Pěkně řečeno, jen bych k tomu dodal, že Tatře držím palce a přeji hodně štěstí na solidního budoucího majitele, který se o ni bude umět postarat a zajistit jí perspektivní budoucnost. Zrovna mě napadá přirovnání třeba koupě Škodovky německým VW. Zde se to celkem povedlo. Žádný med to není, ale Škodě se daří a prodává se skoro na celém světě a z toho mám radost. Hlavně aby to nekoupil někdo, komu půjde jen o to, aby koupí zničil svou konkurenci a z výrobních hal pak udělal jen sklady a jedinnou věc, kterou by pak používal by byl testovací polygon.
Problémy Tatry se táhnou od cca 1989 jako pomalý mor. Nejvíc si za to může sama automobilka. Ono přes jisté dílčí úspěchy (king frame, vlastni motor euro 4? bez elektroniky atd) se nic nového nevyvinulo. Klasická T815 provedení S1 byla nejlepší. Jednoduše - držela. Ta novější Terrno měla kabiny prorezlé po 2 letech, základní nástřik ošuleno, vodou ředitelná barva. Čerpadla Bosh jen překlepou záruku. Zákazník musí zaplatit dopředu, né málo, auto se pak za hodně dlouho (a nejsou to týdny) udělá. Cokoliv chcete, problém. Chcete díl podle katalogu? Objednáme, z fabriky dojde jiný. Ti staří dědci jsou v důchodu a ti mladí tomu absolutně nerozumí. Jízdní testy Jamala (přes jeho jakousi impozantnost) dopadly v praxi dost špatně. Servis, veškerý ž-á-d-n-ý. Běžně v Tatře (servis) montují čínské díly, u stěračů či zrcátek je to sice ostuda, ale u čepů či serva si už víc lidí naklepalo ústa.
Navíc se podmínky změnili, na stavbách mnohde panelové cesty, materiál se většinou naváží sklápěcími návěsy s tahači 4x2. Vysoká cena, vysoká spotřeba, nulové servisní zázemí, stará konstrukce, abnormální šetření na kvalitě a podstivosti práce, nezájem o zákazníka pak jsou zásadní rády pod pás. Když se k tomu přidá ještě tunelující vedení (ano a ne že ne) jsou hřebíčky zatlučeny do rakve skoro všechny. Tradiční velkozákazník Rusko, brutální cla, nulový servis, fatální neznalosti mladých rádoby inženýrů místních podmínek, pak i tam dělají z Tatry slavnou, ale historii. I takové Iveco AMT trakker kde má akcie Gazprom má prodeje jak víno, protože se tam i vyrábí, o dílech k dostání nemluvě. Man, Volvo, Scania a nově i čísnké značky v závěsu. Tatra se vypařila, těch pár fandů co ji skládají na koleně (mnohdy líp než automobilka dnes) ty čísla neudělají.
A nový Phoenix? Přátelé, jedná se pouze o to, aby Daf/Paccard měl odběr agregátů/kabin. To auto má přes ok ergonomii interiéru tolik fatálních nedostatků, že se mezi mnohými Tatrováky pamatující alespoň T815 S1 má přezdívku "teplé" . Ono něco jiného je, když se novinář s papíry "b" projede po hřišti vs denní práce např v kamenolomu. ...Všechna tato kritická slova mě mrzí, protože se jedná o Naši automobilku, naši hrdost a srdeční záležitost. Bohužel no. Stačí se projet kolem plotu po areálu, všechny budovy zničené, nikde ani noha a na place pro nová auta se krčí jeden zasněžený Jamal a jeden Phoenix, jak kdyby zde před mnoha lety vypukla epidemie.
TATRU najviac poskodilo presvedcenie o vynimocnosti a nenahraditelnosti, postavila Rusko, ma tam pomnik. Ale svet nie je len Rusko a tiez stoji,. V TATRE sa zastavil cas a za tu chvilu je svet uplne inde. Prezila LIAZ, AVIU :yes: ale to nestaci. Ak neskonci teraz, skonci za rok, mozno viac, lebo zaostava stale viac. :'-(
Tatra je specifická, o Rusko nejde, mimochodem pomník tam má 111. Jde o to, že to je auto do těžkých podmínek. A energii musí směřovat tam, kde takové podmínky jsou! Na pendlování mezi Hamburgem a Slovenskem to není. Tam jsou už jiní a diametrálně lepší, tam jsou dveře zavřené. Mluvilo se že to chtějí koupit nějací Slováci? Časem to ale beztak vezmou Číňani. Mimochodem na chlup stejný testovací okruh už v Číně stojí. Zůstanou tu dva baráky s blinkry ve vitríně a ve velkém začnou sjíždět Howo a Dongfeng z pásů s cenou do 1 mil Kč. I toto už se děje, roura a nápravy jsou Tatra, všechno ostatní jejich. Nevím zda se to může a jak se to dělá, ale nasázel bych ti od tama obrázky, zajímavé pohledy. To auto tady nikdo nechce, i kdyby chtěl, nemá ho jak a čím opravit. Podnikatelé umí počítat. Začarovaný kruh. I mnozí fandové dneska do firmy koupí Mana. Přitom proti mnohým automobilkám téměř 100 let náskok.
Motory bez elektroniky byla slepa cesta, jedna ze slepych cest. To co se usetrilo, se zaplatilo na cerpadlech Bosch. Kompletni system common rail dnes stoji ve vyrobnich cenach 100 000. Mechanicka radovka Bosch 150 000. Bez vstrikovacu. Bylo to sneni, prilis mnoho sneni a malo realizmu. Meli se zavcasu spojit s Cinany, aby byla alespon zachovana znacka.
Ted uz Cinani maji co potrebovali a ani ten DAF to nebude chtit, v jakem je to stavu. Mozna kdyby byla cena hodne nizka.
A pro ty kdo sni o ceskem stribre, uz davno zaslo. Zaslo v momente, kdy zacali mit Rusove hodne penez z nafty a zacali si vybirat...
Sipkovou Ruzenku muze probudit krasny princ, ale princezna musi byt krasna...
Pisal som prave o tazkych podmienkach praca v kamenolome. Normalne sa naklada 15 ton naraz - jedna lyzica. S 50 tonovym dumprom to slusne zakyve, TATRU to rozbije, lom nie su kamienky, ale kludne 2 tonove kamene. V malych lomoch TATRY jazdia, ale to aj VOLVA, MANY, MERCEDESY takze nie je nic vynimocne. A tam, kde jazdia CATERPILLARY, KOMATSU, TEREXY, tam TATRA nejazdi. Jazdenie v blate v Europe je blbost uzivatela a z Ruska je na youtube veeelmi malo TATIER , plno KAMAZov, KRAZov , URALov. Aj ja by som mohol jazdit domov denne v blate, ale tych 10 metrov som spravil cestu :-!
Teoreticky, ale to su skor strkovne, lom je od 40 ton nosnosti. V lome som mal Jamala aj 8kolu na test a nevydrzali by ani 13000 hodin, ani 20000 hodin a ani 25000 hodin, a bez GO. Do lomu sa auto nekupuje, aby stalo.Po tyzdni mali dost a vodici boli zreli na kupele. Dumper s 60 tonami nakladu a 110 tonami celkovej vahy ide max 75kmh, bezne 60 a sedacka je v cene cez 3000 Eur, lebo nema vyznam vytriast z vodica dusu. Srandistovi v T815 sme nalozili 3 lyzice po 15 ton, lebo on tolko vozi >:-[] >:D . TATRA do lomu nepatri, ani ine preoperovane cestaky. IVECO ti do lomu ponukne aspon ASTRU a ked to porovnas s TRAKKERom, tak vidis, co je v lome dolezite. Na morave je jeden lom, kde Jamaly jazdia, ale z tych vacsich iba jeden a myslim, ze to je v ramci nejakych skusok. Oproti VELKYM dumprom ma Tatra len velku spotrebu.
ale majitel je uz ASHOK LEYLAND a ponechal názov a znak AVIA. Ak by IVECO lepilo vo Vysokom Mýte na autobusy znak Karosa a na bráne by bol nápis KAROSA, znamenalo by to že prežila KAROSA ? Nie, majiteľ to predal a nový sa rozhodol, že názov zachová. Boli tu vášnivé debaty o tom, že VOLVO v čínskych rukách už nie je VOLVO. Nič podobné sa nekonalo, keď Rolls Royce bol predaný BMW, stále sa považuje za RR ale vlastne BMW vyrába RR. Predaj JAGUARA Tatovi bol považovaný tiež za koniec JAGUARu a TATA naozaj ukončil JAGUARovské visenie na nejakej tradícií a začal éru moderných áut, na ktoré lepí logo Jaguaru a na ktoré sa niektorí fandovia Jaguaru ako na pravý Jaguar nepozerajú.A TATRA má iných majiteľov, ale neimplantovali do nej inú techniku ( až teraz PHOENIX ) nie sú bývalou konkurenciou ktorá prevzala značku, haly a pár zamestnacov a robia svoje autá, aj keď pre TATRU by bolo možno lepšie, keby ju v 90tych rokoch predali VOLVU a teraz by sa možno VOLVÁ nerobili v Polsku. Robili by sa v Koprivnici a nelepilo by sa nane logo TATRA. Bolo by to horšie ?
hlavně poděkujme hradnímu tuneldědkovi, který poslal tatru do kuponovky, místo aby ji vláda prodala manu, jak škodovku vw (což zařídil ježek na truc klausovi, který byl proti).
- říjen 2012 - finační skupina J&T skupuje závazky Tatry u ČSOB a Tatře poskytuje úvěr ve výši 240mil.Kč
- říjen 2012 až 2013 začíná se proslýchat, že J&T by ráda vlastnila podíl v Tatře, ale majitelé o tom nechtějí slyšet
- únor 2013 je Tatra dána do dražby
Náhoda? Kdo tomu věří ať zvedne ruku :-)
otázka - ty bys do nějaké firmy nalil minimálně čtvrt miliardy (kolik stál odkup pohledávek od ČSOB jsem nenašel) když nevěříš, že se ti ta investice vrátí?
dôvodom môžu byť pozemky, vstupné v múzeu >:D ale slovenská armáda chce nové autá a ajeto má s našou vládou teplé vzťahy ( 30,126 stupňa celsia bolo na jachte ), takže možno armáda kúpi autá v cene jedno auto za cenu štyroch, veď u nás nevie minister kúpiť v normálnej cene ani kancelársky papier. Biznis je biznis :-!
jsme po revoluci nechali doslova rozkrást. Je to náhoda, že stejný člověk, který vymyslel kupónovou privatizaci nedávno zprostil všech obvinění např. soudce Berku, který se svojí mafií protiprávně zničil mnoho funkčních firem? Nikomu nevadí, že kvůli tomu plno lidí ztratilo práci a zase další výroba byla zrušena? Ztrácíme veškerý vývoj, místo toho zde máme montovny a sklady na výrobky ze zahraničí. A teď zruší vytunelovanou Tatru.
Btw. Tatra na tom mohla být mnohem líp, ale díky korupci nezískala zakázku na auta pro hasiče. Zadavatel pod vlivem Renaultu na jejich dodání dal absurdně krátký termín. Renault to stihl, protože podmínky měl podmáznuté a ty auta už měl vyrobené dopředu. Nic nepomohlo, že ve zkouškách odolnosti Renaulta doslova rozlámali a hasiči ho nechtěli.
[odkaz]
Bohužel, jsme národem ovcí, takže se pořád necháme řídit a okrádat stejnou bandou zlodějů.