Jen málo národů bere červenou na semaforu tak vážně jako Němci. Návštěvníci z ciziny se často diví, proč místní poctivě čekají, až padne zelená, když široko daleko není žádné auto.
Ono je otázka, kolik to stojí a kolik se ušetří na případné zdravotní péči. Také to nemusí ušetřit zdraví jen nějakého blbsteina co nekouká před sebe, ale třeba dítěte, co neuvidí přes dospělé nahoru na semafor.
tam, kde mě cenzuruje, je sloveso "řítiti se" v odpovídajícím gramatickém tvaru, coč si vyložil ten automatickej chudák jako tvar od slova ř i ť a típnul to. Bezva.
A co ježura a ptakopysk, zástupci rodu "ptakořitní"? Budeme je taky cenzurovat, jenom proto, že kldou vejce i když jsou to savci? >:D
Bez toho pravidla by nemusely přechody bez semaforů existovat. Protože přecházet můžeš kdekoli, kde do myslím 50 metrů není přechod nebo řízená křižovatka. Jediné použití by tedy bylo umožnění přecházet v blízkosti řízených křižovatek, ale pak by nejspíš byl přímo na křižovatce a řízený. PS: Pravda, daly by se použít pro vynucení toho, aby lidé chodili v konkrétním místě ve 100 metrovém okolí (pokud by to někdo dodržoval).
Mně to vadí z pohledu pěšáka, když každej zpomalí, jako že chce pustit a jako očekává, že já přidám do kroku. V tom se ale šeredně plete, a tak ti nervóznější mi pak přejedou půl metru za pr.elí, což je dost nepříjemný. Další kapitolou je pak zelená na přechodu a zelená pro auta do odbočky. To je vyloženě hit, zatím pro mě ne doslova.
"zelená pro auta do odbočky" - tím myslíš vyloženě šipku, nebo regulérní zelenou? U normální zelené to tak bylo, jak dlouho si jen vybavuji. Ale na šipku mají mít chodci červenou.
Já chodím svižně, klidně popoběhnu, když mě někdo pustí (obzvláště když mi trvá, než mi dojde, že mne pouští), a nevadí mi, když auto projede kousek za mnou. Vzpomínám si na jednu situaci, kdy jsem odbočoval doleva, ženská šla po přechodu, nikde žádné auto, tak jsem prostě upravil rychlost tak, aby bez problémů stihla projít. Ženská na mne koukala, zastavila se uprostřed silnice mně v cestě a začala gestikulovat a něco říkat, až mě nakonec donutila zastavit - asi se jí nelíbilo, že jsem nezastavil, ale pokračoval v jízdě. >:D Nechápal jsem. To bych jí ani neprojel hned za zadkem, kdyby šlapala dál, a jel jsem vyloženě krokem.
Na florenci u viaduktu je neco obdobneho na prechodech uz nejakou chvili. Varuje to pred jedouci tramvaji. Myslim, ze by se to mohlo rozsirit i na dalsi prechody obvzlaste ty pres koleje.
Je to super nápad, ako každý nápad, ktorý rešpektuje to, že decká sa dnes rodia so zalomeným krkom a robia si selfíčko z prvej jazdy po tobogáne. My korytnačky budeme frfľať, lebo nás to obišlo a nerozumieme tomu, ale trend je jasný. S výchovou to nič nemá. Aj my tu vykecávame v pracovnej dobe, ale to si tolerujeme, len tí mladí by si zaslúžili vyfliaskať, že?
pri niektorých mojich príspevkoch to tak vyznieva, necenzúrujem si to. Mladí sú dnes zavesení na mobiloch či sa nám to páči alebo nie a zmeniť to nevieme. Máme ich rolovať po asfalte? S tými mobilmi chodia aj naše deti a ver, že nemáš šancu mladému vytĺcť mobil z hlavy, maximálne ti urobí divadielko a keď zalezieš, mobil má zas na xichte. Zaslúži si prejsť?
Pokud někdo nedokáže pochopit, že může skončit na kaši, když se nerozhlédne/ nedává pozor, tak mu snad není pomoci. Tady se bavíme o pudu sebezáchovy. Nemělo by existovat silnější motivace. Část populace zřejmě musí zemřít, aby se ostatní ponaučili, když jim to nestačí říct.
Tomu se řiká přirozený výběr.
Slabší jedinci odpadnou, zde pod tramvaj protže bylo nutnější se podívat co je nového na mobilu, než sledovat provoz na kolejích, přes které přechází.
Pá roku dozadu mi taky bylo náct, boom dotykových mobilů byl při mé střední. Je to skvělý nástroj na všechno možné, ale nějak mě minula závislost :-)
No pozor, to poslední je dáno pudem rozmnožovat se, který je po pudu sebezáchovy nejsilnější. Příroda nás však učí, že v jistých případech sameček po rozmnožení umírá a tak se dá říct, že se z něj nakonec stejně stává oběť.