Jde o to, že modely ULTRA jsou u Audi brány jako ultra mega úsporné a tím pádem i motorizace je naladěná tak, aby žrala co nejméně, stačí se podívat do údajů o spotřebě u verze TDi Ultra a proto nemá 140kW. Nicméně smysl úsporného modelu u sporťáku mi poněkud uniká...
Na druhou stranu, až bude v prodeji TTRS s pětiválem, to bude terpve pořádné Porno. Měl jsem tu čest se starším modelem a ten zvuk ve spojení s dynamikou....
Netvrdím, že motor 140kW nemůže být osazen v nějakém modelu Ultra. Jde o to, že množství výkonu není u takového výkonu na 1. místě.
Daleko důležitější je pro ně spotřeba + emise. A speciálně u emisí CO2 v g/km rozhoduje například i hmotnost vozu, počet poháněných náprav a bůh ví co ještě. A pokud jim z toho vylezlo, že 135kW je na tom lépe, pak to tak dělají.
Každopádně opakuji, že u modelu Ultra nejde v první řadě výkon a že nevím, proč zrovna u sporťáka tuhle variantu nabízejí... :-!
Když už chceš vědět důvod,135kW motory se dělají pro vozy s napříč uloženým motorem A3/TT a 140kW pro podélně uložené A4 výše...
Ale to je fuk, bo jsem reagoval na úplně něco jiného.
Navíc, stejně jde jen o nataktění jinak totožných motorů a hádat se u takto výkonných jednotek o 5kW mi přijde podobné, jako když se opilci v hospodě hádají o to, zda je rychlejší na top speed R8 nebo RS6 od MTM...
A přitom právě tito opilci nikdy v ničem takovém nejeli, nejezdí a ani nikdy nepojedou, neboť jejich sen o rychlosti se jim plní tak maximálně za volantem obstarožního, rzí prorostlého Favoritu, nebo Felicie...
ak ich porovnam s cenou RCZ R .... zrazu sa mi peugeot az taky drahy nezda... a mozno bude aj lepsi ako ten zaklad od audi ... tesim sa na porovnavaci test niekde na nete.....
Když vezmeš 147 kW THP, je mezi nimi zhruba 3 tisíce €. Bez dorovnávání výbavy s tím, že i (prozatím) nejlevnější TT má pořád výkonnější motor. Tady se projevuje slabší koruna, dříve by bylo pod 900 tisíc.
Design a motorizace s RCZ R srovnatelné, ale v oblasti grafiky palubních systémů je TT asi o 3 generace vepředu. Nechápu, proč RCZ R má grafiku stejnou jako 308 z roku 2007 tj. červená kalkulačka. U auta za 1,2 mega bych čekal něco jako je na prvních fotkách v galerii TT. Kompakty (foťáky) měly AMOLED displeje už asi před sto lety.
ALe i tak je to něco trochu jiného - RCZ R je zaměřeno na "hardcore" jízdu, TT je universál v pěkným ohozu, spojuje je jen koncepce karoserie (malé kupé) a pohonu (vše vpředu).
Jinak je topper - klasicky - zcela mimo.
Tak tak, TTS a TT RS ještě cvíli počkají.
Stejně se ale nedá čekat, že by Audi pojalo tahle auta jako okruhové, či okreskové nářadí, budou to komfortní a hodně výkonná kupé, stejně jako v předchozích generacích.
A poněkud neznalé (když nechci být za sprosťáka).
RCZ R je sice nej hardcore model od Peugeotu v současné produkci, ale do ultra sportovního náčiní má hodně daleko. Stejně jako TT.
no ja som audinam nikdy neprisiel na chut kvoli ich sterilite a dizajnu..... ale nove TT vcelku vyzera k svetu... najviac emocne na mna stejne posobi A3 sedan.... snad najkrajsie audi v historii z mojho pohladu... stale som z neho mimo a to uz presla hodne dlha doba.... nadherne auto ... neskutocna krasa kompaktnosti a dokonalost aku ludske oko v nizsej stredne triede este nevidelo
Ty ceny se mi stejně nezdají i s ohledem na Audi. A4 je levnější, A5 kupé je na tom podobně, záleží na konkrétní verzi, třeba 2.0 TDI je ale výrazně levnější. A to si myslím, že A5 je jako auto dál...
Tohle je podstatně stylovější než A5, proto ty ceny. Prodejní cena neroste v přímý úměře s vyspělostí. Pak by třeba F500 nebo RR Evoque museli být naprostej propadák ;-)
Velikostně ano, pokud jde o terénní vlastnosti, jsou Q3 a X1 dětské hračky proti Evoque. Samozřejmě je otázka, kolik lidí to v praxi využije. Ceníky už jsem delší dobu neviděl, ale dříve to vycházelo tak, že po dorovnání výbavy to vyšlo stejně. Samozřejmě můžeš utratit "druhé auto" za výbavu, především úpravy vzhledu...
To dala X1 taky, já ten zákaz vjezdu krapítko přehlíd a už jsem byl na nový dálnici, která je ale zatím jen na papíře :-) Musím říct, že mě příjemně překvapila. Ta X1 samozřejmě, ďury na dálnici (byť rozestavěné) jsem čekal :-)
Včera jsem vymetl jeden zákop pro útočnej tank u Třince...Jeremy dostal ránu až jsem se bál, že tam nechám proslulý allroadí přední ramena. Nakonec to bude jen plánovaná geometrie před severským tripem ;-)
Teda nevím, kde bereš ty ceny, ale já vycházím z článku vs. konfigurátor Audi. 2.0 TFSI - 999 900 vs 1 030 900 - to není 5 tisíc € rozdílu. Navíc 2.0 TDI už je to naopak a dost výrazně - 1 059 900 vs. 988 900. Rozdíl třídy ?
Německo. TT 35 tisíc, A5 40 (zaokrouhleně). Oboje manuál, oboje předohrab. Ano, tohle zhruba odpovídá rozdílu mezi stejně motorizovanou A4 a A6. Přitom bych tipl, že TT bude o něco lépe vybavené. Nemluvě o tom, že je TT lehčí a v A5 bys potřeboval trochu silnější kalibr, abys zvládl držet krok.
Technicistní, dopilovaná, skvostná automobilová krása. Těžko najít k tomuhle [odkaz] slova, pokud se chci držet trochu při zemi, jedná se o absolutní garážový rajc, v této generaci (ano, ta červená tetečku pásne) navíc značně přitvrzený, a to žádoucím směrem. Poukazuji rovněž na dokonalé vyvážení - [odkaz] , to auto je doslovnou učebnicí designu.
AUDI jde do laufu, roky dřiny na vizáži se začínají vracet - dokonalá korespondence mezi designem a charakterem produkce, auta nejsou zatížená břemenem minulosti, jejich krása je hluboká a jedinečná. Definuje-li Mercedes-Benz současnost v rovině absolutní automobilové (umělecké) krásy v esteticky nejdestilovanější podobě, přispívá AUDI ke světovému designu vkladem jakési prémiové industriální mystiky - propojení klasické mechaniky s androidní budoucností světa.
S grafikou palubních přístrojů (když už opustili klasické budíky) si mohli vyhrát trochu víc. Třeba tady
[odkaz]
by "obroučka" otáčkoměru měla být stejně silná jako u výdechů klima, aby to ladilo.
Já jen doplním, že palubní systém a komplet kokpit TT jede na špičkovém OS QNX které vlastní BlackBerry, což se nezmiňuje nikde a je to velký skok v software aut