Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Anketa AUTO ROKU KMN 2010 má 5 finalistů

V prvním kole vybralo 34 odborných českých motoristických novinářů pětici modelů, které se utkají o titul Auto roku Klubu motoristických novinářů.
Zpět na článek
6. 11. 2009 10:13
neregistrovaný "kubiii"
6. 11. 2009 10:58
neregistrovaný "kubiii"
6. 11. 2009 11:12
neregistrovaný "kubiii"
6. 11. 2009 14:43
neregistrovaný "VaclavII"
6. 11. 2009 16:10
neregistrovaný "kubiii"
5. 11. 2009 15:35
NEJLEPŠÍ NOVINÁŘ
Tak zase další anketa. Já myslím, že už by se to konečně mělo začít dělat pro lidi, které zajímají auta, nikoliv pro auty nepopsané psance. Není mi jasné, proč takřka ve všech porovnávacích disciplínách (ve sportu namátkou box, fotbal atp.) se vždy hodnotí podle nějakých výkonostních kritérií, jen auta se hází na jednu hromadu a vybirá se to nejlepší.

Přitom, jestli něco, pak veřejnost nezajímá ani tak to, jaké auto je nejlepší na světě, jako to, jaké auto je nejlepší mezi "svými", tedy kompakt mezi kompakty, subkompakt mezi subkompakty atd. Jak si stojí panamera ve třídě mini je mi šumafuk.

Koneckonců (jako vedle v COTY), dát si na pětistovku nálepku - jsem lepší než Ferrari 599 GTB Fiorano - no uznejte, tomu by nevěřili snad ani ve fiatu...

Nakonec, když mohou novináři vybírat nejlepší auto mléčné dráhy, proč bychom zase mi nemohli vybírat nejlepšího auto-novináře. Někdo na to půjde přes péro (klid, chybně asociuješ) někdo přes články, někdo přes testy. Osobně bych pár tipů měl. A nemusel bych chodit nikam daleko... :yes:
Rozbalit vlákno
8
5. 11. 2009 16:18
Re: NEJLEPŠÍ NOVINÁŘ
Otázka je jaký mají tyto ankety smysl? Na to abych zjistil, že nejlepší ve své třídě je Polo nepotřebuji anketu. Když vyhodíš tu Astru tak máš vlastně před sebou tabulku těch nejlepších ve svých třídách... No možná i tu X1 ale to je spíš jen tím že se mě nelíbí, jinak po technické stránce bude jistě dokonalá.

Je lepší jablko nebo hruška... odpovím si sám... švestka ;-)
Avatar - woody-alien
5. 11. 2009 22:31
Re: NEJLEPŠÍ NOVINÁŘ
Docela by mě zajímalo, které že to třídy je Yeti nejlepším představitelem. Pravda je že jak říkáš srovnávat jablka a hrušky je k ničemu, jenže některé plody jsou přinejmenším sporné jablko-hrušky nebo hruško-jablka. A stále jich přibývá... ;-)

A k anketě jen poznámku : Když je to baví....
A ještě jednu : Je zajímavé jak i ti největší odpůrci těchto anket zjihnou, když v nich zvítězí jim milé auto... >:D
Avatar - DRBNUTY
5. 11. 2009 21:58
Re: NEJLEPŠÍ NOVINÁŘ
A vitazom triedy supermainstream sa stava VW Golf!!!!!Asi preto,ze tuto triedu vymyslel uzivatel GTI a asi preto,ze je golf v tejto triede sam!!!!!Bravwo Folcvágen >:D
Avatar - Michal Fokt
6. 11. 2009 00:05
Re: NEJLEPŠÍ NOVINÁŘ
GTI, hlavním smyslem této (a obdobných) anket je vybrat auto, které ten daný rok zanechá (dle názoru porotců) nejvýznamnější otisk na automobilovém trhu (lhostejno, jaké oblasti se to týká). Jenže do jasné volby v podobě například Ferrari Italia vstupují další faktory, zejména pak "value for money", "celková vyváženost" a podobné komplikace. Bohužel jsme si zvykli (a nejen my v ČR) považovat za dobré VFM především to, co mnoho nestojí. Výsledkem tak je, že se neutká (hypoteticky) Porsche Panamera s BMW 5 a Audi R8, ale spíše Aygo s Polem a Méganem. Do jisté míry se to dá pochopit, protože veřejnost zajímá více dobré auto v nízké cenové hladině, občas je sklatba finalistů však už poměrně extrémní. Z tohoto pohledu vidím letošní ročník jako poměrně úspěšný - vždyť 2/5 z finalistů rozhodně nelze považovat za těžký mainstream.

Otevřeně se přiznávám, že jsem jedním z těch (v očích mnoha diskutérů) neumětelů, kteří se na výběru této pětice podíleli, ačkoli jsem se s touto skupinkou moc neztotožnil - pouze v jednom případě (ale jednou jsem byl hodně blízko ;-) ). Nemyslím si totiž, že by se s každým novým masovým mainstreamovým produktem jakéhokoli významného (zejména) evropského výrobce mělo tak nějak samozřejmě počítat jako s vážným adeptem na finále. Je ovšem pravda, že mohu být už trochu pracovně zdeformován tím, jakým směrem mě moje automobilové srdéčko táhne. :-)
neregistrovaný "kubiii"
6. 11. 2009 10:13
Re: NEJLEPŠÍ NOVINÁŘ
Přiznám se, že moc nevěřím větě: "...hlavním smyslem této (a obdobných) anket je vybrat auto, které ten daný rok zanechá (dle názoru porotců) nejvýznamnější otisk na automobilovém trhu..."

Asi nebudu sám, kdo si myslí, že tyto ankety jsou hlavně na dělání peněz. Tím nechci říct, že nějaká automobilka uplácí porotce, ale na všechny tyto ankety je nabalena spousta marketingového balastu, který mnoho lidí dobře živí - spíš tedy asi organizátory než novináře.

V podstatě nic proti tomu - podnikání jako každé jiné, ale je fakt, že například spousta výroků COTY za posledních deset let je pro mě dost těžko uvěřitelných...
Avatar - Michal Fokt
6. 11. 2009 10:20
Re: NEJLEPŠÍ NOVINÁŘ
Tu větu jste vytrhl z kontextu, takto skutečně vypadá příliš krásně, než aby to byla pravda, byť by bylo krásné, kdyby tomu tak bylo. Proto jsem ten odstavec rozvedl dále.

Že jsou na porotce vyvíjeny tlaky formou lobování ze strany firem, jimž by se takový titul moc hodil (komu ne?), je myslím pochopitelné. Ale buďte si jistý, že z porotcování v českém auto roku nikdo nezbohatne.
neregistrovaný "kubiii"
6. 11. 2009 10:58
Re: NEJLEPŠÍ NOVINÁŘ
Porotci nezbohatnou, ale já jsem to myslel tak, že jsou to akce, na které se nabalí spousta reklamy a promotion, z čehož samozřejmě profituje organizátor - a tudíž, z tohoto důvodu jsou pořádány. Možná, že někdy v historii to byla volba vycházející z automobilového entuziazmu, ale dnes...
6. 11. 2009 11:02
Re: NEJLEPŠÍ NOVINÁŘ
:-) Jasně, principiálně to chápu. Jako šoférovi mi však ankety typu "zlatý slavík garáží" nepostačují. Možná by v této souvislosti však nebylo na škodu udělat také konečně jednou anketu i pro... řekněme poučené amatéry. Chápu, že takováto pravda slov (a že ji v redakci každý vznáte, o tom nepochybuji) je těžší kalibr, než do jisté míry tak trochu alibisticky mlžná a všeobjímající anketa¨od "zetoru po boxstera".

Pravdou je, že jak píšešte, letos to s tím rozptylem není natolik vyosené z racionality. To taková letošní COTY to má o poznání složitější, vždyť rozhodovat se mezi IQ a E-Klasse... to je snad těžší, než se oženit :-)

Jinak děkuji za Vaší reakci, nás, bojovníky za pravdu v bahně krvelačných diskuzí, tohle vždy potěší :yes:
6. 11. 2009 09:46
NEJLEPŠÍ NOVINÁŘ
Vážený pane Fokte,

než zde začnete obhajovat volbu jednotlivých chodů tohoto menu (mám tím na mysli kandidáty této ankety), mohl byste prosím všem zde objasnit, kdo jsou členové KMN, proč tuto anketu dělají a co je jejím skutečným cílem? Jistě by bylo zajímavější čtení, než se zde ohánět pojmy mainstream, supermainstream, těžký mainstream apod.

Mnozí čtenáří a diskutéři by jistě snáze pochopili uvedené pojmy, kdyby věděli, kteří to kovaní odborníci se zde staví do role soudců, co a koho mají za sebou a proč to dělají.

Děkuji předem za vysvětlení.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Michal Fokt
6. 11. 2009 10:35
Re: NEJLEPŠÍ NOVINÁŘ
Vážený mido, nemám v úmyslu obhajovat finalisty této ankety. Obhájit si jsem schopen pouze vlastní volbu.

Co se vaší žádosti týče, myslím, že je dalším potvrzením toho, že jednou z největších komplikací naší novinářské práce je povrchnost čtenářů. Články se čtou v lepším případě ob řádek, v horším pouze nadpis a perex, fotky se shlédnou jen v náhledech a pak se vynáší soudy o designu. A k tomu se přidává zjevná neochota jít v dané problematice do hloubky.

Proč to píši? V poslední větě článku kolegy Ondřeje byste totiž zjistil, že existuje místo, které vám většinu vašich zvídavých otázek dokáže zodpovědět.
neregistrovaný "kubiii"
6. 11. 2009 11:12
Re: NEJLEPŠÍ NOVINÁŘ
Tak, tak, pod odkazem jsou všechny zmíněný dotazy zodpovězeny 8-s
neregistrovaný "VaclavII"
6. 11. 2009 14:43
Koho chleba jíš, toho píseň zpívej!
Nezlobte se na mě, ale čím asi tak může Polo a Yeti zanechat otisk? Tyto vozy s níčím novým převratným nepřišly. Že tyto vozy jsou ve finále je naprosto urážející pro BMW, Mercedes, částečně i pro Astru. Nezlobím se na toho, kdo mám slabost pro VW, ale toto je prostě již moc.

Místo toho, aby se auta porovnávala prostřednictví testů, tak na těchto stránkách nalézáme test Škody Octavia Combi 1,8 TSI 4x4 vs. Octavia Scout 1,8 TSI. Místo toho, aby se prováděly testy s autama ve stejné třídě a ve stejné cenové relaci (nebo alespoň v hodnocení k tomu přihlédnout, když je cena 2 násobkem), tak nás masírujete, jak je Škoda o velký kus lepší než Ford. :no:

Držím pěsti X1, E či Astře. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "kubiii"
6. 11. 2009 16:10
Re: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej!
Panejo, s čím jako přichází třeba astra??? To už ten yeti je mnohem inovativnější... slepě glorifikovat vše od VW je divný, ale antiVW týpci jsou ještě divnější
Avatar - Michal Fokt
6. 11. 2009 16:15
Re: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej!
Na první část vašeho příspěvku jsem myslím odpověděl již v 00:05. Volba se v 1. kole bohužel nemusí zdůvodňovat, nicméně druhé kolo už ano, navíc je po vyhlášení Auta roku vydáván fascikl, v němž je u každého porotce uvedena jak jeho volba v prvním, tak ve druhém kole. Je to veřejná věc, každý z porotců dostane výtisk, stejně jako zástupci importérů. Vzhledem k existenci webu ankety předpokládám, že se totéž objeví i na webu a tam si budete moci udělat závěry sami.

Co se testů zde týče, necítím se být povolán k tomu, abych zaujal nějaké oficiální stanovisko, ale jsem toho názoru, že testy vozů Škoda se zde nevyskytují ani zdaleka v míře, která bývá obvyklá jinde a stejně tak jsem přesvědčen, že míra objektivity a nestrannosti auta.cz je velmi vysoká.