Americká instituce IIHS (Insurance Institute Highway Safety) provedla průzkum, z něhož vyplývá, že Američané se moc poutat nechtějí. Proč tomu tak je co se může stát při nehodě?
A toto " V USA, kde kladou na ochranu posádky vozidla při nehodě mnohem větší důraz než evropské země" tvrdite na zaklade coho ?
Na zaklade "Tam nemusíte být připoutáni ani na předních sedadlech." ci nebodaj "Mnohem závažnější je situace kolem bezpečnostních pásů na zadních sedadlech. Povinnost připoutat se jimi při jízdě upravuje legislativa pouze v 29 státech a dále ve Washingtonu D.C. Pro srovnání: u nás je použití bezpečnostního pásu při jízdě na sedadle, které je jím vybaveno (tedy také vzadu), právně ošetřeno vyhláškou FMV č. 99/1989 Sb. Tedy již od roku 1989!"
Fakt niekedy nechapem myslienkove pochody.
Zase raz pekna tema a totalne nedotiahnuty clanok - co takto neupevnene predmety v kufri/kabine ? Nejake cisla o pretazeniach a tom, co dokaze aj maly predmet pri napr. 50km/h ?
Zrejme pri copy/paste asi nebola moc snaha.
Na základě reality = americký testy spotřeby bezpečnosti [odkaz] [odkaz] [odkaz] [odkaz] sou prostě důslednější blíž realitě atd. než evropský = který sou pod vlivem lobby automobilek
Tvoje odkazy se víceméně točí kolem small overlapu. EuroNCAP jeho absenci zdůvodňuje tím, že v Evropě k tomuto nárazu dochází minimálně (tedy, že blíže realitě není) a znamenalo by to zbytečný nárůst hmotnosti. Názor si asi každý musí udělat dám. [odkaz]
Každopádně bych neřekl, že EuroNCAP, měnící pravidla pomalu co pár měsíců a testující náhodně zakoupená auta, jde nějak zvlášť na ruku automobilkám.
Netočí a nejde o odkazy = ale trvale dlouhodobě jinej přístup = viz i těch pár odkazů z posledního období o level náročnější než NCAP. Stejný je to měřícim cyklu = nejsou to zrovna tajemství ;-)
EuroNCAP vyměknul = dneska mění pravidla aby podchytil další elektronický asistenty
Málokdy se zastávám ACZ spíš naopak = tady je to pro mě jako evropana nepříjemná pravda = navhuju okamžitě přitvrdit na úroveň známou z USA :-)
Při homologaci mají na něco vyšší nároky. Jsou tam například povinné vícestupňové airbagy. Proto se tam některá evropská auta nemohla prodávat, respektive musela mít výjimku (dnes už to snad možné není). Rozdílný přístup. Na výrobce jsou možná náročnější, ale lidem nechají větší svobodu v riskování jejich života.