Popularita elektrokol v současnosti stále stoupá a polský Avionics V1 navíc sází na design ve stylu klasických motocyklů, jímž rozhodně přitahuje pozornost.
Zbývá ještě dodat že z pohledu legislativy výkon 5 kW a maximálka 58 kmh diskvalifikují tuto hračku z kategorie elektrokol a řadí ji mezi mopedy a motocykly se všemi s tím spojenými nevýhodami jako nutnost ŘP, omezený vjezd atd.
Takže nazývat tohle elektrokolem je myslím dost mimo mísu.
A ještě drobnost, udat kapacitu akumulátoru v Ah aniž by byla připojena i hodnota napětí je jako nenapsat vůbec nic.
Dokonce to není ani moped. Limit je 4 kW a myslím 45 km/h. Jinak na motokolo (tedy kolo s pevně zabudovaným motorem) také potřebuješ ŘP. Limit je tam 1 kW a 25 km/h. Jen u kol s asistencí (limit 250 W) a u kol s odjímatelným (nebo dodatečným, nebo jak to nazývají) motorem (limit 1 kW) ŘP nepotřebuješ. Limit je v obou případech 25 km/h a asistence postupně klesá k nule při 25 km/h.
Leda by to bylo určeno primárně do terénu. :-) Na to je myslím výjimka.
Možná tě to překvapí, ale zajímají se o ně i policisté nebo likvidátoři pojišťoven. ;-) Jediné štěstí pro takového dobrodruha je, že to už není trestný čin, řídit bez oprávnění. A že se policisté, co vím, dívají jinam, když můžou.
Je možné, že to má nějaký "silniční" režim, aby to splnilo předpisy. Nevím, co je v tomhle směru vyžadováno. Nelze čekat, že lidé skutečně budou po silnicích jezdit výhradně v takovém režimu. Proto bych nečekal, že by něco tak jednoduchého bylo možné. Ale kdo ví. A nejde tu jen o ŘP. Jde tu i o homologaci.