Dosud byla nejrychlejším méganem v současné čtvrté generaci verze GT. Šlo zároveň o první auto své třídy s aktivním řízením všemi koly 4Control. Nyní jeho post střídá opravdu ostrý Mégane s tradičním přídomkem R.S.
Zajímavý srovnání rychlejch kompaktů je v poslednim Autotipu: 2582 koní na okruhu
8. Audi TT RS 2.5 = skvělej motor ale zradily brzdy = vyřazeno
7. Mini Countryman All4 = nejtěžší ale agilitou v zatáčkách překvapil
6. Golf R = drahej rychlejch hatchback = na rovinkách = na okruhu..
4.-5. Focus RS + Subaru WRX STI
3. Cenová bomba Seat Leon Cupra 300
2. Honda Type R = ale minulý generace! :yes:
1. Mercedes AMG A45 = motor o výkonu 381 připomíná kladivo :yes::yes:
Proč tě děsí ? Tady neobvykle vyzvihl nejlepší v poměru cena/výkon (což je u Sakry až s podivem, protože jinak prosazuje hodně zvláštní vozidla). Ja vím, že pro ožralé buranské milionáře, ta cena nehraje roli a mainstream je pro plebs, ale .... ale radši nic >:D
Já to nemyslel ve zlým. Tak nebublej.
prostě se mi zrovna ta 2 auta, co se líbí jemu, nelíbí. Jde mi vzhled a styl. Mám na to snad právo ne? A on má plné právo, aby se mu líbilo/nelíbilo co chce.
To co sis navymýšlel je asi tvůj názor, jestli se to pokoušíš podsunout mě, je to out. Sorry
Prostě se mi nelíbí ta Honda a ten Renault. A asi těžko to můžu změnit.
U hatche (rychlého a na každý den) bychchtěl 4x4 a samozřejmě, že to je jen moje preference a můžeš mít jinou. Je to tvoje věc a neberu ti to. klidně svůj názor napiš, to bude fajn.
Ahoj
Máš na to právo :-) A potrefená husa.... >:D >:D Já nepsal konkrétně o nikom ;)
Spíš na věci koukám dvojím způsobem. 1. Subjektivním, kdy mě se prostě líbí Fokus RS, ať už je či není nejrychlejší. 2. Objektivním - uznat, že některé auta jsou lepší, či lepší v poměru cena/výkon/užitá hodnota (Leon Cupra). Né vždy se tyto náhledy slučují ;)
Nepsals o nikom konkrétním, ale na příspěvek někoho konkrétního jsi reagoval. Navíc tvé další výlevy v diskusi níže tě odkopávají, takže trapné řeči o potrefených husách jsou dost směšné. >:D >:D >:D
Ty se nechceš bavit autech, ty chceš na mě útočit a mě je to jedno, já se s tebou hádat nepotřebuju a nehodlám.
Já neútočím na tebe, jen rýpu do tvého chování v diskuzi, ale rád si po odstranění těch různých "šrotů" a podobných výlevů k levnějším autům, které tu dost často míváš, popovídam i real ;)
Už sem to psal = když vezmu v potaz všechno = přijde mi v tomhle jasně nejlepší volba Honda Type R
To že v srovnávačce na okruhu dopadla stará verze tak jak dopadla :yes::yes:
Když do srovnání víc přibereš prachy = je hodně zajímavá volba ten Leon = a naopak stydět se může za vlastnosti vs peníze technicky velmi příbuznej Golf
Cena Audi je absurdní = ale motor má fakt parádní :yes:
Takže s tim pořadim v testu vlastně až překvapivě souznim ;-)
Leon je vyhodna kupa, a aj starsia Honda drzala krok....
mna sklamali tie brzdy na tak drahom aute ( to uz ani nie je v tej kategorii!)
bejbybenz prijemne prekvapil - ale uz aj tam je cena vysoka :-!
Rs3 je tupe nedotaciva elektronika hrabe uplne do vsehoa ano, motor je dobrej, trochu vetsi turbo dira...
Kdyz odesly brzdy na tt, co myslis, ze udelaji brzdy v rs3? Neschopnost podvozku zatozit se dohani brzdama a ty pak logicky shori...
Leon a Fíkus jsou za mě nejlogičtější volby. Leon bezkonkurenční mix výkonu, vzhledu a ceny. Fokus proto, protože je jiný, i když dražší.
Megane RS vypadá super, obecně se mi líbí i obyčejný Megane a verze GT. Těším se na test i když asi nebude nejrychlejší, tak by mohl být za dobrý peníz. A Type R ? Už jsem viděl novou generaci, bohužel pořád vypadá jak z japonského anime porna... >:D
Na druhou stranu klasický Civic mne hodně zaujal a nebýt té ujeté cenovky, tak bych ho zařadil do své "bych" garáže >:D I když z některého úhlu je docela disproporční...
Ja už to psal vedle u nového CRV, asi bych s Civicem uměl žít, ve verzi sedan a 1.5T. Hodně se mi líbí v kokpitu, posaz, volant, sedačky, i materiály jsou na vysoké úrovni. Kufr je malinký i na sedan, ale dalo by se. Z nějkého úhlu se mi vyloženě líbí, ale jindy si zas říkáš, sakra, to nikdo neviděl, když ho navrhovali? Jak se jim to takhle zvrtlo? Určitě je to posun.
Celé to ale zabíjí cena, kdy se vyrovná ceně otsrých verzích konkurence, tady máš "jen" 1.5T >:D
Jel si? Já chtěl, ale koukali na mne tak, abych co nejdřív vypadl (na Jarově) a to jsem tam byl sám.... i dotaz, jeslti se mohu podívat je obtěžoval >:D Pak mne při procházení kolem východu vyprovázeli >:D Fajn chování k zákazníkovi, co u nich je na garančce... A dnes mi ještě volaj, jak jsem byl spokojenej >:D
Nějakého skútristu nechat olézat auta; jsi spadl z višně, ne? >:-[] Myslím, že jsou na Jarově svým přístupem proslulí. Mám však takový pocit, že sestřenka s manželem od nich brali auta, opakovaně, dobře šest. Takže asi budou mít své chvilky. Snad by se tam jinak nevraceli. Možná jak na koho.
To je pravda, jsem póvl >:D Zažil jsem podobné jednání i u Klokočky, kdy i s obyčejnou Octavií se semnou nehodlali zahazovat a ještě ji při garančce trochu otřeli o zeď.... ale to prej už bylo >:-[]
Já věřím, že se mohou snažit... onehdá jsem tam narazil zrovna u nich v Hondě na skvělého prodejce, který za kolegu vlastně prodal motorku, i když seděl u aut... protože kolega byl moc "busy" telefonáty s jeho "bitch" a měl vše na salámu >:D
Abych byl upřímný, já mohu říct jen o jedné značce, kde jsem se setkal skoro vždy s profesionálním a příjemným servisem a mohl jsi přijít v obleku, i v šortkách... a to byl Renault... všude, kde jsem byl, byli ochotní, hlavně RPZ.
Byl sem si vyzkoušet Megan GT v Pyramidě v Průhonicích = v domluvenej čas nebyli připravený, v autě to smrdělo jak když tam tejden necháš shnilý ponožky politý rybičkama z konzervy a tak = super profesionálové :yes: >:-[]
4Control funguje fakt trochu divně ale možná to chce zvyk. Motor i auto jako celek za ty peníze nebylo špatný
pockaj pol roka a bude za 620 :-) ja dufam ze sport padne tak na 540 a objednavam. Inak cakacky su relativne dlhe - 4-5mes. Ale ako vravia predajci, je to nove auto, uvidime o nejaky cas :-)
A co skladovky? Koukal jsem, že jsou k mání, koukáš na hatch či sedan? Mne zklamal kufr, ten byl hodně malý a v zadu jsem seděl tip top na hlavu (sedan, do hatche jsem nesedal), ale mám 188cm.
Pokukoval som po sedane ale nakoniec si ma viac ziskal hatch v sporte. Sportu plus sa bojim kvoli adapt tlmicom a ked je tam sklena strecha nedas tam nosic na strechu. Skladovky stoja rovnako ako ked to objednavas, co je sranda. Kufor mi na moje potreby teda rozhodne staci, ale zalezi co vozis. Inak na auto jarov sa vykasli, za hodinu za mnou nikto neprisiel ani povedat dobry den. Bol som v okoli prahy a super, otestoval som si ju paradne. V jeden den som testovatl megane GT/mazdu 3 a civic a teda civic vo mne zanechal najlepsi dojem. Jediny problem je textil na loketni opierke ale uz som nasiel kozu na aliexpress, za ktoru to vymenim >:-[]
edit: ja mam 184 vzadu na hlavu miesta malo, na nohy dost, ale ja budem sediet vpredu >:D
Já právě nyní jezdím Mondeem kombi, takže jsem co se kufru hodně zhýčkaný a od sedanu jsem čekal alespoň něco průměrného. Mívali jsme Jettu, tam byl kufr hodně slušný i přes horší přístup, Cordobu - jakbysme. U Civica je málo hluboký. Ale neříkám, že bych se s tím nenaučil žít >:D
Z těch 3 testovaných bych asi taky taky bral Civica, i když Mazda 3 je taky fajn, jen hatch je na mne malý a Megane přecijen (a to mam k francouzum pozitivní vztah, měl jsem i Renault), do toho bych šel v nějaké cenové 400-450 tis v kombíku... o moc víc bych asi nedal. Zvlášťě když za 550 se dá sehnat naftový Talisman :-)
Auto Jarov - hrozná zkušenost, mam od nich motorku, i při prodeji total arogance a ignorace.., malem nestihli poslat velký TP, abych mohl zažádat o SPZ, bez omluvy...bohužel měli skladem něco, co jsem chtěl, tak proto koupě u nich.... Pokaždé když tam příjdu třeba na garančku, tak si tam připadám, jak co si to dovoluji, že tam lezu >:D Vedle do salonu koncernu jsem radši ani nešel... >:D
mna mazda 3 sklamala. uzke sedadla, stredovy tunal vrzgal a najma mi vadil hluk od kolies (18ky) ale predajca bol velmi mily a aj cenova politika je rozumna za vybavu.
Megane ma tlacil do ramien po dlhej ceste (mam 100kg) hoci na prvy "posed" vyzeraju sedacky dost luxusne aj su pohodlne. a prisiel mi taky prilis playstation. V sport rezime moc hucal a v neutral som stlacal plyn a auto nic. navyse cena je neskutocne vysoka, ked to to chcem vybavit ako hondu.
Talisman sa mi paci v benzine 205 - ale v tak velkom aute neprekusnem 50litrovu nadrz.
Hoci honda ma len 46, majitelia chodia aj za 5.2-6litrov pri beznej jazde a ja som dost spotrebo-terorista, zena uz sa chyta za hlavu, ked sa tesim ze mam o deci nizsiu :*)
Chod si ho vyskusat, ale nie v prahe, niekde kde su aj cesty. Motor je zivy a predovka je asi najlepsia aku som za posledne roky drzal v ruke. pride mi ze aj pri 170km/h je na palube relativne pohoda (hatch) auto je dost siroke vnutri, ale na ovladanie ho pekne citit. Dlho som tuzil po 9g v sporte ale 10ka ma prijemne prekvapila a hlavne jej cena postupne klesa :-) Chcem ju v modrej metle, ale cakacka je 4mes takze az na jar.
Inak v honde pribram maju skadoviek strasne moc a aj dobre ju tam preskusas na okreskach a si tam hned.
Tak díky za info a přeju šťastný kup.. .a pokud hledáš hatch, zkoušels Fokuse s EB ? Uvnitř ti třeba nemusí sedět (já s ním ale problém nemám) a v této cenové je to hodně dobře jezdící auto za velmi dobré peníze. Seženeš pod 500 150k verzi :-)
Sedan - já to napsal špatně, né hloubka, ale délka. :-)
skusal som ho este v roku 2015 ale asi mam prilis tucne stehna a prislo mi tam menej miesta na nohy a ked ho vybavis na uroven civicu tak pod 500 to nejde. Navyse hatchback ma strasne malicky kufor a combi by som vyuzil 2x do roka.
No jo, vždyť i střední třída už zmenšuje. Mondeo z 70 na 62,5, Passat z 70 na 66.... někdy si říkám, že to snižují, aby ta auta nezahanbila dojezdem elektromobily >:-[] >:D
Však já vím. A těch 50 u Talismanu, co píše, je větší pecka. Ale 46... to jsme pomalu v městských autech (alespoň si matně vzpomínám, že tam byly nádrže něco přes 40).
Je to proto, že při normovaném testu spotřeby musí být nádrž z určitých daných procent naplněna, menší nádrž jim tedy při testu šetří kila paliva a tím i normovanou spotřebu a tím pokuty za CO2.
Zajímalo by mě, kolik jim reálně ušetří na spotřebě třeba 20kg paliva navíc, že jim to stojí za to.
Víš co, když jsou ochotni honit deka na motoru, proč nesáhnout na nádrž. Vzhledem k celkové hmotnosti udělá 20 kilo rozdíl nula nula prd (odhadem pod jedno procento i u lehkého auta). Myslím v testu; reálně můžeš zkusit vyjet nádrž s dvaceti litry vody v autě, jestli to poznáš. :-) Je to však laciných 20 kilo v porovnání s 20 kily na motoru nebo i na karoserii.
Nepřímo ano. Je to proto, že se hmotnost auta udává s nádrží naplněnou na 90 %. A předpokládám, že v tomto stavu měří spotřebu. Pro automobilku je to tedy jednoduchý a levný způsob, jak ušetřit nějaké kilo, což se projeví snížením spotřeby o 0,00... litru na 100 km. :-)
JJ, Leoš teď posílil na 310PS aje za ty prachy neskutečně fajn.
Já znám R (ne Hondu) a plná spokojenost. Do města a tak. Ideální auto pro všechny období na denní ježdění. A je i kombi. Neříkám, že R je nejlepší HH, ale tak jak já chápu filosofii HH, za mě je super.
R je typický Golf, precizní, ale obyčejný. Jezdil jsem Scirocco R, super svezení a z venku to bylo alespoň odvážnější :-) Vím, že Golf je ještě rychlejší.
Ten Mégane bude válčit cenou, když si vzpomenu, že minulá generace nabízela i umírněnější GT220 (byl to kombík), jako nové auto lehce pod 500 tisíc (koukal jsem na něj v D), to by za hřích stálo.
Vida, knečně k věci * snad ses vzpamatoval >:D
ten golf je o hodně rychlejší.
Ale je to suchar. i když se dá nakonfigurovat fajn. trochu to stojí navíc. :-(
No to ne....
Ale čéče mám teď možnost srovnání zrovna OC RS benzín/diesel v kombi...a už bych do nafty asi nešel.
Reál rozdíl cca litr když jezdíš normálně a když chceš jezdit nenormálně :-) tak je ten benzín o dost lepší. U současné generace.
ORS mne moc nebere, je na každém rohu, navíc má 4 oči... to není můj šálek kávy i když její přednosti uznávám. Já přemýšlím, že bych šel o kategorii níže a stačil by mi FoFo ST TDCI kombi. Ale ještě jsem nejel.. trochu se bojím, že ze mne pražská dlažba vymlátí duši >:D
Rozdíl litr? To je teda kolik u nafty a kolik u benzínu? Osobně nevidím moc reálně rozdíl pod 2l. S TSI není problém jezdit za 8, ale za 7 už je to vyloženě ecorun. A nafta to dá pod 6 s prstem v nose a na 5 se dostane taky, s menším sebezapřením, než benzín na 7.
No, ecorun... posledné 3 nádrže mám takto: 6,99l, 7,28l, 7,37l. Stačí neísť na okruh, resp. vypustiť blbnutie na okreskách a normálna jazda sa dá aj za 7. Je ale pravda, že takto by som zrejme s TDI jazdil za 5, takže tiež si myslím, že tie 2 litre rozdielu tu budú vždy.
Něco pro ty, co ti za to dali palce dolů, citace (nikoli cirace ;-) ) z aktuálního (09/17) čísla TG:
"Volkswagen kraluje říši hot hatchů, kde kdysi seděl na trůnu nesesaditelný Renault Sport. Golf GTI a R jsou nejlepší všestranné ostré hatchbacky světa. Vyprodaný Clubsport S je současným králem hardcorových bláznů."
Palec dolu ti nedám = jen se tý blbosti zasměju >:D >:D >:D >:D;-)
Viz naše nedávná diskuze a odkazy ke kterejm přidávám poslední srovnávačku na okruhu = viz já 12:17 = Golf R je drahej rychlej hatchback. Ve srovnání ale dopadá jak dopadá = i ten FoFo RS si ho dá Leon jednoznačně a lepší je i stará Honda
Trocha reality = by nebyla možná? ;-)
Když vezmeš v potaz i cenu = Honda Type R :yes::yes::yes:
Ujišťuju tě, že tím tady nikoho nepřesvědčíš >:D;-)
Jj, palce fostkovi za to, že je spokojenej se svým autem, to je zdejší kolorit anonymních zbabělých idi.otů.......
Asi tuším, co tím vyprovokuju - ale i kdyby Cupra porazila R, znamená to automaticky, že TG kecá a R nemůže být lepší HH?
Je mi jedno, který HH je nejlepší, vůbec netvrdím, že R, ale "okruh" je snad jen část toho, co musí HH umět, ne?
To byla plodná debata. Dal jsi tam odkaz na tiskovou zprávu Fordu coby důkaz, že je Golf horší. Jj, na tvoje zdroje je spolehnutí. Že tě zesměšní. Ideální vizitka někoho, kdo se nazývá editorem - nechápe smysl toho, co čte, nerozumí významu běžných českých slov (např. "prý") , a jako "důkazy" předkládá nejčastěji důkazy tvrdící opak. Dokud tu děláš to co děláš, je svět v pořádku >:D:yes:
Mě už nepřekvapuje že neměníš názor = V8 TDI musí bejt přece nejrychlejší. Mě osobně tam zaujala ta část tiskového prohlášení = kde popisujou jak je Alpina rychlejší hbitější ve vyšších rychlostech >:-[]
Hm, tak to mě taky zaujalo. "Hbitější" není vůbec ve hře. Řeč je jen a jen o "rychlejší". A já si říkám, jak může být Alpina ve vyšších rychlostech rychlejší, když nejen na stovce, ale i na dvoustovce je Panamera dřív, konkrétně o více než 1,5 sec.
Nechávám toho, nikam to nevede.
Bereš za to prachy nebo máš prostě v hlavě že koncern je vždy ve všem nejlepší? >:D >:-[]
Nic nenaděláš = název článků je správně = nejrychlejší diesel dneška je šestiválec 3.0 a ne V8 = jak víš :-)
O 2 válce míň o litr míň = a sou neuvěřitelně vyrovnaný :yes:
A nic nenaděláš ani s Golfem R = zatimco rozdíl mezi Porsche Panamera V8 a Alpinou R6 je fakt malej, rozdíl mezi tim Golfem a nejlepšíma je docela velkej ;-)
Pro méně bystré (u některých to opět zjevně stejně nepomohlo) píše TG jasně o nejlepších všestranných! hh, nikoli o nejrychlejších.
U všestranně zaměřeného hh logicky není čas na okruhu celkově rozhodujícím parametrem.
Jaká srovnávačka, to není citace ze srovnávačky, to je aspoň vidět jak si mimo... >:-[]
Víš o tom, že TopGear je časopis, který se dá koupit a následně číst. ;-)
Tak tentokrát mám pocit že to mimoňství nehraješ :yes: >:D >:-[]
TG je žvást = milej ale žvást. Dobře = poslední srovnávačku osmi rychlejch HH kde Golf R skončil přes svou cenu předposlední = si teda snad radši nečti ;-)
TG netvrdí, že GTI a R jsou nejrychlehší hh, ale nejlepší všestranné! hh, viz citace.
Kdybys nebyl tak natvrdlý, možná bys ten rozdíl pochopil.
Na honění času na NS byl (rychle vyprodaný) GTI CSS.
Nikdo netrvdí že sou nejrychlejší = protože nejsou :-)
Hromada zdrojů tvrdí že R je dneska hluboko v poli poražených. A taky že GTI je lepší HH
Například v poslední srovnávačce která dopadla podobně jako mnoho jiných = krom Bureše a TG = byl nejrychlejší Mercedes AMG A45 = skvělej motor :yes:
Ale komplexně = když bereš trochu v potaz i cenu = tak je Golf R furt na chvostu dnešní nabídky. Na vrcholu je to AMG ale to je drahý = takže když bereš i tu cenu tak Leon :yes: a Type R :yes::yes::yes:
wl: zbytočne kŕmiš trolla. Vieš, že na každý Tvoj príspevok bude reagovať, či už má argumenty, alebo nemá (čo je drvivá väčšina prípadov). Diskusia s ním je strata času. :-!
Určitě je fajn že Megane RS se bude nabizet ve vice variantach, což je pro zakaznika určitě plus. Fajn je i to že nabidne manual, ale snad bude použitelny a ne to co předvadi u běžnych verzi, kde ty manualy jsou dost špatne. Navic u Meganu mam jeden docela zasadni problem a to je prostor vzadu. To, že je ho tam skromněji ve všech směrech je věc jedna, ale tak malo mista pod sedadly jsem ještě nikde nezažil. Ja měl předni sedak vypumpovany na 4 tahy pakou od podlahy a svoje nohy č.9 jsem tam dostal sotva par cm. da se řict pouze špičku.
Vyzera velmi zaujimavo, aj ten vyber verzii je velmi pozitivny, na tych 18kach by mohol byt aj v pohode pouzitelny na bezny den. Renaultu sa dari posledne roky.
ba dokonce jsem sdílel i nadšení pisatele článku (především technika vzbudila nadšení - s jedinou výjimkou; 4Control mne při projížďce verzí GT nikterak nenadchnul).
Vypadá opravdu dobře. Říkal jsem si, jestli bude interiér červeně podsvícenej (když jsem byl zklamán příliš modrou atmosférou GT). A on ten interiér i exteriér vypadá celkově moc dobře.
Tak snad bude tenhle následovník ještě lepší, než předchůdce.
Jak už někdo napsal výše, Renault se minimálně po designové stránce znovu nadechl.
přední mlhovky jsou hodně netradiční, ale parádně sedly do celkové koncepce. Zadní difuzor je fakt parádnický.
se 4WS to bude nejspíš o zvyku, ale já to pocitově "na první dobrou" nedal. Ač v Xedoxu jsem si na to zvykl hned, u Renaultu jsem se musel "soustředit". Ale u Xedoxu to bylo navrženo trochu jinak
Hlavně je to u Renaultu (pokud vím tak i u Clia) fakt difuzor a ne jen nárazník emulující difuzor.
Mlhovky... tam jsem ještě nepochopil ten obrázek s kombinací dálkových a mlhovek, skoro to vypadá, že dosvit mlhovek je podstatně delší než u dálkových světel... což je asi blbost... a ta "oranžová" plocha jakože osvícená běžnými světly je dost mrňavá... holt to asi bude "schématické vyjádření" toho, že nejlíp to svítí na dálkové s mlhovkama.
[odkaz]
Ale tak to každopádně, RS prapor tam je a je to hlavně designová záležitost... ale zajímalo by mě, jestli jsou ty LED třeba nějak různě nasměrované a tak.
Jo, to sedí. Odpověď je to ale jen částečná. Pořád je víc možností, jak by to mohlo fungovat - např. mlhovky svítí standardně dvěma diodama dopředu, při zatáčení se zapíná třetí do strany kam se zatáčí. Pokud jsou mlhovky vypnuté a cornering zapnutý, pak pouze přisvěcuje ta třetí dioda do zatáčky.
PS: možná v tom hledáme vědu, která v tom vůbec není... a ty mlhovky fungují jako jedno světlo on/off :-)
To by sice dávalo smysl (že by tam někde měly být), ale na potkávačky to má špatný tvar (a nevysvětluje to, proč je modrá dálkové s mlhovkami). Napadá mě jen, že se se zapnutými mlhovkami přepnou dálkové do nějakého jiného režimu. Ale nevím, k čemu by to bylo dobré (svítit v mlze víc do dálky). Chápu, že nechceš svítit nahoru, abys před sebou neměl bílou zeď.
Funkce systémů řízení všech kol se tak popisuje snad vždy. Ale to neznamená, že je to ve skutečnosti tak jednoduché a že to skutečně vystihuje, co ten systém dělá. Mívá dva protichůdné úkoly. Musí se tedy za určitých podmínek chovat tak a za jiných onak. Jak se chová v přechodu mezi těmito dvěma režimy, jak přesně probíhá zatáčení, jestli se kolo třeba po dosažení určité rotace nesrovnává, to se nebudou snažit vysvětlit laikům.
Původně to ani nebylo o nějakém zatáčení zadními koly, byla to v podstatě aktivní geometrie. Takový systém dokázal upravit sbíhavost. Uložení zavěšení je totiž poddajné. V důsledku působení sil se může zadní kolo v zatáčce otočit. A tomu takový systém bránil; udržoval kolo tam, kde ho chtěli mít.
Ale jo. Pokud si vzpomínám, někde u GT jsem četl, že jízda v režimu Sport posouvá tu hranici snad na 80km/h. I tak mi to ale přijde trošku zvláštní... ty rychlosti 60-80, to se zatáčky na okreskách poměrně často jezdí... a neumím si moc představit, že by bylo správné, aby se kola natáčela v rámci třeba 10km/h jednou tak a jednou naopak... když už, tak by tam měl být nějaký plynulý přechod.
V každém případě myslím, že kdyby tam místo 4C dali víceprvek, udělali by líp.
Ten prechod je tak plynuly, ze nemas sancu ho zaregistrovat. Do 60 sa nataca naopak pre lahsie manevrovanie a nizsi polomer otacania, na 60 v rovnakom smere pre lepsiu stabilitu. Potlaca to nedotacavost a zostruje, zrychluje riadenie. A celkovo zrychluje auto. Ja som si 4WS osvojiel hned, doslova ma nadchol. Mal som niekolko Prelude s 4WS aj bez. A tak vam poviem, v aute kde je moznost ho mat by som ho chcel mat na 100%.
Pokud je přechod plynulý, pak bych předpokládal, že při 60km/h se nenatáčí vůbec, protože to je ta hranice. I tak... nejsem přesvědčený, že je správně, když ostře projetá zatáčka při 55km/h platí jiná logika, než ostře projetá zatáčka s mírně větším poloměrem při 65km/h.
Nějaké pasivní natáčení zadní nápravy má i RX-7, ale tam ten efekt není nijak pozorovatelný.
Pozorovatelny nieje ani pri 4WS ci 4 control. Skutocne. Ono to pouzivalo vela automobiliek v silnych autach, Nissan GTR, 300ZX, BMW, momentalne to na rovnakom principe pouzivaju tie najostrejsie verzie Porsche. Q7 tiez jazdi tak neskutocne na velke SUV aj vdaka 4WS. Odkedy to vymyslela Honda, to funguje vsade v podstate rovnako doteraz. A o logike nemusis mat ziadne pochybnosti. Je to uplne intuitivne a moze sa ti v ostrej zatacke 4WS aj pokazit a zablokovat, v podtate si to ani nevsimnes.
O Megane napr. Rasto Chavala napisal:
,,Systém 4Control robí z Renaultu Mégane v zákrutách o triedu lepšie auto. Natáčanie zadnej nápravy robí v zákrutách doslova divy."
Jo pěkná hračka, dokonce i s manuálem, za což je třeba Renault pochválit. Co mě ale pořád ruší jsou ty hnusný LED hokejky pod světly. Nicméně verzi RS bych je asi dokázal odpustit ;-)
Zatím tu nikdo nezmínil ten 1.8l motor. Parametry na 1.8l více než slušné, ale pokud vím, tak "pisálkové" očekávali......co očekávali...oni ani nepřipouštěli, že by to mohlo být něco jiného než dvoulitr... :-!
Manuál... :yes:
Já se divím, že některé honoraci vůbec stojí za to rozklikávat diskuze a články o podřadných značkách.... vždy jsem myslel, že tito lidé jsou nad věcí......... >:-[] >:D
Seppuku se normálně provádělo dýkou (tantó) nebo krátkým mečem (wakizaši, což je záložní zbraň a typicky stálý společník samuraje, který se, na rozdíl od katany, neodkládá). ;-)
Dá se použít i delší meč. Držel se stejně za čepel (obalenou látkou). Ono záleží, o jakém období mluvíme. Ne vždy tam byl druhý. Mohl sám svou smrt urychlit propíchnutím srdce nebo hrdla. Také záleželo, kdo to byl - dospělý muž, mladík, žena. Nejtěžší část toho rituálu byla, že musel zemřít důstojně. Což bylo obzvláště důležité, když měl obnovit svou čest a zachránit tak svou rodinu, kdy to byl plánovaný, veřejný rituál (na rozdíl od situace, kdy se snažil zabránit svému zajetí, kdy na stylu tolik nezáleželo). Různilo se, kdy přišla smrtící rána (tedy jak dlouho trpěl). K samotnému řezu ani nemuselo dojít, mohlo to být pouze symbolické (člověk také mohl být tak nebezpečný, že by mu nemohli svěřit ani perořízek :-) pak šlo v podstatě o popravu; stejná metoda se však používala i u mladých lidí, kde nečekali stejnou úroveň disciplíny).
V té nejvyšší formě žádná rychlá smrt nebyla; očekávalo se, že v tichosti vykrvácí, což mohlo trvat tak půl hodiny. Poslední zaznamenaný případ je, pokud vím, přes sto let starý. Provedl to generál, aby následoval svého císaře ve smrti.
To ano. U válečníků to ještě bylo pochopitelné, hlavně v té staré praxi, než to opravdu ritualizovali. Už se tolik nemluví o tom, že sebevražda byla také formou protestu. Neposlušnost se nenosila. Zajímavá byla také praxe u žen. Některé následovaly své muže. Jiné tak chtěly předejít znásilnění nepřátelskými vojáky. Byly tu samozřejmě i válečnice.
Člověk také nesmí zapomínat, že věřili ve znovuzrození. Pokud tomu skutečně věříš, hned to vypadá jinak.
A teď není a jak čteš v cirátu :-) jedná se o nejáročnější uživatele a taky o všechno, co by mohli hledat. tak jsem se vyjádřil. Jsem náročný uživatel HH a mluvím normálně k věci. Napsal jsem svůj názor, za kterým si stojím.
Má cenu se rozepisovat, že dříve motory byly mnohem slabší a tak i FWD přeneslo docela v poho výkon? Nebo o celoroční použitelnosti? nebo ti mám napsat, že si to prostě myslím, aniž by ses do mě trapně navážel?
Je nějaký způsob, jak vyjádřit svůj názor v diskusi, abys na mě nezaútočil?
4x4 se podle mě automaticky nepojí s náročnými požadavky zájemců. R.S. 275 Trophy-R s trakcí problémy nemá. Na sněhu a vodě tě 4x4 nespasí (v případě řádění na okruhu)
Pokud tohle bereš jako útok, tak se ti omlouvám, jen kategorii klasických HH vnímám jako silné FWD hatche především mainstreamové produkce, tak i vznikli a tak se i dnes prezentují. Že Ford a VW dělá 4x4 je spíše už taková nadstavba, protože HH v nabídce stále má v té stejné koncepci.
Ale pokud hledáš sakra rychlý kompakt, pak tě to neomezuje jen na mnou výše zmíněnou kategorii a vstupují do hry různé 4x4 či jak tu někdo i upřednostil i RWD BMW za podobné peníze :-)
OK. Ale ta předokola je fakt hrabací. Poslední jsem zkoušel GTI Clubsport - jel stejně jako R, ale na vodpich se zakopal. A v zimě je lepší 4x4. Beru to na denní ježdění. Nemám potřebu z toho ždímat maximum a ani bych to nedokázal.
Clubsport je ale určený pre okruhy, tam na neho nemá ani R napriek vyššiemu výkonu (pri suchom asfalte nie je pohon 4x4 výhodou, skôr príťažou kvôli hmotnosti). Samozrejme na bežnej ceste, kde nie je ideálna trakcia (vlhkosť, štrk atp.) má R navrch.
Fostek. Souhlas s 4x4. Jakmile se u HH koně přehoupnou přes cca 250, tak ze zkušeností vím, že 4x4 pak už dává smysl. Ale ono to také hodně záleží na jízdním stylu. Já osobně bych také preferoval 4x4 u mojí M140i i když je zadokolka. Ale bohužel neni s MT v nabídce.
som sklamany, ze doteraz si redakcia nenasla cas otestovat ani Megane GT v klasickom redakcnom teste, a to ste ho slubovali... kedy sa dockame? hlavne, ze porovnavacku Golf R vs. Focus RS sme tu mali nedavno (a to Golf dostal len facelift)
Tiež sa v zásade pripájam k nadšeným prvým reakciám, ako na výzor, tak i na techniku. Ako písal Ozzman, už bežné GT vyzerá naživo veľmi dobre, takže RS bude iste paráda. Kvitujem výraznú farbu, pekne trafená (nie ostrá žltá ako u Swiftu) a podľa tohto obrázku sa zdá, že sú tie výrazné farby až dve: oranžová a žltá, obe fajn: [odkaz]
Zvnútra tiež nemám výhrady, volant vyzerá parádne, sedačky pekne hlboké, tablet síce v športovom aute nemusel byť, ale to je žiaľ trend.
Na rozdiel od väčšiny ale mám jednu zásadnú výhraduu k technike: základ je bez samosvoru? To ako vážne, 206 kW na predok iba s otvoreným difom? Z toho pozerá zúrivé preklzovanie kolesa, resp. zúrivé selektívne pribrzďovanie. A neberiem argument, že je to základ a kto chce jazdiť na okruhu, kúpi si verziu so samosvorom. MRS nie je auto do mesta, tam sa s ostrými kolami na okreskách či okruhu musí počítať od základu, notabene keď má ten základ 280k.
Ajaj, to jsem zase jednou něco prokecnul... ale mně se líbí mix vlastností - tak akorát velké, lift, tak akorát silné, s pořádným manuálem, s pořádným podvozkem (víceprvek, adaptivní tlumiče), hezké sedačky a tak.
Design je přepálený, ale... neberu se tak vážně, abych to neustál.
Já neříkám, že koupím Civic... jen že bych si to uměl představit. Z některých úhlů a fotek je to fakt katastrofa [odkaz] , jiné pohledy se mi celkem zamlouvají [odkaz] ... a konec konců, k JDM jsem měl vždycky blízko. Co se značky auta týče, asi bych byl víc happy s Hondou než s Renaultem.
Tie fotky si vybral výstižne. K čomu sú Ti pekné sedadlá, keď sa na to auto zvonku ako celok nedá pozerať? Keby sme mali 19 rokov a fičíš na Transformeroch, poviem OK, to sa ešte hodí. Ale ako človek povedzme okolo 40ky, s manželkou a deťmi v nejakom spoločenskom postavení, to by si skrátka nevysvetlil, že nemáš krízu stredného veku. Alebo potom parkovať trochu ďalej, tak, aby Ťa nevideli vystupovať z toho auta. >:-[]
MRS tiež nie je žiadny introvert, tiež v ňom nebudeš prehliadnuteľný, ale má to mieru, nikto sa Ti nebude smiať, skrátka tá správna miera expresívnosti bez výzoru Bertoňákovho tuzingového vyčíňania. :-)
No dobře, to zní chabě... já přece vím co myslíš a souhlasím, že je ten design samoúčelně přehnaný, taky jsem obecně zastánce elegance a harmonie. Ale zase TypeR za tím křiklavým kabátkem má i tu techniku, není to jen prázdný tuzing, tak bych mu byl ochotný mu to odpustit.
To bys nevysvětlil že nemáš krizi středního věku - tam je právě moje pointa - neměl bych potřebu to někomu vysvětlovat, ať si myslí kdo chce co chce.
Áno, predný, resp. predobočný pohľad je ešte vcelku fajn, to by som v pohode akceptoval. Akonáhle ale pozeráš na auto zboku, nedajbože zozadu, je to des.
Btw. tu je krátke video MRS z autosalónu: [odkaz]
No tak samozřejmě třeba ty nástavce prahů s křidýlkem před zadním kolem jsou vopičárna, detail napasování zadního blatníku na dveře je jako ze dvou různých aut (asi aby mohly být dveře stejné s normálním Civicem), křídlo je overkill... já to všechno vidím.
Jen si připravuju půdu... kdybych náhodou musel narychlo koupit nové auto a přijel do Dřevíče Civicem >:-[]
Na tom videu už je to čalounění stropu v pořádku (tmavé), takže to snad byla jen nějaká chyba v matrixu. ;-)
P.S. Zadní partie z profilu připomíná aktuální CRS. Jsem zvědavý jaký bude reálný mezigenerační nárůst hmotnosti.
Emel: Mé povaze je strašně blízké to tvoje "ať si myslí kdo chce co chce". Život je moc krátkej na to odpírat si něco, co by se ti líbilo, jenom kvůli názoru okolí. :yes: Tolik teorie.
A teď praxe. Ty už tu historku znáš, ale zopakovat ji musím. To si tak přijede pán ve středním věku s konzervativním autem, které je nicméně i tak pro mnohé ikonou, na pumpu, natankuje Vervu a jde platit. Než to ovšem stihne, jeho auto obklopí skupina čtyř pěti příznivců, vlastníků téhož modelu (nikoli verze) v "malinko" pokročilejším stádiu rozkladu, zato s mohutnými spojlery, splittery, křídly, výfuky a koly, pro něž jsou blatníky směšně málo vystouplé. Čepice kšiltem dozadu, trička s nápisy něco jako Lovosice Racing Club :-) a věkově kopírující nedaleký vesnický mančaft z okresního přeboru (18 až 50). Přiznávám, že na případnou debatu ten pán prostě odvahu nemá, raději si objedná to, co na pumpě vydávají za kafe a v nestřežené chvíli se prakticky vyplíží ven a ujede. >:-[]
PS: I když pro mě pořád platí ten první odstavec, mám své hranice. V pohodě bych zvládnul kupátko typu Subota nebo Z-etko, nebo třeba Miatu...ale v případě C-TR bych i vzhledem k ceně utekl vyjednávat cenovou nabídku třeba na M140i. Nenápadná radost, o kterou pazdráti s kšiltovkama ani nezavadí. ;-)
Emel. Hmmmm, proč si myslíš, že M140i 5DR nemůže být rodinným autem? Můžeš ji mít v MT, AT i s 4x4. Ano, uvnitř je trochu stísněné, ale není to nic, na co by se nedalo zvyknout i s tím žít.
Proč ten argument nebereš? Víš, kolik má být příplatek za tu Cup verzi? Je to holt totéž jako GTI a GTI perf, ten argument si trefil přesně... kdo chce auto na okruh tak si vezme Cup a je po problému. Z mého pohledu naprosto ok, já bych si to bez svoru nekoupil, ale možnost volby je ideální... pokud k tomu nenabalí padesát nesmyslů, což zřejmě ne.
Ale GTI bolo donedávna so 162 kW, teraz 169 kW. To je o dosť menej ako 206 kW Meganu. Naviac GTI je svojím charakterom univerzál, žiadny kostitras, takže tam si v pohode viem predstaviť takého pokojnejšieho, staršieho majiteľa, ktorému nedostatok trakcie na limite nebude vadiť. Ale MRS je skôr boy-racer, na okruhoch sú asi najčastejšími hothečmi, celkovo je ladený ostrejšie, viac hot než hatch, plus ten vysoký výkon bude na otvorený dif podľa mňa príliš. Ja vnímam ako tú hranicu potrebnosti samosvoru 250 koní, napr. Focusu ST už veľmi chýba.
Tak to ber jako normální GTI s pár koňma navíc, třeba je na nižší kvalty trošku zkrotí elektronika... a nebo prostě na verzi Sport zapomeň.
Ať si je základní Mondeo s litrem, základní Superb s halogenama, top Insignia s manuální klimou... whatever, pokud se dá nakonfigurovat to co chci a nestojí to nesmysl, tak mi to nevadí a beru to spíš jako větší svobodu.
Ale jo, aspoň je výber. Za mňa zlatý stred, t.j. Cup so samosvorom a manuálom. Tá bude zrejme tvoriť gro predajov. Som preto zvedavý na ceny a na odstupy medzi verziami Sport-Cup-Trophy.
Vcelku souhlas, až na pár připomínek. V interiéru vidím fail, a tím je světle šedé čalounění stropu a sloupků, které nemá v hh (s jinak tmavým interiérem) co dělat, pokud to nepůjde nakonfigurovat jinak, je to pro mě zásadní nedostatek.
[odkaz]
Jinak je velká škoda, že opět zmizel další 3dv. hh, tím spíš, že zrovna v Meganu je vzadu i tak málo místa a 3dv. klaroserie byla pro MRS typická. Navíc jsou zadní dveře opticky hodně dlouhé, takže z profilu vypadá karoserie dost "rodinně". Ideálem by samozřejmě bylo nabízet jak 5dv., tak 3dv. karoserii. Na pochvalu je naopak fakt, že někdo další (i když, až téměř 15! let po VW) konečně v mainstreamu nabídne (pro hh!) volbu mezi manuálem a dvojspojkou. :yes:
P.S. Hodnocení odstínů barev bych nechal až naživo (podle efektně nasvícených fotek je to zrádné), podívej se třeba na rozdíl "stejných" fotek č. 19 a 20.
[odkaz]
[odkaz]
S čiernym stropom súhlas, ten by ladil lepšie. Ale to je pre mňa detail, ktorý moc nezaváži, až taký fajnšmeker ako Ty nie som. :-)
Naopak s 5-dverákom som úplne stotožnený, výhradne 3-dv. minulej generácie u mňa znamenal automaticky vylúčenie z výberu, proste pre mňa hotheč musí byť nielen športový, ale aj praktický a aj rodinne použiteľný, inak môžem ísť rovno do kupé. Ale máš pravdu v tom, že ideál by bolo mať na výber obe verzie, pre Teba aj pre mňa. >:D
Dvojspojka + manuál, tak to má byť, nech má každý na výber.
A tú farbu myslím, že už teraz môžem považovať za vydarenú, videl som už zopár videí a na nich za rôznych svetelných podmienok a uhlov vyzerá fantasticky. Len tipujem, že ako v minulosti táto farba bude nejaká špéci drahá (napr. trojvrstvová alebo tak, skrátka určite drahšia, ako štandardná metla).
Tak vizuálně je nový Megoš RS parádní o tom žádná. A jeho silně stísněnou zadní polovinu interiéru bych u ostré verze snad také nějak toleroval, stejně jako mizerní výhled dozadu. Pak tu máme velkou pochvalu za verzi s manuální převodovkou (která má navíc i mechanickou ručku - bravo!!!!!). Pokud Renault cenu nevystřelí do oblak, zůstává mi zde zatím jediný otazník, a to nad standardní montáží aktivně řiditelné zadní nápravy. Ta by podle mě měla být nabízena pouze alternativně, protože určitě ně každému milovníku sportovní jizdy bude vyhovovat.... :-O
Nový Megane se mi od začátku líbí, kdyby žena netoužila po vysokým autě, byl by Megane favorit.
Žlutá se mi na autech líbí a klidně bych ji na vhodné auto vybral.
Ale tahle kombinace na mě (na rozdíl od minulé generace) vůbec nepůsobí patřičně agresivně nebo "sportovně", vidím v tom pěknej přátelskej žlutej bonbónek ;-\
Tenhle Renault Megane vypadá moc dobře, asi budu muset zvážit jeho koupi, jelikož mám od prodejce [odkaz] nějaké drobné slevy, tak by to cenově nemuselo vyjít vůbec špatně, snad největší výhodu vidím v manuálním řazení, protože u aut v této cenové hladině není dobrý nápad pořizovat automat.