ja tam zase vidim prolis okna jaky maji Mercedesy kombi, a svetla me pripominaji spise noveho Passata kombi
[odkaz]
[odkaz]
ve finale v tom muze kazdy videt spoustu znaku ruznych aut, tak jako u tech jinych aut zase znaky z jinych aut, design je ovlivnen dekadama designu a ve vsem je proste troska designu odnekud jinud kde ji autor videl a zapracoval ji k pohledu svemu :-)
A kde vidis to Audi? Jestli myslis ten sestiuhelnik co okopirovalo Audi od Hyundaje tak si trochu mimo. To uz se tu uvadelo davno, ze ho Hyundai mel na nejakem konceptu snad o rok drive nez Audi.
Nejde jen o šestiúhelník, jde vůbec o propojení masky i přes nárazník. Ani to není úplně novinka, velké masky tu bývaly i dřív, ale v novodobé historii to byla původně markanta Audi, kterou pod označením Singleframe používal Peter Schreyer.
Poté, co Schreyer odešel k H&K, si odnesl singleframe s sebou a postupně se zabydlel i na modelech Hyundai.
Zatímco VAG přešlapuje na místě a neví kudy kam, zatímco BMW se utápí ve vlastní identitě, zatímco Mercedes zabředává do stereotypu designu jednoho Mercedesu, Hyundai s další generací opět dospěl.
Narážky na fluidní design jsou zcela smeteny ze stolu, máme zde čistou esenci stylu Genesis. Exaktně daná dávka stylu a čistoty v harmonii se šarmantními zdobnými prvky. Tohle je Megan Fox ve večerní róbě :yes::yes:
zda sa ze hyundai sa nasiel.... lebo tento styl aky nahodil na i20 mu sedi a zaroven nepotrebuje sa obzerat po inych..... tie predne svetla mi kusok ale pripomenuli novu cadenzu ktoru ale my v eu nemame ;-)
no a este som zvedavy na interier... ale aj tu to zrejme pojde v slapajach i20/elantra ... co je opat fajn.. lebo interier doterajsej i30 je podla mna uz davno prekonany aj generacne zhodnym ceedom
Mě sedla aktuální verze, přední světla považuji za to vůbec nejkrásnější, u i40 jsou (resp byly) tedy ještě hezčí. Ale chápu proč jde Hyundai tímto směrem.
V designu mainstreamu předvádí podle mě Hyundai vůbec to nejlepší co dnes lze :yes: A nebojím se napsat, že nejen v mainstreamu. Prémioví hráči by se měli hodně rychle zamyslet :-!
Tak to ja chtel rovnou RS3 a jeste v tuningu, ale kdyz ohlasili Hyundai N, tak se mi zacla varit krev a misto nohy se mi zaclo klubat kopyto, ja si na svoji entricitku pockam >:D
Když se podívám na Audi, tak každá nová generace je čím dál víc stejná jak předchozí, mění (=překombinovává) převážně detaily. O BMW to platí dvojnásob, nádorovitost designu dosahuje v některých modelech úroveň kýče z komiksů...
Naopak design Hyundaie? Styl genesis přinesl příjemné zklidnění, světelná hra vozům sedne. I ubohá i20 má kráslá LED denní světla a zajímavé zadní skupinovky. O i30 to platí dvojnásob. Hyundai prostě maká (ANO, opravdu maká) a je to vidět :-!
premianti z D3 uz dlhsiu dobu dizajnovo nic moc... su to proste masove manazerske kravataky dnes uz kusok bez charizmy... za mna aj astra vyzera daleko lepsie ako bmw 1 alebo trieda A... rovnako taka optima sa mi paci daleko viac a dokonca aj talisman .... ako nejake pocmulane amorfne Cecko ktore ta unudi uz po druhom pohlade ... ;-)
Astra a vypada lepe jak jednička od BMW či dokonce ačko od MB ? Jo předchozi Astra ta se opravdu povedla jak interierem tak exterierem a dodnes je to pěkny kus auta , krery ma šmrnc. Dodnes se za ni rad otočim. Ta součastna to je hlavně exterierem slušny sešup dolu. A ten C sloupek vypada přinejmenšim divně co se HB tyče , u kombiku z ni ten C loupek děla doslova pohřebaka.
stara astra posobila obrovsky a kusok neforemne a tazkopadne... giganticka tazka kusok vajcoidna kasna s malym pretlacitkovanym interierom .... ta nova ma ale uz konecne ostrejsie modernejsie rysy... je lahsia kompaktnejsia... tvarovanim svetiel stlpikov aj detailov daleko stylovejsia a charizmatickejsia a jedinecnejsia ( premiova ) .... bol som prekvapeny ako vyborne vyzera aj v striebornej na 16tkach .... pekne ladi s ciernymi detailami na kasni a posobi ako skutocny premiant triedy na rozdiel od prapodivneho Acka ktore je skor parodiu na premiu ... ale najkrajsia je asi ostra cervena... bezkonkurencne top auto segmentu sucasnosti ... s neskutocnym naskokom.. golf focus? tie dnes uz ani nahodou astra dnes jednoznacne kraluje ... a takyto naskok astry aky ma dnes na konkurenciu si ani nepamatam ... golf focus megane.. su vedla nej razom len statisti jak interierom tak dizajnom aj charizmou...... dnes kraluje astra ... a som zvedavy nakolko sa jej priblizi nova i30.... ktora moze byt tiez velkym prekvapenim triedy :yes:
Dobry koncert hlodu a pry dokonce premiova. >:-[]
Po odvažnějšim a přitažlivem designu zapadla nova Astra do šedi , ktery nema čim zaujmout a přitom měla z čeho čerpat. Prostě promarněna šance , kdy evidentně nejen vzhledem zgolfovatěla. Ale golf to neni a tim nemyslim vzhled. To , že měla předchozi Astra vice tlačitek než je zvykem je sice fakt , ale interier byl napadity. Navic nova Astra ma do dokonale ergonomii taky daleko. Řada konkurentu mě vzhledově a vyvaženosti rozhodně zaujme vic. Novy Megan ma možna trochu neosobitou předni čast , ale jako celek pusobi přitažlivěji a moderněji. Vybirat auta očima , tak nova Astra nema čim zaujmout. Ta předni čast dle foto sluši vic crossoveru Mokka.
No když myslíš... Astra má své problémy taky, třeba nabídka převodovek (k silnému benzínu i naftě jen manuál, k slabším motorům jen robot)... kombík vypadá divně... jednoduchej podvozek - mimochodem, jak se vyvinula kauzička se stažením Watta z 1.4T?
Jinak nic proti, v HB hezký auto, má pár cukříků navíc jako ergo sedačky nebo LED Matrix světla, chybí jí některé jiné jako 4x4 nebo adaptivní tlumiče... prostě se zařadila na své tradiční místo po bok Focusu ve skupince "ti nejlepší z ostatních".
Podívej se na zadní část. Svislý mohutný sloupek, horizontální dělená obdélníková skupinová světla... S tímhle neměla dosavadní i30 nic společného. A předešlá taky ne.
Nie, nie je to variácia na Golf, spokojný? >:D Nie, vážne. Áno, majú podobnú výšku, dvojpriestorovú karosériu a široký C-stĺpik, ale to je asi tak všetko. Dizajnové prvky pochádzajú z konceptu HX1 a pochybujem, že by pri ňom hľadali inšpiráciu v Golfe.
Z čeho usuzuješ, že VAG neví kudy kam? Jak se to projevuje?
Jak se BMW utápí ve vlastní identitě? Čím se to projevuje?
No a "exaktně daná dávka stylu a čistoty v harmonii se šarmantními zdobnými prvky"... vysvětli, rozveď, protože nevím jak takové rozjímání úplně uchopit. Rád se přiučím.
Modely VAG jsou stále stejné, mění se jen aktuální módní vlna. VAG se bojí přijít s čímkoliv jiným, novým. Jistě, proč by měnil, co funguje. Jenže ve výsledku stojí na místě. Každý další model je stále to samé.
BMW? Podívej se na design. Doba krásných baworáků se štíhlými jasnými liniemi je dávno pryč. Teď tu jsou bachraté X4, X6 a další. Ledvinky už téměř nejdou zvětšit, přední světla se totálně zhroutila ve tvaru, kdysi nádherné angels eyes jsou v tahu, místo toho BMW dělá kulatý čtverec (nebo hranatý kruh?)... A s každou další generací je to čím dál horší.
Nebo se na to dá hledět úplně opačně, VAG se dávno našel a nemá zapotřebí s každou generací předvádět psí kusy jako třeba některé francouzské automobilky. Má styl, který zákazníkům evidentně vyhovuje, proč by měl něco měnit?
3,4,5,6 - to jsou nádherná auta, sedany i kombíky. Pokud ti přijde X6 bachratá, tak to bude asi tím, že to je SUV ;-)
VW design je pořád hodně konzervativní, jedna věc se jim ale daří - každý nový Golf je nový, ale přesto je to pořád Golf. Vím jak se tu mluvilo o neustálých faceliftech a tak, ale když pak vedle sebe vidíš dvě generace, tak to není tak žhavé. Největší posun vidím aktuálně u Tiguanu.
s tym bmw absolutny suhlas..... na niektore ich dnesne kusky sa uz neda pomaly ani pozerat .. pritom za ne pytaju miliony.... a su to auta bez tvaru a charizmy... kdeze su stare dobre bmw... za podobne peniaze si pritom dnes mozes kupit uz ozaj paradny jaguar alebo lexus ...
s tymi ladvinami som to uz spominal.... na novej 7 vyzeraju uz obrovsky snad ani vacsie uz spravit nesli .... predne svetla tiez neskutocne podivne... cele to straca tvar a styl... bmw tapa vo vlastnych patvaroch ktore zvacsuje do gigantickych rozmerov ... je to tak... na cistotu starej dobrej 3-ky E46 uz dnes nema ziadne nove bawo... aj nova 1tka alebo Acko ... toto je premiovy dizajn? aj astra je v tomto vacsi premiant :yes:
Hmm, to nevypadá vůbec špatně, konečně přestanou dělat ty nesmyslně zprohýbané polechy a světla zasahující půl metru do blatníků! Ze současné i30 a i40 se mi dělá přímo nevolno, toto je ale úplně jiná káva! :-):yes:
Ten predek mi hodne pripada dle napojeni svetel jako KIA Ceed, takze kam az budou svetla zasahovat tezko rici z celniho pohledu. U Ceedu, to je dost do blatniku, ale nevadi mi.
Zadek vypada dobre, moderne, predek je dle meho slabsi. Profil vypada zajimave, vypada to ze se to povede.
Nynejsi verzi exterierove akceptuji (nejasam), interierove uz bohuzel moc ne. Nicmene zajimave budou hlavne dve veci na ktere odkazujete.
Nabidka "lepsich" turbomotoru a celkove naceneni.
Jsem zvedav. Pokud si mohu zahrat na proroka, tak auto bude opet o generaci dal (tzn. bezproblemovy konkurent ostatnim), ale zaroven bude stat vice, tedy opet stejne jako ostatni.
Dnesni i30 SW s GDI za 350 tisic je pro soukromeho zakaznika velmi dobra nabidka, jsem zvedav s cim prijdou....
...jsem si pustil bez zvuku, ale i tak je mi jasne, co korea-san rikal: "No, vymysleli jsme to naramne, predek ala Audi, trosku smrcnuty Jaguarem, ale ne moc, aby to v Evrope nebylo moc trapne, zadek z BMW, to ostatne neni poprve, co je kopirujem, a bude se to prodavat jak housky na krame, zvlast, kdyz rozdil ceny pri prodeji proti ceniku je klidne pres tricet procent..."
Osobne mi fluidni design vyvolaval nevolnosti, misty i daveni (ix35), ale presto jsem byl rad, ze korejske znacky jdou svou asijskou cestou, a v duchu jem jim v tomto smeru drzel palce. Nemusi prece vsichni delat design ala EU. A vypada to, ze jdou dal tou asijskou cestou, jen tak trochu jinak - misto originality kopiruji. Jo, i tak se da...
No ten rozdíl je povětšinou jen v ČR. Apropo dobré ceny jsou pro kupce dobra zpráva. ...nakonec i Škodovka ve fleetu jede ten samej mazec co Hyundai.Takže bych to ne kritizoval.
Nemam zmapovany komplet trh, ale Hyundai dokaze s cenou carovat sned jeste vic, nez Skoda a to jak v Rakousku, tak v Nemecku. A nic na tom nekritizuju.
Hlavně umí čarovat i ve směru k obyčejnému koncákovi... což má Škodovka v pr... ta má pro své koncáky roční ojetiny (to pro ty movitější),no a ostatním zbývají Áčka a spol. ;-)
Asi tak. A najväčší humus u dílerov sú predvádzačky. Jazdia na nich so zákazníkmi okolo komína s permanentne studeným motorom. A potom to predávajú, že akože dobrý kauf!
Tak to je. Už u i20 bylo jasné, že fluidní tvary zůstaly pouze v marketingových materiálech a jde se cestou evropského střihu.
Já to ale zase tak negativně nevidím... prostě si vzali k srdci zpětnou vazbu na auta jako je ta ix35. Není to úplně originální, ale zase to není ani úplně kopie něčeho jiného.
Když se dívám na dnešní asijskou produkci, tak se mi bez výhrad líbí akorát Mazda (a tam připouštím možnou zaujatost). Toyota, Suzuki, Subaru, Honda... sem tam něco, ale povětšinou rozpaky. Takže evropská Kia a Hyundai... nu což, beru na vědomí.
S tou Mazdou to vidim stejne, to je designova parada, zadna kopie a pritom osobity styl. Takova japonska Alfa, a to ja zadnou zaujatosti pro Mazdu netrpim :-)
Mazda je v současnosti hodně v pohodě. Pěkný auta, přitom vlastní styl. Co se Hyundaie týká....hele, já raději Tucson ale EU než tu osobitou ix35. Nenašel jsem zdraví na hnoji. ;-)
Všimli ste si, ako začínajú na nových autách pribúdať predné 2D znaky? Alebo teda možno aj sú 3D, ale zalievajú to do nejakého epoxidu. Len tak námatkovo, majú to nové Mazdy, Mercedesy, Suzuki a teraz aj Hyundai.
Asi je to jednoduchšie na výrobu, lepšie sa to čistí, ale na mňa to pôsobí akosi lacno. Tu konkrétne pri novej i30-ke to vyslovene vyzerá tak, že ukradli originál 3D znak, tak si tam dal majiteľ len plastickú nálepku.
Samo o sebe to nie je nijaká novinka, napr. Fordy, Škody, Fiaty to mali už dlho (Škoda už vlastne po novom od toho upustila), ale po niekoľkých rokoch to začne vyzerať dosť zle - olúpané, vyblednuté, ale hlavne teda lacno pôsobiace.
To už je méně sympatické. Jinak ale radary adaptivního tempomatu velká tragédie napříč značkami, od Škodovky přes Jaguar až po S-Klasse, výjimečně to má někdo udělané aspoň trošku slušně.
napriklad nova corsa ma zase vzadu velky 3D znak na piatych dverach kufra ktory trci od kufra snad aj niekolko slusnych par cm ( taketo nieco velke odstavat som vzadu na kasni inde ani velmi nevidel ) :-) ... a zaroven v tej spodnej casti znaku opel je pekne skryte madlo/zamok veka kufra ... ale pacilo sa mi to... kusok mozno prechromovane a az prilis masivne logo ale tak to dnes chodi... co narobime ...
By sa mohla škodofka učiť ako sa majú tajiť nové modely až do oficiálneho predstavenia... Ale asi to Škoda robí cielene, tie maskované modely, náhodné fotky z ciest, úniky nemaskovaného modelu pred premiérou >:-[]
Pán autor, toto vám príde ako evolúcia?
Asi sa nevyznáte potom v automobilovom dizajne. Na teasingových snímkach je zobrazená iná štruktúra prednej masky, dizajnu zadných svetoel či poňatie zadnej časti po c stĺpiku.
Spoločnosť Hyundai mi nebola súkromne príliš blízka. Doťahovala sa na európsky štandard. Pri Tucsone však už predbehla mnohé EU značky a s novým i30 majú šancu byť minimálne na úrovni večného českého súboja s Octaviou.
Čím s vami súhlasím je fakt, že v nižšej strednej triede dochádza k evolúcií pri nových modeloch. Ale práve neprémiové značky (opel, hyundai) využívajú stagnáciu.
Nemám vůči značce Hyundai žádné předsudky ani zášť, ale s každým novým modelem očekávám, kdy tento koncern opustí svařované rámy dveří v oblasti oken, patřící technicky do automobilové prvobytně pospolné společnosti. Nechápu, jak tento vrchol nevkusu můžou zákazníci tolerovat. Že by se zrovna s novou i30 blýskalo na lepší časy?
Na to aby som tam videl BMW treba asi vela vypit. >:-[] Mne tie zadne svetla pripominaju najviac novy Opel Astra Sport Tourer. Sice trochu iny tvar ale podobna grafika.
Já vzadu vidím jenom FHY, ale i tak, není to podobné ničemu a všemu zároveň. Auta jsou si podobná, protože to jsou auta. Jiná věc je primitivní kopírování Made in China.
nova i30 moze byt nakoniec este velkym hracom v nizsej strednej triede v eu ... zatial to vyzera velmi dobre... kukadla uz nie su take obrovske ako u tvarovo prezvejakeho predchodcu ... naopak su krajsie a mensie a celkovo auto posobi ostrejsimi a modernejsimi rysmi .... toto je uz skutocne krasny dizajn... moderny, elegantny a stylovy.... pripomina mi to styl astry.... ktora tiez perfektne sklbuje eleganciu, hranatejsiu modernost a styl do jedneho jednoliateho celku ... :yes:
Honzo, vim, ze ti Hyundai lezi v zaludku, ale takovou snusku nesmyslu, mirnou evoluci pocinaje a podobnosti s BMW konce, jsem tady uz dlouho necetl. Ale mozna to nebylo zamerem, nechci krivdit. V takovem pripade hodne rychle navstiv ocniho... ;-)
podle komentářů diskutujících nová i30 připomíná více modelů, osobně ale v zadních světlech vidím BMW 1 a taková maska chladiče už přece přišla s faceliftem. Proti Hyundai nic nemám, rád bych je někdy zase otestoval, není ale možnost...
A divis se, kdyz uz v nazvu clanku podsouvas, ze kopirovali? Schreyer to opravdu nema zapotrebi a podobna vyjadreni jsou hloupa. To ze je to v zdejsich diskusich temer narodni sport intelektualne nesmelych prispevatelu vime take oba, takze tim argumentovat nejde.
Je hanba, že ACZ si nevie požičať Hyundai na testovanie a čaká na rozhodnutie zastúpenia, ako kura na flus.
P.S. A možno je to celé zámer, aby nemuseli testovať Hyundai vs Škoda a priznať porážku škodovky.
Nepůjčovat auta na testy je volba Hyundai. ACZ by si ta auta mohlo asi obstarat i jinak, ale... na jejich místě bych asi taky nechal Hyundai vydusit, pokud si myslí že je lepší že se o Hyundai nepíše, je to jejich boj.
tak zatial sa vydusilo len ACZ, kedze uz aj ti zmierlivejsi prezentuju nazor, ze je ACZ tendencne. cim ACZ straca sancu nejake nazory a myslienky presadit. ak niekto chce vidiet test na i30, je na nete plno moznosti. v tomto Hyu nijak nestraca postojom ACZ. naopak straca ACZ, ked jeho alternativy su navstevovane castejsie.
Kdepak, ta blokáda je mnohem širší, třeba na autoforum.cz je poslední test Hyundai taky starší než tři roky, Svět motorů si myslím jednou to auto sehnal nějak bokem. Podle mě tím tratí Hyundai - sejde z očí, sejde z mysli.
ACZ tu není kvůli prosazování myšlenek, ale kvůli vysoké čtenosti a příjmům z reklamy.
i30 tím asi tolik netrpí, to se dokázalo zapsat ještě předtím jako slušné auto za dobré peníze... ale řekl bych, že to hodně poznamenalo i20. Neřeším teď jenom statistiky, kde v téhle třídě reexporty vládnou, ale prostě i normálně na silnici těch nových i20 jezdí málo, kupátko se nechytlo vůbec, nějaký ten i20 Active jsem snad taky ještě neviděl.
Nejpěknější i30 byla ta původní korejská (podle mého vkusu). Potom už to bylo přetvarované. Ten zlom linie u předního zrcátka je hnus a teď tato maska, tak to je také hnus. A celkově Hyundai je po stránce kvality nejhorší auto, které se potuluje po evropských silnicích. :-(
Když chceš rodinný kombík, tak i30 s víceprvkem a GDI, s tempomatem a klimou a tak je za peníze, za které konkurence není. Za 350 koupíš auto, kterému nic zásadního nechybí.