Letos je to tak nějak historicky dané, pokud se bude moci Rapid zúčastnit, pak si nemůže nikdo dovolit hlasovat jinak, než ho dát na první místo. Zatím můžeme posuzovat leda design, tak v tomto pohledu je RAPID doslovným zjevením, živou vodou, která spláchla všechny ty neskutečné kudrlinky, které se objevují na karoseriích v poslední době. RAPID je (bude) přenádherný vůz, a jeho konfigurace "krásný a levný" ho už dnes předurčuje k esu příštích let.
Nepochybujem o tom, že nová Škoda bude vyzerať fajn a že bude mať aj svoje kvality. Ale nie je to trocha scestné, aby sa v ankete o auto roka uchádzalo auto, ktorého ešte nie je známa ani konečná produkčná podoba a celková kvalita, jazdné vlastnosti, atď? Je to fér voči ostatným autám? Nech sa o ten titul nová Škoda pokojne uchádza. Ale nabudúci rok, kedy by už reálne aj mala jazdiť... 8-s
Ja viem, ale ja stále hovorím niečo iné. Ako môže byť nominované už dnes niečo, čo ešte nebolo predstavené? A je mi jedno či to bude predstavené zajtra, o týždeň, o mesiac alebo o rok. Pokiaľ to ešte predstavené nebolo, no tak to zatiaľ ani nemalo byť nominované. Keď chcú niečo nominovať, tak nech nominujú to, čo už je jednoducho vonku! Rozumieš mi o čom hovorím?
Škoda Citigo bude představena v říjnu 2011, ale nepředpokládám, že by měla nějaký velký úspěch. Pokud jde o design přední a zadní části, tak Citigo vypadá o dost hůř než UP a mně osobně se ani UP moc nelíbí.
Pokud jsem četl dobře, byla řeč o škodovácké verzi malého UPu, a ne o Rapidu /MissionuL.
Nicméně poznámka: "...pak si nemůže nikdo dovolit hlasovat jinak..." mě opravdu hodně pobavila, ale asi je to špatný vtip. Ať sebehranatější, bude Rapid obyčejná malá škodovka postavená na zjednodušených (a tím i levnějších) platformách a komponentech koncernu VW s minimální, ale spíše žádnou technickou inovací. Něco jako Logan u Renaultu bude Rapid globální levné jednoduché auto postavené na osvědčených (čti starých) dílech a pohonných jednotkách. Předpokládám, že jako vrcholná motorizace bude benzínová 1.2 TSI s 63 kW, maximálně 1.6 TDI.
Ano, spletl jsem se, zmátl mě rok 2012. Ovšem Rapid nebude jen obyčejná malá škodovka. Trik je v tom, že to auto není na pohled levné tak jako například Logan, a v tom je nutno vidět ten přínos Škody do tohoto subsegmentu, proto píši - krásná a levná. Co se týká utkání v příštím roce, kdy na Rapida nepochybně dojde, platí to co jsem napsal nahoře, absolutní trefa koresponduje s absolutním umístěním, tedy - jednička.
No jenže autem roku by se mělo stát inovativní a technicky a technologicky přínosné auto, které má nové prvky a přináší do tohoto segmentu něco neotřelého, co posune celý automobilový průmysl zase o kousek dopředu, ať už z hlediska bezpečnosti, ekologie, komfortu, komunikace s okolím nebo cokoliv jiného.
Ani jedno z toho bohužel Rapid nebude splňovat. Vzhled karoserie je čistě subjektivní záležitost a ostatní bude, jak už jsem napsal, skládanka stávajících koncernových dílů. Tedy nic inovativního, nového, neotřelého ani výjimečného.
Jenže na recyklované Octavii není inovativního vůbec nic. Dokonce ani ten přístup ne, ten už s úspěchem mnohokrát použili jinde. Dostat titul auta roku jen za to, že to je české auto, by bylo hodně slabé.
Nikdy neříkej nikdy, ale že bych si koupil něco jako Rapida mi moc pravděpodobné nepřipadá. Nákup nového auta mám v harmonogramu přibližně za dva roky, ale může to klidně být i příští rok, když mě něco hodně zaujme. Novinek bude opravdu hodně. Jediné co vím bezpečně, že si nekoupím žádný klon malého UPu, protože ten přišel s křížkem po funuse a udávaná předběžná cena je opět koncernově přemrštěná tak, že to snad ani výrobce nemůže myslet vážně. Za cenu kolem 200 tis. totiž lehce koupím o minimálně jednu třídu větší auto i s klimatizací.
Hele, navážno - Up!, nebo tedy malá škodovka, to bude v tomto desetiletí doslovnej šlágr. Samozřejmě ne jako rodinnej vůz, ale jako malé městské auto. Přijde čtyvrdveř a smete Pandu. RAPID bude taktéž eso desetiletí v daném segmentu, a protože ten segment je vemi velmi frekventovaný, Rapid má našlápnuto vytvořit jakousi třídní "prémii" ve své kategorii. Každopádně dny Alfrédů a podobných "majstrštyků" jsou sečteny.
Nevím tedy přesně jaká bude výbava Rapidu, ale benzínová přeplňovaná jednadvojka je jasná. Takže já na rapida velmi sázím. Doba je zlá a lidé chtějí jezdit, současně chtějí být za volantem i vidět, takže pokud tedy zatím tu masovou motorizaci naplňovala Fabia, může dojít k designovému rozdvojení, a popravdě vždyť těch hatchbacků už je nějak "privela". Tedy ano - RAPID, jasná volba.
Pokud jde o UP!, jsou toho plná média, že je to model odsouzený k úspěchu, ale mi jaksi nedochází proč. Podle toho, co bylo zatím zveřejněno, jde o obyčejné miniauto s celkem konvenčním a ne moc kvalitním interiérem, průměrným čalouněním a sedadly bez paměti pro nastupování na zadní sedadla. Relativně slušný objem na tuto kategorii má pouze kufr.
Když se podívám na konkurenci, napadá mě třeba Kia Picanto, kolínská trojčata, Splash, nová Panda... které podle mě nabízí více muziky, nebo minimálně stejně, za méně peněz.
Je mi jasné, že v našich končinách je preference škodovky velmi silná, přestože ne moc logická. Zároveň ale kupní síla není tak velká, aby v jedné mladé rodině byly dvě nové auta střední a mini třídy. Proto pořád převažují prodeje fábíí, které lze jakž takž ve verzi kombi považovat i za rodinné auto.
Konec konců stávající prodeje miniaut naznačují, že nejde o masový segment a rodiny s dětmi si tyto vozy jako druhé do rodiny moc nekupují.
Pokud jde o Rapid, tak tady by to mohlo být mnohem zajímavější. Větší než Fábia, s prostorným interiérem a jednoduchou a na údržbu nenáročnou technikou by to mohl být opravdový hit.
Bude záležet na ceně a nabízené protihodnotě, ale už stávající Octavia Tour II. naznačuje, že to jde a za přiměřené peníze nabídne solidní výbavu (i když zdaleka ne kompletní) a užitné vlastnosti.
Pokud bude karoserie Rapidu v provedení liftback (moje nejmilejší karosářská varianta), nabídka výbavy a motorů se neomezí na "socka edition" a bude to opravdu nový plnohodnotný model, který jen vyplňuje velikostní mezeru mezi F a O, tak proč ne. Pak mám ale obavu, že bude parazitovat jak na Fábii, tak na Octávii a to by se azi Škodě zas tak moc nelíbilo. I když... v rámci jedné značky to může být jedno.
Tak RAPID ještě není definitivní nové jméno levné "velké" škodovky, ale je to jeden z registrovaných názvů, které má škoda v rukávu pro nové modely.
Konečné jméno může být úplně jiné.
Jasně, velké počiny mohou nastat v libovolné kategorii. Rapid může být pro ČR zásadní auto poté, co poslední Fabia Combi jakožto levný rodinný vůz nesplnila očekávání a od nové Octavie se očekává kvalitativní růst.
Rapid nebude hodnotnější než Logan jen na pohled, bude jistě i dražší. Osobně ho vidím spíš jako konkurenci pro Fluence - jednodušší technika, ale přesto hodnotná kabina i bezpečnost na úrovni. Dokonce si troufnu tipnout, že na českém trhu bude Rapid sice startovat na podobných cenách jako Fluence, ale Fluence bude nabízet více výbavy. Na druhou stranu nabídne Rapid praktičtější karoserii a výhody domácí značky, což by mělo stačit k ovládnutí tohoto segmentu.
Mě se líbí směr, kterým se Rapid vydal... ale pořád ještě je to jen studie, na plechových 15" v sériové podobě to bude zase trošku jiné kafe. Já osobně jsem více zvědavý na novou Octavii.
Dopad na český trh bude ale bezesporu zásadní... ať už chceš s mladou rodinkou odkroutit svých 10.000km za rok nebo jezdit každý den na chalupu, Rapid vypadá jako ideální řešení. Nakonec i jako služebák je Rapid důstojný. Podle mě se máme na co těšit.
Nominovat do soutěže o auto roku model, který oficiálně ještě není představený, není známa jeho výbava ani technické detaily, to je vskutku úlet. Tah hodný přinejmenším české politiky.
Bezradnost marketingu v plné kráse.