Málokterý novodobý automobil se stal předmětem tolika diskuzí a polemik, jako ambiciózní francouzský kompakt. Spálil špičkové šance a z medailových pozic se propadl kamsi ke dnu.
Ja som kupoval 307 s 1,4 benzinom v roku 2007, funglovku, doteraz najazdenych 70 000km, a som so spolahlivostou naozaj spokojny, menilo sa akurat tesnenie hlavy valcov a samozrejme ziarovky idu ako autor spomenul v clanku, ale inak iba menim olej a auto funguje perfektne, super je hlavne vnutorny priestor a komfort, tichucky motor a naozaj aj spolahlivost. Vo svojom okoli poznam vela ludi s 307 v roznych variaciach a tiez az na "bezne" poruchy su vsetci spokojni, nepocul som zeby niekoho nechal v stychu, myslim motor, odtahovka a tak, co zase z rozpravania poznam so seatom (leon, altea) ci VW. Niekedy mi je aj luto ze sa na 307 tolko kyda, pritom podla mna je to vydarene auticko a doplatil na chyby prvych kusov a uz sa zleho imidzu nezbavil. Ono vzdy je lepsie ked vymenite ziarovku akoby ste mali menit motor (altea), prevodovku (touareg) alebo vam tiekla voda cez strechu (BMW)...
Tak asi co se týká těch zavěšení a podobně záleží především na tom, jak se k autu člověk chová. Taky jsem v roce 2004 uvažoval nad 307 (strašně moc jsem po ní toužil) nebo 206SW, ale nakonec mě odradila pojistka, která v té době činila na rok něco okolo 20 000Kč (zákonné+havarijní). Tak to nakonec vyhrála Fabia combi.
Ty problemy prvnich kusu vetsinou plati pro vsechny 307 pred FL. I kdyz urcite existuje mnoho spokojenych majitelu, tak porad existuje take dost majtelu nespokojenych. Viz zenricky spolehlivosti a obecne povedomi o tomto modelu.
mam s timto autem moznost celkem pravidelne jezdit a ackoliv peugeot a frantiky obecne nemam rad, tohle auto je dobre je pravda ze kdyz se meje a clovek se trochu opre tak se blatniky prohybaji ale nerezne....
jezdim s 1,6 HDI 80kW a motor je dost vykonny ma dost sily i na predjizdeni jediny co me trochu vadi je prevodovka ktera je nepresna a jelikoz sem zvykly na nemce tak obcas misto trojky zaradim petku...... jinde mi to problem nedela....
Můžeme začít od začátku.
"Ceny začaly rychle padat až na úroveň o třídu menších aut" jste si jistý, že na cenu měla v tomto případě vliv kvalita/nekvalita 307mičky? Já si to teda rozhodně nemyslím. Podle mého názoru cena odpovídala konkurenčním vozům a po celou dobu produkce 307 byla spíše nadprůměrná. Od uvedení nového modelu se cena samozřejmě vyvíjela sám ale víte, že je to zcela běžné u všech modelů aut. ;-) Ceníková cena 307 v roce 2006 v SW s 1,6 HDI 80 KW byla cca 800 tisíc korun!
Ceníková cena už tehdy neměla s reálnou prodejní cenou mnoho společného. Jistě si pamatujete Happy Days Citroën, které odstartovaly spirálu obřích diskontů. 307 byla jednou z obětí této šílenosti. A pošramocená pověst jí určitě nepřidala.
Ale k diskontům přistoupily všechny značky... a vidíte, kde jsou ceny dnes? Navíc jako spotřebitel, nepovažuji slevy na auta rozhodně za šílenství a současné ceny mi naprosto vyhovují.
Výrobci to vidí naprosto jinak. Mimojiné jsou kvůli nim nuceni šetřit na kvalitě i materiálech, s čímž už byste jako spotřebitel měl být spokojený méně.
Drcení přední nápravy? :-) … 307 má celkem jednoduchou konstrukci přední nápravy. Pokud něco odchází, jsou to tyčky stabilizátoru za cca 400 Kč a to pouze na českách silnicích. Výměnu tyčky stabilizátoru zvládne učeň 1. ročníku s jedním prstem v nose. :-) Mě vydržely celých 180 tisíc km. Zadní náprava u SW je tuhá, absolutně jednoduchá, stavěná na velké zatížení – 3. řada sedadel v kufru.
Tak tedy znovu - vám vydržela, protože celohliníkový motor je lehčí než litinový. V našem případě to rozhodně tyčky nespravily, měnila se i ramena a mcphersony - tomu už se dá říka generálka, řekl bych. A zadní náprava rozhodně není tuhá, tu má z moderních zdejších aut snad jen Chrysler Grand Voyager a dožívající generace Mercedes-Benzu A a B. Jde o klasické polonezávislé zavěšení vlečených ramen, spojených torzně poddajnou příčkou. A na něm se kupodivu dá také mnoho zkazit, ať už poddimenzovanými pružnými lůžky, či uložením tlumičů. Některým modelům dokonce zanedlouho zrezivělo natolik, že se de facto rozpadlo (netvrdím, že je to případ 307).
Nevěřím, že jste musel měnit mcphersony po 50 tisících, tomu prostě nevěřím. Ano myslel jsme vlečná ramena. Ovšem u 307 SW je zadní náprava velmi ale opravdu velmi bytelná. Jako protipól bych mohl uvést víceprvkové nápravy (jak ve předu tak v zadu), u konkurence, které u ojetin opravdu znamenají nákladný servis. Zmínka o výhodě robusní a konstrukčně jednoduché zadní nápravě mi například v článku chybí.
Páčky pod volant za 8 tisíc? Po chvilce hledání jsem je našel nové za 5200,- zde: [odkaz]
bazarové jsem našel za 1.800,-
Fap filtr mají dnes již všechny diesly. Tomu už se těžko vyhnete. Samozřejmě je možné si nechat filtr odborně demontovat. FAPOFF není u 307 žádný problém.
Právě to "po chvilce hledání". I když to může internetovým uživatelům připadat neuvěřitelné, řada majitelů dosud jezdí do značkového servisu, a tam modul 5200,- rozhodně nestojí. Nezapomeňte také přičíst práci, ne každý si jej vymění svépomocí.
Ano, dnes už jej opravdu mají všechny běžné diesely. Ale v dobách Euro 4 a Euro 3, které se týkají Peugeotu 307, rozhodně samozřejmý nebyl. Navíc platí, že starší provedení FAP jsou problémovější, než novější s eolysem.
Ano Peugeot byl průkopník v oblasti FAP. Pokud jste ale FAP nechtěl, vždy jste si mohl koupit motorizaci bez FAP. U ojetiny jde FAP demontovat, jednoduše a trvale. Staré FAP nejsou problémovější, jen měly mnohem kratší interval výměny např 80 tis km namísto současných cca 200 tisíc km.
Ano, blatniky su plastove, ale to nic nemeni na kvalite auta. Pri naraze su dolezite narazove zony a "zeleza" pod nimi, blatniky odletia. Dokonca plastove blatniky su lepsie, stalo sa mi par krat ze som tukol, plastovy naraznik sa ti proste ohne a vrati spet, pricom plech musis vyklepavat alebo menit, raz som dokonca nacuval do zeleznej brany na garazi,(otvoril som si DOMA iba polovicu brany a cuval rutinne naslepo), ktoru som ohol a naraznik nic, centimetrova ciarka, nehovorim o lacnej vymene v pripade havarie ci nehrdzavení... ;-)
Ako moze byt motor spolahlivy, ked pri 70 tis. km sa rozobera? Toto osobne nikdy nepochopim. Benzin musi bez sahania spravit min. 250 tis. Inak nie je spolahlivy. Nema turba, vysokotlakove cerpadla... nema sa tam co riesit. Pozri si co "vystrajaju" motory napr. 1.6 VTEC v starych hondach...neznicis ani ked chces.
myslel som spolahlivost auta ako takeho, ano, tesnenie je zasah ale zase je to primitivna oprava a nemyslim si ze na zaklade tychto dvoch poruch, ktore som uviedol je mozne auto oznacit za nespolahlive, taketo a aj horsie poruchy ti vyskocia aj na na omnoho drahsich autach...
Ja ta chapem a rozumiem. Mas s autom celkom dobru skusenost tak ti ju neberiem resp. blahozelam!. Vzhladom na to co som pocul od inych majitelov by som si 307 nikdy nekupil, hoci po F/L je to uz viac menej v poho... aj tak by mi zvieralo zaludok.
Problem je ten, ze nikdy som nemal nove auto a keby som si ho kupil, chcel by som pri 70 tis. vymenit akurat tak vzduchovy filter a nie tesnenie pod hlavou. Mas pravdu, su ovela drahsie motory kde napr. pri touaregu odijde vodna pumpa (pri R5) a skrivi ti cely blok!! Alebo susedovi v 2.0 TDI pri 90 tis. km zadrelo valec, auto pol roka po zaruke!!!! Je mi jedno, ze polovica majitelov tento motor chvali, pocul som o nom take veci ze ho nechcem ani zadarmo. Ja chcema auto/motor, ktore budu chvalit nie 50, 60 alebo 70 % ludi co sa tyka spolahlivosti, ale 90 alebo 95%, vstko sa moze pokazit, no vies si dnes vdaka netu najst lepsie alebo horsie auto - minimalizovat riziko.
Teraz riesim auto s ktorym by som robil 150 000 km za rok, vies ako mi zalezi na spolahlivosti a servisnych nakladoch?? za 3 roky bude mat skoro pol mela a bude na srot. O VW urcite neuvazujem... ;-)
Celkom ma tento bazár pobavil a znova potvrdil, že nie je nad vlastnú skúsenosť. P 307 s benzínom 1,6 80kW som jazdil vyše 170 000 km a môžem povedať, že nič spoľahlivejšie som v živote nejazdil. Jazdiť tým autom bolo také samozrejmé ako dýchať, kedy sa otočilo klúčikom, vtedy motor naskočil, nikdy sa nestalo, že by ma niekam nedoviezol alebo nebodaj nenaštartoval, či v lete alebo v zime pri -30 stupňoch. Originál batériu som menil po 9 rokoch, aj to by ešte vydržala, brzdové platničky prvýkrát pri 120 000 km, aj to mi mechanik vravel, že ešte niečo znesú, predné stierače sa tam nemenili vôbec za celý čas, do motora okrem výmen oleja a filtrov sa nesiahalo ani omylom... V servise bolo auto neplánovane iba dvakrát – keď „odhnil“ výfuk a bola nutná výmena zadného dielu (po cca 7 rokoch) a keď začal štrajkovať alarm, vyriešené okamžite (tiež asi v tom čase). A to boli všetky skúsenosti so servisom a teda že to auto občas dostávalo riadne zabrať. Keď som potom počúval historky od brata, ktorý na firmu musí kupovať len „koncern“ (nariadenie rakúskeho vedenia), aké majú patálie so škodovkami a vw, tak som sa len spokojne usmieval. Hneď ako sa v 2002 stalo autom roka tuším v 7 krajinách Európy som vravel, že predbehlo svoju dobu a hneď ho aj kupoval. Za volantom bezkonkurenčné pohodlie a „nájdenie optimálnej polohy“ aj pre mňa (193cm), napríklad P 308 už taký komfort neponúka. Keď som sadol do Golfa tej doby, to akoby som sa napchal do konzervy, samozrejme všetky „nezávislé“ testy hovorili niečo iné, pritom tam bol rozdiel celých svetov...Celkom ma pobavili autorove slová o tom, že tento motor „neťahá odspodu“, to môže napísať len človek, ktorý doslova nevie o čom píše. Keď čítam niektoré testy P 308 so „špičkovým 1,6VTi vyvinutým v spolupráci s BMW“, ako má už v nízkych otáčkach dostatok sily a potom si prečítam niečo takéto, tak smiechu nie je koniecJ. Je to presne naopak, ten rozdiel je tam úplne očividný, keď som prvýkrát jazdil P 308 s 1,6VTi 88kW, tak som nechcel veriť, že je tam motor 1,6 a predajcovi som tvrdil, že si musel pomýliť auto a dal mi na test 1,4J. Sa pamätám ako dnes, ako som ho vzal do môjho P 307 a potom sme prestúpili do tej „špičkovej verzie s motorom od BMW“, tak gúľal očami, to bola tragédia... Neskôr sa mi ten motor dostal ešte párkrát do rúk, ale vždy to bola rovnaká tragédia bez ohľadu na počet najazdených km, de facto preto som P 307 ani nikdy za P 308 nevymenil, lebo postupom času sa aj o tých motoroch vyvinutých v spolupráci s BMW začali šíriť nie práve najlepšie zvesti čo sa týka spoľahlivosti. Keby dnes do P 308 dali ten klasický benzín 1,6 80kW, tak neváham ani na chvíľu, keď si sadnem do Megane, Mazdy 3, Golfa a potom presadnem do P 308, tak to akoby som z kobky vyšiel na svetlo. Okrem toho už klasická 307 mala výborné jazdné vlastnosti, 308 to ešte o kus posunula. Keď si spomeniem na testy, kde sa vyzdvihovala Octavia so svojim jazdením a potom to odskúšal v reáli – to oproti 307 ani nie je auto a za dažďa ani nevravím, keby som ju jazdil tak ako 307, tak skončím na prvej vážnejšej zákrute... Proste kto kúpi P 307 v benzíne, bude spokojný.
Kdysi jsem jezdil tmavě modrým kombíkem s dvoulitrovým HDI na devadesíti koních. Krásné auto, úplně nové, fantastické sedačky, výborná ergonomie, lenivý motor, výborná výbava včetně tempomatu, automatické klimatizace, krásných hliníkový kol atp... Tiché a kultivované auto, měl jse ho rád.
Zkrátka, Peugeot tehdy udělal ohromný skok od zastaralé 306 k moderní 307, která mohla soupeřit s Golfem bez uzardění.. teoreticky. Jen toho nedokázal využít. Použil zcela novou konstrukci i architekturu elektrického okruhu, sdruženou řidící jednotku, novou konstrukci podvozku.... všechno nové, ovšem také, bohužel, neodzkoušené. Co mohlo, to během prvních dvou let zazlobilo... Poznal jsem to na vlastní kůži :-(
Šetřilo se na konstrukci i některých materiálech a Peugeot stálo mnoho času a peněz, aby své chyby napravil. To se mu ale nikdy úplně nepodařilo a 307čka způsobila doslova katastrofální zakolísání důvěry zákazníků ve značku, nebo dokonce jejich odliv ke konkurenci. I díky naprosté neschopnosti a neochotě značky sjednat skutečnou nápravu.. kosmetické zásahy soustavným vyměňování vadných dílů za vadné se po několik let - včetně prvních čtyřista sedmiček těžce staly jedním ze smutných okamžiků značky, která tu je již více, než dvě stěl let..
A tak, nejspíš díky pošramocené pověsti Peugeot hodně, ale hodně přidal na kvalitě a jeho současná produkce je, díkybohu, na evropské úrovni v tom nejlepším smyslu slova. PSA dnes zažívá skutečný obrat a každé nové auto je lepší a lepší. Možná za to vděčí právě vystřízlivění z modelu, který konstrukčně a myšlenkově předběhl soudobé možnosti jeho tvůrce. 307 byla tedy pro Peugeot jakýmsi pomyslným "bodem zlomu", který značku změnil.ac
A přitom se s tou modrou 307čkou skvěle jezdilo ;-):yes:
:yes::yes::yes:
Podobné pocity z jízdy jsem měl i já. Tehdy měl 307 novou můj kamarád. Běžela reklama "všichni vám ho budou závidět" a když nás v tom občas vozil, tak jsem té reklamě musel dát za pravdu. Opravdu perfektní odhlučnění, moc příjemné materiály uvnitř (V té době konkurece Octavie I byla prostě pozadu), pohodlí a 1,6 benzín dokázal autem sloušně pohnout.
Bohužel stejně jako Renault svou přelomovou Lagunou II, tak Peugeot svou 307, dokázali udělat perfektní kus auta, ale za cenu toho pokroku přišla nižší spolehlivost důkladně neprověřené techniky.
Oproti jedničkové Octavii to byl opravdu úplně jiný svět. Potenciál 307čky zůstal ale pohříchu nevyužitý... Úspěch si nechali utéct jako písek mezi prsty. Velká škoda.
P.S. Není pravda, že se tu neprodávala třídveřová karoserie... Mám na tohle docela paměť, ta verze se jmenovala XSI a s dvoulitrovým hádéíčkem (80 kW) byla ceníkov někde přes 750.000,- >:D Viděl jsem jí v zlaté metalíze u dealera a tuším, že ji koupil Fidelis Schlee pro svého asistenta ;-)
3dv 307 jsem u nás taky párkrát viděl, ale jestli se prodávala, to nevím.
Navíc se mi tehdy líbilo, že kamarád ji měl v tmavě zelené metalíze a i interiér byl vkusně veden v tmavě zelené a celé to působilo velmi útulně, dokonce naše Laguna II i když o třídu větší nepůsobila tak vyspěle.
Dnes bych volil jedině po faceliftu 1,6 HDI 66 kW, když už tedy
Tak ono tohle se dá řici o každé automobilce. Vždy s nějakou větší změnou přišly nějaké problémy, které se vychytají s další generací. Také docela platí, že každá automobilka má něco v autech výborného a něco ne. Mně osobně 307 moc neseděla, to ovládání bylo takové divné, než na co jsem zvyklý, i když spousta lidí si to naopak chválila, je to názor od názoru. Co bylo ale odrazují, jsou problémy s těmi motory, vše ostatní se nechá vyměnit, že se mění prvky nápravy po 80 tisících, bych možná na našich silnicích neřešil, ale že motor žere olej, musí se měnit nějaký setrvačník, těsnění apod. to by mi vadilo. Právě tohle jsou věci, které řidiče někde nechají. Radši měnit tisíc maličkostí než jednou půlku motoru.
Je potreba se na to podivat trochu jinak. peugeot a francouzsky auta obecne sazeji spis na atraktivni design, pohodli a komfort. nemecka produkce zase na preciznost. vw jsou kvalitni ale naprosto bez sexapealu. jdi treba do Auto ESA, podivej se na tyrkysovou 307SW s panoramatickou strechou a pak na nudnyho passata. kdo kupuje auta taky kvuli tomu, ze se mu libi, tak vitezi francouzska produkce. a stema zavadama to neni tak uplne pravda. i u vw je spousta problemu - pocinaje vadnymi gyroskopy u xenonu a problematickou prevodovkou dsg konce.
V 306 jsem najezdil přes 100 000 km. Měl jsem ji rád. Bylo to hrozně příjemný a pohodlný auto. Nicméně ačkoliv jsem z článku nabyl dojmu, že oproti 307 je konstrukce podvozku zastaralá a tím pádem vyzkoušená a spolehlivá, není to pravda. Konstrukce podvozku byla příšerná, a nesmyslně chatrná. Konstruktérovi bych rozbil hubu za poddimenzovaný čepy, silentbloky na ramenou a vůbec naprosto nesmyslně řešenou zadní nápravu. Krom toho, že mě to auto stálo kotel peněz na sevise jsem ho měl rád. 1,9 TD motor byl jedním slovem geniální. Krásně táhnul, jezdil za 5 litrů.Nechat udělat třeba ve VW podvozek, tak to bylo naprosto bezchybný auto.
možná na to ten motor byl trochu těžký, ale nebyla to jen přední náprava co se sypala, takže tím bych to neomlouval. Ta jejich pasivně řiditelná zadní náprava byla taky na mrtvici. Fakt je že náprava z B5 je teda ukrutnej vynález. Měl jsem na mysli třeba něco na způsob podvozku z A5
Zas bych nepaušalizoval. Záleží na momentální situaci, nabídce a modelu. Já si třeba, jak víš, koupil jako "doplňkový" auto ojetýho, 6 let starýho Jimníka. Novej by stál 425.000, já ho koupil za 189.000. A udělal bych to klidně znovu, jednak to auto je vypiplaný do naprostý spolehlivosti, závady téměř nezná, druhak jsem ho po roce užívání prodal za >:D 189.000.
Uznávám, že to je spíš vyjímka. Některé modely napříč značkami ale takové i dnes jsou.
Berme to ale takovým tím dnešním rodinným průměrem. Spousta rodin dnes dá přednost koupi ojeté, třeba 3 roky staré, střední třídy s 100 t km (domnělými) za pomalu 300t kč, přitom za tyto peníze dnes mají docela široký výběr aut z nižší střední, které poslouží podobně, spolehlivě a se zárukou.
Ne vždy to tak samozřejmě jde, ale pryč jsou doby, kdy před 5 lety jsme se svými 300t měli na výběr jen Fabii HTP bez klimy v 5 htb a tak jsme volili ojetinu 8-s
Tak to samozřejmě souhlas. S ojetinama je potíž především kvůli podvodům, ať už stáčení tachometrů, nebo dokonce zásahy do konstrukce, nemluvě o čorkách. Kdyby existoval slušnej trh s "pravdivými" ojetinami, bylo by vše jednodušší.
Nicméně nové auto je nové auto a jak už jsem tady někdy psal, chovám respekt ke každému kdo si nové auto pořídil, ať už je to Logan nebo Bentley. Ta doba o který píšeš je naštěstí už pryč. ;-)
Nesmíš taky koupit první šrot z bazaru, kterej uvidíš. Já si kupříkladu hledal bazarový auto, který jsem chtěl půl roku a rozhodně nelituju, že sem si ho koupil.
To jo, jenže kolik z těch, co si kupujou bazarový auto tomu aspoň trochu rozumí. Naprostá menšina, tu většinu pak bazaristi utáhnou na vařený nudli. Tady je každej odborník a všechno zná, v reálu je to ale jinak. ;-)
No já koupi ojetiny více než chápu. Přestože bych si nové auto dovolit mohl, vlastním 13let staré a má najeto 290tis km. A proč? Protože nové auto za 200-250tis. mi neudělá stejnou službu jako to stávající. Mé stávající auto je kombi s kufrem téměř 500l po sklopení sedaček přes 1600l. Má dvouzónovou klimatizaci, 6xairbag, palubní počítač, tempomat, 5válec o objemu 2.5l, který žere dlouhodobě 5l nafty. Pořizovací cena cca 100tis (dnes tak 70). Je pohodlné, nechce ho nikdo ukrást. Pravda riziko špatné koupi je u každé ojetiny. Sám jsem také jednou naletěl, i když to mělo být dle dle statistik velice spolehlivé a prověřené auto. JInak osobně jsem velkým zastáncem tzv. ročních aut s nájezdem do cca 30tis. km. Ušetří se 1/3 ceny vozu a auto je skoro nové.
Mnoho lidí takhle kupovalo auta léta, pak si koupilo nové a už nechtějí jinak. A nenalháveh si, že by sis mohl dovolit nové, pokud ano, tak by sis takové stejné koupil a nebylo by to až tolik, Ceed by tě v kombíku vyšel bratru na 350 s podobnou výbavou, Megane to stejné, i30 atd.
Na poměry serveru auto.cz se článek až neobvykle podrobně věnuje již dávno vyběhlému modelu… budiž. Musím napsat také své postřehy. Jako současný majitel VW Passat 2.0 TDI a předchozí majitel „recenzované“ 307 SW s 1,6 HDI 80Kw motorem, myslím, že můžu srovnávat. 307 jsem měl od novoty a do jejího prodeje sem s ní najezdil 180 tisíc kilometrů. Kupována byla v roce 2006, tedy model po faceliftu. Mé zkušenosti se spolehlivostí jsou naopak velmi dobré. Řešil sem v podstatě pouze dvě závady. Páčky pod volantem – vyměněny za nové v rámci záruky. Proražený chladič klimatizace – od kamínku. Na podvozku se nedělalo nic a zůstal ve velmi dobrém stavu až do prodeje. V rozporu s článkem je fakt, že podvozek je na SW velmi jednoduchý a pokud něco odejde, tak je to tyčka stabilizátoru za 400 Kč. Kč. Takže se měnily jen spotřební věci – destičky, olej, filtry a gumy. Rozvodový řemen se u 1,6 HDI mění až tuším ve 240 tisících, životnost FAP je někde kolem 180 tisíc, mě sloužil bez výměny. Obecně se dá říci, že 1,6 HDI je velmi povedený, jedná se o nejrozšířenější dieselový motor na světě, používá ho Ford, Mazda, Volvo. S elektrikou jsem nikdy žádný problém neměl. Navíc podobně „složitou“ elektroniku má dnes každé auto v dané třídě. Stejně je to s dvouhmotým setrvačníkem a turbem s variabilním nastavením lopatek. Což je dnes v každém „moderním“ dieslu a tyto součástky dodává jeden dodavatel např. fa VALEO i jiným značkám. Závěrem bych chtěl napsat, že na základě svých zkušeností, mohu případného zájemci koupi ojeté 307 SW – po faceliftu jen doporučit. Bylo to pro mě velmi spolehlivé, prostorné a neuvěřitelně praktické auto. :yes:
To přesně odpovídá - po faceliftu to šlo, ale ty první 2-3 roky byly docela tragický. CO se týká nákupu, tak mi přijde, že jak klesly ceny nových vozů, tak nějak nemá smysl kupovat ojetiny v cenách kolem 200 tisíc. A koupit si auto starší a s nájezdem 200 tisíc je riziko vždy dost velký.
První ročníky nemůžu soudit, bavíme se tady o deset let starých autech ;-) Já mám zkušenosti s faceliftem z roku 06 a zkušenosti jsou to velmi kladné....
Stejný případ je ale i ta proklínaná Laguna II. Získala si strašnou pověst, přitom od fáze II už to bylo mnohem lepší. A házet s ní do jednoho pytle i Lagunu III je už vůbec mimo. Možná jsem měl ještě chvíli s nákupem vyčkat a koupit....................3-er. >:D >:D
Jak jistě víte, 1.6 HDI je narozdíl od dvoulitrového dieselu celohliníkový, což vysvětluje (a v článku je to také dostatečně popsáno), proč jste neměl problém s životností náprav, narozdíl od nás, co jsme dlouhodobě jezdili s litinovým 2.0 HDI 8V a během necelých 100 tisíc km zažili dvě generálky přední nápravy. Ano, článek z velké části plyne z osobních zkušeností, proto se můžu vašim uštěpačným poznámkám jen pousmát.
Jak jistě víte, těžký motor nesvědčí žádné nápravě, žádnému autu v této třídě, to je opravdu hodně obecné. Navíc slova "generálka" přední nápravy, u tak jednoduché nápravy jakou má 307, zní přímo úsměvně. Jedno rameno a jedna tyčka stabilizátoru na kolo. To není víceprvek,kde repase v originálních dílech může vyjít na tisíce.
Hlavně to co jsi napsal je opravdu hodně "obecné". Třeba s trojkovým Golfem (s 1,9 TDI) jsem najel dost přes 200 tis. km, a to bez podobných problémů, které měl autor (údajně) dvakrát během necelých 100 tis. km. Může to být i smůlou na kus, ale normální to určitě není...a ani případná relativně nižší finanční náročnost opravy to samozřejmě nemůže omluvit...
Já jsem najel s 1,6 HDI 80 KW 180 tisíc a také jsem nic neměnil. Přiznejme si, že za závady přední nápravy nemůže výrobce. Hlavní podíl má stav silnic v ČR a způsob zacházení s autem.
Tak já s tím Golfem III taky jezdil téměř výhradně po českých cestách, navíc s nízkoprofilovými pneu 195/50/15 (v zimě 185/60/14) a tvrdším GTéčkovým podvozkem. Problémy, které popisuje autor se prostě jen tak snadno "okecat" nedají... ;-)
III Golf je také "generačně" úplně jiné auto, srovnatelné tak s předchozí 306. 307 je napůl cesty MPV se zcela jinak naladným podvozkem, váhou a charakteristikou. P307 SW má hmotnost někde kolem 1400 kg, homologaci pro 7 cestujících, vyšší stavbu karoserie. Srovnej životnost dílů náprav třeba s VW Sharan té doby.
Článek je především o kompaktním hb P307, ve své době přímý konkurent Golfu IV, který technicky zcela vychází z Golfu III. Volat si tady "na pomoc" výrazně větší MPV (Sharana) je už malinko "zoufalé"... ;-)
Konkurentem 307 jsou, s pohledu složitosti techniky, možná jedny z posledních modelů IV Golfu ale spíš až Golf V. SW bych srovnával spíš s Golfem PLUS. Tady si museli fanoušci VW opravdu dlouho počkat. Nic to nemění na tom, že podobný článek lze napsat na jakékoliv auto, tady je například pěkný přehled chronických, stále se opakujících závad na Golfu 4. Hezký soupis. ;-)
Musím se zastat p. Čermáka, protože vpodstatě popisujete (pouze jinými slovy) jeho článek a názor na P307. Pan Čermák také tvrdí, že Peugeot 307 trpěl závadami především v prvních letech výroby, které se z velké části podařilo odstranit (po faceliftu). Proto si myslím, že oba píšete vpodstatě to samé. A jsem rád, že Peugeot měl odvahu vytvořit takto přelomový model... :yes:
:yes: Předně chválím a děkuji autorovi za skutečně 100% objetivní článek. :yes: Doufám, že budete pokračovat v podobných recenzích i nadále, už se těším, až budete psát o Renaultech a Citroenech, protože tam je to obdobné :no:
Zaujal mě článek od Yelusha (spokojený zákazník) - pane prodávám Japonce a v 70.000km je Japonec sotva zajetý a nikdy jsem se nesetkal, že by kleknul motor, prasklo těsnění pod hlavou, odešla náprava, blikače, stabilizátory atd.atd. A navíc, když porovnám ceny aut Japonec/Frantík, rozdíli jsou dnes skutečně minimální (Japonci jsou lépe vybavení) a kvalia a spolehlivostí jsou v jiné galaxii než frantíci. Zeptejte se jakéhokoliv majitele Aurise, Mazdy 3 a dalších, jak jsou spokojeni, věřím, že budete překvapen. Nicméně Vám přeji mnoho šťastných kilometrů bez závad. :yes:
Když jsem vezl své francouzské auto do servisu, tak před ním stálo 5 japonských aut, 5 německých a pět francouzských, plus nějaký ten korejec. Všechny zhruba stejně staré a servisák je orientovaný hlavně na elektroniku, kterou neumí opravit ani autorizovaný jinak než výměnou za desetisíce. Pravdou ale je, že některé japonské modely nejsou v servisu tak často, protože jich nejezdí tolik, co třeba koncernů nebo jiných daleko početnějších značek.
Když je, podle tebe, ten článek tak 100% objektivní, tak to je pro takovou japonskou Mazdu doslova pohroma. Mazda používá 1,6 HDi od PSA, stejný dvouhmotý setrvák, stejné turbo s variabilními lopatkami. To jsou ty Mazdy teda křápy nebo je to francouzské HDíčko v japonci jiná galaxie? ;-)
PS: už se těším na články o ojetých hybridních Toyotách, tak po 10 letech.
To víš, ta správná nálepka ti dá ten správný pocit. :yes:
A když kupuješ auto, tak musíš mít správný pocit, jinak nikdy nebudeš spokojený.
Nedávno jsem psal tady na MACZ chlapovi (nebudu jmenovat), který si stěžoval na Scénica, že manželce naskočila hláška na pal. PC ve francouzštině a auto nešlo nastartovat. Pak jsem si tu hlášku našel, přeložil, hned mi bylo jasné o co jde... a jak jsem si našel uživatelskou příručku, kde je majitel vyzýván, že při stání u patníků může dojít k zablokování zámku volantu (všichni to známe z klasických spínacích skřínek) a stačí jen trochu jim pootočit aby se mechanismu odemknul. Ale to je prostě jen o tom, že si máme kupovat to, co chceme a ne nadávat na něco a nepřečíst si návod ;-)
Je jasne, ze rendlikovci a podobni vykolejenci budou rvat, jak protrzeni. Nicmene je to pravda a nezbyva si pripomenout starou moudrost: "nikdy nekupuj auta na F - Fiat, Ford a francouzske".
Pred par lety jsem sefoval jedne firme, ktera koupila druhou. Spolu s auty Peugeot 407 a 807. Oba kramy sly rychle do sveta. 407 byla vic v servisu, nez v provozu, do 807 se neustaly cpaly prachy a stejne to nakonec skoncilo totalni havarii motoru - praskla vacka, potkaly se ventily s pisty... Takze jsme koupili nekolik Octavii Tour 1,9TDI PD, ktere od te doby najezdily statisice km - a je klid
Jooo, před pár lety, když ty jsi šéfoval jedné firmě, která kupovala druhou firmu, já vedl ČNB a tady woody-alien chodil s Lakší Mittalem na kafe ve Vítkovicích.
Nevím kolik jsi vlastnil Francouzů že tady meleš takový s odpuštěním "*".Po pěti letech s bezproblémovou Lagunou jsem odjezdil dalších pět let v 307 1.6 Hdi.Nutno podotknout že taky v pohodě.Obě auta jezdí dodnes bez závad.Zajímalo by mě jestli někdo rozebere s podobným "nadhledem" i auta jiných značek...Za mě :no:
Taky mám ten pocit, že je tady o P307 trochu moc napsáno a ne náhodou.... jsou tady dva bazarové články, většina aut nemá ANI JEDEN. Oba napsal stejný autor. :-|
Jojo, japonci. Nissan Almera N16 - britský japonec. Po pěti letech prasklá přední pružina v důsledku koroze, auto tudíž znehybněno. Koroze hlodala na součástech podvozku jako divá. A dle internetových diskuzí, nebyl jsem v tom zdaleka sám. To už důvěru jaksi nahlodá. Prasklá žárovka v potkávacích světlech zhruba každých 4-6 měsíců jenom jako bonus. Podvozek dosti nekultivovaný, vyrazí z vás duši, pronikání všech možných hluků do kabiny v míře větší než malé. Ale abych ho jenom nehanil, motor a převodovka vynikající.
Měl jsem kdysi Peugeot 205 GTI, ten sice pořád s něčím strašil, zanechával po sobě různé loužičky, co bylo na elektriku, žilo občas vlastním životem, ale nikdy se nezastavil, nikdy mě nikde nenechal. No a pak si vyberte... >:D
Sorry za trochu off-topic
Tak toto fakt nevyslo.
N16 (a P12) su ukazky toho, ako Renault naucil Japoncov z Nissanu robit auta. Pritom N15 a P11, teda predchadzajuce generacie su podstatne spolahlivejsie.
3 999 999 nasr. zákazníků...
To nejsou moc růžové vyhlídky...
P.S. Se vším (až na pár úletů) vč. článku souhlasím.
Auto je to pěkné, nadčasové, vybavené, prostorné... pěkné...pěkné..., ale dopr. jak mohl někdo udělat něco tak nespolehlivého? (možná by mohli odpovědět kluci od Renaultu, tam se jim s Lagunou povedlo totéž)...
Nic ve zlém.., ale prostě 307 byla, je a bude z tohoto pohledu průser....
Možná když vyvíjeli 307, tak si při plánování spolehlivosti vzali kluci z PSA vzor z Brava a jiných Fiatích výrobcích oplývajících nekonečnou spolehlivostí. >:D
Já mám s 307 dobré zkušenosti a zcela určitě nejsem sám. Rád se k Peugeotu opět vrátím, nedělá mi to sebemenší problém. Stejně tak mě hodně lidí odrazovalo od 2,0TDI a také si nemůžu stěžovat. Tvůj příspěvek je jenom hloupý flame :*)
No onop treba Stilo ma podobnou povest jako 307 - taky to byl obrovsky skok od Bravy a taky se o nem mluvi jako o nespolehlivem. Ja koupil 1,9 JTD SW se 66t km, mam ho 2,5 roku a spokojenost. Mozna stesti na dobry kus, ale nedam na nej dopustit.
O tom bych já jakožto majitel Laguny II 2001 měl něco vědět... A že bych po těch 300 t km tohle mohl tvrdit, to ne.
Ale když ti udělá radost, proč ne ;-)
Znám více majitelů tohodle auto, jeden z nich je přímo autoopravář a další třeba majitel STK. Asi by si tihle dva tohle auto nekupovali, kdyby měli tak velké pochybnosti.
...na ubohe, po vsetkych strankach podpriemerne auto, ktore pocas svojej existencie v praxi do bodky naplnalo povesti a baje o legendarnej francuzskej "spolahlivosti"...
Nuz ano, slova "objektivita" a "motoristicky novinar" idu len malokedy spolu...
Jen se chci zeptat. Je nějaký rozdíl ve spolehlivosti aut vyrobených na moravě a ve středních čechách, nebo se spolehlivost rozděluje jen na členské státy EU a na kraje to neplatí?
Spolehlivost není jen o tom, že se to auto nezastaví, ale i jak funguje po 50 000 km. Z osobních zkušeností můžu porovnat čtyři Peugeoty oproti jedné Toyotě a jedné Mazdě. Japonské auto stárne tak 10x pomaleji.
Co ta 1,6 HDI od PSA v Mazdě, taky stárne 10x pomaleji? Kup si Peugeota, dej si na kapotu logo Mazda a věřím, že budeš spokojený. ;-)
PS: nebo si počkej na ASX od PSA, konkrétně na "Japonskou" 4008. >:-[]
ty si ubožák, nesrovnávej takovou *** s nejspolehlivěším vozem v Evropě, a že má motor 1,6 diesel PSA je pravda, ale pravda je, že se nám n-e-s-e-r-e, ale elektronika není z farncouzskýho sráče. Motor 1,6 benzín, nebo jakýkoliv benzín od mazdy je nejspolehlivěší. Diesel PSA tvoří jen asi 5% veškerých prodejů v ČR.
Mimochodem, jak to tu pročítám, Češi jsou celkem mírumilovný národ, ale jak dojde řeč na politiku, fotbal nebo auta, tak se klidně poperou a to nožem nebo sekerou.
K autorovi článku ... není hezčí pocit, když článek sklidí tolik reakcí, není nic horšího pro autora, než když je to všem fuk. Takže si můžete gratulovat.
Osobně si myslím, že kdo 307 nejezdil (jako já), nemá právo soudit. Mimochodem, víte jaká je nejvyprávěnější story o francouzských autech?
"Mám kamaráda, na slovo vzatého odborníka přes auta. Celý život dělá do aut a jel snad ve všem co má čtyři kola. A ten říká, že mu "francouz" nesmí do baráku".
Slyšel jsem to za posledních deset let snad milionkrát, ale ještě jsem nebyl schopen identifikovat onoho odborníka. Nikdo ho nezná jménem, ale jistojistě někde musí žít. Rusové prý brzo chytí Yetiho, tak snad se bude skrývat někde poblíž. :-)
Tak agresivní tu nikdo není. Jenom to tu možná trochu připomíná naší politickou scénu, o které se jeden ze známých psychiatrů vyjádřil jako o sbírce diagnóz. ;-)
Ide ale o to, ze ked sa ti v peugeote vypali ziarovka tak to je srot, ale ked v seate odide cely motor kde ho treba vymenit, tak to je v pohde, lebo je to VW. Ide mi o pristup a objektivne hodnotenie, lebo nie je porucha ako porucha, kamos mal golf slovakia po roku predal, zranie a vytekanie oleja a mnoho dalsich chyb, ideme sa teraz bavit o packach, ale VW su bohovia, Ja nemam nic voci ziadnej znacke, ale nech su ludia objektivni.
Rád bych připomněl, že díly, které používá (podílel se na vývoji) Peugeot zároveň používají automobilky: Citroën, Fiat, Lancia, Mazda, Ford, Toyota, Mitsubishi, Jaguar, BMW a Mini.
Suhlasim, este by som pridal Volvo, tie maju tiez naftove motory PSA. Inak obmedzenost ludi nema konca kraja. Proste "najlepsie" auta na svete su VW a audi a4 a samozrejme Passat (inak osobne nic proti nim nemam). Ludia kupuju auta po 10 000 eur s 200 000 km, frajerina, v jednom kuse v servise, nemozu si dovolit havarijne tak len hladaju suciastky v polsku, startovacie kable v kufrjoske, ale maju A4 a ja s 307 som nikto, ale startovacie kable ani naj. kilometre nevidno, takze v podstate je to tak. Nehovoriac o super TDI pd, traktory, kde PSA ci japonci uz X rokov pouzivaju CR, vo VW objavia teplu vodu. Mam kamosku ktora si kupila novu mazdu 3, jedno s najspol. aut, vravela nikdy viac, v kuse v servise (elektrika), teraz si kupila Cruze. Tymto chcem povedat, ze zalezi od kusu, je sprostost protezovat nejaku znacku pretoze dnes sa j?bu vsetky auta, mne sa 307 ne?be tak nevidim dovod na kydanie...
>:-[] Vystriedal som už niekoľko francúzov a nemcov, ale 307 jazdí bez 1 problému - žiadná z popisovaných zlých vlastností sa mi neprejavila. Ale pri jednom nemenovanom G5 som však pocítil nižšiu kvalitu tejto značky, ako sa prezentuje. Potvrdenú aj technikmi servisu VW, ktorý ma našťastie odhovorili od kúpy VW. Ďakujem, že mi ušetrili peniaze a nervy, chcel som krabicu od topánok s názvom Touran. Namiesto toho si užívam ďalšieho frantíka a palec hore.
Je dobré si prejsť takéto recenzie, ale bolo by vhodnejšie doplniť takéto isté predstavenie Forda, VW, Fiat, Renlík, Volva a všetkých, ináč je to trápne čítať stále dokola tých tupých novinárov. :-!:-!
Tak až se zase někdo bude ptát proč nesnáším francouzský auta, třeba Ronault, tak tenhle článek to přesně vystihuje moje zkušenosti z francouzema. Krásný pohodlný auto, který je ovšem jen uměle maskovaným prototypovým bastlem!
Zase tak strašné to není.
Holt u Francouzů více než u kohokoli jiného platí, že je nutno vyvarovat se prvních ročníků. Já třeba jsem zapřisáhlej Alfo-Renaultovec a i když jsem si obzvášť s druhou Lagunou užil svoje, myslím si, že nejsou nespolehlivější, než třeba mainstreamoví Němci.
Ve firmě máme 6 Passatů 2.0TDI PD DSG a závady jsou jak přes kopírák. Turbo, hlava motoru, zblázněná převodovka. Vzhledem k pravidelnosti závad se nejedná o ojedinělosti, prostě jde o blbou konstrukci. Teď se nahrazujou, berou se opět Passaty v TeDeI.
Jestli ti šest aut přijde málo, zeptej se, proč Telefonica vyměnila celou svou 2.0TDI OII flotilu za 1.9TDI.
Samozřejmě, mouchy v elektronice a elektrice nepopírám, plynou ale z toho, že Francouzi veškeré technologie zavádějí jako první. Když si vzpomenu, co si užil známý se 7er a její elektronikou, jsou výměny žárovek k smíchu.
Jen tak pro ilustraci z hlavy, jeho příhodami se vždy bavíme u piva:
-vadný senzor zatížení sedadla: pípání
-vadná řídící jednotka AC: topí to i při třicítkách
-navigace funguje dodnes občas
-odskok víka kufru nefungoval nikdy
-iDrive bez komentáře
a teraz si predstav ze niekto ma podobnu skusenost aj nemeckymi znackami :-! . Vo firme sa u nas otocilo uz kadeake auto a zatial to vyzera, ze si mozu spolocne podat ruky. Ziadne z nich nemalo zasadny problem (okrem jedneho chronickeho pacienta) a dlhodoba prevadzka z hladiska nakladov bola podobna. Kazda znacka mala samozrejme svoje muchy
2,0 TDI a DSG není taky nic na co by VW mělo být hrdé. To souhlasím, ale obhajovat Francouze tím, že zavádějí veškeré technologie jako první je trošku alibismus. Problém je si myslím v tom, že to konstruuje parta arogantních idiotů, který si nejsou ochotni připustit, že by něco mohli udělat špatně. Jsou si svýma řešeníma asi tak jistý, že některý součásti snad ani nemůžou podrobovat testům, jelikož by na ty mouchy museli hned přijít. Pamatuju jak jsme tuším na Peugeot 308 vyvíjeli ve firmě narychlo takovou převlečnou gumu na dveřní zámky, protože idioti ve Francii si neuvědomili, že jim do nich teče a pak to v nich rezaví nebo v zimě zamrzá. No a v tomhle duchu jsou francouzský auta vyráběný celý a pak podle toho i fungujou viz třeba ta zmiňovaná Laguna II alias postrach všech servisů.
Nevím letos jsem prodal 13 let starou O1, která měla nalítáno 180 000 a krom rozvoďáku, destiček, a brzdovýho válečku jsem na ní neměnil nic a to ani co se v čechách dost trpících podvozkových dílů týče. Prostě nic. Čepy původní, péra původní, tlumiče taky. Takhle si představuju, že má vypadat pořádně udělaný auto. Člověk si ho prostě koupí a do servisu jezdí akorát na výměnu oleje a svíček.
Už jsme se taky tady mohli rozepsat o tom, že někteří dokáží nenávidět věčného apoštolího Pacienta... a že těch je hodně.
Stejně tak mi ještě dnes stojí v garáži stejně stará Fabia jako má Laguna II, obě zážehové atmosféry, obě mají teď stejnou poruchu, těsnění pod hlavou to nevydrželo. Laguna má ale už pomalu 300t km (99% na LPG), Fabka 155t km (100% na benzín). Stejně tak poměr vložených peněz na počet km je pro tento příklad na straně francouze... Ale samozřejmě, je to francouzský šmejd.
Jinak tyčky stabilizátorů jsem měnil až teď, vydržely 120t. Celkově obě nápravy jsou trvanlivé až na jeden detail - silentbloky vzadu. Ložiska OK, tlumiče OK, čep měněn jeden až teď na jaře a i tlumiče jsou vzadu původní.
Už bych ji vyměnil, ano, má nalítáno dost, ale klidně za stejnou značku, klidně za jinou.
Já měnil na podvozku u L1 snad všechno vždycky po 30-40 tisících. Tj. tyčky, čepy, silentbloky ramenou, čepy na řízení. Udělal jsem tuhle generální repasi celkem 3x a pak to auto s ulehčením na asi 140 000 prodal. Ovšem co jsem se dozvěděl v servise tak L1 bylo oproti L2 ještě relativně spolehlivý a bytelný auto. Musím uznat, že motor 2,0 83kW sice chlastal za všech okolností minimálně 10 litrů, ale fungoval celou dobu naprosto bez problémů.
No tak to pak neumíš řídit, můj dobrý kamarád ji měl ještě tak před půl rokem (2,0 s plnou výbavou včetně hlasového modulátoru nebo dvouzonové klimatizace) a jezdil se stejným motorem za 8,5 l, takže problém hledej někde mezi volantem a sedadlem.
Pokud kupuješ neoriginální nebo ještě lépe řečeno levné díly z Polska, Turecka, Turkmenistánu a Hyndustánu, tak se nediv, že tak málo vydrží. Silentbloky jsem taky měnil dvakrát. Originální vydržely cca 220 t., pak jsem koupil levné za pár set, vydržely 10 000 km. Teď tam jsou dražší a drží pořád.
Totéž jsem ale zažil s předešlým Favoritem, tam jsem pochopil, že ty nejlevnější díly jsou na prd.
Co se týče tyček, tak 30-40t je klasika třeba u Fabii I, ale není to ani tak dáno autem, spíše naše cesty jsou na prd.
Docela záleží na tom kde s tím autem jezdíš. Jestli dálky po rovině, tak bych i věřil, že to za 8,5 litru při troše sebezapření udělá. Rozhodně jsem s ní nejzdil brzda plyn. Stejným stylem jízdy jezdím s dieselovou oktávkou mezi 5-6 litry. Neoriginální díly z Číny, Polska apod. rozhodně nekupuju, takže v tom problém nebude. Spíš bude problém v tom, že ty díly jsou skutečně poddimenzovaný. To že ti vydržely původní 220 tisíc je pěkný, ale zase záleží kde si s autem jezdil? Je rozdíl jestli auto provozuješ na dálkový cesty po pěkných dálnicích nebo s ním lítáš po městě kde se to hemží propadlými kanály a dírami. V Laguně prostě stačilo vychytat pár pěkných děr v zimě trochu pojezdit po zmrzlých "varhánkách" a na jaře můžeš začít s komplet repasí podvozku. Proč třeba Oktávka takovej provoz vydrží a Laguna ne? ( BTW ona to nevydržela ani ta 306 co jsem měl před tím)
Vzhledem k tomu, že vůz máme v rodině zhruba 2 roky a najeto okolo 30000km (manželka) kdy vůz neměl žádný závažný problém, tak nemůžu souhlasit tím, že vůz je nespolehlivý, já si myslím pravý opak. Jediné co se pravidelně musí měnit jsou žárovky a to jak v předních tak zadních světlometech.
Další věc s čím nesouhlasím je, že se vůz neprodával ve 3 dveřové verzi v ČR. Náše 307 byla koupená nová v ČR u oficiálního dealera Peugeot ( jedná se o verzi 2.0 HDI 3dv.)
Pokud mi autor dovolí, použiji jeho článek jako předlohu a napíši jej ve zcela stejném duchu na jakékoliv auto. Může to být třeba VW Passat 2,0 TDI PD s tím mám osobní zkušenost. Doplním všechny chronické závady tohoto modelu. Problémy s PD, Turby, dvouhmotami, nápravami, DPF filtry, DSG ... podíváme se na 1,8T atd... Vše to "semelu" dohromady a uvidíte, že jedno z nejlepší aut střední třídy dopadne možná ještě hůře než Peugeot 307. ;-)
Ano, a o tom mohl být celý článek. Nemusel být vůbec konkrétně o 307, mohl být o jákémkoliv jiném modelu auta. Každé auto je poruchové a čím je složitější tím je porucha pravděpodobnější. Lepší by bylo poradit případným zájemcům o ojetinu. Pokud se obáváte nákladných oprav, kupuje jednodušší, méně vybavená auta. Hledejte technické a užitné vlastnosti, které vám vyhovují. Na značce nezáleží
mel jsem co docineni s C4 a reknu vam, elektronika v tom aute si zije vlastnim zivotem, kvalita zpracovani bida s nouzi, zvuk pri zavirani dveri....tak to je sila...nechutne plechovy....pritom za cenu premie, no nekupte to.....fuj!
Kdo jiný by nazval snižování cen aut na současnou úroveň "šílenstvím". Kdo jiný než prodejce/výrobce. Nikdo jiný mě nenapadá. Tak pane Čermáku, na jakou značku se zde kritiku nedozvíme? Viz. Vaše reakce 11:29.
Chápu, Peugeotu se v poslední době opravdu daří, chrlí jeden nový model za druhým, sám sem se byl nedávno podívat na 508SW. Je lidem potřeba připomenout "neobjektivní" pravdu o kvalitě a nekvalitě. Jak jinak?
Některé reakce tady tak trochu zavánějí paranoiou. Pokud jsi byl s P307 spokojen, OK, neměl by ses durdit nad takovým článkem. Nebo mi chceš tvrdit, že ta šílená pověst, kterou 307 má (a taky třeba Laguna a mnohá další auta) je výsledkem mezinárodního komplotu např. proti francouzským značkám a nikoliv důsledkem skutečných závad, které byli nuceni majitelé a servisy řešit ? 8-s
Jezdil jsem spokojeně a bez problémů s auty, jejichž pověst byla taky mizerná a teoreticky bych je dávno měl hodit do šrotu. To ale neznamená, že pověst těch aut si někdo vymyslel. Jiní majitelé s nimi problémy měli. Nechci tady někomu dělat advokáta, ale právě takové články, i s rozborem motorů atd., (např. Autoojetiny) pomáhají kupujícím i vlastníkům problémům se vyhýbat. Pokud to jde.
P.S. Osobní zkušenosti jsou často zavádějící, ať už negativně, nebo pozitivně.
Podle zdejších diskusí třeba nechápu ty početné a stále se rozrůstající řady majitelů nových "koncernových" vozů se "zaručeně" velmi nadprůměrnou poruchovostí...
Ok, máš pravdu, trochu jsem to asi přehnal. Na článek budu nahlížet pouze jako na informaci o možných závadách 307. Její slabá místa tam zmíněna byla, s něčím se dá souhlasit něco je obecný problém všech podobně vybavených aut. ;-)
Souhlasím s diskutujícími, že restyl model je na tom mnohem lépe. Ovšem autor hází do jednoho pytle starší HDi motory (osmiventily). Ta slabší verze 66 kW nemá dvouhmotu, ale "klasický" setrvák, tudíž o starost méně. Bohužel se nemontoval motor 80 kW (osmiventil 2,0 HDi - byl v P406), který měl sice dvouhmotu, ale byl bez FAP (stejně jako 66 kW verze).
Ohledně repasu vstřiků taky nesouhlasím, protože se dávaly dva typy vstřikování - Bosch a Siemens. Boscháky se většinou dají repasovat, u Siemense si jistý nejsem. Zas taková trága se vstřikovači to tedy není.
Sám mohu přidat zkušenosti s motorem 2,0 HDi 66kW, mám jej v P306 a má namotáno 260tkm, krom řemenice na klice je vše původní. Známý s tímže motorem (ale se Siemensem) v P307 a podobným nájezdem řešil jenom DRV ventil na čerpadle + samozřejmě obligátní páčky pod volantem.
307 zas tak špatné auto není, ale pro ty, co nechtějí kupovat nové auto, doporučuji novější model, pokud s minimem starostí (krom možného zanášení sítka na mazání k turbu) volit 1,6 HDi 66 kW - není tam FAP, ani dvouhmota ...
Přestalo jít turbo? nebo jede v nouzovém režimu? To je docela rozdíl, pokud jste filtr neodvzdusnil tak jednotka načetla nízký tlak v railu a proto jede auto v nouzovém režimu
Zajímalo by mě kdo tento článek psal 😂😅 asi nějaký uchylak na skopčácky, nejenom že je tam spousta chyb (například 1.4 8v není litinový ale hliníkový, tak jako 16v liší se jen v hlavě) ale taky by mě zajímalo kdo vymyslel tu hlášku s extrémně složitou elektroniku 😂😂😂😂 to mě pobavilo asi nejvíc 😂😂😂 pravda síť van je brutálně složitá a vlastně neopravitelná 😂😂😂 boha to je stoka hoven....
Přestalo jít turbo? nebo jede v nouzovém režimu? To je docela rozdíl, pokud jste filtr neodvzdusnil tak jednotka načetla nízký tlak v railu a proto jede auto v nouzovém režimu