Zatímco s formulí „V6“, „V8“ či „V12“ se u aut občas setkáváme, vidlicové čtyřválce se i v minulosti používaly v automobilech spíše výjimečně. U kterých značek a modelů je najdeme a proč je tato koncepce v zásadě neoblíbená?
Re: Automobilový vidlicový čtyřválec (V4): Proč se skoro nep
1) PROTOŽE JE NAPLLLD >:D PÁČ STEJNAK DO TOHO NEBUDETE MÍT CO BLEJT A ŽLUTÝ SVINSTVO VÁM HO ZANEŘÁDÍ A ZNIČÍ >:D [odkaz]
2) A NAVÍC KVŮLI NĚMU ZRÁDLO Z POLSKA !! opravdu kvalitní >:D >:D >:D
3) A K TOMU SAMOZŘEJMĚ RAKA Z LAUFU [odkaz]
NO NELÍBÍ SE VÁM SNAD TEN VÁŠ KRÁSNÝ BRM BRM STARÝ SVĚT ??
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D:yes:
Slovo "formule" je zde použito ve významu formulace - vzorec, slovní obrat, předepsaný nebo zažitý způsob vyjádření něčeho. Nikoliv ve významu formule jako kategorie závodních aut.
Některá slova mají i více významů a tím že jsi nečetl dál a pokud tak postupuješ v celém svém životě, je jen málo šancí, že se to někdy dozvíš. ;-)
Je úplně jedno v jakém významu je to slovo použito, na skloňování to logicky nemá vliv.
Takže "s formulí", stejně jako např "s Formulí 1", v obou případech na konci dlouhé í.
Samozřejmě máš pravdu, ale stejně tam to slovo nesedí, nehledě na to, že v hovorové češtině by ho "nikdo" v tomto případě nepoužil.
Mnohem vhodnější by namísto "formule", bylo slovo "forma", ve smyslu "způsob provedení", případně konfigurace viz výše.
Takže příště raději: "Zatímco s formou (případně konfigurací) „V6“, „V8“ či „V12“ se u aut občas setkáváme,..."
Zatímco s formulí „V6“, „V8“ či „V12“
Velice neštastný výběr slova: slovo "konfigurace" by v tomto případě bylo snad vhodnější.
re: "a tím že jsi nečetl dál a pokud tak postupuješ v celém svém životě, je jen málo šancí, že se to někdy dozvíš." Au contraire, amigo. ;-) Když ti nalejou v restauraci drahé víno které chutná jako ocet, taky vypiješ láhev do dna? >:D
Nevypiju. A taky když někdy šlápnu do ho.vna, tak se v tom ještě druhý den nematlám. ;-)
S připojením "moudra" napůl francouzsky a napůl portugalsky, aby bylo vidět, jak jsem světa znalý. :-!:-)
Zrejme trochu snaha kompenzovať včerajší oslavný článok na R3 (najmä ten nesúci značku TSI). A ono je to aj vidieť, že V4 nepoužíva žiadna značka koncernu VAG, aktuálny článok totiž pôsobí objektívne a nezaujato.
P.S. Bol si minulý týždeň v Moste? Aj si jazdil?
Polepy sú základ, to rozhodne musíš, a keď sú v eMkovej trikolóre, to vytiahneš určite aspoň na 400 koní. >:D
Ja som bol v nedeľu na Slovakiaringu, vyskúšať nové gumy, málo ľudí, ideálna teplota, celkom fajn som si zajazdil.
majú aj u nás na ringu nejaké voľné jazdy pre plebs? Pozeral som na nete,a nič voľne sa mi nepodarilo násjsť.
Ak by si niekedy ešte išiel,tak napis do správy a uvidim ako na tom budem.
Na stránke slovakiaringu pozri kalendár, tam je harmonogram, voľné jazdy bývajú zvyčajne v nedeľu podvečer. Alebo Ti to rovno hodím: [odkaz]
pozeraj "AUTO verejnosť". Sú to jazdy v polhodinových intervaloch, cena je 30 eur/polhodinu.
Keď pôjdem najbližšie, ohlásim Ťa; teraz ale musím dať pozrieť podvozok, lebo po mi tam po tej nedeli niečo buchoce.
Jak píšeš "aj tak kadejako". Mohli třeba napsat že Ford měl tyto motory které se objevovaly i v dalších značkách v objemech 1.5 a 1.7 a 2 litry. A kromě Taunuse byly taktéž v prvních Granadách kde je vystřídaly řadové čtyřválce. Když už se do toho tématu pustili mohli jej lépe vyčerpat.
Tak jsem ještě nakouknul do starých prospektů od Fordu a vidím 1.2, 1.3 a 1.5 litrů u V4 Taunus zřejmě odvozeno od V6 Kolín (cologne). A 1.7 + 2.0 litrů Essex což je shodné označení s motory V6 Essex.
Nejde o to že koncepce je apriori špatná jen je proti řadovému čtyřválci drahá a pokud není rozevření válců 90 stupňů tak žádnou výhodu nepřináší protože stejně potřebuje vyvažování. Z rozevřením válců v 90 stupních zase zabírá moc místa.
Koukam, ze clanek navazuje na "povedenou" serii o nepovedenych konstrukcich. Pritom stejne, jako u mnoha drive zminenych a dle redaktoru neuspesnych konstrukci, je i u motoru V4 jediny duvod, proc se jiz nepouzivaji - cena. Nic vic, nic min. Kdo se nekdy svezl Fulvii s V4 ci Saabem 900 s podelne ulozenym ctyrvalcem tak vi, ze je oboje lepsi, nez ta radova klasika ulozena napric. Jenze zatimco co vetsi motory se davaji do drazsich aut, kde se klade vetsi duraz na dobre jizdni vlastnosti a jejich vyrobni naklady se zaplati, ctyrvalce se montuji prevazne do levnych ci levnejsich trid, kde se proste kouka na kazdy usetreny euro. Kdyby dnes nechtela vetsina zakazniku dobre vybavenou nizsi stredni tridu za cenu, za kterou se pred nekolika lety prodavalo Punto v holote, tak bychom mohli vidat nektere technicke finesy i dnes. Ale bohuzel... :-!
VR a boxer nejsou V-cka. Rozdil mezi V180 a boxerem je v tom, ze u V motoru dva valce sdileji jeden cep na klikovem hrideli. Boxer (mimochodem znacen H4 - horizontal) ma pro kazdy pist jeden cep na hrideli, aby se dodrzel protibezny pohyb pistu, ktery boxeru umoznuje vyvazrny chod.
Ze stejneho duvodu neni prave V-cko ani VR6 - ostatne to ma i v nazvu, pohyb pistu odpovida spise lehce rozhozenemu radovemu sestivalci, nez vidlicovemu.
Pravdou je, ze spolecny pistni cep nebyva pouzit ani u V6, aby byl dodrzen spravny interval mezi valci. Toto je dodrzeno az u V8 a V12. U ctyrvalce taky musi byt klikovy hridel pomerne slozity, pokud ma byt dodrzeno poradi - i to je duvod, proc se neujal
Ale on se ujal.. byly to bezvadný motory... minimálně ve starých Lanciích, které jsem zkoušel.
Jen to bylo drahé... a proto to zase zmizelo.
Stejně jako Alfa s boxerem... žádnej TwinSpark se mu nedokázal ani přiblížit.. ale bylo to výrobně drahé... a lidí, co jsou ochotni zaplatit za zajímavé technické řešení ubývá.
S tím úplně nesouhlasím. Označení V neříká nic o klikové hřídeli. Boxer je druh plochého motoru. Vyznačuje se tím, že každý pár pístů jde proti sobě (jejich čepy jsou tedy na opačných stranách hřídele). Každý boxer je tedy plochý, ale ne každý plochý motor je boxer. Na plochý se pak dá koukat jako na druh vidlicového vyznačující se úhlem rozevření 180 °. Horizontal je dost nejasné označení pro boxer. I horizontally opposed je synonymum pro plochý, ne pro boxer.
Příliš malý úhel rozevření podle mne není dostatečný důvod pro vyřazení. Opět bych je spíš viděl jako druh, respektive hybrid - vyznačovaly by se pak společnou hlavou pro obě řady a velkou roztečí v rámci řady (protože jsou do sebe napasované, válce se překrývají). Sání a svody pak budou spíš řešené jako u řadového motoru. I hřídel bude uložená jako u řadového motoru. Proto spíš hybrid než prostý druh.
"Vyznačuje se tím, že každý pár pístů jde proti sobě (jejich čepy jsou tedy na opačných stranách hřídele)." A to je právě to, co odlišuje boxer od 180° V-čka, kdy se písty proti sobě pohybují stejným směrem a mají sdílený čep. Takovým příkladem je plochý dvanáctiválec Ferrari.
"horizontally opposed" znamená motor s protiběžnými písty, takže to moc obecné označení není. Plochý motor je "flat".
Sdílený čep byl od počátku jednou z charakteristik Včkových motorů, a existují V4 i V6 s touto koncepcí. Až později, ve snaze o rovnoměrnější chod, došlo k rozdělení, takže dnes toto dodržují už jen větší motory V8, V10 a V12 (U V10 prostčední čep rozdělen).
Vlastně by mě to snad ani nepřekvapilo: polivina z VR6?
Tříválec, se sevřením toho jednoho proti těm dvěma 10,5 stupně.. to by byla frajeřina!
To NIKDO nemá! ;-)
Co provádí Škodovka je prostě smutný... a obávám se, že se jí top vrátí - že líp už bylo.
Možná budou prodávat v Číně.
Dneska se to v práci semlelo tak, že nebyl volnej žádnej Superb a musel jsem jet do Prahy na obrátku Fabii. Novou. S atmosferickým tříválcem...
Neuvěřitelné. To auto je vlastně sympatické, jako malé auto úplně OK... ale ten motor je neuvěřitelně.. špatnej.
Paradoxně na dálnici vlastně jde. Je trochu hlučnější, žere 6,5 litrů tam, kde i mé letité Punto bere o litr míň (čtyřválec 1,2, prý obstarožní..), ale vlastně tam funguje.
Totálně, ale zcela se nehodí DO MĚSTA!
Což je u motoru tohoto typu docela potíž, myslím.
Vibruje, pod dva tisíce při rozjezdu chcípá, na každé křižovatce chcípna za doprovodu zvuků varujících, že už nikdy nenaskočí... a za mohutné vibrace celé podlahy.
Kupodivu pak vždycky naskočil... za menších, ale stále nepříjemných vibrací.
NEBRAT.
Tento autor zjevně neovládá češtinu. Hrubky, špatně umístěné čárky, slovosledné chyby a vychýlení z vazeb ... mnohé věty nedávají dokonce smysl vůbec.
Nebylo by možné, aby článek prošel před publikováním alespoň bazální korekturou, aby věty přinejmenším dávaly smysl? ;-\
Jistě lze s Vašim názorem souhlasit, avšak já nemohu. Musel jsem použít slovník, abych přečetl druhou větu a porozuměl co jste měl v úmyslu kritizovat. [odkaz]
V dnešní době píše kdejaký blb jakoukoliv kravinu, jen proto, že má před sebou klávesnici, i když nemá co sdělit, viz [odkaz]
Dalsi povedeny clanek od Dusila >:Dauto.cz by melo posadit za klavesnici cloveka ktery se v automobilovém prumyslu pohybuje a ne toto. Ty jeho clanky stoji za vyliz p*del. Cetl jsem az do chvile nez jsem si precetl ze alfa romeo gta ma vidlicovy 6 valec ktery je maly tudiz vhodny do tohoto kompaktniho vozu protoze ma délku trivalce. Pane DUSIL kdyz by jste minimalne videl fotku motoroveho prostoru AR147 GTA jiste vam do oci budou razit chromovane parohy sani a bude jich v jedne a to jedine rade 6, nikoli 3 a 3... od tohoto dusila si mame brat k srdci rady? Pak ti takovy poradi jake auto si koupit mas a jake ne protoze je na prd ale nevidel ani jeho fotku. Masakr >:D