Paráda, ako motoricky, tak i vizuálne: [odkaz] Už to nie je žiadny café racer pre kaderníkov, ale vo verzii RS dynamikou lezie do kapusty aj superšportom, 3,7 sekundy na sto ja fantastická hodnota. Tu je evidentné, že potenciál R5 bol v RS3 nerozvinutý a až tu má motor parametre, ako sa patrí. Kľudne by som si ho vedel predstaviť v S4 (jeden z mála prípadov, kedy by som downsizing v športovom aute prijal, teda 2,5 R5 namiesto 3,0 V6) a v tejto 400k verzii aj ako dostatočný základ pre R8.
Bravo Audi. :yes:
Joooo !
Ked si spomeniem na casy Audi 100, ktore mali bezne 2,6-ku a 2,8-ku V6 a nad nimi R5 2,2 turbo, napada ma tiez, ze Audi mohlo urobit podobny "downsizing" aj v pripade RS4.
Teda S4 nech uz si teda necha 3.0 TFSI, ale pre pôzitkarov sa priamo pytal tento skvost !
400 PS bez E-Laderu - pcha ! :-)
Kedze RS4 ma mat E-Lader a V6 biturbo a vieme, kolko mal koncept TT Clubsport Concept s E-Laderom ( 600 PS a 650 Nm ), mohli ho tam kludne dat a s nejakymi cca 500 PS a 550 Nm aj tak porazat papierovo M3/M4.
Pre R8 tiez optimalna volba.
Skoda, lebo maskovana RS4 jasne znie ako non-R5 a teda V6 :-!
edit: Vidim, ze verny fanklub pracuje :no:
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Tipujem, ze to je este zotrvacnost za tu C5 >:D
No pokial niekto nepochopil moj humorek... :-)
:-):-):-):-)
Stary mooooj, ked ono toto je fakt revolucia v preplnovani motorov ! ;-)
Ked sa to rozsiri, uz hadam nikto nebude nadavat na turbomotory, lebo turbo-lag bude minulost ! ;-) :yes::yes::yes::yes:
Prvy raz som cital o tejto technologii hadam pred 7 ci kolkymi rokmi. Uz vtedy ma napadlo, ako fajn by bolo, keby s tym prislo do seriovych aut Audi ako prve... No a ono prislo ! :-)
Nech sa paci:
firma ako taka [odkaz]
ja som na ich stranku zasiel este v case, ked sa hrali len s 12V systemom...
no a taky sumar toho, ako pokrocili ( aj ja si to budem musiet precitat, lebo toto som este necital ) [odkaz]
Takze 2 veci sa uz zacnu pouzivat - E-Lader, a ten start-stop ( aj ked koncern to riesi trochu inac ), uz len 3. diel skladacky chyba ku dokonalosti : Tigers® turbine integrated generator !
Abude komplet vymalovane ! :-!:yes:
u Audi som nasiel napr. toto: [odkaz]
ale da sa najst aj ine... ;-)
Parametry jsou dobré, motor se mi taky líbí, ale cena už ne. S příplatkama to bude cca u 2,2mio a to je rajón Shelby GT350, Camara ZL1 , Corvette C7, Dodge Challenger... mnohem zajímavějších aut pro chlapa.
Teoreticky, ale mercedesy jsou kvalitnější. Vždy byli. Navíc AMG jsou ručně montované. V tomto případě bych vsadil asi na Mercedes. Ale to nejsou porovnatelné vozy.... hatchback vs. malé kupé. A to nejspíš ani cenou.
co je kvalitnejsie ?????????????????
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Tak teraz si zabil ! >:-[]
Ok, navrhujem pozriet sa niekde po forach na AMG 45 a porovnat to s RS3 / TTRS.
Potom uvidis, co je kvalitnejsie a koho motor co vydrzi !
Nech ten motor montuje aj Zetche s Nicom a Lewisom - to nic nemeni na tom, ze ten 2-liter ma problemy. A nie male...
Ako sorry, mozeme sa tu "rovnocenne" rozpravat o RS6 / E 63 AMG a pod., ale v tychto zbesilych nakupnych taskach je na tom Medo-bedo fakt ze o dost horsie. :-!
Ber to ako fakt. :-!
No hele řekněme si narovinu, že motory 55AMG (V8 kompressor), 63 AMG (6,3 atmosféra) a poslední 63AMG (5,5 biturbo) byly opravdu naprosto bezproblémový a oproti žumpám, jako bylo V10 nebo 50i od BMW neznaly potíže. Některé V10 v minulé A6 nebyly nijak dokonalé. Osobně považuji Mercedes v oblastech vrcholných osmi-válcových AMG motorizací za nejlepší z trojky. Osobně jsem z C6 RS6 nebyl nijak nadšený protože motor byl fakt vepředu, krom toho měla bídnej podvozek.
Zase si přiznejme, že MB nikdy nevyrobil nadprůměrnou převodovku nebo řízení.
S 45 AMG jsem nejezdil a osobně to auto přecházím, protože Golf jezdí prostě líp...
Naopak C43 s novou V6 biturbo bych rád zkusil. A nový ečko s 4,0 biturbo a 612 koňma taky...
To, že mají být ručně montované má být zárukou vysoké životnosti?
Mercedesy byly svého času nejkvalitnější auta na světě, jenže pak začala vyrábět auta taky konkurence... a časem přišel třeba Ford Mustang. >:-[];-)
az kym definitivne v dalsej generacii 1er a 2er neprepriahne na FWD. :-!
Potom sa zaradi po boku MB a vytrcat bude (haaaadam a dufam) uz len Audi... :-!
Já bych si stejnak tipnul, že VW opět nabídne (alespoň do midsize SUV a USA Passatu) VR6, ani bych se nedivil, kdyby ho dostal i Golf R420. Motorárna na to stojí a ve výsledku 3,0 VR6 tsi je vlastně polovina existující W12 z Bentaygy.
Krom toho, pokud mu nechají hliníkový blok (jako má W12) mohl by v reálu vážit jako 2,0TDI, tedy pod 200kg i s turbem. Což by na předku nemuselo vadit. Krom toho by se mohli dostat i níž možná ke 180kg. (4,2fsi atmosféra měla pod 200kg).
Myslím, že tahle hliníková R5 má mít kolem 180kg.
Takže Golf by mohl dost "lidovější VR6" s reálně zaplaceným vývojem od Bentley a nemusel by "vykrádat" koncernovou výkladní skříň. Krom toho nové CC má být půl třídou nad Passatem a kolují zvěsti o fakt výkonným motoru... A navíc VR6 je MQB ready se vším všudy.
tak tak, a CrossBlue Concept - velke SUV na MQB-cku pre US trh - tam sa s nim rata od zaciatku.
A ano, dalsie R-kove varianty existujucich modelov (Passat) by mali aspon nieco vlastne a poriadne. ;-)
daj pokooooj !
ziadny R5 pre VW !!!! >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
A kedze vieme ako to bolo s R8 V8 a s RS4 tej generacie, tak je jasne, ze aj R8 dostane len to co RS4 - teda V6 biturbo a asi s E-Laderom. :-!
Konečně motor, který snad ukončí souboj koncernu s Mercedesem o nejvýkonnější kompaktní hatchback :yes:
To přetahování po 10kW nikam nevedlo... a pokud jde o hatchbacky, tak tam si VW trůn dlouhodobě určitě zaslouží.
ved ano, vsetko v poriadku. Aj Peugeot vydoloval z 1.6-ky 300 koni - takze viem, ze nieje problem dnes dolovat velke litrove vykony. Problem je naladit ten motor aj na kazdodennu pouzitelnost. No a tam su prave takto "nahonene" motory problemove.
Chces velky vykon, musis dat velke turbo, teda musis ratat so slabsim spodkom.
Tomuto sa chceli v Audi vyhnut a nehonit tu 2.5-ku moc "natvrdo", preto ma aj fakt ze pomerne male turbo, ktore ale vdaka tomu ako je cely motor odladeny, taha pekne odspodu. Nie ze by si nemohli dovolit pri TT RS trochu chuliganskejsi charakter s nejakym "nakpnutim" o cosi neskor - oni to proste nechcu, lebo zakaznici su zvyknuti, ze to taha furt - od mrtva do mrtva. ;-)
On to nebyl takový problém ani dříve. Jen to auto pak také někdo musí chtít řídit. Prodleva je tedy velký limitující faktor, protože "old school" charakter přeplňovaných motorů zase tolik lidí nemusí.
to je fakt!
este pri ostrej jazde je to jedno - aj tak to drzis hore, ale pri kazdodennej jazde boli prve turbomotory dost digitalne ( je signal - nie je signal )
ale zase uprimne - takyto druh sialenstva si nekupujeme na mierumilovne presuvanie sa po okrese....
dolovat velke vykony je jedna vec - zivotnost vsak druha a to este nevieme, ako to dopadne. :-!
opakujem - 2 liter 4 valec zrovnavat s 5 valcom 2.5 litra nie je fair!
alebo?
To je škody, to je škody... :-) S manuálem by to mohla být paráda, ono se sice říká, že si Češi vždy na něco stěžují, ale tohle je prostě pravda - s manuálem by to mělo ještě daleko "větší šťávu".. :yes: Snad třeba v TT RS Performance, jestli nějaké bude. :-!
..to bohužel nevím, ale vím, jakou šťávu má TT-S s manuálem a s automatem. Pro sportovní auto se manuál zkrátka hodí, dokazuje to i například nové BMW M2, Cayman GT4, Corvette, Mustang, stará R8 atp. Jestliže ale půjde u TT-RS jen o rychlost a ne o radost za volantem (což stejně doufám, že ne), tak je jediná možnost automatu logická, uznávám. Já však věřím, že TT-RS by nemuselo být podvozkově špatné, tudíž... ten manuál by byl fajn. Zvlášť u řidičského vrcholu řady...
Manuály se však dělají hlavně kvůli USA. V EU je skoro nikdo nekupuje. Ani celosvětově není zájem dost velký na to, aby ta nabídka byla neochvějná. Je to škoda, ale je to tak. Podobně je to s většími zážehovými motory. Těch se také v EU moc neprodá.
A tyto informace bereš odkud? Jaguar se nechal slyšet, že manuály tvoří cca 10 %. Porsche vrcholy taky nabízí v manuálu ... u GT3 uznalo chybu. U Mustangu v Evropě je 50 % v manuálu. To jsou samo auta pro petrolheady, pak tu je TT, které má přezdívky jako "Kencar" nebo "Gaycar" ... tam je to asi jedno.
Na běžné ježdění dávám přednost automatu, u sportovního by měla být obojí možnost!
Občas se zeptám u prodejce nebo v automobilce. Zajisté je tu faktorem, jak dobrá ta samočinná převodovka, kterou nabízí, je. Z vyšší ligy sportovních aut už manuály vymizely. Ferrari je nenabízí, Lamborghini také ne, McLaren se ani neobtěžoval, Audi u R8 V10 manuál zrušilo, vrátilo do nabídky, opět zrušilo (v EU, v USA tu možnost IIRC drželi, takže s tím mohli snadno vekslovat), dnes s manuálem nepočítají a prý se s ním nepočítalo při návrhu druhé generace R8/ Huracánu (zástavba na zakázku by tedy byla pravděpodobně dost drahá).
Těch 10 % Jaguaru nebude v EU, že. A předpokládám, že mluvíš o F-Type, což je jediný relevantní model. Pokud si dobře vzpomínám, zaváděli ho kvůli budování image sportovního auta. Porsche se jen stará o purističtěji smýšlející zákazníky. Nepočítají s velkými prodeji manuálů. Že se najde nějaká výjimka s vyššími prodeji, na tom moc nezmění. Já si samozřejmě přeji, aby zájem byl, aby bylo na výběr. Ale nedělám si iluze.
To já přece netvrdím, to jsou ale hatchbacky...auta do města. Ne primárně jen na radost. A mezi náma...nevypadají tak jak 4% TT. Já dávám přednost zadokolce a pořádnému motoru před turby. :-!
Nic jineho se totiz v pripade produkce Audi delat neda.
R8 s atmo V10, S3 s 300 konmi, TT RS s timhle prepracovanym petivalcem, navic vsechna jmenovana auta s fantastickym interierem a ostre zariznutym zevnejskem... Audi dela i veci, ktere opravdu nemusim (Q3 napriklad), ale takovou armadu snovych aut, jako ma ted Audi, nema momentalne asi zadny jiny vyrobce. :yes:
Jak to nemá kůži Chrochtiollo, je to prd sen!
Já žeru todle TT RS, kupé.. taky bych si možná uměl představit svátečně manuál, ale vlastně jsem ještě nejel v dsg s pádlama, takže třeba to bude taky dobrý. No, rychlejší to bude určitě:)
to nemyslis uplne vazne?
si spomen na mercedesy, ich rozne Black series
a aj legendarne SLR - uzasny zazitok pre mna!
SLS racek alebo cabrio?
ked sa zamyslis nad sucasnou ponukou mercedesu?
k C 63 AMG S co postavis?
alebo CLA AMG, GLA AMG?
GLE AMG coupe,
Mercedes AMG GT
S AMG coupe
S AMG cabrio
SLC AMG
SL AMG
Mercedes S Maybach
G AMG
GLS AMG
to nie je armada snovych vozov? :-!
Diskuse vesmes opevna a uprimne se nedivim. 400k, 5 valcu, TT ktere konecne vypada tak, ze bych se za nej nestydel (spis presne naopak), ale stejne mi neda se nezeptat.
Jak to pojede i jinde nez v primce?
Furt je to auto na platforme FWD (takova placatejsi RS3), s "jen" haldexem a tak se musim zeptat, jestli tech 3,7s na sto (jakkoliv fantasticke to cislo je) nebude to hlavni co to bude umet. Jestli vse ostatni krom zrychleni a zvuku nebude skrze tezkych 5 valcu na predni naprave spis horsi nez u TTS. Tot otazka.
[odkaz]
Zejmena je ulozeny napric pred predni napravou i s prevodovkou, at to tedy doplnim, a R6 v BMW je podelne s tim, ze vetsi cast je za pradni napravou - vcetne te prevodovky. A je to.
Proč by měla být RS horší než S? Už minulá generace TT-RS byla na okruhu daleko rychlejší než TT-S a neměla problém konkurovat i daleko silnějším autům s V8, na některých okruzích porazit třeba Corvettu, prakticky všude rozmašírovat minulou generaci M3 coupé. Nová generace jistě nebude pomalejší.
Ty mluvis o vysledku, ja o dilcich vecech. TT RS bude o hodne rychlejsi v primce, ale projede stejne rychle i zatacku jako TTS? Pokud se mam nechat poucit z toho linku co jsem postnul, kde Golf R (v podstate S3) je rychlejsi nez RS3 a mam vytrhnout par veci na kteryma si i sam autor posteskl, treba na prilisnou tezkost RS3 proti Golfu R na cumaku, nizsi rychlosti v zatackach, ktere pak RS3 musi nahanet na rovinkach. V takovem pripade (mluvic furt o srovnani RS3 s Golfem R) je pak vysledek poplatky okruhu. Pokud okruh dovoli RS3 zuzitkovat vykonovou prevahu, bude celkove rychlejsi. Pokud bude okruh trochu (vic) zatackovity, ma sanci i slabsi, lec vyvazenejsi Golf R. Sanci, kterou by mu z papirovych udaju hadal jen malokdo.
K tomu, a zaroven vzhledem k faktu ze TT RS ma s RS3 docela dost spolecne, muj prvni koment a dotaz. TT RS bude treba v 9 z 10 pripadu, nebo chces li na 9 z 10 okruhu, celkove rychlejsi, ale bude s petivalcem prijemnejsi? Vzdy a vsude? Tu bych si klidne tipnul, ze tomu tak byt nemusi a jelikoz nepatrim k mistni skvadre "vicevalec lepsi vzdy a vsude" docela seriozne bych uvazoval jestli v primce (a vetsinou i celkove) pomalejsi TTS nebude pro mne lepsi auto.
PS: Zvazoval bych to vzhledem k uziti, litat po dalnicich = TTRS vsema deseti, litat po okreskach treti tridy? Urcite bych projel i TTS. ;-)
No já jsem mluvil také o dílčích věcech, minulé TT-RS je slabší než Corvette nebo M3, takže z logiky věci plyne, že na rovinkách těm autům asi neujede a ztrátu z rovinek musí nahrazovat vyšší rychlostí v zatáčkách.
Asi jsme se nepochopili. :-)
Ja od zacatku pisu jen o TTS a TT RS, ty ses ptal proc by TT RS mela byt horsi nez TTS, teoreticke duvody proc by tomu tak mohlo byt jsem ti vypsal. Na to mi ty odepises, ze TT RS byla rychlejsi nez M3 nebo Vette. A ja ted marne premyslim co to s tim ma spolecne?
Vytahujes dilci veci, ale z jinych aut, o tom rec nebyla. Ja se bavim o dilcich vecech u stejneho auta s jinym motorem. Jednim lehcim a pravdepodobne lepe vyvazenym, a druhym vyrazne vykonejsim (ale nejspis za nejakou, byt jen dilci, obet ve vyvazeni). A pokladam do davu otazku, jestli RS bude i ve vsech dilcich vecech tak dobre jako TTS.
RS3 ve vsem tak dobre jako Golf R (Audi S3) zda se neni.
Proste a jednoducho: Z mojho pohladu je to o preferenciach a vysvetlim na sebe:
Mal som tu cest s nejednou silnou Audi, ale zeby som sa dokazal uspokojit s menej konmi, ale "obratnejsimi" a biednejsim zvukom - to nie.
V tomto sa ja snazim a uspene prisposobit sa autu - viem ze je tazsie na predok, tak ho do tej pritiahnutej zatacky nebudem hadzat tak silno, ako to s lahsim predkom, radsej korekciou v nej ho trosku este utiahnem, potom plny kotol a vychutnam si ten zatah a zvuk v jej druhej polovicke.
Ano - je to niekedy tazko vykonatelne a menej soferske, ale je to daň za ten charakter. ;-)
Preto mi nebola proti srsti ani stara S6 C4 V8 4.2 quattro, ktora mala teda ten motor hodne pred prednou napravou. A dalo sa. Nejednu nahanacku s autom s podobnym pomerom vykon / hmotnost som dokazal pretavit do slusneho prekvapenia protivnika >:-[]
Proste, mas kopec love, chces silne a rychle TT. No tak pokial chces fakt drvit kazdu pritiahnutu zatacku na max., beres TTS. Pokial chces byt ale rychly vzdy a vsade a vies si v tych pritiahnutych dat pozor a korigovat to svojim dovtipom, beres TT RS.
Odvdaci sa ti vizazou, tahom a hlavne ZVUKOOOOM ! :-!:yes:
Taky ty jsi z audi vyskolen, tobe vyvazeni "na kladivo" musi pripadat jako to jedine spravne a to ze musis v zatacce brzdit, jeste vemes jako plus a charakter. That's the spirit! >:-[] >:-[] >:-[]
Ale jasne, r5 by mi doma ale vubec nevadil, jen jsem se rozhodl trochu pichnout do vosiho hnizda, kdyz to tu do meho prichodu bylo vsechno tak prehnane pozitivni a ruzove. >:-[];-)
Ved pohoda. Pokial je na druhej strane normalny spoludiskuter, tak si tu kludne zoderem prsty po 2. clanky >:D
Vyskoleny..., Ano, ale nie od Audi. ;-)
Obcas to bol fakt oriesok, ked som vedel, ze aka zatacka nasleduje, "335i na kufri" - no ale urobil som sa siroky ako som vedel a vyjazd uz bol moj >:-[]
A keby bolo najhorsie:
[odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]:yes:
to co pises o tazkom predku na audinach samozrejme vie aj vyrobca a novsie generacie to riesili a vysledok uz nie je taka tragedia - aj ked oproto BMW a Mercedesom vzdy zufalost a tazky boj. Ale ty to opisujes ako zabavu a to teda nie je! :-!
Ale nechapme sa zle, mne sa pacilo uz prve TT este ako prototyp a som rad, ze je z neho uz dospele auto s vybornym motorom a aj vyborny zvuk!
.
Nie som ani proti Audi - teraz som jazdil zopar dni na S8 plus ( 605 koni, a zrychlenie za 3.5 sekund v teste je na rovinkach super zazitok!!!),
Ale podla mna ( ako som to hore pisal) ma Mercedes uz dlhodobo velmi siroky zaber dobrych aut a na niektore modely jednoducho ani Audi a ani BMW nema konkurencnu odpoved
zufalost ? Nie. Skor tvrdohlavost - ze ten ich system - MLB-evo, na ktorm su tie motory umiestnene tak ako su, si proste drzia. Ano, je to trochu problem, koli ktoremu musia viac makat, aby sa dokazali pomerovat s MB a BMW, ktore maju tie motory viac vzadu.
X-krat som nahlas rozmyslal, ze preco neurobia podobny sposob ako to mala uz T-613 - diferak zo stredu motora. Trochu som to aj nedavno studoval, ale zistil som, ze sposobilo by to problem - motor by musel ist trosku ( par cm ) vyssie. Aby ta poloos mohla ist cez olejovu vanu.
Ale to je zase na dlhociznu technicisticku debatu, ze preco tak a nie onak a neviem, ci si ty ten pravy na takuto siahodlhu debatu... ;-)
Takze "nasi" sa trapia po svojom, noooo. :-!
Ale cim dalej, tym uspesnejsie ! >:D
Tvoje teoretické důvody který jsi vypsal (skrze těžkých 5 válců na přední nápravě) jsou nesmysl. TT-S a manuálem váží 1440 kg, s S tronicem váží 1460 kg. TT-RS s S tronicem váží 1440kg. Kde vidíš jakých 5 těžkých válců? Takže znova, proč by TT-RS se stejnou hmotností jako TT-S (s S tronicem dokonce o 20kg lehčí) mělo být pomalejší v zatáčkách? To si vážně myslíš, že vrcholný model schválně naladili hůř než běžný model?
kolego, treba priznat farbu:
rozdiel medzi R4 a R5 bol cca 30 kg, plus väcsie chladice... - este viac vpredu, vsak. ;-)
Odlahcenie sa asi robilo aj teraz aj na inych komponentoch po celom aute. RS ma zase nejaku vybavu navyse, ktora je lepsie umiestnena, ale aj tak by som netipoval, zeby koli este lepsiemu vyvazeniu davali napr. karbonu vyztuhu medzi prednymi nosnikmi, a karbonovu kapotu a blatniky len preto, aby to auto este lepsie vyvazili. V nejakej hardcore verzii Clubsport by to bolo fajn, ale u seriovky... ;-\
Da sa vela dosiahnut aj geometriou naprav, zase ale budu trpiet gumy...atd...
To by chcelo vidiet priamu zrovnavacku na okruhu, ale novej generacie. ;-)
Ja by som nebol proti. 2 veci mi ale vadia principialne a tie neovplyvnim nijako:
Haldex a S-tronic. :-!
Jestli byl starý motor R5 o 30 kg těžší než R4, tak nový má prakticky stejnou hmotnost jako R4, protože celková úspora na motoru je mínus 26kg proti staré R5.
[odkaz]
Zároveň je RS níž k zemi než S, takže má nižší těžiště. Takže proč by RS měla mít horší přenos bočních sil v zatáčce než S ?