Nejúspěšnější značkou na evropských trzích je sice i na začátku letošního roku stále Volkswagen, ale nejprodávanějším vozem prvních měsíců roku 2008 je Peugeot 207.
Ale jestli tomu rozumím dobře, tak letos je nejprodávanějším autem v Evropě VW Golf (což ostatně tvrdí i GTI), takže tvrzení v podnadpisu "...nejprodávanějším vozem prvních měsíců roku 2008 je Peugeot 207." je lživé.
207 byla nejprodavanejsi v unoru.ale za leden a unor v souctu vede Golf. ten Golf co stoji podle nekterych za prd je zastaraly,vybehovy s nah..no motorama...doufam,ze zase kdosi napise ze je to jen diky dumpingovym cenam a firemnim flotilam >:D >:D
Golf, jeho zvýšení prodejů postrádá logiku, snad jen důchodci, kteří zřejmě dostali přidáno, totiž normální mladý a úspěšný člověk si tento výběhový, ničím zajímavý vůz, postrádající po designové stránce jakékoliv emoce těžko může vybrat, ten sáhne jedině po novém Bravu, skvostu této třídy, který v prodejích teprve nastupuje a půjde nahoru.
Nezbývá než konstatovat, že těch mladých a úspěšných zatím (v lednu a únoru) v evropě moc nebylo. ;-)
Aaaa takze v tom to bude. Od noveho roka je v Europe kopa novych dochodcov ktory hned ako postupili do tohto stavu, si z prveho dochodku kupili ... Golfa. >:-[]
Je pěkné, jak bezelstně se tu odkopáváš. Zvýšení prodejů Golfu, podle tebe, postrádá logiku, hm, zajímavý pohled na věc, vlastní logika kontra realita. Možná by bylo lepší zamyslet se nad tím, jestli ta tvá logika není náhodou chybná, když realita nejen, že jí neodpovídá, ale jde přímo proti ní. Jako takový první krůček k pochopení toho, jak to na světě chodí, by to nebylo špatné, jen potrap závity, ádvojko. ;-)
Stačí potrápit mozkové závity, pokud k tak jednoduché věci, jako je pochopení významu a interpretace čísel prodejů, potřebuješ něčí pomoc, pak by stejně jakákoliv snaha o vysvětlení souvislostí a logiky, vzhledem k omezenému mentálnímu potenciálu příjemce, vyzněla naprázdno. Takže nač pl"í"tvat energií, jak říká vlčí guru vaší party. ;-)
Ty máš dneska den, člověče, chechtající se smajlík nad prodeji passatu, to už chce klapky na očích. Smát se prodejům jediného auta střední třídy, které se v absolutních číslech prodává skoro jako konkurenční modely o dvě třídy níže, to už musíš být opravdu pořádně zoufalý, ádvojko. :-O
Golf... auto, které za necelého půl roku vystřídá další generace je... nejprodávanějším autem Evropy v roce 2008 :-) To je fantastické a svědčí to o kvalitách toho auta. Vím, vím, nuda, šeď, žádné travní drifty a ostrá pravá levým bokem. Prostě, jak nám tvrdívá ta reklama - VW, das Auto. Tím je řečeno vše. To, že tomuto sdělení ty nerozumíš, s tím se budeš muset nějak vyrovnat. Ale neplač, nejlepší nemohou být přece všichni.
Tak tedy dnes velmi velmi přesvědčivě - BRAVWO GOLF, Gé Golf, Gé jako... GURU :yes:
Jsou i jiná auta. Například královna subkompaktů. 206ka... kýčovitý vnitřek, plasty, na nichž bys mohl štípat dříví, jízdní vlastnosti ne nepodobné korábu na rozbouřeném moři. Jenže... jakmile ji spatříš, vše ji odpustíš. No, jen zkus své manželce podstrčit něco jiného. Pokud má vkus, nebudeš úspěšný. A co víc. Peugeot dokázal na obrovský úspěch 206 navázat nástupkyní. Dvěstěsedmička je uvnitř vlastně dnes nejkrásnějším subkompaktem. V tom
Peuget utekl komplet své konkurenci. A pokud si do ní dá tvá žena jednašestku od BMW, nebude ji ani moc vadit lehce nepřesné řazení, protože i jízda trochu ztvrdla a tak je dvěstěsedmička dnes nejlepší koupí v subkompaktech. Chce to ovšem verzi sport s vytaženým čumáčkem a chromovou mříží. Pak je to absolutní trefa. Technik namítne, že Corsa je lepší. Jo, řazením, i jízdou... Ale tohle své ženě také nevysvětlíš. Neboť... 207 je prostě nejkrásnější. Uvnitř i zvenku. A pokud ten vnitřek bude v kůži barvy okru, máš doma vedle ženy další klenot. A to je pravda. Tak královno... BRAVO :yes:
207 iste pomáhajú tie motory od BMW.Máš pravdu v tom,že to chce verziu Sport,lebo tie lacnejšie s tou tlamou tak ako je sú minimálne kontroverzné designom.
Co k tomu dodat - dokud budou v rámci Evropy největším trhem německy mluvící země (Německo/Rakousko/Schweiz), budou německé automobily vždy nejprodávanější. Kdyby bylo v Evropě 120 mil. Italů, tak by to asi pak vypadalo trochu jinak.
Golf je skutečně fenomén. S tím asi nikdo nic neudělá. Soudruzi v Reichu to vymysleli dobře, to musím uznat. Navrhli mu nekonfliktní, pro jiné nudný dizajn, který konzervativní stárnoucí populace v Reichu prefereje, zároveň pro mladší generaci nějaké ty akčnejší modely, a tím prostě pokryli velkou část trhu. Já si ho sice asi nikdy nekoupím, prostě se mi nelíbí, ale uznávám jeho postavení, tradici, historii.
A prosím vás, berte to prosím jenom jako čísla. Nehledejte za tím nic víc, nic míň. (já vím, že tohle moje přání vyzní do prázdna a bude tady dneska zase řež....)
"Berte to prosím jenom jako čísla, nehledejte za tím nic víc, nic míň" to je jako bys napsal k údaji o růstu nebo poklesu HDP, že je to jenom číslo, nic víc, nic míň - ta čísla přece o něčem vypovídají :-)
víte, už Churchill kdysi říkal, že jediná statistika, které důvěřuje, je ta, kterou si sfalšuje sám....
Pro mně jsou to jen a jen čísla. Ovlyvní mě to při koupi nového vozu? Ne! Bude to mít vlyv na to, které auta se mi líbí? Ne!
Ty statistiky se můžou analyzovat na 1000 spůsobů, a každý nakonec dospěje k výsledku, který za nimi chce vidět. To že si více lidí koupí Golf než Bravu znamená že Golf je lepší?
Tak samozřejmě, že kdyby Italů bylo 5 miliard, nakonec by i Punto možná bylo v Evropě prodejní jedničkou :-) Tohle ovšem platí velmi velmi omezeně. Koneckonců, mrkni jak jde produkce "malého" národa, jak se prodává v Evropě například Octavia... Tedy vedle výhody velkého "národního" trhu nelze nekalkulovat s tím, že holt někdo se umí do vkusu všech lidí strefit lépe a někdo méně. VW to dokonce umí výborně. Vždyť aby se se sedanem ze střední třídy dostal mezi deset nejlepších v Evropě... ausgerechnet po třetím roce prodejů, no to je majstrštik.
Ale ani dvakrát tak velký italský trh by moc nepomohl. Už od nižší střední se poměr zahraničních a italských aut na italských silnicích vyrovnává, ve vyšších třídách Italové celkem jednoznačně preferují německá auta, zvyšuje se podíl premie, kdo pamatuje Itálii na zač. 90. let, před celonárodní akcí na omlazení vozového parku státními dotacemi, nemůže nevidět ten posun, hlavně v tom jak, vyjádřeno podílem premiovek na dnešních it. silnicích, Itálie zbohatla. A mimochodem, naopak, kterýže trh mimo Itálii je pro italská auta klíčovým? Pochopitelně Německo, taková Alfa nemít dnes německý trh, mohli by to už zavřít. ;-)
Podíl jednotlivých trhů v Evropě a prodeje domácích značek na daném trhu v procentech.
Francie 13.5% z Evropského trhu
Citroen 31.8% z jeho prodejů ve Francii
Peugeot 34.4%
Renault 39.0%
(Kdyby francouzský trh byl stejně velký jako italský čísla by byla taková 42.4%, 45.9%, 52.0%)
Německý trh 18.0% z Evropského trhu
BMW 38.8% z jeho prodejů ve Německu
Mercedes 45.0%
VW 35.9%
Smart 39.1%
Italian market 18.1% z Evropského trhu
Fiat 64.4% z jeho prodejů v Itálii
Alfa 44.9%
Lancia 85.4%
Velmi zajímavé. Trošku se divím většímu podílu it. trhu na evropském než má německý, je to správně? Dál je zajímavé srovnání podílu Fiatu a VW, Fiat drží jednoznačně Italové skoro 2/3 prodá doma, naopak VW 2/3 vyveze. A premiovky, celoplošný úspěch BMW ve srovnání s Lancií, která se mimo Itálii prakticky neprodává. Zajímavé by ještě bylo číslo, kolik z prodejů Alfy jde na vrub německého trhu.
Z toho plyne, že nejvíce kosmopolitní jsou francouzské auta. Německým autům se daří hlavně proto, že germánská Evropa není pouze Německo, ale dobré prodeje má samozřejmě i v Rakousku, částečně ve Švýsarsku, Holandsku... Posílení domácí pozice s novou modelovou ofenzivou Fiatu, AR a Lancie je také zřejmé. Dinarova super anlýza, jak zde podotkl GTI není analýza, ale blábol. Italové prostě v 90. letech neměli v podstatě italskou alternativu. Buď byla příliš drahá a nebo nebyla. V momentě kdy skončila kappa (s výjimkou 166) neměli do čeho jít, neboť Thesis byla až příliš velká, luxusní a drahá. Sám znám Italy, kteří museli z toho důvodu jít do BMW a nikdo z toho nebyl nadšený. Jediné, co BMW splnilo z jejich požadavků byla prestige. Pohodlí a uživatelská přívětivost proti Lancii, nula. A už se k tomu nehodlám vyjadřovat, je to fakt marné.
Jinak co se úspěchu škodovky týká. Mimo česka a německa (kde se otevřeně hlasí k VW jako jeho levnější alternativa) se v západní Evropě nikde nějak extra neprodává. Například v Itálii se měsíčně prodá kolem 1500 škodovek (i Hyunadiů se tam prodá mnohem víc - dokonce i Smartů).
>:D >:D musel jsem zamáčknout slzu nad těmi tvými nebohými známými Italy, kteří museli chudáci nasednout do BMW, a že z toho nebyli nadšení. >:-[] S tebou je opravdu p.del, a jak říkáš, je to fakt marné. :no: Jen pro informaci, oni ti Italové, jak říkáš, v podstatě, nemají italskou variantu k BMW nebo MB ani dnes, v tvé barvité fantazii možná po italských silnicích jezdí (z vyšších tříd) nějaké modely Lancií a Alf, jenže to se, bohužel, odehrává jen v té tvé fantazii, v reálu se tam po autostrádách prohánějí trojky, céčka, áčtyřky, pětky, sedmičky, áosmičky atd. Spi sladce. ;-)
Itálii mám projetou křížem krážem,a jestli jsem tam nějaké německé auto viděl víc často, než je zdrávo, pak to byla jednička od BMW (tam má asi po Mnichovu nejlepší prodejní výsledky).
Doufám že tu všichni pochopí, že jsi jenom záměrný provokatér, kterému dělá dobře vyvolávat hádky na diskusích a nenávist vůči Škodě a škodovkářům. To mě vždycky dostane, jak tu někdo napíše nějakou provokaci a několik "chytrých" se hned chytne... ;-)
S Golfem jsem už pár kilometrů najezdil, a to s různými motory, a to co mi na něm nejvíc vyhovuje je jeho univerzálnost a výborná ergonomie. Slovo univerzálnost bych zvlášť podtrhnul u modelu GTI, který bych označil za nejlepší turbo pro všední den na trhu. Dá se s ním řádit na okreskách a pak klidně jet s tetičkou na nákup. Jasně jsou rychlejší hothatche, ale ty je třeba nechat přes týden v garáži, s GTI se dá jezdit pořád... a vo tom to (alespoň pro mě) je :-)
Tak to podepisuju. GTI je auto s kterým můžeš absolvovat dálniční valení za klientem, zajet na nákup, cítit se bezpečně a komfotně ve městě. A když ti šéf nechce přidat tak se vybiješ a současně jemu pustíš žilou (za benzín) díky sportovnímu řádění s gtičkem na okreskách. Naprostej univerzál, u kterýho nemáš nikdy pocit že by byl přílišným kompromisem. Skvělý auto. :yes::yes:
Stoupající prodeje Golfu V. před koncem jeho cyklu nejsou zázrak. Zřejmě je to kombinace dvou faktorů. Teprve nedávno se objevila verze Variant, což prodeje rozhodně dost zvedlo. Navíc se objevuje stále více cenových akcí. I v ČR už lze koupit základního Golfa za cenu lépe vybavené Fábie a tomu už někteří těžko odolají.
Golf jsem si několikrát vyzkoušel a to s různými motory - podprůměrné jízdní vlastnosti, houpe se, celkově nemastný, neslaný. Dalším důvodem je, že lidový vůz je absurdně prodáván za přemrštěnou cenu s poukazem na kvalitu, která se už dávno vytratila. Poslední důvod je "projekt GTI" , kterým tady redakce masíruje národu hlavy - řekni Golfu jasné NE !
Kvalita Golfu sa vytratila? Kde žiješ na Marse? Nemáš noviny, internet, televíziu?
V TUV reportoch Golf prekonáva pravidelne 80 - 85% všetkých áut, priemerné výsledky vykazuje iba kategória 11 ročných áut.
Ak ti to nebude stačiť, pozri JD Powers (najdes to na wewewe.whatcar.com), Golf je na 6. mieste s ratingom 80.2. Len minimálne pred ním sú Toyota, Honda a Mazda.
Ďalej pozri whatcar.com, ako je Golf hodnotený (plný počet hviezdičiek) a porovnaj ho s ostatnými
V Dekra testoch v kategórii 60 až 90000 kM je Golf prvý, minulého roku bol druhý
Auto roka 2008 v kategórii small family cars je Golf (whatcar.com)
Golf vzhral čo sa dalo a keďže väčšina ľudí to vníma (keďže sú normálny a chápavý) kupujú Golfa.
Sám mám doma Golfa v čiernej farbe. Je jednoducho neprekonateľný.
Takže na budúce ak napíšeš volovinu, daj k tomu aj nejaké argumenty, alebo si aj niečo poštuduj, až potom píš...
Páááni... tady je dneska zas analytiků... Procenta, čísla.... ooo jak důležité. Golf, 207 nejprodávanější - tudíž nejspíš nejlepší?! Možná jo, možná ne.... A jak si díky tomu užijete radost z jízdy? Super pocit z auta? Nebo se vám neska bude lépe spát?
Kdy konečně lidstvo dostane rozum a přestane si kupovat 207?Řazení je o život,design překombinovaný(příď je nevyvážená a záď ostře kontrastuje svou usedlostí)...
Tak jsme se to opět dozvěděli. Golf je nuda (jasně, na tyči v metru, tam je to teprve ten pravej rajc) a Lancia je tak drahá, že na ni nemaji ani Italové. Osobně považuji tuhle myšlénkovou konstrukci... no, ona to ani tak konstrukce není, spíše destrukce, koneckonců nejde ani o myšlénku, spíše o průjem slov, no prostě považuji ten destrukční průjem slov za dokonalou ukázku toho, jak fandové italské produkce neumí napsat. Neumí a tolik by chtěli. Neví a neznají. Až příliš z nich kape ustrašený mindrák z těch dobrých, z těch nejlepších. Neboť lehce okoranou pizzu s vlažným pressem tu vydávají za kachní játra s koňakovo-medově-pomerančovou krustou lehce protknutou snítkou rozmarýnu... To když příborovým nožem jemným řezem vnikneš zkraje do toho božského pokrmu, a vidličkou pak k patru dopravíš první sousto, aby ti na jazyku ulpělo pár hrubých zrníček mořské soli, a následně se vše spojilo v lehce nahořklou, tučně chvějící se gurmetskou orgii... tak tehdy zažíváš obdobnou nirvánu, jako když ve svém golfu letíš v ústrety celému světu. Jistý v jistém. Silný v silném. Nejlepší v nejlepším...
P.S. Jo, pro některé je svět až příliš velký... BRAVWO :yes:
stojí ti to za to, tyhle exhibice o ničem. Kdyby si raději opravdu už zapl mozek ne kvůli slohu, ale kvůli myšlence, asi by to bylo lepší.. Ale jo napsal si to moc, moc hezky. Chválím :yes: Za sloh to bude jednička... dneska... A už je poledne, tak si běž hajnout...
Musím tě opravit můj drahý GTI. Wolff nepsal, že na Lancii italové nemají, ale že neměla co nabídnout v dané kategorii. Což opravdu nemá. Onen Fiat neprodává bůhví jaké kvanta automobilů, ale vede si slušně, a například v ČR posiluje. Měl bys přestat zbytečně rýt.
P.S.: Můj názor na Golf znáš a nebudu ho tu znovu omílat. Takže přirovnávat ho k labužnickému počinu... no vlašák je taky nejprodávanější..
Za největší neúspěch proto v tomto kontextu považuji prodejní čísla Grande Punta. Model, který měl ještě dva tři roky válcovat Evropu v tichosti opouští své postavení.
Tak Vám nevim, ale tahle věta (od GTI-ho) tu zazněla včera a nevim proč zdá se opravdu divná - když se podívám na prodeje grande punta - tak tomuhle řikat největší neúspěch >:D
Tebe pochopit, to dá fušku :-) Neúspěch je to z pohledů fiatfandů, neb ti se dušovali, že GP totálně zválcuje trh. A bohužel ani ne po třech letech začíná ztrácet. V tom je ta tíživost. GP mělo tiž ještě dlopuho stoupat...
škoda, že si takový rozumový ňouma. Kdyby si nebyl, tak zjistíš, že GP prodeje rostou... Ale ten pokles je způsoben tím, že se z trhu stáhlo Punto, které se dříve započítávalo... Ale chápu, že na to nemáš...
tak pohled fiatfandů tak to jo...já osobně si myslim, že fiatfanda bude dál plesat nad tim, že prodeje rostou a GP je úspěšné auto. Nikdo asi nečeká že bude fiat nejprodávanější značkou v evropě spíš bych řekl, že velmi úspěšnou v počtu prodaných kusů. Jestli byl fiat zatracovaný, tak teď nedává moc šancí pošklebovačům - je to úspěch jak vzestup GP nebo Brava nebo modelu Sedici :yes:
To vypadá jako bys do Itálie vypadl na jihu z nějakého voru plného afrických utečenců a "překřižoval" ji max. někam k Neapoli. Pokud bys totiž do Itálie vjel ze severu, a řeč by pak měla být zejména o její horní půlce, pro debaty o autech potažmo italské koupěschopnosti té určující, pak jediné vysvětlení faktu, že ve vyšších segmentech nevidíš na silnicích jednoznačnou převahu německých značek, je, že tě postihla sněžná slepota, nejspíš jak ses na Brenneru zastavil vyčůrat. Příště raději méně pij, ať ti to vydrží aspoň někam k Trentu. Jen pozor, aby tě tam na parkovišti před záchodem nepřejela nějaká A4ka s neklidným Italem za volantem. ;-)
Sa mi páči ako sa tu viete hádať len na sprostých číslach. Lebo čísla naozaj neukazujú to či je auto dobré alebo nie. Stačí ak je dobrá len reklama a čísla sa menia. Alebo to môže robiť povesť auta...hocičo. Napr. najkupovanejší OS je windows vista a hneď po ňom je windows XP...to sú fakt fantastické OS >:D Po druhé predajné štatistiky tvoria aj firmy. A viem ako to u firiem chodí. V bratovej firme idú kúpiť služobné autá tak sa kúpi 5 červených fábii HTP s klímou, to sú podmienky. Neobzerajú sa po iných autách...totiž na to nieje čas.
Teraz týmto nechcem povedať že 207 a golf nie sú dobré autá. Napr. kamarátov Golf 1.9 TDi 130K je jedno z mojích obľúbených aut. Len u málo(aj omnoho silnejších) dieslov malo taký brutálny záťah. A to som už fakt snáď skúšal všetko. Totiž cez výkendy chodím často po salónoch a testujem novinky. A dnes som sedel v 207čke...inerier, je naozaj super. Asi najkvalitnejšie pôsobiaci interiér v triede...no možno ešte Honda Jazz má naň. Takže tým som len chcel povedať že čísla ešte nič neznamenajú.
Prekvapujeme mne, jak nekdo muze vpisovat ody na vuz, ktery proto, aby se uvolnily sklady je pred nastupem 6.generace vyprodavan za ceny stejne vybavene korejske konkurence. To, ze tento krok automobilku tesit prilis nemuze, je jen pripomenuti faktu, ze ani za standartni ceny nebyl Golf pro materskou automobilku prilis vydelecny o cenach na urovni 14,5kEUR za v zasade plne vybaveny vuz ani nemluve...ovsem, rust akcii koncernu to podporit muze. Tim vubec nezpochybnuji, ze se jedna o prodejne! uspesny vuz (i pres potize s odbytem v prvnim roce vyroby).
Tak jsem přečetl celou diskuzi a tady je závěr:Golf je za poslední 2 měsíce nejprodávanější,protože je nudný a fádní,207 je nejprod.v únoru,protože je hrozná s příšerným řazení.Ale zároveň jsou ty auta nejlepší,protože se jich prodá nejvíc.Z toho vyplívá,že nejhorší auto na trhu je DB,protože se jich prodá nejméně a ještě má hrozně tuhý podvozek....... >:-[]