Tak to je "muž", ktorý navrhol exteriér tohto posledných 19 rokov najškaredšieho BMW. A ešte väčší šok je, že hipisák navrhuje interiér pre BMW. Bože, tak som sa bál a tak som sa tešil, keď som zbadal túto fotku.
[odkaz]
Nádherné, svalnaté, dynamické.
No v skutočnosti je to BMW CHRT. A tie čínske svetlá.
Kam dizaj mieri? Začalo to zadnými svetlami u BMW 7, pokračovalo strašným faceliftom BMW 3, BMW X1, ktoré navrhol Kórejec a zadné svetlá sa hodia do Elantry, vodnatým BMW Z4, ktorému exteriér navrhla ženská... Preskočím inde, vidím JAGUAR XF so zadkom, ktorý degraduje konkurentov, pretože vyzerá ako z nejakej štúdie, ktorá je na míle vzdialená sériovému autu. Ale ten kórejsky predok. A čo ten nový MERCEDES-BENZ E s natiahnutým ázijskými svetlami a prilepeným krabicovým zadkom ako u Thalii I? Nuž a toto BMW CHRT alias 5 GT jasne hovorí, že zlaté časy dizajnu skončili. ;-\ :no:
Vidíte, na tomto BMW X5 M je vidieť, že faceliftovaný model dostane predná svetlá z X6. Mimochodom, raz som videl fotku, kde v predu išlo BMW X5 M s týmito svetlami a za ním BMW X5 facelift s maskovaným predkom... >:D >:D A pritom nezakryli X5 M, ktoré malo rovnež novú masku.
Mno tak to opravdu netuším... možná krapet jiný mechanismus, řekl bych. Ale jako evidentně se u BMW snažili o originálnost a tentokrát to krapet přeťápli... Tento systém otevírání bych dal k sedanu jako právě superb, ale u tohoto výtvoru to nepobírám... vždyť nakládání do prostoru vzniklým otevřením spodní části zadních dveří musí být vcelku nepohodlnné a jak takhle vyndat věci, které se zakutálely až k opěradlům zadních sedaček?... a to jsem zatím psal jen o okopírovaném systému otevírání dveří... ale k designu teda mám taky dost co říct... ale vezmu to ve zkratce: Okopírování předku ze sedmičky se k autu tohohle typu nehodí, silueta dost prapodivná (a to se mi ta u X6 líbí), zadek hodně těžkopádný, bachratý a se zmutovanými světly opět ze 7ky... jak už jsem říkal - u tohohle auta to chlapcům (a děvčatům) u BMW krapet hodně ujelo... A tohle nepíšu jako odpůrce vozů BMW... Já jsem jinak zastánce výtvorů této automobilky, ale nad tímhle mi nezbývá než jen smutně kroutit hlavou... :-(
Zkus to vzít tak, že při otevření menšího víka zůstává interiér izolován od okolí. Tedy neuniká z auta teplý vzduch. A když bereš jen pár tašek z kraje, tak kdo by se tahal s celým víkem. Pokud nebude z hliníku, tak to s tím sklem bude mít dost kilo. I když tady to asi bude otvírat servo.
Mno to je mi jasný... ale koukni se na ten kolmý vstupní otvor... to je naprosto nepraktický... a tu výhodu, kterou vypichuješ ty, tu bych právě viděl i u toho superba, ale tady je to malinko sporný... ale jasný, beru, věc názoru ;-)
Myslím že se to dá nejlíp popsat jako řad 7 liftback. Nevím co na těch divně seseknutých zadcích teď všichni vidí, vlastnosti kombíku to nemá a nikdy mít nebude a k vyváženosti linií sedanu to má taky daleko. Holt krása ustupuje aerodynamice a ještě se z toho dělá móda. A vlastně nevím proč takto nevypadá rovnou X6. Stačilo by jenom víc vytáhnout blatníky a nenápadně to "terénně" oplastovat >:D
Ta první je za styl, druhá za úchvatnou vizáž, třetí za držení bavorských linií, čtvrtá za akcent na praktičnost a pátá... no ta za to, že nám BMW (spolu s CLS, a CC) dává šanci být svůj, být tím, kdo jezdí v této době moderním čtyřdveřovým coupe/getečkem.
Koukám očarovaně na snímky. Někomu se holt líbí čelní pohled na Mazdu 6... >:D někomu zase učaruje panovačnost BMW, ta dokonalá jistota, dominance, žraločí pohled... za ten :yes::yes::yes:
Popravdě píši, že BMW 5GT je přesně to, co má nyní BMW vyrábět, rozhodně více, než BM X6. A když se porozhlédneme kolem... pak to do sebe (opět) začíná parádně zapadat - kdo chce efektní luxus, takřka nadpozemskou eleganci, jde po CLS, kdo nechce, či nemůže utratit tolik, co stojí CLS, jezdí v CC, v Passatu CC, který vizualitou sekunduje v tomto segmentu na výbornou. No, a kdo chce coupé na čtyřech současně v ostřejším vydání, sáhne jistojistě po BMW 5GT. Tak mě napadá... kdo bude jezdit Jaguara?
naprosto souhlasím s avantimem... celkově mám s designem bmw problém a mám pocit, že kdyby na tom autě byla jiná značka, než ta jejich modrobílá placka, každý by to poslal do pekel.. ale takhle se pějí chvály.. řekl bych že tímhle vulgárním výrazovým stylem bwm jen žene vodu na mlýn audi..
Souhlasím. U BMW se o popularitu postará výhradně image značky. Za tento názor jsem tu byl mockrát mnohými zkritizován, ale stojím si za tím. Audi je teď na tom mnohem lépe...
Audi je cvalajici kacena, bmw je image, design naprosta spicka, a jizdni vlastnosti? >:D i X5 drzi v zatacce lip nez A4,,, hosi jelikoz vy auta vidite akorat na obrazku tak to s vama nema cenu dal rozebirat >:D
Tak nejak mi do tohoto textu nepasujú Tvoje nedávne oslavné ódy na X6, ktorá mňa sklamala a stále mám ďaleko od toho priznať jej eleganciu (ktorú napr. spomenutý Jaguar môže rozdávať). Ale inak súhlas, 5GT vyzerá byť o niečom celkom inom a verím, že naživo jej budem môcť dať :yes:
nad zbytkem automobilového světa. I když si myslím, že tenhle koncept je zbytečnost - kdo si bávo kupuje, nedělá to kvůli designu, avantgardě, ani křížení tříd. Bávo je prostě nejlepším autem pro normální lidi s platem od 1 mega czk ročně.
No, přesně tak. Postav před zedníka Accivii, párek v rohlíku, Veuve Clicquot-Ponsardin a kaviár s blinama a V-K-Z s dršťkovou a uvidíš, co si vybere. Stejtě tak jako když před někoho s uvedeným příjmem postavíš Smart, Sandero, Bentleye a BMW 3-er.
Týmto sa si prezradil. Držanie s marinakom, zastávanie ázijských aut a zatracovanie nemeckých pevné zastávanie jeho názorov, často ako jediný a teraz si použil slovo, ktoré nepoužil nikto iný než marianek-dabldekl. Tak mariánku, len toľko, že GS je sedan.
...tak toto je nejnepovedenější BMW za několik posledních desetiletí. Proč jen ten Bangle odcházel? Máme tomu rozumět tak, že po boku smyslné "šestky", vyvážené, energetické "trojky" a originální a svébytné "ix - šestky" ma stát tato zrůda? To se nemělo stát... 8-s
...sice se to jistě testovalo nějakou dobu maskované a podobně, ale Bangle, když chtěl mísit třídy, udělal to vkusně, s citem a harmonií, jako třeba u X6...pod tento kýčovitý stroj by se dobrovolně nepodepsal... 8-s
Nejsem odborník na design, ale pokud ty se k tomu hlásíš, tak mě celkem zaráží tvoje výkyvy. Neberu tvůj fanatismus k Renaultu, ale myslim si, že rysy sobě vlastní tu BMW zachovalo a možná neuměle bych si dovolil tvrdit, že akorát změnilo styl, nebo koncepci karoserie. Ten boční profil kolem dveří je i u BMW7, Superbu, Opelu a dokonce i u Megana, tak co se ti nezdá? Zadek X6 a předek sedma s dnešní pětkou?
Studie Audi i Merglu ukazujou podobný koncepty a věřim tomu, že tim směrem se bude většina "lepších" automobilek ubírat. Myslim tim jako MB R, spojení luxusu a užitkovosti. Z toho důvodu to cejtim tak, že ten rodinej obludismus se bude muset skloubit s třeba sportovnim šmrncem. Golfovej bag s kočárkem a tak.
Co se týká studií, těch (kromě Renaultu - teď to není "fanatismus", nýbrž skutečnost), fandím Audi. Nedávno představený, budoucí nástupce A7 se povedl na výbornou, stejně tak jako předchozí předzvěsti modlu A1 a podobně... :yes:
Sám se nechci nazývat odborníkem, neboť design je přeci jen silně subjektivní záležitost. Avšak v případě nového BMW budu skeptický. Zatímco příď je zajímavá a dynamická, záď ještě potřebuje nějaký čas zrát (pokud to půjde... ;-\ )
Třeba zmíněné míchání tříd se u BMW vrací do módy. Skvěle se to povedlo u X6, uvidíme, jak se osvědčí tohle. Jsem zvědavý (pokud se k tomu rozhoupou) na GT řady tři, spekulací bylo až příliš...
BMW má určitě jednu výhodu a to je díky technice a image možnost... teď nevim jak to správně napsat, ale pokud mě chápeš, tak bych řekl, že je jeden z těch, co určujou v podstatě směr automobilismu.
No, ale doufám, že ses neurazil na ty silný slova, která tomu dala šmrnc a důraz, to by mě v tomto případě mrzelo, i když si za tou myšlenkou stojim ;-):yes:
Na Nivu se vyprdni, to je skvělý auto do terénu. Hlavně, že se ti z toho BMW rozevřel poklopec, je to totiž směr, kterym se chtě nechtě budeš muset ubírat, aby si v profesnim designu přežil. A to mi věř. :yes:
No, Banglovi BMW sice měli něco do sebe, ale je známý fakt, že designová špička ja následující: Renault, Citroën a Alfa Romeo. Renault odvahou a nejlepšími koncepty na světě, Citroën a Alfu nemusím komentovat... :yes:
Keď hodíš na tie fotky ostrejší pohľad, zistíš, že stačí skutočne dosť málo na to, aby ten voz vyzeral dobre. Teda málo z pohľadu dizajnéra, ktorý to auto ešte len tvorí.
Ovšem predpoklad, že sa z exteriéru ešte niečo zmení, už asi stratil reálny základ. Meniť pár desiatok lisovacích nástrojov, foriem do vstrekolisov, prípravkov atď je aj pre BMW silná káva. Asi sa s tým autom skrátka budeme musieť zmieriť. ;-)
Jak si myslim já, blíží se doba, moje doba ;-) , kdy se bude luxus spojovat s praktičností. Neni čas na žádný výstřelky a podle mě je i předzvěst pozastavení modelu CS.
V tomhle je Bangle namočenej od kopyt až po ježka. Je to jako s minulou BMW 7... Když vyjela byli jsme v šoku. Dneska se už nevyrábí, ale ty ji spatříš a pod tou krásou ti podklesávaj kolena.
Hlavně kolik se jich nakonec prodalo... Taky jsem byl relativně v šoku, ale pak jsem si řekl, že její hlavní problém byl v čase. Dneska by se nad tim možná nikdo nepozastavil.
Svatá pravda... ale z tohohle jsem opravdu na rozpacích... ale tak uvidíme... časem si na to zvyknu jako na všechno a třeba nakonec i tohle BMW budu mít rád... ale opravdu to chce čas...
Přesně tak... nadechni se, dej si sprchu, kaviárek na rohlíček a běž se podívat do garáže s metrem, jestli se tam vejde. Rozměry znáš, tak jí vypucuj a běž až potom do showroomu, protože se ti na 100% stane, že s nim přijedeš domu ;-) Je to stejný, jako s babama >:D Mě se tam vejde, to vim už teď >:D:yes:
Ale ale ale. Veď Bangle má vplyv aj v novom BMW 5, v novej X3, v novej 3, v novej 1, novej 6 a možno aj v novej X5, rovanko režíroval aj dizajn BMW 5 GT. Skôr sa pýtam: BANGLE, ako si toto mohlo dopustiť?
Hoci, prehnal si to s tými desaťročiami. Tak to až nie.
Avantime, ty ma nehnevaj. Ty že máš rubriku na designwebe? Ak by zajtra oznámili, že Bangle odchádza a pozajtra predstavili pre teba ešte škaredšie BMW, tak povieš: Od 1 až po 5 GT... >:D >:D
Len sa dobre pozri na fotky z iných webov. CHRIS BANGLE je pri predstavní toho auta ako aj pri diskusii o dizjane ešte pri vývoji. :-!
Jasně. Avšak nový styl BMW, který je aplikovaný i do této kreace, se mi nelíbí. I když vznikl pod vedením Bangla, působí překombinovaně, až nevkusně. Byl započatý Sedmou, pokračujé tímto...ještě to Z4 se dá...
Je sice pravda, že vznikl pod vedením Bangla (spokojen?), ale stylem se blíží novému designovému jazyku značky. Podle mě byl zdařilejší ten předchozí, který představuje modelová řada 1 až X6...
Šmarjá vždyť se po Banglovi v kanclu ještě točí židle, ty energetiku. :-) Hodnotit z tohohle potratu, jak zlý/dobrý to bude bez Bangla, je naprosto nesmyslný.
Vidno, že jeho myšlienky sa v bavorskej pôde uchytili veľmi silne. Ale je evidentné, že po odchode majstra družstevníci trošku prehnojili. Všetkého veľa škodí, aj výrazu.
Zrušil by som ten jemný negatívny prelis tesne pod spodnou hranou okien - má síce veľký rádius, ale na mňa pôsobí veľmi rušivo.
Predná časť akoby bola z iného auta - voči niekoľkonásobným prelisom na bokoch je nečakane hladká a mohutná, obrovské "ľadvinky" pôsobia prehnane, je to príliš neestetické. Podivne tiež pôsobí, že je predok až surovo kolmo zrezaný, voči ostatným dynamickým líniám auta to pôsobí ako päsť na oko.
Mrzí ma, že sa nevyhnem ani zadnej časti, ale nemôžem si pomôcť, svetlá sú silne "nasrané" a pôsobia, akoby zarputilo hľadeli do zeme. Vystrčený nárazník potom vyzerá ako predkus buldočka...
No a ešte interiér. Dúfam, že táto kombinácia materiálov a najmä farieb začína a končí pri tomto koncepte. Nedá sa označiť za vydarenú.
Suma-sumárum, je to nové, nie je to pekné. Chýba tomu decentosť a cit pre detaily. Sériovka snáď bude o čosi vylepšená, predpokladám, že po zhliadnutí tohto diela Bangle dlho nemohol popadnúť dych.
Jasné, ty si ma kritizoval za to, že neviem aký je vývoj auta, ale hlavne, že ty to vieš. Zato, že Bangle pred prá dňami odišiel, tak už nie je auto predstavené týždeň po jeho odchode pod jeho vedením. :no:
Isteže, o Bangleho odchode si sa dozvedel presne v deň, keď opustil brány závodu a do poslednej minúty Bangle riadil všetky práce na všetkých modeloch. Nie si tam náhodou tiež zamestnaný?
Nevieš, čo bolo pre neho popudom opustiť značku. Možno sa mu nepáčil smer, akým začali jeho rukopis posúvať. To sa bežný smrteľník nikdy nedozvie.
Okrem iného skús trochu čítať aj medzi riadkami. Najmä prvý a predposledný odsek. ;-)
Tebe šibe? 8-s8-s8-s Chceš mi povedať, že Bangle nemal u BMW vplyv už pár rokov pred odchodom?
Prečítal som si práve pozorne podsledné odseky, lebo som nemohol veriť očiam.
Bangle odišiel kvôli tomu, lebo nechcel byť zodpovedný za smer, akým sa vyberie nové iCAR auto do mesta.
No tak zase tak drasticky to brať nemusíš. Trochu som skritizoval vzhľad auta, filozofia ostala nedotknutá a technicky, predpokladám, bavorákom tiež niet čo vyčítať, sú po čertoch dobrí.
Prečítaj si ešte raz vetu, že všetkého veľa škodí, aj dobrého korenia. Tým je povedané všetko čo som povedať chcel. :-)
GT si představuju jinak... jako auto se sportovním šmrncem. Tohle má šmrnc asi jako... Medvěd gRizly. Ale proti gustu... určitě to bude praktické a pohodlné.
Neviem to pochopiť. Veď vývoj auta trvá niekokľo rokov a niekto si myslíš, že ak šéfdizajnér odíde týždeň pred premierou, tak už sa to auto rodilo bez jeho vplyvu a teraz len Bangle na to auto zíra, čo to vytvorili? A vraj, že ten Klaudius vie, ako s vývojom auta je. Aké kreatúry sa na internete nedajú stretnúť...
Ty nevieš pochopiť viac vecí, veď už si to priznaj. Inak na kreatúru mrkni do zrkadla, strašidlo. Keď nechápeš moje príspevky, tak ich nečítaj, vôbec mi nebude vadiť tvoj nezáujem.
jako ze předu se mě to auto docela líbí(velký ledvinky jek sedmička sou dobrý),silueta je zajímavá ale ten zadek teda nemusím....chce to asi zvyk,ale stejně se mě zdá že nevěděli jak to zakončit tak to prostě nějak udělali...co myslíte o "bmw twindoor"?když se to otevře celý tak dobrý ale když jen půlka tak se akorát bouchnu dohlavy :-) trochu to ztrácí význam,u superba to má význam a aji se mě to líbí ale doufám že to ted nebudou mít všechny auta...
problemom hitoviek je ich rychle starnutie, to tu nehrozi. treba to poriadne vstrebat, niekolko krat prezut, pomaly prehltat a zistis,ze to nema chybu. vlastne jednu by som nasiel, chcelo by to aj mensieho braceka (3GT).
Ja tomuto autu úplne rozumiem. Chcem sedan alebo kombi ale nechce sa mi tam dolu do toho liezť?...SUV ma neberú?...idem do GT-čka. Movitý taťkovia si za tým pôjdu nohy polámať. Byť taťkom - samozrejme movitým ;-) - mi prvý krát pripadá ako dobrý nápad. >:-[]
...drsným...mňa asi nepresvedčíš, je to BMW a to u mňa značí polovinu úspechu. >:D
Ale neodporujem...konečne však ma R-ko konkurenta a aj Navtech určite mlaská až mu sliny tečú. >:-[]
Jako celek. :yes: I kdyz to neni zrovna muj salek kavy, tahle trida hatchbacku s patymi dvermi v duchu Mazdy 6, Insignie, Mondea apod., tak rozhodne zajimavejsi pocin nez nabobtnale R-ko od Mergla. Sakra, kde jenom jsem to skoseni a tvar tech prednich svetel uz jenom videl. ;-\ No jasne, hosi mnichovsti se tak trosku zahledeli do uranciveho pohledu noveho Infiniti FX-50... ;-):yes:
po X6 dalsia skutocna prisera. Nenapada mi nic ine, ako obligatni macicka s psickom a torta.
Ako R-klasse OK, vyzera to ako pohrebak, ale tak nejak ja neviem... No nie je to pekne, ale povedzme. Ale toto? Konecna, nevidim jedno pozitivum. Nevidim nic zasadene oproti normalnej 5ke v kombi, ktora je mimochodom velmi podarena.
Toto je ako nejaky pokazeny hatchback, no hruza. GT je u mna qporte GT, alebo 6ka, alebo... nema to ani hlavu, ani patu proste :no::no:
Na konkurenčon webe to dokonalo opísalo. "Byť každým znamená byť ničím". Teda, konkrétne, auto, ktoré má byť všetkým, nie je ničím.
Veď toto auto je praktické, pritom priestor vzadu neponúkne zrovna veľký, jazdné vlasnosti tiež nemôžu byť športové ako u sedanu a pritom auto vyzerá jak keby kočička s pejskem varili dort.
Příjde mi to, že BMW se zaleklo, když mercedes přišel s novou třídou R (která taky nebyla kdovíjaký úspěch) a začali vyvíjet konkurenta. Ale R nebyl žádný velký úspěch, v půlce životnosti auta muselo marketingový oddělení změnit prodejní taktiku a místo velkého luxusního auta, začalo prezentovat velký rodinný kombík.
Tehdy, kdyř začali vyvíjet tohle auto, tak ještě netušili jak to s Rkem dopadne, ale obdivuju jejich odvahu, že přesto vývoj dotáhli do konce. Doufám, že se bude prodávat líp než Rko :-) Udělali ho sportovnější, ale jistá inspirace a shoda tu je... :-) Držím palce BMW!!! :yes:
prostě neudělali sedan, ale liftback? tak mi to přijde, stejně jako u A7... prostě se snaží říct jak je to crossover kdoví čeho, jen bay zamaskovali, že je to vlastně liftback običejnýho sedanu, ale nechtějí mu snížit exklizivitu, protože liftback není managerský tip auta, lael idi si je začínají víc a víc přát. Takže si řekli neuděláme liftback, ale crossover sedanu s kupé a kombíkem, to bude znít moderně a "in" a přitom výsledek je stejnej
je - respektive bude - pro mne ztělesněním odkazu roztočené vrtule - žádné hraní si na SUV, s kterým Vám strach nedovolí vyjet na polní cestu.... ano sice do něj narvou nějaké to mmi, i-drive, electronic shower >:-[] etc. etc., či jak se ta elektronická kurvítka(dámy prominou) všechna jmenují, ale bude to Das Auto(sorry do Wolfsburgu). Abych se zbytečně nerozepisoval - pokud dobře zkombinují sportovní objímající interiér(bmw myslí na řidiče nejlíp), 4x4 s aktivními diffy, které vrtule umí a tenhle design.... bude to silniční TOP a nevěřte mi, kdybych Vám někdy tvrdil, že bych ho nechtěl....
PS: subaru zůstávám věrný, ale neznamená to, že nemůžu uznat soupeři, že je klasa(i když v lese na mne mít nebude ;-) )
konecne po dlhych rokoch klasicke zralocie bmw !!
ten zadok, to je detail, to sa vyberie podla potreby, bmw toho ponuka dost pre kazdeho. se*te na svetla a neviem ake nepodstatne detaily, dolezity je navrat zraloka ! uz sa tesim na novu "zralociu" 6-ku :yes: