Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auto Union: Stříbrné šípy se čtyřmi kruhy slaví 75 let

Stříbrné šípy – toto označení nebylo používáno jen pro závodní vozy Mercedes-Benz, ale i pro jejich přímou konkurenci, tedy Auto Union.
Zpět na článek
29. 5. 2009 14:45
neregistrovaný "nrV"
29. 5. 2009 17:57
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 18:03
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 18:18
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 18:55
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 21:48
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 23:08
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 23:37
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 19:45
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 23:50
neregistrovaný "nrV"
30. 5. 2009 22:47
neregistrovaný "nrV"
31. 5. 2009 00:01
neregistrovaný "nrV"
31. 5. 2009 15:44
neregistrovaný "nrV"
31. 5. 2009 21:22
neregistrovaný "nrV"
1. 6. 2009 17:34
neregistrovaný "nrV"
1. 6. 2009 21:30
neregistrovaný "nrV"
Avatar - Pierro
29. 5. 2009 12:00
bravo bravissimo
Nezbývá než uznale smeknout a potichu zašeptat - bravo Audi... :yes: je vidět že kdo uměl, umí i dnes... ;-)
Rozbalit vlákno
62
Avatar - T613
29. 5. 2009 12:52
Re: bravo bravissimo
Brafo Mercedes! :yes:
Avatar - Pierro
29. 5. 2009 13:29
Re: bravo bravissimo
kuš prde... >:-[]
Avatar - white label
29. 5. 2009 13:45
Re: bravo bravissimo
Máš to zas blbě...když už tak: Bravo Bafo...! :yes: ;-) >:-[]
Avatar - T613
29. 5. 2009 14:19
Re: bravo bravissimo
poslední dobrou věc, kterou v BMW udělali byl model 801! >:-[]
Avatar - white label
29. 5. 2009 16:39
Re: bravo bravissimo
Tatro, tatro s tebou už je to fakt špatné (jak s tou Tatrou), ty už si pleteš i letecký motor s "vlastním" obojživelníkem...nechodíš náhodou do "práce" v maskáčích... >:D
Avatar - T613
29. 5. 2009 17:00
Re: bravo bravissimo
jak jsi to poznal? ;-)
jsou to speciálky pro přežití v kancelářské prostředí :-)
Avatar - white label
29. 5. 2009 13:43
Re: bravo bravissimo
Pak že Audi nemá žádnou tradici, má a dokonce 4násobnou... ;-)

P.S. Ale bravo dělá Fiat, ne Audi... :*) >:-[]
neregistrovaný "nrV"
29. 5. 2009 14:45
Re: bravo bravissimo
Jen trochu z historie, neplést si to, Audi není Auto Union, tyto nádherné závodní automobily závodily pod značkou Auto Union. Audi byla pouze jedna ze čtyř automobilek (společně s Horch, DKW a Wanderer) patřících do "koncernu" Auto Union. Původní automobilka Audi úředně skončila v roce 1932, kdy se stala součástí Auto Union, fyzicky skončlila po druhé světové válce, protože měla sídlo ve městě Zwickau, které se nacházelo v sovětské okupační zóně. Jak se vyvíjela dál tato automobilka známe z našich socialistických silnic, ale to už je jiná historie.

Novodobá historie Audi vznikla až v roce 1965, kdy VW koupil firmu DKW a přejmenoval ji na Audi a použil znak čtyř kruhů po zaniklé Auto Union.

Takže bohužel, současná automobilka Audi nemá s těmito krásnými závodními auty, které před 2. světovou válkou byly na nejvyšší technické úrovni ale vůbec nic společného.
29. 5. 2009 16:11
Re: bravo bravissimo
Že nemá nic společného? No já bych to tak tedy rozhodně neviděl. Spousta automobilek má velmi barevnou historii. Chce to jen vidět a nemít klapky na očích. :-!
Avatar - white label
29. 5. 2009 16:12
Re: bravo bravissimo
Vidím, že nemáš rád nejen VW... ;-) , historii čtyř kruhů znám, ale ve své reakci tak trochu odporuješ sám sobě.
Automobilka AUTO UNION měla určitou spojitost s AUDI, jak sám píšeš a přiznáváš.
I když různé oklonosti způsobily to o čem píšeš, tak i dnes
je to pořád automobilka vyrábějící auta značky Audi. Mohla by je samozřejmě vyrábět třeba pod značkou DKW, nebo Auto Union, ale tenkrát se rozhodli se pro Audi.
Pokud si přesvědčený, že historie určité značky nezvratně končí např. dočasným ukončením výroby, změnou majitele, změnou místa výroby, nebo sídla, pak má tvůj závěr částečně i "svou" logiku.
Podle této logiky ovšem už dnes nemá vlastně tradici ani spousta dalších značek jako např. BUGATTI, ale i RR, Bentley, Jaguar a vlastně i Škoda, nebo Seat.
Pokud si někdo koupí dříve velmi známou, ale i třeba už neprodukující značku, kupuje si hlavně její jméno, což je vlastně "pouze" název spojený s určitou "tradicí"...jak s ní dál naloží, je otázka, ale u Audi se to zatím povedlo vyjímečně dobře...což je zřejmě na celé historii značky vůbec nejpodstatnější...
29. 5. 2009 16:18
Re: bravo bravissimo
Tak pravil bílej. :yes: :-!
Avatar - white label
29. 5. 2009 16:28
Re: bravo bravissimo
Ale ten rasový podtext si přístě odpusť... >:D

P.S. Třeba si nakonec změní nick z "nemám rád VW"
na "nemám rád bílé"... ;-)
29. 5. 2009 17:21
Re: bravo bravissimo
>:D to víš, jsem prej xenofóbní
Avatar - white label
29. 5. 2009 18:01
Re: bravo bravissimo
Něco jsem slyšel..., tak se nad sebou trochu zamysli... :-!
;-)
29. 5. 2009 16:24
Re: bravo bravissimo
To mas jedno ze to je takhle - kluci stejne skocej do svejch VW stahnou gatky a bambulku do ruky ... :-)

JInak dik za summary
Avatar - white label
29. 5. 2009 20:23
Re: bravo bravissimo
Vasute, Vasute, s tebou ten bulvár zase mává, co...? 8-s ;-)
30. 5. 2009 16:04
Re: bravo bravissimo
Nak mi nejdou prodeje v autobazaru :-)
29. 5. 2009 16:30
Re: bravo bravissimo
No, tak nejak nechapu, co myslis tim "uredne skoncila"? Tim, ze se stala soucasti koncernu, tak uredne skoncila? Potom by me zajimalo, kolik je dnes "uredne existujicich" znacek?

A k tomu, ze Audi nema s temito auty nic spolecneho - no, ja nejsem zadny odbornik na historii automobilek, nemam na to ani vek, ani znalosti, ale nebylo to tak, ze znacka Auto Union byla pouzivana pro specialni (napr. zavodni) modely a koncepty, ktere vytvarely prave ony znacky Audi, DKW, NSU a Wanderer dohromady? Jako fakt nevim, ja se spis ptam, protoze jsem o tom kdysi neco cetl a takhle nejak jsem to pochopil.
Avatar - white label
29. 5. 2009 17:43
Re: bravo bravissimo
Znalost historie s věkem přece nemusí vůbec souviset...
Ale pokud tě to zajímá něco ti sem něco "hodím", ono to totiž opravdu nebylo úplně přesně tak, jak to tu popsal "nemám rád VW" - Auto Union potažmo Audi v něm např. nezkončila hned po 2.SV, ale vyráběla v záp. německu auta pod značkou DKW

V roce 1899 založil August Horch v Kolíně – Ehrenfeldu firmu A. Horch & Cie. Přesně 2 roky trvalo, než z výrobní linky vyjel první automobil Horch. Měl dvouválcový, naležato uložený motor o výkonu 4 – 5 koní. Tento vůz slavil velké úspěchy a v roce 1904 byla zahájena sériová výroba.
Zakladatel automobilky měl problémy se svou firmou a proto se rozhodl v roce 1909 odejít. Horch odchází a zakládá nový podnik. Netrvalo dlouho a světu se představila Audiwerke GmbH.
1913 – Vznikl první automobil firmy Audiwerke GmbH - Wanderer.
1921 – Audi v září 1921 přišlo jako první s vozem, který měl řízení vlevo – typ Audi K. Řízení vlevo se velmi rychle prosadilo, protože řidič měl v zemích, kde se jezdí vpravo, lepší přehled o protijedoucích vozidlech, zejména při předjíždění.
Opět nastala krize, která donutila A. Horche prodat firmu Skaftemu Rasmussenovi – zakladateli DKW. Roku 1932 byl veřejnosti představen závodní vůz Auto Union a došlo k tomu spojením čtyř firem. Auto Union byl první vůz, se kterým se zahájily tzv. crash testy – zjišťování povahy auta při nehodě. Za 2. světové války bylo velké množství továren zničeno, proto byla zastavena výroba automobilů. Výroba byla obnovena až po dlouhých dvaceti letech – z továrny vyjel model Audi 75.

August Horch (12. října 1868 Winningen an der Mosel – 3. února 1951 Münchberg) byl německý automobilový konstruktér a zakladatel firem Horch a Audi.
Narodil se ve staré vinařské a kovářské rodině. V letech 1888 až 1891 studoval techniku v Mittweidě a poté až do roku 1899 pracoval jako konstruktér strojů v Rostocku, Lipsku a také u Karla Benze v Mannheimu.
V roce 1899 založil firmu Horch & Cie v Kolíně-Ehrenfeldu a už roku 1900 vyrobil svůj první automobil, pro který také zkonstruoval motor. S tím jak se továrna rozrůstala, bylo třeba najít větší prostory, původní kolínská konírna už nevyhovovala a tak se továrna přestěhovala v roce 1902 do Reichenbachu. Rok nato představil Horch první německé auto se čtyřválcovým motorem. Po dalším roce přeložil celou výrobu do poměrně vzdáleného saského města Zwickau, kde továrna působila pod názvem Horch & Cie. Motorwagen-Werke AG. V roce 1907 zde vyvinul první šestiválcový motor. Po finančních těžkostech a nedorozuměních se správní radou opustil firmu v roce 1909. 16. července 1909 založil v Zwickau společnost August Horch Automobilwerke GmbH, která se však po sporech o jméno s původní Horch AG v roce 1910 přejmenovala na Audi Automobilwerke GmbH (audi! je latinskou verzí výrazu horch! = slyš!).
Práce v továrně zanechal v roce 1920 a zůstal jen členem dozorčí rady, kde se vyjadřoval k odborným otázkám konstrukce. Roku 1922 obdržel čestný doktorát Technické univerzity v Braunschweigu. Po spojení automobilek Audi, DKW, Horch a Wanderer do společnosti Auto Union AG v roce 1932 působil až do roku 1945 v její dozorčí radě. Město Zwickau mu v roce 1939 propůjčilo čestné občanství. Za druhé světové války se přestěhoval do Münchbergu v Horních Francích, odkud po jejím skončení spolupracoval na znovuobnovení! výroby Auto Union v Ingolstadtu! v roce 1948!. Město Winningen svému rodákovi následující rok udělilo čestné občanství. August Horch zemřel 3. února 1951 ve věku 82 let. Zajímavostí je, že tento průkopník automobilismu nikdy nebyl držitelem řidičského oprávnění.

Společnost Auto Union AG byla založena (z finančních důvodů) 29. června 1932 (zpětně k 1. listopadu 1931) spojením firem Audi, DKW, Horch a Wanderer během hospodářské krize. Jejím znakem se staly čtyři spojené kruhy, symbolizující její členy. Automobilky však vyráběly vozy pod svými jmény a logo se objevovalo jen při závodech Grand Prix, kde vozy Auto Union Rennabteilung byly rovnocenným soupeřem Mercedesu.
Logo Auto Union převzala v roce 1964 firma Audi (tehdy nesla název Audi NSU Auto Union AG), která ho používá dodnes.
Po znouvuobnovení Auto Union v západním Německu vyráběla firma v Ingolstadtu a Düsseldorfu automobily až do roku 1968 pod názvem DKW.

Asi tak ;-)
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 17:57
Re: bravo bravissimo
Jaj to si si ale dal domacu ulohu. ;-)
Avatar - white label
29. 5. 2009 17:59
Re: bravo bravissimo
Neboj, to jsem jen postupně "přetáhl"... ;-)

Jaký máš názor ty, na NEtradici Audi? 8-s
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 18:03
Re: bravo bravissimo
ja som to vedel, ze Ty nemas nikdy dost. :-)
Avatar - white label
29. 5. 2009 18:15
Re: bravo bravissimo
Myslel jsem postupně přetáhl "myší"... :*) >:-[]

Čekám na tvůj názor... ;-)
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 18:18
Re: bravo bravissimo
Ja viem moc dobre ako si to myslel, len sa Ti neboj, ja uz tie tvoje dvojzmyselne slova moc dobre poznam. ;-)
Avatar - white label
29. 5. 2009 18:41
Re: bravo bravissimo
No s tebou už to není tak snadné... ;-\ ;-)
Ale zase si mi nic nenapsal k tématu... :-O
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 18:55
Re: bravo bravissimo
myslis na tu mys?Alebo na 4 kruhy?
Avatar - white label
29. 5. 2009 20:15
Re: bravo bravissimo
Na tradici čtyř kruhů! :-|
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 21:48
Re: bravo bravissimo
no nema to na tradiciu konkurencie, ale to neberiem za dolezite, dolezite je, ze tradiciu ma a myslim, ze si ju bude upevnovat.
Avatar - white label
29. 5. 2009 22:53
Re: bravo bravissimo
No,to máš štěstí..., ty embéčko jedno... >:D
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 23:08
Re: bravo bravissimo
ano ano 120 je best choice. :yes:
Avatar - white label
29. 5. 2009 23:26
Re: bravo bravissimo
myslel jsem jiné eMBéčko... :yes: 8-s :*) :-!
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 23:37
Re: bravo bravissimo
uz to mam 130. ;-)
29. 5. 2009 19:39
Re: bravo bravissimo
Nemas to nahodou z audi.cz To byla prave jedna ze stranek, kde jsem si o historii Audi cetl a prijde mi, ze je to z tama (to nemyslim nijak ve zlem).

Jinak, jeste k te tradici - nikdo asi netvrdi, ze Audi ma tak slavnou a dlouhou tradici jako treba Mercedes, ale dnes je, dle meho nazoru, jeho naprosto rovnocennym premiovym konkurentem. Postupem casu se bude, podle me, ten, jak to nazvat, "casovy naskok" Mercedesu srovnavat a za takovych 30 let (jestli bude s temito znackami vsechno tak, jak je dnes), bude mozna tradice Audi de facto naprosto srovnatelna i s tim Mercedesem, prestoze tomu jiz nikdo delsi tradici nesebere. Ono je to totiz casto velky argument tech, kteri tvrdi, ze Audi neni premiova znacka - jenze je potreba si uvedomit, jak dlouho je "na vrcholu" MB a jak dlouho prave treba to Audi. I presto se Audi povedlo jiz za tu pomerne kratkou dobu si vybudovat velmi dobrou prestiz. Je proste potreba nechat temto "mladsim premiovkam" nechat cas. Stejne bych to vztahl i na Lexus a Infiniti a ne je hned zavrhovat jen kvuli "male tradici". Tot muj nazor.
neregistrovaný "maxo"
29. 5. 2009 19:45
Re: bravo bravissimo
celkom rozumny nazor. :yes:
Avatar - white label
29. 5. 2009 20:13
Re: bravo bravissimo
Ne není to z audi.cz, ale i tam něco podobného je, ale asi ne tak podrobně. Každopádně je z toho jasné, že to s tím "úředním" a "fyzickým" koncem Audi nebylo zdaleka tak jednoduché.
Auto Union, byl vlastně koncern, podobně jako dnes VW, pod který spadaly 4 značky a od roku 1969 i pátá NSU.
A tento koncern vyráběl auta i po válce v západním německu v Ingolstadtu a Dusseldorfu pod jednou ze svých značek s názvem DKW...

P.S. Tradice je pěkná věc, ale sama o sobě zdaleka nestačí...
Jako příklad bych uvedl slavnou americkou značku Odsmobile, která zkončila ještě před krizí už v roce 2005..
29. 5. 2009 20:29
Re: bravo bravissimo
Diky za info :-) A souhlas s tou tradici :yes:
29. 5. 2009 20:57
Re: bravo bravissimo
Oldsmobile skončila už v roce 2004. Podle toho pistatele na začátku diskuse tedy tradici nemá například ani Aston Martin, ten totiž bvěhem svého dlouhého života zkrachoval hned několikrát......
Avatar - white label
29. 5. 2009 21:06
Re: bravo bravissimo
Podle Wikipedie 2005, ale je to asi chyba, našel jsem jinde datum 29.4.2004, jedná se o třetí nejstarší autombilovou značku vůbec po MB a Peugeotu a nejstarší "americkou"..., ale zrovna tobě to "říkat" určitě nemusím...
Jinak máš naprostou pravdu a nejen u toho Astonu... :-! ;-)
31. 5. 2009 12:42
Re: bravo bravissimo
Tohle je oficiální datum ukončení výroby vozů Oldsmobile.... Ovšem už není třetí nejstarší značkou, když neexistuje. To bychom museli počítat i Pahnard-Levassor a ostatní, kteří již skončili. A o tom sporném prvenství MB víme také oba :-)
neregistrovaný "nrV"
29. 5. 2009 23:50
Re: bravo bravissimo
Díky za obsáhlý historický rozbor, pěkně si se rozepsal. Historie automobilky Audi a ostatních německých automobilek (např. Auto Union, NSU ...) je dost zamotaná a dala by na mnohem obsáhlejší článek. Jen jsem reagoval na to, že většina lidí u nás má za to, že Audi a Auto Union jsou totožné značky (díky znaku 4 kruhů) a jaksi se zapomíná na další 3 (Horch, NSU a Wanderer). Taky se jaksi zapomělo, že původní továrna Audi ve Cwikově skončila jako Trabant - ono se není taky čím chlubit. Jen malou opravu k jinak dobrému článku, název Audi NSU Auto Union AG byl až od roku 1969, kdy VW přikoupilo do svého portfolia firmu NSU a spojilo ji s firmou Audi (přejmenovaná z DKW, koupená od Mercedesu v roce 1964). To byl z hlediska historie velmi zlomový moment pro firmu VW, protože se dostala k již skoro vivinutému modernímu autu NSU s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol (nástupce NSU Prinz), které se později prodávalo jako Audi 50 resp. VW Polo, ale to už je bohužel zase jiná historie.
Avatar - white label
30. 5. 2009 12:36
Re: bravo bravissimo
O dokoupení NSU v roce 1969 jsem se zmiňoval ve včerejší reakci ve 20:13, a jeden y kruhů nepatřil NSU jak teď píšeš, ale DKW, NSU už byla pátá značka...
Ale jinak šlo hlavně o princip tradice současných automobilových značek obecně...
Bugatti, Aston apod.
neregistrovaný "nrV"
30. 5. 2009 22:47
Re: bravo bravissimo
Sorry, máš pravdu, omylem jsem ve svém druhém příspěvku zaměnil v "koncernu" Auto Union značku DKW za NSU, v prvním příspěvku jsem to měl dobře, NSU nebyla členem předválečného "koncernu" Auto Union. Do pseudo-uskupení Auto Union se dostala až v roce 1969.
Co se týká tradice automobilových značek, tak nejlepším případem znovuzrození značky je právě Bugatti, zde se o nějaké kontinuální tradici nedá vůbec mluvit. Skutečné a jedině opravdové Bugatti skončilo po 2. sv. válce, současné auto je sice velmi vyjímečný a špičkový technický výtvor, ale kdyby se jmenoval VolksWagen tak by to ale nebylo ono, takže pro něj manažeři VW koupili exkluzívní ochrannou známku, ale zde je to jen emblém na kapotě co odkazuje na meziválečné úspěchy značky Bugatti. Nebo třeba takové Mini, tam je alespoň nějaký vizuální pouto s původním Mini i když současné je úplně jiná kategorie. A co takový RR, ten sice začal úplně od začátku v nové továtně s novým majitelem, ale alespoň plynuje navazoval na výrobky z původní továrny, kterou mezitím kopilo VW a plně navazuje na původní auta. No a právě novodobá Audi začala po 20-ti leté přestávce v roce 1965 v úplně jiné továrně na základě auta DKW s motorem Mercedes. Dost změn najednou, proto mi tam neštymuje ta tradice z předválečné Audi resp. Auto Union. No a Aston Martin, s tím nemám vůbec žádný problém, tam se sice mění majitélé, ale to základní, lidé, kteří to auto dělají a duch firmy je stále stejný.
neregistrovaný "nrV"
31. 5. 2009 00:01
Re: bravo bravissimo
A ještě bych se vrátil k těm závodním autům Auto Union typ A až C, vzhledem k tomu, že je pro Auto Union vytvořil Ferdinand Porsche, který měl od roku 1931 nezávislou konstrukční kancelář a kromě lidového auta pro Hitlera taky vyvíjel závodní auta pro Auto Union, navíc tyto "stříbrné šípy" byly vyrobeny s přispěním Mercedesu, takže jak jsem psal na začátku, novodobé Audi nemá s těmito špičkovými závodními auty nic společného. To ale nesnižuje současnou technickou úroveň automobilky Audi, která ji dokazuje nejenom při různých závodech, ale svými produkty se pomalu přibližuje svým dlouholetým německým konkurentům - MB a BMW.
Avatar - white label
31. 5. 2009 02:12
Re: bravo bravissimo
Tady se znovu "trochu" projevuje tvá antikoncernová zaujatost...
Na tom, že u zrodu tohoto závodního auta stál také F. Porsche není vůbec nic divného, nebo podezřelého...mimochodem dělal také pro koncern Daimler v dceřiné společnosti Austro-Daimler,...(to ti nevadí?)
Kolik italských návrhářů např. navrhovalo design pro nejrůznější automobilky...
Naopak k celkovému úspěchu automobilky a jejich produktů, je nutné mít šťastnou ruku i při výběru různých spolupracovníků, od návrhářů, konstruktérů až po subdodavatelské firmy...
A že byly tyto vozy vyrobeny přímo s přispěním Mercedesu!?
Jak konkrétně? A proč, aby v závodech mohly porážet konkurenční Mercedesy?

Také spojitost mezi Trabantem a Audi, kterou si původně jasně naznačoval, prakticky neexistuje. Autobilka Sachsenring Trabanty vyráběla na místě původních Horchových závodů a ne na místě výroby vozů Audi a samotný Trabant byl inspirován hlavně malým DKW, které se vyrábělo už před válkou a od r. 1931 do r. 1942 jich bylo vyrobeno 250 tis. Tento vůz měl také přední náhon, dvoudobý motor a dřevěnou karoserii potaženou koženkou...
Takže přímo s Audi prakticky zase žádná spojitost...

Mimochodem Audi mělo závodní úspěchy i přímo pod svou značkou.
V letech 1911-1914, kdy se Horch účastnil s týmem Audi Rakouské alpské jízdy a po třech po sobě vyhraných "ročnících", byla jezdcům Audi předána 27.6.1914 putovní Alpská cena.

Málokdo také např. ví, že první sériový osmiválec v Německu měl v r. 1926 Horch 303. Motor byl zkonstruovaný Paulem Daimlerem (syn Gottlieba), měl dva nad sebou uložené vačkové hřídele, objem 3132 cm3 a výkon zprvu 60 k.

P.S. A že se dnes Audi "pomalu přibližuje" MB a BMW...,
no optimističtější hodnocení Audi jsem od tebe určitě čekat ani nemohl, ale dal bych stranou různé subjektivní pohledy a závěry na toto téma a podíval bych se raději třeba na to, za kolik a kolik se "dnes" prodá Audi v Evropě ve srovnání s touto "nedostihlou" konkurenci...
31. 5. 2009 12:47
Re: bravo bravissimo
Obávám se, že Austro-Daimler neměl s původním Daimlerem, respektive značkou Mercedes-Benz nic společného. Vznikl sice jako rakouská pobočka Daimleru v roce 1899, ale už od roku 1906 se jednalo o samostatnou automobilku. Koncern Steyr-Daimler-Puch pak vznikl v polovině třicátých let.
Avatar - white label
31. 5. 2009 13:49
Re: bravo bravissimo
Společnost byla založena 11.8. 1899 jako dceřiná společnost Daimleru a od 27. června 1902 nesla název Österreichische Daimler Motoren Commanditgesellschaft.
Ve vedení (po technického stránce) vystřídal F. Porsche právě Paula Daimlera, který odešel do nově postaveného závodu v Untertürkheimu, kde ve funkci nahradil Wilhelma Maybacha...
O přímém spojení s MB jsem nic nepsal...
Šlo jen o princip, že ani F. Porsche přece v životě nepracoval jen pro "PORSCHE", nebo Auto Union...

P.S. máš pravdu "jednalo" se..., i když kdo ví jak to americe teď nakonec vůbec vše dopadne...
A s tím MB nebo spíš DB to bylo taky všelijak, ale co je psáno v encyklopediích prostě platí...
:-! ;-)
9. 6. 2009 16:02
Re: bravo bravissimo
V encyklopediích se taky někdy uvádějí pěkné bláboly :o)) Jestli máš někde v literatuře napsáno, že například značka Mercedes-Benz vznikla v roce 1886, tak v tom případě upřímnou soustrast autorovi... :o)) Abychom se vrátili k Audi - s těmi stoletými oslavami to taky není tak horké, neboť Horch přejmenoval svou novou firmu na Audi až na jaře 1910... ale to asi víš. P.S. Pro mě není informace, že Porsche pracoval například pro Austro-Daimler, žadnou novinkou :o)) Uznávám ovšem, že pro někoho ano... :-)
Avatar - white label
9. 6. 2009 18:41
Re: bravo bravissimo
"Jen" pro někoho..., no... ;-)

O tom "přejmenování" s uvedním r. 1910, jsem tady psal už
29.5. v 17:43 :-!
10. 6. 2009 16:05
Re: bravo bravissimo
Sorry, byl jsem na dovolené a nečetl celou diskusi znovu..., je toho tu hodně :-) No, aspoň se shodneme :-)
Avatar - white label
10. 6. 2009 16:49
Re: bravo bravissimo
Jasně... ;-)
dovča asi vyšla, co...? :-)
neregistrovaný "nrV"
31. 5. 2009 15:44
Re: bravo bravissimo
Malé upřesnění, jak automobilka Horch tak Audi, obě založené Augustem Horchem měli "fyzicky" sídlo ve Zwickau a jako součást koncernu Auto Union se staly po znárodnění součástí VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau. Co se týká dědictví po autu DKW F9, tak to se vyrábělo ve Zwickau v závodech Auto Union a po znárodnění bylo přejmenované na IFA F9 a jeho výroba byla "násilím" proti vůli vedení obou automobilek převedena do jiné německé továrny v Eisenachu, kde se do té doby vyráběly automobily BMW a na základě F9 byl vyvinut Wartburg 311. U Trabanta bych inspiraci autem DKW nehledal, pouze na velmi obecné úrovni.
Avatar - white label
31. 5. 2009 16:11
Re: bravo bravissimo
Ano, ale po znárodnění se bývalá továrna Audi přejmenovala pouze na VEB Automobilwerke Zwickau, neboli AWZ...
V bývalé továrně Horch! (nikoli Audi) se od roku 1954 vyráběl luxusní typ P240 a v roce 1957 dostal závod název VEB Sachsenring a právě zde se vyráběly známé Trabanty.
DKW 8 později 9 mělo opravdu "blíže" k Wartburgu a inspiraci Trabantu lze označit spíše za obecnou. Měl to být jakýsi východní lidový vůz...
neregistrovaný "nrV"
31. 5. 2009 21:22
Re: bravo bravissimo
Co se týká přesné historie po 2.sv. válce továren Audi a Horch ve Zwickau, najdeš je zde:
[odkaz]
Avatar - white label
31. 5. 2009 23:16
Re: bravo bravissimo
No je to tam dost podrobně...s výrobou Trabantu jsme měli
v podstatě pravdu oba...
Zkus tenhle odkaz a otevři si tam to video (pokud si ho už neviděl) ve větším rozlišení, ten dokument je skvělý a vyplatí se vydržet až do konce...
Je sice o výrobě Trabantu, ale je výborný i jako dokonalý portrét tehdejší socialistické doby...

[odkaz]
neregistrovaný "nrV"
1. 6. 2009 17:34
Re: bravo bravissimo
:yes: úžasný video, k tomu není co dodat...
Avatar - white label
1. 6. 2009 18:39
Re: bravo bravissimo
Na tom se určitě shodnem, taky mě to nadchlo... :yes: :-!

P.S. Opravdovým symbolem té doby je například ten nedokonale odstraněný původní nápis na "továrně" bývalých Horchových závodů.. :no:
neregistrovaný "nrV"
1. 6. 2009 21:30
Re: bravo bravissimo
mě tam spíš zaujala ta nevyváženost jednotlivých technologií, na jedné straně dokonce svařovací roboty na druhé straně tvrdá ruční práce. Co mě ale překvapilo je to kolik tam pracovalo "přátel" z Kuby a opravdu pracovalo. Mé nepřímé zkušenosti z té doby s kubánskými "přáteli" jsou takové, že nebyli vůbec zvyklí pracovat, neustále si ne něco stěžovali a vyvolávali problémy. Tady se taky traduje historka, že Kubánci říkávali, že vy Češi jste zvláštní, hlavně ti světlí, ty tmaví jsou prej mnohem zábavnější a že si s nimi víc rozumí.
Avatar - white label
1. 6. 2009 21:36
Re: bravo bravissimo
Nejen z Kuby, ale např. i z Mosambiku...
Jo, zvenku to stříkali dobře chránění roboti a zevnitř lidi jen
s rouškou...
Jako průmyslová "Amerika" a starověký "Egypt" v jednom čase
a prostoru... :-!
31. 5. 2009 12:44
Re: bravo bravissimo
Osobne bych rekl, ze Audi je dnes naprosto rovnocennym konkurentem MB a BMW ;-) Muj nazor.
29. 5. 2009 13:47
Re: bravo bravissimo
Jo jo, toto jsou, podle me, opravdove perly zavodni historie. Opravdu krasne masinky :-) :yes:
Avatar - Pierro
29. 5. 2009 14:07
Re: bravo bravissimo
jedny z nejkrásnějších... ;-)