do supermoderního supersportovního superrodinnýho supersedanu ktery kazda rodina potřebuje a brala by ho všema deseti :-) no tak povidejte přehánějte kucí jako bucí >:D
Je to pěkný vstupní kousek spolu s (pro mě ne moc atraktivním) i3 do světa produkčních elektromobilů (přechodně hybridů) a je fajn, že BMW nezapomíná na sportovně laděné zákazníky. Škoda že zde chybí hodnota max. rychlosti a zrychlení 0-200km/h také graf křivky výkonu a Nm by byl velmi zajímavý!
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
To je síce pravda čo si napísal, ale aj tak sa to bude predávať jedna radosť aj za tú cenu, lebo to má modrobielu vrtuľu na kapote. Jeden speeker v rádiu svojho času povedal že "existujú interpréti ktorí keby nahrali aj vlastné prdy tak to ľudia vykúpia a bude z toho hit". U tohto auta a tejto značky to vidím podobne. >:D
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
BMW má image technologickýho leadera a s tím řada i souvisí. Jinak má dostatek modelů, který jsou buď srovnatelný nebo na vyšší úrovni než přímá konkurence.
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
To, že by to chtělo SS, to bez diskuze. Ale čílit se nad tím, že kromě klasických řad a sportovních M modelů BMW vyrábí i subsegment "i" mi přijde lichý.
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
Práveže to tak nie je. Ak by popri klasickom, plnokrvnom superšporte BMW spravilo i hybridný športiak, nepoviem ani pol slova. Oni ale ten klasický superšport nemajú a chcú to nahradiť baterkovým "superšportom". Teda žiadna alternatíva, len jedna, horšia možnosť.
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
No a navíc Audi A6 je lepší než 5ka, A8 je lepší jak 7ka a tak dál a tak dál - ten už si řikal. Spolu s blitim na Ferrari s motorem vpředu uprostřed patří k mym nejoblíbenějšim >:-[]
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
Tobě není pomoci. Ve předu neexistuje, asi si myslel vpředu a tam má motor tvá oblíbená Audi A6 TDI. Ferrari ale dávno před tim než ses narodil a začal plkat tyhle nesmysly umisťovalo motor vpředu uprostřed . Vono je ale skoro jedno jestli ho máš na klíně nebo na zádech, na čem záleží je rozložení hmotnosti mezi nápravy - což tebe ale kupodivu zase nezajímá >:D >:-[]
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
Jo pohon zadních je daleko přirozenější a zábavnější. Sem rád že při tom střílení naslepo ses aspoň jednou trefil :yes: >:-[]
Co myslíš co je důležitější kde je motor nebo jaký je rozložení hmotnosti na nápravy? ;-)
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
Nehádaj sa sním on to v hlavičke nemá vporiadku. Nesedel snáď ani na bicykli a nie to ešte chce byť aj obborník. Vždý je doležité ako má auto rozloženú váhu a, že má formula motor vzadu je čisto z aerodynamickeáho hladiska a čo najmenšieho odporu vzduchu, kdežto u klasickej koncepcie aút ako ich poznáme nieje možne, či už z bezpečnostneho hladiska (snaď nechceš používať meteriali ako v F1, kde len šroub na koleso stojí 5000 líbier!!!) a z praktického hladiska (do formule sa nevojde tak 70% populácie :))
flyboyeda ty si len hlupáčik čo nevie a keď nevieš nekomentuj.
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
No poslední dobou předvádí samé nesmysly a já si myslím, že doapadne jako v 90. letech jaguár. Vykašlal se na odkaz, na tradici a na historii - navíc šla dolů kvalita ... a tak tak to přežil .
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
To je možné, ale stejně si myslím, že u BMW to bije do očí prostě víc a víc. I kdyby s tímhle byli na stejno, tak prostě se nemůžeš vykašlat na to, co z tebe udělalo to čím jsi. Kdyby nebylo BMW v 80 - 90 letech ... tak nikdy není bmw tak jako ji známe dnes.
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
Já nevím...je to spíš o tom, že dřív majitel auta občas ležel v motoru, flekoval si díry sám apod. Dnes si to:
a) neumíme opravit bez elektroniky
b) nikdo z nás by to asi nedělal
Při obvykle správným přístupu není problém odjezdit i na současných vozech statisíce kilometrů.
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
Můžeme si myslet, resp. přát, aby se automobilky chovali jinak než jiná odvětví. Aby místo do úspor a vyššího zisku investovali do kvality a životnosti. Ale pořád to bude jen plané přání. Automobilky jsou akciovky, akcie nakupují akcionáři a ti je kupují jen za účelem zisku! Proč by někdo dělal auto s životností 20 let aby mu po tuto dobu jezdilo bez závad, blokovalo nové prodeje a nejezdilo do servisů. To by každá automobilka zkrachovala! Produkt který se začne * týden po uplynutí záruky je pro výrobce dnes bohužel ten nejlepší povedený kus. Divil by ses na jakých položkách automobilka je schopná šetřit, kolik tím ušetří a jaké možné problémy jí tím hrozí, ale přesto to je ochotna dělat s plným vědomým (slabší šroubky, spojky, izolace, ...)
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
Automobilky byly vždy akciové společnosti a vždy měly na prvním místě zisk a vždycky pro něj dělaly první, poslední. To není nic nového ani objevného.
Co se týče životnosti, tak klíčová je koroze, můžeš mít všechno super, ale jakmile auto začne hnít tak je na shození ze skály. Antikorozní ochrana šla v posledních deseti letech hodně nahoru a BMW určitě patří k těm automobilkám co antikorozní ochranu umí. Navíc třeba diskutovaná i8 může mít životnost takřka neomezenou, protože celá nosná struktura je z karbonu a hliníku a ty jsou skoro věčné. Takže když někdo bude chtít, tak takové auto může udržovat v provozu klidně 50 let. Druhá věc je, zda to někoho vůbec zajímá a zda za 5-6 let stejně nekoupí modernější nové auto i když to staré může být stále plně funkční.
Takže já to vidím přesně naopak, v klíčovém prvku antikorozní ochrany se automobilky výrazně zlepšily (až na výjimky) a současná auta mohou žít daleko déle než auta ze 70, 80, 90 let, která byla často orezlá už při předání zákazníkovi na salonu.
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
Cistuji: "Navíc třeba diskutovaná i8 může mít životnost takřka neomezenou, protože celá nosná struktura je z karbonu a hliníku a ty jsou skoro věčné. Takže když někdo bude chtít, tak takové auto může udržovat v provozu klidně 50 let. Druhá věc je, zda to někoho vůbec zajímá a zda za 5-6 let stejně nekoupí modernější nové auto i když to staré může být stále plně funkční. "
S tímto plně souhlasím, ale nutno myslet na fakt, že se bavíme o autě za 3,2 mil. Kč To si koupí někdo, kdo na to má a kdo to pravděpodobně nechá v garáži/prodá jakmile to ztratí šmrnc. Tam je na kvalitní materiály prostor a peníze.
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
I běžná produkce BMW jako třeba dnešní 5er nebo 3er jsou z hlediska antikorozní ochrany mnohem dál než minulé řady, takže mají i daleko vyšší potenciál pro dlouhověkost.
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
No vykašlal se na to. ... začal tam cpát diesel ( ekvivalent elektriky u BMW ), udělal kombík (ekvivalent X monster od bmw ) a hlavně modely S -type a X-type za rozumnou cenu , které se prostě začali kazit. Tradiční zákazníci od něj odešli. Tak dopadne i BMW ... za čas. Je to pořád stejná písnička. Nikdo by nekupoval dnes BMW, kdyby si ho jako malí kluci nedávali na zeď pokojíčků oni a nebo jejich otcové. Tak to prostě je, vykašleš se na to čím jsi byl a těžíš jen z reputace dnů minulých ... a najednou je pozdě. BMW už se přehouplo přes hranici návratu.
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
Jaguar X-Typoe vylezl s nálepkou rebrandovanýho Mondea. To se nikomu moc nelíbilo a S-Type byl tak retro, že neměl šanci.
Naftový motory tvoří v Evropě páteř a když chtějí prodávat, nic jinýho nezbylo.
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
Ježiš ty trepeš! Skús nove BMW a na 90 roky si ani nespomenieš. A tradicii sa držia, nič nezmenili na dosavadných modeloch čo sa pohonu týka, ale prišli nové a tieto kecy zakomplexovaných mudrlantov su proste naj >:D
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
BMW si nepotrebuje honiť ego nejaký superšportom. Ak by BMW malo záujem postaviť "pravý" superšport, tak ho postavý ľavou zadnou a nejakú R8 strčí... vieš kde >:-[] >:-[] >:-[]
Re: BMW dostalo šanci udělat supersport, ale tu šanci BMW pr
BMW to ma velmi dobre prepocitane..ponukaju to co nema ziadna konkurencia..s dizajnom o generaciu dalej..auto co nema na prvy pohlad nic spolocne s bmw no na druhy by som tam urcity dizajnovy odkaz na ikonicku M1 videl..
Aky ma vyznam robit supersport so spalovacim motorom? Konkurencia ponuka min dvadsat rovnakych rieseni..takze aj keby s nim prisli zisk z kolaca na trhu by sa delil dvadsiatimi..priniest prave hybrid s technologiou ktora mozno nieje najrychlejsia ale da sa povedat ze aj tak nechava ostatnych v oblaku dymu mi pride ako najlepsie rozhodnutie a prichadza v pravy cas..naco topit peniaze v niecom co by sa vyrovnalo konkurencii ked mozu investovat do rovnakej kategorie ktora podla sucasneho stavu bude rast najvyraznejsie..
rovnake to je aj s hypersportami ako P1, La, 918..jedinecnost konstrukcie a technologicky skok je pre cielovku omnoho zaujmavejsi ako napr rovnako drahy Veyron ci Agera R..niet sa co cudovat ze ich serie su beznadejne vypredane..
Toto pre BMW znamená viac ako keby postavili supersport akurát niektorý fans nevedia prekúsnuť že čas plynie a nie su 80-90roky.Kto chce supersport musí isť do konkurencie,to hádam nie je také ťažké pochopiť že sa Bmw vydalo inou cestou.
"Kto chce superšport, musí do konkurencie" A to je práve ten problém: ak je zákazník BMW, ktorý chce klasický superšport (nie výkonnú verziu bežných sedanov či kupé), u BMW si nevyberie a musí ísť k Audi (R8) či Mercedesu (SLS AMG) či Porsche.
Tak tak,a to nie je nič nové,v Bmw to vedia a možno si aj povedali že,nemáme to,nech idú do R8 ,tá je dobrá :-) Milovník značky ktorý by chcel od nich superšport to musí rešpektovať,vlastne ani mu nič iné neostáva.Také vozddlo v katalógu nie je,a možože to pri pulte nakoniec pochopí a nechá sa presvedčiť aby si zobral radšej X6 >:D
Vývoj něčeho jako je M1 je sakra drahej a prodeje sou úplně vo ničem, stane se že auto nevydělá ani na svuj vývoj. Audi R8 se za rok v Německu prodá tak 500 a může existovaj jen protože je to překabátovaný Lambo
Superšporty nie sú na to, aby zarábali, ale aby robili automobilke image. A ten image sa spätne vracia v cenách "obyčajnejších" modelov.
Btw. myslíš, že vývoj i8 sa predajmi zaplatí? To bude brutálna strata. A predsa do toho BMW išlo.
Však i BMW s myšlenkou návratu k M1 koketuje a koncept je hotov. Máš pravdu že nemusí zarábať, ale nemusí nutně prodělávat. Investice do řady i se samozřejmě vrátěj byť možná ne hned v těhle prvních 2 modelech.. Mně osobně by se návrat BMW k M1 líbil a líbí se mi novej 650 koňovej koncept [odkaz] a doufám že se odhodlaj dát ho do výroby
Súhlas. Ono by ten nástupca M1 ani nemusel vyzerať moc odlišne od i8, ten dizajn je vydarený. "Lenô nahradiť hybridnú sústavu "plnotučnou" technikou superšportu: motor vzadu, resp. v strede, pohon zadku, benzín okolo 600 koní, maximálka ďaleko cez 300, stovka za tri niečo. Hotovo. Nič viac, nič menej.
R8 má větší prodeje než Gallardo. Navíc sdílí snad kolem 10% komponent. To není zrovna jen výměna karoserie. Určitě zúročili know-how, ale jsou to dvě různá auta.
..a jeho uložení, převodovka, pohon všech kol, hliníkový monokok a pár dalších detailů. Prostě na těch 15% se shodneme. Jen ne na detailu jestli 15% shodnejch nebo rozdílnejch dílů >:-[]
R8, stejně jako Gallardo má hliníkový rám. Stejně jako A8, nebo TT. Ostatně karoserii Gallarda vyrábí Audi v Neckarsulmu, stejně jako A8 a R8. Audi vyrábí i komponenty pro V10 Gallarda (v Györu, kde jinde). Navíc dnešní motor Gallarda nevychází z původního desetiválce, ale z pozdější jednotky Audi (a také využívá technologie Audi).
Očividně máš problém počítat do deseti. (Automatická) Převodovka byla jedna z věcí, které sdílely. R8 má dnes už ale jinou. Původní byla prostě krám (co do kultivovanosti). Něco, co projde Lamborghini, ale u Audi je to na zastřelení.
S R8 začali od začátku. Zákazníci Audi očekávají něco jiného než zákazníci Lamborghini. Navíc Gallardo ze začátku svého života nebylo nějak zvlášť dobré. Můžeš se na to dívat jako na evoluci. Ve výsledku z Gallarda moc nezbylo. Jsem celkem zvědavý, jak je budou odlišovat v příští generaci. Tedy kromě toho, co už je známo.
Těch 5 sekund a supersport myslíš vážně? Myslel jsem, že jsme v době, kde nejsi, pokud nepokoříš 3 vteřiny. V dnešní době to zvládne pod 4 vteřiny i dvoutunový sedan. Jen tak mimochodem, jaká je hodnota pro M550d?
Nepíšem, že je to superšport, ale z váhov M4-ky vyýkonom je to auto fakt skvele a možnosťou manuálnej prevodovky je tiež plus a zažitky z neho budu porovnatelné.
Myslím že není potřeba nadávat na to co nikdo neviděl, neslyšel a nesveze se v tom, to že to 3válce? a co? kolik je na světě motorek který mají 3válce, točí 14tis. a mají zvuk, zátah, průběh. Tohle všechno s nízkou váhou, elektromotorem na přední nápravě a tím nejlepším co se dá dnes do auta dát je to nejlepší co mohlo BMW udělat. Komu se to nezamlouvá, může zvolit Lamborghini či Ferrari s V8kou. Mclaren použil stejnou techniku, Porsche ji použilo a použije taky, Lexus.. Myslím že doba je zas o kousek dál a BMW je na dobré cestě.
Těch co budou chtít opravdové AUTO bude asi víc, ale v dnešní době těch, co si pořídí "Barbie car" na baterky bude asi taky dost. I tak by jsem si vsadil na R8.
Celosvětově (není to 100%, chybí tam myslím i Čína a to je už slušně znát) to už bylo vyrovnanější. 1150 vs. 2150. 458 má zhruba 1500 v EU+EFTA a 2000 celosvětově.
V kolika R8 a Gallardech jsi jel ty komercni kopie? :-) Miluju tyhle chytre reci. Ja napriklad dal prednost "kopii", protoze se s ni lepe zije, je mene napadna a ridicsky je to lepsi auto... Navic Audi vlastni Lambo uz par let, takze kdovi kde by byli bez sebe navzajem.
To je otázka co je opravdové auto. A nemyslim že zrovna i8 je Barbie car. Nicméně ty prodejní čísla mě docela zajímaj. Nevíte někdo jak je to s prodejníma číslama Gallardo vs R8?
Nemyslim si ze si ty auta konkuruji a taky nepujde dost dobre srovnat auto ktere na trh vstupuje a bude se naskladnovat atd. s autem ktere z trhu pomalu odchazi. Uvidime. Par tisic kusu rocne bych ale i8 pral.
Toto auto treba vnimat ako pokrok a buducnost automobilizmu. Myslim si ze klobuk dole pred BMW ktore sa odhodlalo pre takyto krok (aj ked asi stratovy) V buducnosti bude BMW len a len cerpat z ich inovativneho a progresivneho myslenia. Vizionarom patri buducnost.
Toto auto treba vnimat ako pokrok a buducnost automobilizmu. Myslim si ze klobuk dole pred BMW ktore sa odhodlalo pre takyto krok (aj ked asi stratovy) V buducnosti bude BMW len a len cerpat z inovativneho a progresivneho myslenia. Vizionarom patri buducnost.
a moc nechápu. Ono dnes už v podstatě nemá skoro smysl vyvíjet nové supersporty (nemluvím o rozvoji existujících). BMW se snaží sportovnost prosadit i v nové době a proto se podobnými koncepty připravuje na budoucí nadvládu emisních limitů a dříve než konkurence testuje, jak daleko se v minimalizaci spalovací jednotky dá zajít.
Je mi to také líto, ale počet válců nebo objem budou už v budoucnu zcela irelevantní jednotky a objem - v rozporu s populárním tvrzením - bude něčím nahrazen. Za to ale nemůže BMW. Buďme tedy rádi, že jde BMW do podobných - dle mého názoru skoro určitě ztrátových - projektů a pokouší se hledat sportovní řešení pro budoucnost. Kdo to ovládne nejlépe, toho čekají velké prodeje.