Jedním z nominovaných na prestižní ocenění Red Dot Award za design se letos stal i nezávislý designér Benedetto Bordone se svou vizí budoucnosti vozů BMW řady 3.
tak jsm si myslel že bangle je blázen... hluboce se mu tímto omlouvám. Proti benedettově návrhu je to čajík. Doufám, že zůstane jen u malůvek a dotyčného pána si zase odvezou do ústavu... ;-)
Ak je pre teba mierkou velkosť nočného stolíka pri tvojej posteli, prípadne dĺžka teplomeru, čo ti ho sestrička v ústave každý deň zavedie, tak potom ver tomu že robil.... >:-[]
A ty si prosťáčku myslíš, že namaloval tyhle 3 obrázky a bral to jako hotový projekt? To, co tady vidíš, je jen obrázek pro laickou veřejnost, tam měřítko a rozměry být nemusí. A proto jsi ty amatér a to zanechávám jen u Matella ;-)
Závidím vám vaši jistotu pánové.
Před nějakými 10-14 dny jsem při prolejzání tutoriálů k různým 3d-apps narazil na video, kde designér ukazoval, jak _začíná_ jeho návrh auta. Tvrdil, že pokaždé začíná s oválem )podlahou) a 4 koly - že ty jsou prakticky stejné u každého návrhu. O nějakém "měřítku" tam nemohla být řeč. (Zkusím to dnes nebo zítra najít.)
Každopádně bych se vás tímto rád dotázal, z čeho pramení vaše jistota, že každý návrh začíná "v měřítku"...?
Bacha nikdy jsem nezpochybnil, že se dělají návrhy bez měřítka! Klidně se mrkni do té nedávné diskuze. Pouze jsem tam napsal, že se dá skicovat tak i tak! To, že Matelko neudrží více jak jednu informaci z příspěvku, na který reaguje je smutný, ale všem známý fakt.
Já si tvůj příspěvek pamatuju. K reakci mě postrčil spíš Ronault. (Nemyslím si, že to, co předváděl designér na videu, je postup "když kreslím pro veřejnost". Naopak mám za to, že to je základní/primární vyjadřovací forma - tedy před modelováním na kompu bo z hlíny; ale můžu se plíst.) Vzpomněl jsem si právě na tu debatu s Klaudiem - proto to matoucí množný číslo v oslovení, sorry.
To bagatelizování/upozaďování takovejch skic mi přijde docela pomýlený. Ale tohle byl stejně můj poslední pokus. Už to řešit nebudu, ať si každej myslí, co chce, :-)
nemusíš se omlouvat neberu to osobně. každý má svůj styl vyjadřování. Já nikdy 3/4 pohledy nedělal, nepotřeboval jsem je. Kreslil jsem pouze bokorys, nárys a půdorys. Navíc já osobně jsem neměl umělecké nutkání vypustit nějakou křivku do světa ;-) Prostě jsem se mrknul do katalogu jaké rozměry má "7" nebo Mamut, udělal jsem si kružítkem kolečka a jel jsem..
No tak vzhledem k tomu, že na tom snímání obrazovky vidím jen nějaké linky nového výtvoru, vlastně ani ikony nejde poznat, tak bych se do určování zda jde přímo o designerskou práci či studii nepouštěl. Třeba tam má pěknou čtvrečkovanou síť, kterou my díky kontrastu nevidíme.;-)
Navíc téma tehdejší diskuze bylo jak tady Tatrovák zmínil, trochu jiné ;-)
Proč mluvíš o tehdejší diskusi? Mluv o téhle. Téma téhle diskuse je, že skicy, jaké vidíme výše, "se dělají podle měřítka". Tak jsem ti ukázal, že se podle měřítka nedělají. (Hledej, SketchBook, DesignStudio...) Kolik těch odkazů potřebuješ?
Můžeš mi vysvětlit rozdíl mezi designérskou prací a studií? A co z toho vidíme v článku? A jak se to liší od toho, čeho máš plný YouTube? (Tam se tyhle skicy nad veškerou pochybnost kreslí od oka; ten pokus s "čtverčkovanou sítí" ani nebudu komentovat.)
Na Matelku jsem dnes reagoval tak jak jsem reagoval, protože ty obrazy k BMW mají ke skicám velice daleko. To už je prezentační grafika udělaná na počítači na tom se snad shodneme..
1) Myslel jsem, že T613 byla Tatrovka. Teď koukám, že to je Ronault. ;-)
2) Ale ty skicy se samozřejmě dělají na PC. Jestli/jak je pak "prezentuješ", je už jen na tobě.
Já tomu Jelínkovi snad napíšu, ať to nějak "rozsoudí". :-)
jasně, že se dělají na PC, (já ovšem používám zásadně hliněné nebo voskové tabulky ;-) ). Jen mi vadí, když někdo ukáže (nemyslím tebe) na finální produkt určený k prezentaci a řekne vidíš tak se to dělá. To je jako ukázat na plný talíř a říct takhle se to musí dělat. Chápeš co tu žvatlám ne? ;-)
Mně pořád přijde, že si myslíš, že ten "finální produkt" (nahoře) je něco jiného než skica. Že tomu předchází vytvoření modelu. Chápu tě dobře? Tak to IMO není.
To, co vidímě nahoře, je pořád jenom skica, která tvorbě 3d modelu _předchází_.
Toho Michala Jelínka mail ode mě nemine. :-)
Tak článek od designera by se tu šiknul nejen kvůli tomuhle malichernému sporu o ničem ;-) Pohled pod kuchařku automobilového designu.. mlask ;-)
Jinak si myslím, že oba mluvíme o tom samém, ale nemůžeme se k sobě dostat.
Takže to zkusím: tvůj způsob: políbí tě múza a necháš ji na sebe působit a propracuješ se k prezentační formě (nahoře). Tu předhodíš před představenstvo. Po schválení ji hodíš svým asistentům, kteří již budou mít představu o typu vozu, stylu karoserie, a kategorii (rozměry) a snaží se ji rozkreslit do použitelné podoby pro model.
Mluvím o tam té diskuzi, protože kupodivu, opravdu nečekaně, kdo by to byl býval řekl, ale ten spor vznikl tam a ne tady. Nevím, jestli je to dostatečně jasné o čem je řeč. Redakce chtěla designerské práce čtenářů s měřítkem a rozměry. Nechtěla nějaké malůvky na papíře kdejakého čmárala či tuzingéra.
To, že mám na youtube hromadu videí, ještě neznamená, že mi dokazují nějaká fakta. Je to asi jako s dokumentárními pořady. Naskytnou pohled pro laika zjednodušeně tak, aby to bylo sledovatelné. Ty mi snad nechceš říci, že pro designerskou práci nepotřebuješ znát rozměry a měřítko?
(Netušil jsem, že se chceš hádat)(Ještě bych dodal slovo rastr, prostě ne pokaždé se mi to správné označení vybaví... >:D )
Cituji:
--
507: Ale ty si snáď myslíš, že túto skicu robil podľa merítka?
Ronault: ANO
--
Na tohle přece nepotřebujeme jinou diskusi. Mluví se o skice v článku.
Jistěže pro designérskou práci potřebuješ "měřítko", ale je to úplně jiná fáze.
Skicy jsou základ. (Proto bych tipnul, že postup, který popsal T613, je dost atypický.) Troufám si tvrdit, že dobrý designér musí umět kreslit rukou, musí být schopen myšlenku nějak vyjádřit. Skica je nejrychlejší, nejpřirozenější zůsob. Je začátek, ale přesto bez problémů prezentovatelný.
Já se chci hádat? 8-s Tvrdíš tu něco, co je (dle mýho nejlepěího svědomí) v příkrym rozporu s realitou. Je snad docela přirozený, že reaguju. (A teda troufám si tvrdit, že naprosto korektně.)
Je mi jasné, že ne každý pobere smysl odpovědi pro D7, stejně jako nikdo nepobere smysl jeho příspěvků. Proto má strohá odpověď "ano". Říkejme tomu třeba stopflame. ;-) Toť k mému razantnímu vyjádření. Myslím, že další vysvětlení to nepotřebuje, protože se tu pak točíme kolem středobodu zablokovanosti matelka ;-)
člověk který se tím živí má rozměry v oku. Proto to měřítko na rozdíl ode mne nepotřebuje, když moje oči švidrají. Jedním kopíruju a druhým koukám na Carmen >:-[]
hmm, chlapče takže si žádný takový příspěvek nenašel. I yaroukh mi dal za pravdu, že jsem jen o jednom způsobu nemluvil.
Nic ti hledat nebudu, způsob jsem popsal, ti co mají střední školu to pochopili. Mimochodem jak si představuješ, že se s Yaroukhovy skicy dostanou křivky na hliněný model, respektive na sériový vůz?
On bude mozna problem v tom, ze lidi co si kresli tyhle maluvky jsou schopni presne nakreslit zmackany papir podle vzoru a proporcne to bude ok, ale to ty, troufam si tvrdit, ve svych 13 letech nemas narok ani nahodou...
Milý 507. Tvým hlavním problémem je, že z příspěvku na který reaguješ si dokážeš ve své operační paměti uchovat pouze jednu informaci. Pokud si vyhledáš diskuzi, o které se bavím a pozorně si ji přečteš zjistíš následující věc: Napsal jsem, že jsou dva způsoby jak si udělat návrh karoserie. První je naskicovat si to z hlavy jak mi to múza přinese. Jako druhý jsem zmínil mnou používaný systém záchytných měřítek. Stačí? Pokud mi někde ukážeš příspěvek, kde jsem napsal, že nelze používat první způsob tak ti koupím a pošlu flašku vodky.
Mně se to líbí. Vidím v tom další (r)evoluci Když začal Bangle pracovat pro BMW, to bylo povyku.. Designový machři virtuálních webových kanceláří se mohli ztrhat.. Když kolem mě dnes projede současná M5, tak mi povolí svěrače a mažu na áro.. Zpravidla se z toho ale dostanu velmi rychle, když vidím to "hovado" za volantem..
ale študia neni pre verejnost, skorej narušenie akejsi konvečnosti a po pri tom ukázat sme vyvoja dizajnu. Myslim že inšpiracia mu vyšla perfektne :yes: .. ono k tej mierke a technike spracovania sa príliš velky doraz nekladie, a ten samotný sketch niekedy trva tolko čo burka fantázie v hlave>:-[] Skorej ide o nápady a inovácie. super :yes::yes:
Presne tak, cele to vyzera ako Mazda rip-off (sucasne modely i studie), takze celkom slusna vizia. Hadam to posunie dizajn BMW dalej, dnes mozu auta pokojne predavat na dlzku. Dobry den, prosim si asi tak styri a pol metra... Nech sa paci, zabalim vam trojkovy rad.
"inspiroval tělem atletů a zároveň převzal některé prvky z architektury" to jsou zvasty :-) Pri pohledu na zadni cast place i prvni generace hyundai coupe.
taky mi to připomnělo první generaci hyundai coupé, osobně se mi to moc nelíbí, zrovna trojka se podle mě banglovy povedla, ale tenhle jr. to vzal až moc zostra, nicméně zkoušet se musí...
Adresu Ti klidně dodám hned, ten ústav bych docela s přehledem trefil, jen nevím, zda Ti napoště vemou jako jméno: DanielDesign, 507... možná Matelko >:D
O tom debata není, už jsi našel příspěvek ve kterém zpochybňuji způsob skicování, který zde prezentoval Yaroukh? Ne? Děkuji za spolupráci, považuji věc za vyřízenou.
teraz presne neviem o akej mierke sa diskutuje, ale mierka zmenšenia v designe pre sketchovanie sa nepoužíva, dovod toho je ten že sa prezentuje v roznych rozmeroch. dokonca ani mierka proporcií sa nepoužíva, kvoly zvýrazneniu charekteru
No ja si myslim, ze tyhle skicy jsou pouze neco jako karikatury - maji nadmerne zduraznit detaily. Proto tu meritko ztraci smysl...Ale ja jinak taky vetsinou čmárám v meritku...ale zatim jsem dosel pouze k designu kol >:D Rhinoceros se se mnou moc nekamaradi...