofer, sedim vnutri - a tam je fakt vsetko TOP.
Takze kupa Q7 "zo zvyku"? Mozno. Z "viery v znacku"? >:D Poviete si, ze to uz musi byt diagnoza, a ono to svojim sposobom mozno aj diagnoza je - proste Audi interier je vec, na ktoru pokial si raz clovek zvykne, tak malokedy je ochotny v buducnosti zlavovat zo svojich narokov. Vdaka tomuto "Kvalitet-eindruck"-u sa predava A1-ka v mnozstvach, pre mna nepochopitelnych...Ale ked niekto proste chce kvalitu Audi aj v 4 metrovom mestskom vozitku, tak si ju proste kupi.
Co na zaver ? Vyckat... Chce to poriadny redakcny, alebo este lepsie porovnavaci test ! Chcem mat totiz jasno, ci mozem Q7 ako celok povazovat za TOP alebo FLOP. ;-)
PS: kedy uz konecne urobite clanok o 24h Rürburgring 2015 ?
[odkaz]
No...mám z toho podobně rozporuplné pocity, interiér a technika ok, vnější design nemůžu strávit a bohužel jsem na tom podobně jako u minulé Q7, která získala nějaký šmrnc až po faceliftu. Navíc mi přijde, že mírně užší kastle je opticky znát až příliš. Jasně, ještě bude Q8, ale v kontextu Touarega a Cayennu (a koncernové hierarchie značek) trochu ustoupili z pozic...i když to může mít 7 míst.
Beriem, že urobili pokrok vo všetkom možnom. Design je vec čisto subjektívna. Čo mňa najviac zaráža je stále fungujúci systém ceny od (pomaly naprieč spektrom) kde aj pri trebárs najsilnejšej motorizácii musíš doplácať za kopu ďalších vecí, ktoré tam chceš mať a nakoniec cena vybehne pomaly až do astronomických výšok. A keď čítam tieto jazdné dojmy neviem sa zbaviť dojmu že bez príplatkov to až taká sláva nebude.
To jsou holt Němci. BMW už se trochu polepšilo, některé prvky, které před čtyřmi pěti lety byly za příplatek, jsou už ve standardu. Ale stále si musíš v RS 6 Avant připlatit za zadní boční airbagy. :no:
aha, takže preto má nové mondeo tie airbagy integrované priamo do pásov lebo je lepšie ich tam nemať? O tom že dobrá autosedačka kvázi spolupracuje s bočnými airbagmi v záujme ochrany dieťaťa si už počul?
Q7 na SVK ma v zaklade napr. navigaciu, co mnohi konkuretni nemaju.... Ale ano, za kopec dalsej vybavy priplacas...to je ta moznost vyberu a naskladania si vozidla podla svojich predstav. a za to s plati :-)
Rozumiem systému príplatkov. Plus mínus to funguje u D3 v podstate rovnako. Celé je to postavené na tom ako vytiahnuť zo zákazníka čo najviac peňazí, častokrát aj za to čo vlastne v aute ani nechce. A medzičasom sa podučil aj mainstream a nemajú si čo vyčítať.
Od dizajnu exterieru som vzhladom k odkladom cakal viac ako ostatne asi vacsina z nas, Nevadi, nemam potrebu ohurovat okoloiducich ludi. Dalsi rok bude pri vybere noveho vozidla pre mna dolezity vnutorny priestor a komfort a vyzere ze v tejto oblasti mi dokaze aktualne ponuknut viac ako konkurencia.
Neber to tak vážně... Děláš trochu, jak kdyby ti sebrali dítě a odvezli ho na plastiku. >:D
Taky se mi to auto nelíbí. Ani původní Q7 nebylo nic, po čem bych extra toužil (to tedy skoro žádné SUV/off-road, kromě RRS a G-Wagen) ale ten hroší předek je flop.
Design I. g. Q7 se zřetelně inspiroval Škodou 706 RTO z padesátých let, viz nejen "singleframe".
A hmotnost je dalším společných jmenovatelem těchto dvou "koncernovwých" vozů... >:-[];-)
[odkaz]
[odkaz]
v 160kw dizli s automatom .... v aute s 4x4 a hadam minimalne okolo 1,8 tony...
nebude 5,4 litra ani s bozou pomocou pri lahkej nohe dole kopcom.... ani ako vtip to nie je vtipne........ co tlaci vyrobcov udavat taketo nezmysly? .... v reale to pojde za 7-8 litrov bez nejakej vacsej zataze ... netreba byt zrovna odbornik na auta s 30 rocnou praxou aby clovek vycitil ze tie udaje o spotrebe su akesi zavadzajuce.... budme uprimni.. ved aj taky trojvalcovy dizel v 1000kg vaziacej i20 s 55kw zerie v praxi 5 litrov ... vid test na autoroade ... bez urazky ale tie udaje o spotrebe audiny su hodne zavadzajuce ;-\
nebolo by lepsie napisat ze to jazdi za 8 litrov ( s lahkou nohou )? .....ludia by potom mozno mali aj vacsie sympatie k audi..... ale to uz je otazka na vyrobcu....
PS: dizajn... nepaci sa mi moc ( aj taka lacna malicka vitara je omnoho krajsia ) .... podla mna najkrajsia je Q5ka z tejto plejady SUVeciek od audi .. ale to je vec vkusu ... nepochybujem ale o komercnom uspechu tejto obrovskej vzducholode.... :yes:
>:D
Je to este horsie ako si myslis: o moc lahsia, nez 200kW 1995 kg verzia, tato nebude, ak teda vobec...
To je tym nezmyselnym NEDC cyklom a tym, ako sa na neho automobilka s konkretnym autom pripravi. Pozri si BMW X5 2.5d ( tiez 160kW ), X-drive - jemu pisu spotrebu 5,5 >:D a je o cosi tazsia.
Je to o prachoch - pokutach za flotilove emisie CO2, a koli nim budu automobilky pri standardizovanych testoch v laboratoriach vzdy carovat lepsie nez velky Merlin >:-[]
Takze nerob si z toho tazku hlavu, aj Nemecki redaktori po tom sviznom zvezeni sa s nou v Alpach konstatovali, ze keby sa ukludnili a jazdili ako v beznej premavke, tak 7 je uveritelne realnych...A toto mi uz prijde na 2 tony zeleza co zaberaju na ceste 10m2 vcelku slusny vysledok... ;-)
ja len ze..... ja v pajere 5D co obcas jazdim tak jazdim za 12litrov .. 10 litrov to uz je jazda na spotrebu klido pido...... ano viem... 8 rocne auto [odkaz] sa moc neda porovnavat s novinkou z r 2015 ale.... stejne... az tak sme zase nepokrocili v technike aby za 8 rokov nam spotreby dizlov klesli z 12 litrov na 5 ;-)
ani ten najvacsi neznalec do techniky neuveri ze tato vyse 200 konova 2 tonova audina pojde pod 6 litrov.... to je hodne blby for od automobilky ... mne pride ze audi toto uz nema za potreby.... a skodi to viac imidzu ako pomaha... ale to uz je na inu temu
nove 200 konove sorento jazdi za 8 ... takze podobnych 7-8 litrov v tejto audine je uveritelnych. ;-) suhlasim :yes:
to je tym, ze zase porovnavas neporvnatelne:
Porovnaj Q7 2005´ 3.0 TDi - aku mala pisanu / realnu spotrebu, a potom toto...
zistis, ze za 10 rokov sa aj papierova aj realna spotreba znizili mozno o 1/3.
Pravy tereniak s jeho aerodynamikou ( ktora je principialne horsia nez SUV ) a jeho dalsimi jazdnymi odpormi ( urcite terenne a nie cestne gumy ) to bude mat vzdy tazsie.
To ako keby si aj porovnaval SUV / kombi vyssej strednej. A6 Avant s tymi motormi ma NEDC spotrebu 5,3. Lenze to je len FL uz 4 rocneho auta a toto je novinka, kde znovu pritlacili v carovani na pilu... >:-[]
ano ja viem... ale ako vravim..... technicky sme nedospeli do stadia aby nam spotreby padli za 8 rokov z 12 litrov na 5 litrov pri podobnych vykonoch....... samozrejme dnes dokazu podobne vykonne auta ( aj vykonnejsie ) ako 8 rocne pajero jazdit aj za 8 litrov co je uz podstatne lepsie ako 12 ( sorento, santa fe, outlander ) .... ale tych 5 a pol litra co udava audi je aj s bozou pomocou jednoducho nedosiahnutelnych a nerealnych az bolia oci z tych udajov .....( mozno za dalsich 10 rokov uz budu 200 konove dizle jazdit aj za 6 litrov ale to je este daleka buducnost ) ........ ved bezne male auto s dizlom v dvojkole ( i20 ) je problem dostat pod 5 litrov v praxi...
osobne by som v dnesnej dobe uz nechcel auto ( vlastne auto samozrejme, nie firemne ) ktore zerie viac ako 9-10 litrov aj keby som mal dost penazi... pride mi to uz dost... a tie vykonnejsie audiny urcite pod 10 nepojdu... bude to hodne draha prevadzka
Trapia ta veci ktore riesit v zivote nebudes. Ze ma normovanu spotrebu pat a pol? No a co je na tom, pockaj ked pride na trh ich dieslovy hybrid ta aj slak trafi z tej hodnoty. Nizke cisielka su pre EU, nie pre kupcov.
Inak sa ti ani necudujem, tiez by som nechcel Kiu co zere 10l na sto. Ale to ze RS6 by mi zozrala 16l by som mnou ani nepohlo. Inak pre mna je zaujimave ze 1t skatulka i20 s trojvalcom a nahonom jednej napravy zozerie 5l a 2t mastodont s V6 a quattrom len 8. Pre mna az neuveritelne.
K tomu tvému halekání, jak by měli lidi větší sympatie k audi, kdyby uvedlo reálnější spotřebu: koukni sem: [odkaz]
Kia uvádí u Sorenta 6,7, žere 9. Proč neuvádí reálnou spotřebu? Proč ti je tato automobilka, která klame zákazníky, tak sympatická? Měl bys ji nenávidět >:-[]