Avia se pod křídly Holding Czechoslovak Group připravuje na obnovení výroby nákladních vozidel v Přelouči a v souvislosti s ním zve na den otevřených dveří i premiéru svých modernizovaných vozidel.
Tak kdyby se podařilo oživit i LIAZ. Ale to je jistě nezměrně těžší než Avia - ne-li už nemožné. Nakonec TEDOMu se to nepovedlo dříve.
Hlavně na LIAZu je dobře vidět, jak vyklidil pole konkurenci !!!
A nejenom samotné náklaďáky LIAZ, ale i jeho nástavby.
A co PRAGA. Byly tu pozoruhodné začátky, dokonce i její "Unimog" (někde ještě v městech jezdí). I to je příklad šikovnosti a fundovanosti dělných českých lidí, ale něco je mocnější než šikovnost.
zavést podobnej příspěvek, jako VW v Německu a vykoupit starý Aviatiky. Já jsem poslední, kdo by reval kvůli emisím, ale starej aviatik s černejma oblakama za sebou, ve kterejch se za ním plouží kolona, to je moc i na mě.
jinak to je chyba státu. Patří to surově zdanit.
Nereálný, muselo by zmizte tisíce nákladáků, dodávek a strojů ze silnic. Tuhle sem jel za multikárou, prázdnou a do kopce jela na jedničku. A to byla naše porevuluční Magma, ne žádnej 40 let starej krám....
A kolik jezdí starej Pragovek V3S, Tater 815, Liazek, denně to vidím po Praze a okolí na stavbách a rekonstrukcích...
Už jich tolik nejezdí, není co stahovat. Jsou tak poruchové že se nevyplatí je udržovat při životě.
Ty se zřejmě pohybuješ po nějaké jiné Praze. Jediné co je vidět jsou nějaké starší mocně kouřící - pravda - Tatrovky.
Snahy o oživení tradiční české značky jsou pěkné a fandím jim. Ale v tomto případě jsem skeptický. Snažit se prorazit autem, které je skoro 20 let staré a v době kdy bylo nové kvé mělo několik chyb/konstrukčních nedostatků - na tom noc nezmění nová přední část kabiny ani nové motory EURO 6.
Jediná šance je zabodovat cenou - toy by ale musela být nižší o 20 - 25% než konkurence.
Zrovna CSG v tom umí dost dobře chodit. Pokud nemá nějaké jiné úmysly než oživení a prodej, tak si myslím, že jim to vyjde. Mají za zády silnou podporu od EA a Tatra a tam by se mohl najít taky vhodný kus sousta, který nemají jak zaplnit. Jako začátek mohou volit chudší trhy a nahradit třeba požární vozy, nějaký logisticky doplněk pro armádu, policii atd. Nemyslím si, že v ČR budou komerční užikové vozidla nějaké terno. Spíš jako reklamní tahoun na skromně vybavené pracovní krabice na východě.
Konstrukční chyby měly. Ale nové modely by se jich právě měly zbavit. Historicky málo výkonné motory teď řeší nasazení motorů Cummins, divně odstupňované převodovky pak ZF, slabé brzdy Wabco, modely D60 a výš pak mají hydraulicky ovládanou spojku - řeší problém s lanovody,... Zajímavé jsou nápravy. Ty dodává Albion, jen D120 má nějakou "Excalibur army".
Navíc je třeba brát v potaz cenu. Volvo nebo MAN jsou sice super, ale cena Avie bude někde jinde.
- rám vozidla, nedostatečně tuhý, při využívání maximálního zatížení praskal, nedořešené dutiny ve kterých se držela voda a následně reznul
- brzdy Wabco, které vyžadovali údržbu každých pár tisíc km a které skoro vždy tekly
- spojka, její ovládání a bídná životnost
A avie si mohla nechat zdát o nějaké vysoké spolehlivosti - konkurence bez větších problémů před 15 -20 lety najela půl milionů km - to avie ani omylem.
Ano dá se to možná přežít, ale otázka je právě cena.
Moc Avii, fandím a věřím, že se jim podaří prorazit. U nás jezdí starých Avii A21 A31 spousty a my máme jako dobrovolní Hasiči Aviu A31 a v dalších vesnicích to samé. Věřím, že budou nové Avie dobré a spolehlivé