Já si vybírám auto, podle značky, typu, najetých kilometrů, stavu, Cebia, barva u mě nehraje skoro žádnou roli, možná růžová, nebo fialová by mi vadila, ale jinak je mi to fuk
Ono se dá také koupit auto bez najetých kilometrů, kde není nutná ani Cebia a je zbytečné, zajímat se o stav. U takových aut se dá vybrat i barva laku, čalounění a spousta dalších věcí.
Nejde o nějakých osm, možná i třináct nebo dvacet sedm najetých kilometrů na novém voze před prvním majitelem, jde o možnost vybrat si auto, jeho barvu a všechno podle svého. O tom je primárně článek a i můj příspěvek.
Možná ti i víš a chceš jen zbytečně zaprudit nebo se pohádat. To ale se mnou počítáš marně, to už bys mohl přece vědět. :-)
Nové auto podle svého si v Evropě v roce 2015 nikdo nevybere takže už je jedno jestli i barvu vybral někdo za mě nebo ne a ušetřené peníze se dají použít na rozumnější věci než ztráta hodnoty >:D
Co třeba eCall, senzory tlaku, startstop, 4válec v lepším případě... Výběr podle sebe si představuji jinak než, že tam někdo nacpe 50 věcí co nechci a já si pak ještě dovyberu 2 co bych chtěl.
by me zajímalo, v jakejch vodach lovis, když 4 valec v lepsim pripade.
i fabia zacina vpodstate az se ctyrvalcem.
a predstav si, ze k takovym povinnym blbostem jako k blinkrum, steracum, dvouokruhovym brzdam, pasum, airbagum ... se dospelo vývojem a postupne takova vybama byla povinnosti aby auta vůbec mohly na silnici
>:D:yes: Tak pravda, že ne všechny volby barev byly v mé režii, já vybral motorizaci, vejbavu a v rámci rodinného klidu, štěstí a pohody nechal volbu barvy na mé drahé polovičce, myslím si že poměrně rozumný kompromis, obráceně by to až tak zafungovat pravda nemuselo ;-)
Jak vidno vyzkoumat se dá cokoliv, jen bych jim do té statistiky přidal koeficient znouzectnosti. Jelikož mám divnej vkus na auta, tak se má poslední dvě auta musela objednat do výroby kvůli mým divným specifikacím. A kromě ostatních věcí i kvůli barvě. Přitom jsem jen nechtěl nudnou stříbrnou nebo nemastnou bílou a na černou nemám nervy. Což tvoří běžně tak 70% barevné nabídky. A zbytek je většinou divný odstín červené, tmavě modrá, která je vlastně černá a pak jedna která nevypadá špatně, ale v Evropě není jediný exemplář - "Za šest měsíců to tu máte, pane". Tudíž je to poslední dobou spíš výběr vylučovací metodou, než reflexe nějaké charakterové vlastnosti - pokud jí tedy není vybíravost. Na druhou stranu se teď aspoň objevují zase oranžové, žluté, jasně modré a u porsche třeba i fialová.
Sice to neplatí vždy, ale v zásadě ze zkušeností souhlasím, že barva auta řekne o člověku hodně. Např. většina majitelů šedých či stříbrných aut (barvy, které nemám rád), které znám, jsou nudní a prakticky uvažující lidé, kteří se snaží zapadnout do stáda a nijak nevybočovat. Já ale zase na druhou stranu nedokážu říct, kterou barvu mám nejradši, protože mám oblíbené hlavně konkrétní odstíny (british racing green, giallo ginestra). Vede u mě tmavě zelená, kterou mám na Themě i 9000, ale rád mám různé odstíny hnědé, žluté nebo slonovou kost. Hodně se mi líbí i pastelové barvy v kombinaci s černou střechou, jak to bylo v módě na autech v 70. letech. Přítelkyně má pro změnu ráda pastelové barvy v duchu 50. let, které nabízí třeba Fiat 500 (mentolová, bledě modrá) a podle mě se i přesně tyhle barvy k ní hodí. Taky by bylo zajímavé udělat průzkum lidí, podle toho, jakou volí barvu interiéru. Já mám třeba nejradši hnědou, příp. světlé interiéry. A je fakt, že tyhle barvy z vlastní zkušenosti mnohem častěji volí lidi s vlastním názorem, než někdo, kdo sedí v obligátní tmavě šedý sedačce.
Taky nemám rád stříbrnou, hlavně ty světlé odstíny bez žádného tónu. Já mám rád obecně jasnější/světlejší barvy, které sedí k danému autu a zvýrazní to co stojí za zvýraznění - třeba pokud má auto nějaké černé detaily, tak bych volil červenou apod..Vždycky jsem měl rád červenou, ale nikdy jsem ji na autě neměl. Buď se nehodila k autu nebo měla divný odstín. Poslední dobu jedu paradoxně v modrých - teď world rally blue, předtím lemans blau. Ale už jsem měl i oranžového mini a zeleného defendera s bílou střechou.
Ty interiéry jsou zajímavé. Hnědé mám taky rád, pokud jsou v kůži. Jinak poslední dobou se mi líbí alcantara+kůže, nějaké kontrastní prošívání, sportovní volant a sedačky. A hlavně u tmavého interiéru černý strop, to je najednou jiná hra. Tak to mám i v současném autě a vypadá to i řídí se v tom skvěle.
Vybíral jsem barvu, aby byla především praktická a nevím co
Já jsem u posledního nákupu koukal na tři faktory. První byl ten, že Ford měl u mnou vybraného modelu dost malý výběr barev a bílá tomu autu prostě sluší. Navíc byla jen za nižší příplatek.
Druhým byl fakt, že auto stojí převážně venku na ulici a pokud někdo poškodí bílý lak až na bílý základ, není to tolik vidět.
A třetí faktor byl kupodivu ten, že auto je v šeru a ve tmě mnohem lépe vidět a je menší pravděpodobnost toho, že mě někdo přehlédne.
Jestli je bílá snad módní trend, to mě nenapadlo ani na chvilku ;-)
Re: Vybíral jsem barvu, aby byla především praktická a nevím
farba auta nepovie o majitelovi auta vobec nic ... ;-) ... takze asi tolko k zmyselnosti tychto studii o farbach ..... takychto clankov a studii ohladom farieb ( co prezradzaju ) je tu kazdy rok asi 5-6 a vzdy su ine vysledky a ine zistenia ktorymi nas niekto chce ohurit... jazdim autami roznych farieb a pride mi ze sa vobec nemenim ako chameleon po presadnuti z jedneho do druheho ani povahovo ani fyziologicky .... tieto studie su dobre tak na pobavenie ale nejaku serioznost by som im neprikladal
Re: Vybíral jsem barvu, aby byla především praktická a nevím
Za mňa by asi tiež nemali radosť, lebo farbu som vybral tak, aby sa čo najmenej bila s vnútorným obložením dverí. >:D Je tam totiž dosť nezakrytých častí, tak padla voľba na šedú metalízu, ktorá so šedým plastom fajn splýva.
Otec si kúpil tmavomodré auto a nejakým narušencom to nedalo a museli mu ho obísť kľúčom. 8-s Takže nabudúce už asi opäť niečo svetlé.
Náhodou.. kdysi jsem měl růžové Ritmo. A přirom 4% FAKT nejs
Byla to sranda. Sladce růžové... s béžovým vnitřkem... a přitom to byl diesel - takže měl "pánský" projev...
A přitom jsem si ho fakt kvůli té barvě koupil!
Vybíral jsem auto.. tehdy jeté, v italským "bazaru" - byla to prodejna Fiat, co měla vzadu dvůr s autama na protiúčet...
Když jsem tu barvu uviděl, musel jsem se smát a jít se podívat zblízka... a prodejce nešťastně říkal, že je po tanečnici... a nikdo ho nechce! :-)
Tak jsem ho koupil za cenu delšího mezistátního hovoru... a jezdil s ním k úplné spokojenosti asi dva roky.
A pak ho prodal dráž, než na začátku koupil... chlapovi. Byl to mlynář... a myslím, že si ho kupoval taky jako druhý auto, prostě aby byla sranda.
Za velmi zajímavý "přírodní úkaz" považuju odstín nazvaný "červeň malinová", který se jednu dobu stříkal na Felicie (tuším někdy v roce 1996-7). Byl to mimořádně ošklivý odstín, takže ho škodovka pro minimální poptávku rychle stáhla z nabídky, ale přesto je na silnicích občas vidět. Vtip je v tom, že časem tato barva u negarážovaného auta přešla do vyšisovaně růžového odstínu, a to je tedy mimořádná odpornost! :-):-!
[odkaz] Mě se líbila taková jako červenorůžová metalíza, ta byla až na faceliftu, ale nevím, která červená to přesně je. Ale nejkrásnější byla modrá lagunová, naživo jí to fakt sluší.
Mal som tmavozelene s100, hnede w353, biele f136, cervene forman, sive mondeo, cierne 730, strieborne primeru a idem kupoovat biele. To ma do akej skatulky vedatori zaradia? :-)
me by spis zajimalo, ktera barva se nejlip opravuje
beznym provozem dojde k tomu, ze se auto casem odre (naposled jsem to napral do nejakyho sloupku při couvani když jsem telefonoval (přes handsfree), i když to na me rvalo ze tam něco je ..) a je potřeba něco přestříkat. a mam pocit, ze nejaky barvy se trefuji lip, jiné hur. a tak u toho zminovanyho auta v sede metalize při urcitem dopadu slunecnich paprsku je trochu videt, ze auto bylo striknuty. která barva je z tohodle pohledu nejlepší??
predpokladam, ze cerna na tom dobře neni, hur na tom budou i metalizy, tak která? bila?
Barvu musí člověk (i vulkánec) volit podle auta. Ovšem nejodpornější barva, kterou znám, je tato. Ta barva je tak depresivní, že i srna na cestě se usouží dřív, než do ní narazíte. [odkaz]
Já se ti nemůžu vzpomenout, která ale naživo vypadala tak blbě jako takhle, resp. na kterém autě ji kdo nabízel, vím že VW měl podobnou v portfoliu, ale ošklivější kombinaci než byla tahle barva na Fabii I, jedno jaké varianty, ani jestli to byl Junior, si vážně nevybavím. Myslím, že jsem trochu podobnou viděl snad na prvním SLK, ale můžu se plést, nebo to byl individuální kus. Tohle je teda taky dílko [odkaz]
Musí se vidět naživo, třeba u té fábky je to naživo horší, tuhle barvu moc nakoukanou nemám, ale musím říct, že mě na té fotce nijak zvlášť nedráždí. Ale každý monitor zobrazuje jinak atd. Možná že máš k těm různým krémovým, kakaovým a dalším hnědým odstínům jistou profesí ovlivněnou averzi. ;-) Netvrdím, že by to byla barva o kterou bych stál, ale tahle Corolla má vzadu tak divný tvar, že ji podobně zvláštní barvy svým způsobem sedí, myslím, že měla i takovou ledově zelenou metalízu a pak solidní červenou, ve které právě vypadá strašně. Stříbrná taky nic extra. A jiné barvy si na ní nevybavuju, černou ani tm. modrou jsem (asi) nikdy neviděl.