Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW i3 bude stát v Česku 900.000 Kč

Do premiéry elektrického BMW i3 zbývá ještě týden, ale my už víme, kolik bude u nás stát. Základní verze přijde na rovných 900 tisíc korun.
Zpět na článek
22. 7. 2013 17:05
22. 7. 2013 17:24
22. 7. 2013 18:13
23. 7. 2013 10:21
23. 7. 2013 11:47
23. 7. 2013 09:19
Avatar - flyboyeda
22. 7. 2013 16:32
To je skoro zadarmo
už si ho běžím koupit >:D (ironie)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - CHerokee
22. 7. 2013 21:52
Re: To je skoro zadarmo
je to takové ošklivé káčátko :-)
22. 7. 2013 17:05
elektromobil
spousta lidi porad nechape, ze elektromobil proste zatím není pro kazdeho, je to proste něco nového a jiného, plazmove a LCD TV taky ve svich počátcích stali statisice korun, a dnes si je koupime za smesny castky s mnohanasobne lepsimi parametry nez měli prave ty modely v prvních letech prodeju, no schvalne kdo tady mel doma třeba v roce 98 plazmu? pocitam ze asi nikdo, pac tenkrat stala plazmova TV v lepsim pripade okolo pul milionu, přitom dnes ma takova plazma z te doby parametry kterym se dnes smejem a nikdo by to domu nechtel ani zadarmo, to same LCD, a ceka nas to same zrejme i s OLED ;-) mobilni telefony nebo jakakoliv podobna elektronika jako i třeba notebooky je to same, no schvalne kdo tady si v 90 letech mohl poridit mobilni telefon nebo notebook? asi jen málokdo z nas, protože samotnej telefon na zacatku 90 let stal v lepsim pripade desitky tisíc a volani z nej bylo extremne drahe a platilo se i za prichozi hovory, byli velke tezke a malo vydrzeli, to same notebooky, a kde jsme dnes po cca 20 letech? no mame telefony co vydrzej vpohode i 14 dni, notebooky co vydrzi i několik hodin a přitom jejich parametry se posunuly o obrovsky kus jinam, vaha klesla, vydrz na baterie vrostla a vykon mnohanasobne vzrostl, i elektromobil bude potrebovat alespoň tech 15-20 let, aby se usadil a nechal nektere technologie které potřebuje dozrat

proste elektromobil je něco jiného, zatím jen pro určitou část lidi co nato nejen mají, ale zaroven to i chteji, takze 900k je vlastne docela slusna cena, cekal jsem cenu nad 1 mego :-)
Rozbalit vlákno
10
22. 7. 2013 17:24
Re: elektromobil
:yes: :yes: :yes:

Já teda čekal cenu kolem 750.000,- a se spalovákem 1meloun, ale i tak přesně, jak píšeš. Nissan Leaf byl taky drahý (ještě je), ale pomaličku se cena okrajuje a přitom přidává výbava a vychytávají mouchy. Defacto se posunul z ceny Superbu na cenu Octavie.

Ještě by mě zajímala výbava, ta většinou v mnoha ohledech bývá také průkopnická (proto ta cena). :-)
Avatar - WinDiesel
22. 7. 2013 20:01
Re: elektromobil
To se moc neposunul, Superb dnes pořídíš jen o 10 000 dráž než Oktávii, v podobné výbavě.
22. 7. 2013 17:43
Re: elektromobil
Kéž by vývoj elektroaut měl podobný progres jak píšeš. Mně (skeptik) připadá, že pokud nepřijde nějaký zlom ve vývoji baterií (nebo nějakého náhradního média), tak elektroauta v této podobě (baterie+elektromotor) nemají větší šance na další rozvoj. Přesně jak píšeš - společně s mobily a notebooky se rozvíjely těch 20 let i baterie. Nyní jsou tyto poznatky o bateriích uplatňovány i v elektroautech, kde ale velmi citelně naráží na svoje limity.
Avatar - flyboyeda
22. 7. 2013 17:51
Re: elektromobil
Jak říkám je to za hubičku >:D

Vždycky jsem chtěl auto co ujede málo kilometrů, nebude mít žádné zrychlení, dlouho se nabíjí a v zimě se sníží dojezd na čtvrtinu až pětinu ,protože je zima a je drahé, ale jenom při koupi, při dalším prodeji cena klesne tak na 10 % původní hodnoty, díké obrovskému zájmu o ojeté elektoromobili >:D (ironie), dále dojezd se sníži při větším zatížení a to není jen rychlá jízda,to stačí když auto bude plně obsazeno i s kufrem,tak třeba v zimě se s plně naloženým elektromobilem a zapnutým topením dojezd sníží na 10%, takže ideální auto na umrznutí

I3 není auto pro každého, je dráhé a k ničemu,ale já ho prsotě chci >:D (ironie)
22. 7. 2013 18:13
Re: elektromobil
ty nesmysly o zimnim provozu byli jiz několikrát vyvracene, ale lidi co vzivote v elektromobilu nejeli to musej porad psat dokola co? >:D
Avatar - flyboyeda
22. 7. 2013 18:27
Re: elektromobil
Jednou jsem jel v eletromobilu, bylo to na kolotoči, a ty auta měli nahoře takovou tyčku a do toho se přiváděla elektika, protože kdyby ty autíčka byly na baterky, rychle by se vibila ;-) , třeba jako tohle I3 ;-) ,takže vím o čem mluvím >:D

Stačí aby pořádně mrzlo tak - 20 a baterka je skoro vybitá a ty budeš za chvilku taky vybitej >:D
23. 7. 2013 10:21
Re: elektromobil
-20C a nafta mrzne. Netopi, nytuje a smrdi a aj tak ju ma 55% populacie v EU, lebo nezere a taha, presne ako elektro, az na ten hluk a smrad.
23. 7. 2013 11:47
Re: elektromobil
Máš v podstatě pravdu. Jenomže tady půjde vývoj taky dopředu, jenomže o dost pomaleji. U mobilů a TV jde o obraz (plus chycení signálu), což bylo v plenkách. O výpočetní technice ani nemluvě... A všechno tohle šlo do značné míry řešit miniaturizací.
Ovšem u aut jde o mnohem energeticky náročnější záležitost, přičemž ta energie jde z principu věci do přenosu síly.
A další věc je akumulace a výdej energie. Jestli to půjde dál cestou nějakých super baterek, nebo co já vím, třeba něčeho na bázi obřích kondenzátorů, nebo jestli se vymyslí něco úplně nového... Váha se může snížit celkem podstatně, ale požadovaný příkon nějakých aspoň 10-20 kW pro běžný provoz prostě potřeba bude.
Avatar - Astene
23. 7. 2013 22:06
Re: elektromobil
Sorry, ale srovnání s elektronikou je podle mě mimo. Mezi ní a elektromobily je jeden zásadní rozdíl. U té extra drahé elektroniky byly kdysi na první pohled vidět její výhody a obrovský posun oproti tehdejší běžné elektronice (CRT televizím, stolním PC, pevným telefonům apod.) a největší nevýhodou byla většinou jen cena. Co mi ale nabízí elektromobil tak revolučně nového, pozitivního, kvůli čemu bych po něm měl toužit bez ohledu na cenu? Maximální krouťák už od "volnoběhu", tišší provoz a jinak?
Avatar - jozephko
22. 7. 2013 17:12
Ešte keby vyriešili automatické dobíjanie...
Najväčšou otravou pri elektromobiloch bude neustále dobíjanie - niekoľkokrát do týždňa. Nie že by to zabralo nejaký dlhý čas zobrať kábel a strčiť ho do zásuvky na aute, ale robiť to každý deň či každý druhý deň bude po pár mesiacoch poriadna otrava.
Automobilky by sa mali zamerať na vytvorenie automatického nabíjania bez zásahu vodiča - ten by len na prístrojovke prepol ovládač nabíjania buď na On alebo Off - nič viac. Po príchode na nabíjacie miesto by sa všetko dialo automaticky.
Vyžadovalo by si to ale opačnú filozofiu - kábel či skôr rameno s káblom by bolo v aute (buď vpredu alebo naspodu) a nabíjacia stanica by obsahovala len konektor na nabíjanie. Výrazne by tým klesla cena za vybudovanie nabíjacej stanice.
A ako by to mohlo fungovať?
Ak by nabíjací konektor bol pod autom: auto zastaví nad konektorom (má kruhový tvar a "trčí" z vozovky asi 5 cm, aby bol chránený pred malými kalužami), bezdrôtovo nadviaže kontakt s nabíjačkou. Tá si overí údaje o aute a jeho majiteľovi a následne otvorí nabíjací konektor. Zo spodku auta sa vysunie malé rameno a pomocou infrazvuku a/alebo infračerveného svetla, ktoré vydáva konektor vo vozovke, ho lokalizuje a pripojí sa k nemu. Súčasne zablokuje všetky brzdy aj motor auta, aby vodič nemohol s autom odísť počas pripojenia na dobíjaciu stanicu. Po dobití batérií sa nabíjacie rameno od konektoru automaticky odpojí.
Vodič po príchode k autu nemusí urobiť vôbec nič. Len si na displeji pozrie, koľko kilowattov a v akej sume sa "dotankovalo".
Výhoda konektoru vo vozovke by bola v tom, že by bolo jedno, či by auto na parkovacie miesto prišlo odpredu alebo odzadu. Súčasne by sa tým znemožnili zásahy kadejakých chmatákov. A navyše by dobíjacie stanice boli veľmi nenápadné a nehyzdili by okolie. Ich jediným prejavom by bol okrúhly konektor uprostred parkovacieho miesta. A aby v zime neboli problémy s odhŕňaním snehu, konektor by vo vypnutej polohe bol skrytý vo vozovke. O tých 5 cm by sa vysunul len pred a počas nabíjania.
Ak by bolo dostatočné množstvo takýchto konektorov na parkoviskách, potom by menší dojazd elektromobilov určených pre jazdu po meste nehral žiadnu rolu. Pretože vodič by sa o nabíjanie vôbec nestaral.
Nechce si to niekto patentovať? >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Tomas_2002
22. 7. 2013 17:18
Re: Ešte keby vyriešili automatické dobíjanie...
Můj ideální vůz by se dobíjel tak, že by pouze najel na indukční desku v garáži :-)
Avatar - fOE
22. 7. 2013 17:19
Re: Ešte keby vyriešili automatické dobíjanie...
Dobra myslenka ;-) :yes:
22. 7. 2013 17:19
Re: Ešte keby vyriešili automatické dobíjanie...
sak se nato zamerujou, indukcni dobijeni se davno testuje a to i v provozu, BMW samo to tak testuje u taxiku mam dojem v Mnichove, kdy na dobojeni jsou vyhrazena urcita taxi stani, kde se auto indukcne samo dobiji, a v planu to mají i na nekterych usecich silnic kupříkladu do kopce, kdy se ti auto bude samo nabijet z vozovky

pro technologie indukčního nabijeni staci hledat pod skratkou OLEV
22. 7. 2013 17:55
Splnenie normy EÚ ... nič viac ...
Keďže EÚ pritvrdzuje normy a tie sa rátajú ako priemer, tak predaj každého elektronezmyslu umožňuje predať "normálne" BMW bez sankcie ....

A keďže je BMW prestížna značka, tak bude mnoho ekobláznov ochotných za to i zaplatiť reálnu cenu .... o čom môže taká Škoda, Kia či Citroen len snívať ....

Okrem toho cez dotácie sa na to dá pri troche lobingu i zarobiť .... a firmy sa prispôsobujú ... ak budú vlády dotovať raketoplány ... tak budú vyrábať raketoplány ....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
22. 7. 2013 17:56
ono je to tak
niekto si kupi auto za 500 tisic a pocas 10 rokov da na neho dalsich 300 000 na benzin ( spolu cena 800 000 ) a niekto si kupi elektromobil za 900 000 s pocitom ze po 10 rokoch usetril voci benzinaku ;-) ... takto ludia dnes setria... okradaju sami seba... o pripadnej drahsej oprave a servisu eletromobilu ani nehovorim...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - flyboyeda
22. 7. 2013 18:38
Re: ono je to tak
A někdo si koupí ojetý Diesel za 100 000kč do nafty dá 200 000kč to je 300 000kč a 600 000kč je doma. investiční inteligente >:D
22. 7. 2013 19:19
Re: ono je to tak
uzasne srovnani nového pro určitou kastu a drsne olitaneho pro uplne jinou kastu, je uplne jasne ze ten kdo cirou nahodou uvazuje o elektromobilu jako druhem nebo tretim aute do rodiny, tak zaroven uvazuje i o olitanem vraku za devitinovou cenu a navíc v nafte >:D jj hned bezim do nejbližšího bazaru abych partnerce místo malého noveho Baworacku na baterky koupil nejakej naftovej vrak co ma sice na tachu 100 tisíc, ale veskutecnosti se stestim tak pul mega, a nejlip at je to nejaky velky SUV co s nim ani nezajede do garazi u nakupaku >:-[]
Avatar - flyboyeda
22. 7. 2013 20:33
Re: ono je to tak
A ty si co za skupinu ty skupno, ty Kasto jeden vykastovanej
Avatar - WinDiesel
22. 7. 2013 20:04
Re: ono je to tak
On je nejenom investiční inteligent, on je odborník na všechno a zvláště na auta.
Avatar - Johny.Rico
22. 7. 2013 20:22
Čím méně "petrol dollars," tím lépe!
Takže BMW, děkuji! :yes:

Ostatní by měli začít taky v tomto segmentu cosik dělat...
Rozbalit vlákno
0
23. 7. 2013 09:19
Elektro
V zásade dávajú (momentálne) elektromobily význam ako druhé auto v rodine. Pokiaľ potrebuješ na šupu dlhšiu trasu, ideš konvenčným autom. Ale ja si osobne viem predstaviť, že by som si to kúpil. Do kancelárie to mám z domu 14km. Sú dni, keď som celý deň v kancli, a vtedy by som kľudne šiel elektrom. V garáži to na noc pripojím a ráno je nabité. tých 150 km, by mi stačilo na 3-4 dni. A jazdíš za pár eur... Ale samozrejme je tu podmienka druhého konvenčného auta v domácnosti.
Čo sa týka vyjadrenia nejakého experta o zrýchlení, tak treba trošku naštudovať princíp elektromotoru (krútiaci moment konštatný od "0" otáčok...), teda pružnosti by som sa rozhodne neobával.
P.S. najrýchlejšie pozemné vozidlá na svete (vlaky TGV a pod.) sú na ELEKTRIKU >:D
Rozbalit vlákno
0