Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi TT RS: Nejostřejší TT má pětiválec s 400 koňmi

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 25. 4. 2016 • 03:30
76
112
Zobrazit náhledy (76)
Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT Audi TT
Čtyři kruhy přivezly nejostřejší verzi TT překvapivě na autosalon do Pekingu. Přeplňovaného pětiválce se nevzdává.

Třetí generace Audi TT se stále sériově vyrábí pouze coby kupé a roadster, sportback a crossover zůstaly ve stadiu prototypů. Základní verze a ostřejší S nyní konečně doplňuje verze RS, a to hned v obou karosářských variantách. Na co se můžeme těšit? Pod přední kapotou zůstal řadový pětiválec 2,48 l, ale pozor, s předchůdcem toho mnoho společného nemá.

Předně, dostal hliníkový blok, takže je o 10 kg lehčí. A samozřejmě také výkonnější, dostal se na hranici čtyř stovek koní, tedy 294 kW, předchozí generace měla 250 kW. K dispozici je rovněž 480 N.m točivého momentu, a to v širokém rozsahu otáček: 1700-5850 min-1. O přenos na všechna kola se starají vícelamelová spojka a sedmistupňová dvouspojková převodovka, manuální šestikvalt z minulé RS postrádá. S ničím jiným než s permanentním quattrem se pochopitelně nepočítalo a absence přímo řazené skříně... no, taková je prostě doba. DSG je rychlá a kdyby to nestačilo, pod volantem má ještě páčky.

Podvozek klesl oproti běžným tétéčkům o centimetr, pokud někomu nestačí, lze si připlatit za ještě sportovnější s adaptivními tlumiči. Standardně se na auta montují devatenáctipalcová kola s předními ocelovými kotouči o průměru 370 mm, dvacítky s karbon-keramickými brzdami najdeme v katalogu příplatků. Kupé zrychlí z klidu na stovku za 3,7 s, otevřený model je o dvě desetinky pomalejší. Tradiční omezovač na 250 km/h lze posunout o další třicítku...

Lehčí je i celé auto, kupé váží 1440 kg, roadster kvůli dodatečným výztuhám 1530 kg. Jeho elektricky ovládaná plátěná střecha zmizí za sedadly během deseti sekund, nebo pochopitelně naopak. Lze s ní hýbat i za jízdy do městské padesátky. TT RS dostalo ostřeji tvarovaný přední nárazník s většími chladicími otvory, hlavní diodová světla, decentní boční nástavce, karbonová zrcátka, zadní nárazník s difuzorem, dvojici oválných koncovek výfuku a pevné zadní křídlo. Vypadá decentně agresivně. Eura navíc lze utratit za samočinné vysouvací a koncové reflektory mohou být OLED.

Eresa mají i specifické odstíny laku karoserie, konkrétně šedý Nardo a rudý Catalunya. Nechybí jim ani sportovní sedačky s výraznějším bočním vedením, Audi i zde uplatňuje svůj virtuální kokpit, tedy digitální nastavitelné palubní přístroje.

Ostré audiny se objeví u prodejců značky až letos na podzim, na kupé nalepil Ingolstadt cenovku 66.400 eur (1,795 milionu korun), roadster stojí 69.200 eur, tedy 1,871 mil. Kč.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - maxigabriel
Ted to sliznu
| 26. 4. 2016
to musim uznat a aj som to uz uznal, ze je to stale lepsie!
co sa tyka dlzky riesenia problemu - moja priatelka tvrdi, ze to este zvladam.... :-!
Manuál
| 26. 4. 2016
Good on ya mate!
Avatar - AUDIRS6
Ted to sliznu
| 26. 4. 2016
zufalost ? Nie. Skor tvrdohlavost - ze ten ich system - MLB-evo, na ktorm su tie motory umiestnene tak ako su, si proste drzia. Ano, je to trochu problem, koli ktoremu musia viac makat, aby sa dokazali pomerovat s MB a BMW, ktore maju tie motory viac vzadu.
X-krat som nahlas rozmyslal, ze preco neurobia podobny sposob ako to mala uz T-613 - diferak zo stredu motora. Trochu som to aj nedavno studoval, ale zistil som, ze sposobilo by to problem - motor by musel ist trosku ( par cm ) vyssie. Aby ta poloos mohla ist cez olejovu vanu.
Ale to je zase na dlhociznu technicisticku debatu, ze preco tak a nie onak a neviem, ci si ty ten pravy na takuto siahodlhu debatu... ;-)
Takze "nasi" sa trapia po svojom, noooo. :-!
Ale cim dalej, tym uspesnejsie ! >:D
Avatar - CHerokee
Manuál
| 26. 4. 2016
Mám - dokonce 2.
Manuál
| 26. 4. 2016
Občas se zeptám u prodejce nebo v automobilce. Zajisté je tu faktorem, jak dobrá ta samočinná převodovka, kterou nabízí, je. Z vyšší ligy sportovních aut už manuály vymizely. Ferrari je nenabízí, Lamborghini také ne, McLaren se ani neobtěžoval, Audi u R8 V10 manuál zrušilo, vrátilo do nabídky, opět zrušilo (v EU, v USA tu možnost IIRC drželi, takže s tím mohli snadno vekslovat), dnes s manuálem nepočítají a prý se s ním nepočítalo při návrhu druhé generace R8/ Huracánu (zástavba na zakázku by tedy byla pravděpodobně dost drahá).

Těch 10 % Jaguaru nebude v EU, že. A předpokládám, že mluvíš o F-Type, což je jediný relevantní model. Pokud si dobře vzpomínám, zaváděli ho kvůli budování image sportovního auta. Porsche se jen stará o purističtěji smýšlející zákazníky. Nepočítají s velkými prodeji manuálů. Že se najde nějaká výjimka s vyššími prodeji, na tom moc nezmění. Já si samozřejmě přeji, aby zájem byl, aby bylo na výběr. Ale nedělám si iluze.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku