Časopis AutoDesign&Styling vyhlašuje výsledky třetího ročníku ankety AutoDesign Awards. Nejlepší design v kategoriích sériových automobilů a koncepčních vozů, představných v loňském roce opět volila odborná porota.
...bývajú silne individuálne. Ja by som napríklad v rebríčku sériových vozov dal na druhé miesto za Mercedes Aston Martin - Rapide a Saab posunul na piate miesto.
V rebríčku konceptov nechápem Daciu Duster. Mne sa ten koncept naozaj nepacil. Hlavne ten zadok bol hrozný. Ale tak vec názoru a ako sa hovorí: "Sto ľudí, sto chutí..."
Tak s těmito výsledky se ztotožňuji téměř na 100%:
Mercedes SLS je výjimečný počin, perfektně propojuje tradiční prvky s modernou a podle mého jen zdůrazňuje designový (!) náskok Mercedesu před (sériovými) BMW a Audi. Saab 9-5 je jednoduše fantastický, velmi se těším na kombi - snad mu bude dopřán dlouhý a úspěšný "život". A Rapide je sice "jen" protaženým DB9, ale jasně ukazuje, že velké čtyřdveřové sportovní auto nemusí vypadat jako oteklé. C3 jako malé auto může jen těžko vizuálně konkurovat luxusním a sportovním strojům, nicméně mezi malými auty patří k tomu nejlepšímu (nejen tvarově). Snad bych do žebříčku přidal ještě Maserati GranCabrio, ale chápu že to je "jen" GranSport bez střechy.
Pokud jde o koncepty, tak BMW Vision vypadalo naživo (ve Frankfurtu) velmi zajímavě, dramaticky a přitom jeho tvary nejsou bezúčelné. Spolu s krásným novým sedanem řady 5 mi nechává alespoň naději, že se BMW vyhrabe z tvarové mizérie (až zoufalství) Banglovy éry. Bylo by načase!
VW L1 je povedené designérské cvičení na téma moderní Messerschmitt "Kabinenroller", příjemné odlehčení pro mě až příliš pragmatického designu nových VW.
Duster jsem naživo neviděl (ve Frankfurtu ani ve vídni nebyl), podle fotek mě příliš nenadchl.
V oceněných konceptech mi trochu schází Subaru Subaru Hybrid Tourer Concept, ten pokládám za vynikající.
A samozřejmě: :-):-):-)
PROSÍME SI DISKUSIE POD TESTY RESP. CELÝ MAGAZÍN. :-):-):-)