Právě že jsem to ČETLA ... a jen "myšlenka" na to že (TAKový výrobce BENZÍNových motorů) dělá "hlavně" a LEPŠí nafty, než samotný ZÁKLAD jejich know-how (lepší BENZÍNové motory v "normálních" kategoriích nikdy nikdo NEdělal) BENZÍNOVÉ sportovně laděné POHONNÉ JEDNOTKY..
..je "šílená", "zcestná", "začátek konce".... atd. atp. :-)
Pánové, jak vidím, ten Caps Lock vám leze na nervy...
Mně lezou na nervy spíš ty vaše kecy o tom Caps Locku (a jinak, velká písmena se ve většině případů píšou přes Shift - ta šipka nahoru, a ne se zapnutým Caps Lockem)...
Raději diskutujte o tom, o čem se tady diskutuje (Caps Lock to není!)...
Já jsem levák, ale všechno kromě psaní zvládnu i pravou rukou - zajímavé... Umím (narozdíl od vás) přečíst, co píše Kylie, a nemusím rýpat - zajímavé?
Když se vám něco od ní nelíbí, tak to ignorujte. Svým rýpaním tady jen ''smrdíte''. Vy asi chodíte na čínská fora, a tam rýpete, že to nevíte přečíst, je to tak?
Že by se Kylie uchýlila k "transsexuálnímu alternicku?
Pokud ti vadí, že někomu jijénu vadí ten "kYliE cApSLoCk", tak se v prvé řadě řiď svými radami ty,
takže tvými slovy: "Když se ti tu něco ní nelíbí, tak to ignoruj. Svým rýpaním tady jen ''smrdíš''. :*);-)
Vám to "tipování" poslední dny nějak ne a Ne a NEjde... ;-)
PS: Kdysi jsem na vás zkusila "alternick" HAMUNASAKRA - a "sbaštil" jste ho i s navíjákem (a další "pokusy" NEmám v plánu.. :-)
Povede se preplnovani? Bude mit ten motor aspon naznak atmosferickeho charakteru (zadna turbodira)? Co hmotnost a jeji rozlozeni? A hlavne: elektronicky posilovac, povede se?
Nemam strach o podvozek, nebo vykon ktery motor bude podavat... ale az odpovedi na ty ctyri otazky nahore podle me budou rozhodovat jestli M3 i nadale zustane pred konkurenci, anebo pujde do predu MB/Audi/Lexus.
Kazdopadne na oficialni predstaveni se moc tesim. Designove je F30 dle me krokem vpred proti E9X, tak doufam ze se to doladi i technikou.
1) určitě ANO ;-)
2) skoro určitě ANO :-)
3) Nižší a (i díky lehčímu motoru) nejspíš "obvyklých" 50:50 (nebo "někde hodně blízko" ;-)
4) snad ANO :-)
5) a mne by zas zajímalo jestli bude ten(hle) R6 bude mít 2 (twin-scroll?) turba, nebo 3 nebo JAK to (přesně) bude.. ;-)
No v u nové 911 se taky každý s tím elektronickým posilovačem bál, a zjistilo se že nebylo vlastně proč. V Porsche funguje skvěle, takže nevidím proč by to v Mnichově měli chlapci zkazit.
To záleží... Na elektriku je hodně dobré, velmi přesné, necítíš, že by ses přetahoval s elektromotorem. Na suchu opravdu dobré, pro cestování je lepší, protože tě neotravuje hloupostmi, ale když na auto tlačíš, tak mu to něco extra chybí. Na suchu ti to vadit nebude, ale na mokru/ sněhu/ ledu to už není taková hitparáda. Neříkám, že je špatné, ale podle mne je to nejslabší článek 991. Nicméně u Porsche tvrdí, že je to schválně, že chtěli řízení otupit, aby tolik nerušilo a řidič se mohl více soustředit na jízdu. :-O:-( Ale má to i svou světlou stránku, pokud je tomu skutečně tak, měli by ti ho být schopni na přání trošku rozkecat. :-) Pro mne asi jediná skutečná výhoda je, že se tím odlehčil zadek.
Turba budou tři, se dvěma je bez nechtěných efektů turbomotoru maximálních těch 320 koní, co má M135i, o motor a jeho charakter se vůbec nebojím, právě M135i je dobré vodítko. Horší, co posilovač, to je opravdu otázka, hmotnost 1,6 t 50/50. Manuál jako option měl zůstat, jinak tam nevidím nějaké nebezpečí v tom smyslu, že by M3 neměla být opět etalonem. Ale šedá je terorie... uvidíme ;-)
Doufal jsem v tvou reakci ;-)
Zatim je to jen na papire a ikdyz nas BMW historii uci ze umi tak dokud M3 neuvidim i jinde nez na papire tak soudy vynaset nebudu. Jinak 3 turba zni logicky, kdysi se ale psalo ze jedno bude elektricke coz by logicky nemelo mit prodlevu. Takze predpokladam ze to bude dodavat plnici tlak od volnobehu aby se pak pridalo dalsi (nebo hned dve) ve vyssich otackach a podrzeli kroutak az k omezovaci?
Proste spousta otazek, ale tesim se na odpovedi. Manualu je opravdu skoda, ale vic me desi ten posilovac. Uz u z4 se pri Z4M vraceli k hydraulice bo elektrika v normalni Z4 nestala za moc, tak doufam ze neuvidime pokracovani.
Pokud zustane etalonem, ja zustanu potesen :yes:
Co to je za dotaz, jestli motor se třema turbama bude mít turbodíru??? Za mě měli dávat minimálně dvě turba do motoru všichni, minimálně do těch sportovnějších (což se tedy dnes už většinou děje).
...a myslíš,že při třech turbech z toho vymačkají 450 koní? Řekl bych,že k tomu budou potřebovat i zvýšit objem. Při objemu 3,0 a třech turbech bych viděl limit nějakých 400 koní.
Velmi zjednodušeně - je to jen otázka nastavení plnícího tlaku a dávky paliva.
Před mnoha lety, asi 20ti - 21ti, jsem řešil zvýšení výkonu Sierry Cosworth executive 2WD s červenou hlavou, tedy ještě bez katu. Dostalo se mi odpovědi : "kolik tam chceš koní ? Od sériových, tuším 204 až po 500".
Záleží, jakou si nastaví laťku. Audi podle mne zůstane u dvou a už dnes z pětiválce tahají 300 kW. Jo, dole to bude trošku línější, ale už tenhle pětiválec nakope RS5 do zadku (pravda, v lehčí šasi). Pro BMW to bude hlavně otázka vyladění odezvy.
Má. Ale ten přeplňovaný pětiválec si jí dá ke svačince (v A5, ale hliníkové). Dole je tupější, atmosférická V8 se vrhá do práce s větším nadšením, ale jinak je lepší a hlavně tahle A5 byla o kilometry dál ve všech dalších aspektech, takže RS5 vedle ní působila trochu bezzubě. V pohodě strčila do kapsy R8. Do dnešního dne nejlepší Audi, se kterým jsem jel.
Asi jediná nevýhoda toho motoru je, že je pro zástavbu větší (delší a vyšší) než V10. Nicméně příští generace bude mít pravděpodobně V6 s turbem pro každou řadu válců, jak už tomu bylo v minulosti. Takže tenhle problém mít nebudou.
1M coupe davala dle BMW 350k, ale testy ukazuji neco jine (pri overboostu je to logicke) a vsichni upravci tento motor bez problemu hnali na 400k jako nic s dvema turbama. Ciste teoreticky ten motor muze mit vykon 1000k, jen ta zivotnost bude vypadat jinak >:D
Jasně že se z toho dá vymačkat tisíc koní... Ale já se ptám kolik z toho lze dostat při zachování standardů BMW???!!! Průběh výkonu a točivého momentu,turbodíra,odezva na plynový pedál,životnost atd... Dle mě při třech turbech a objemu 3,0 l max. 400 koní...
Nemá náhodou (už "nyní") BMW Alpina B3 (z 3litru s dvěma turby) právě těch 400 PS? ;-)
Se třemi (možná při tom avizovaném mírném zvětšení objemu) "hravě" (slibovaných až) 480 PS :yes::-)
BMW si se svými evropskými fanoušky opravdu zahrává. Už M5 dodávají s manuálem jen do USA a na Evropu se vysr... a teď se asi to samé chystá o v případě M3!. Tak ať si jí strčí.... To už raději 335i s manuálem! Celkově vzato to jen potvrzuje, že s řidičskými auty to jde v Evropě s kopce (s čestnou výjimkou v podobě Toyoty 86, ale je příznačné, že to je Japonka).
Ne, že bych obhajoval absenci manuálu u m3, tedy hlavně jako možnost výběru, ale strkat do jedné věty gt86, jakkoliv je to povedené auto, s m3, je v tomto smyslu-nesmysl. ;-) 200 a 480 koní jsou naprosto rozdílné světy, v m3 by manuál dokázalo skutečně využít velmi malé procento lidí, gt86 naopak manuál nutně potřebuje, s AT je to poloviční auto pro devadesát procent řidičů.
a kolik těch 480 koní použiješ? v autě nacpaný elektronikou?? (maximálně na dálnici) váha M3 ?? víc než dost, automat? bože , dvě turba?? už tady by se měl fanoušek emkovejch trojek rozbrečet, největší pravděpodobností bude další M3 pozérskou leštěnkou pro neschopný a amatérský řidiče pro lidi co budou mít M3 ale to je asi tak všechno :-!:no:
Proč by si zahrávalo, evropští fanouškové prostě kupují sportovní automat a BMW to ví, takže manuál nenabídne. Američtí fanouškové manuál kupují (sice také ne už moc, ale pár procent ano) tak jej BMW nabízí, konec konců je to u nich jen strach (mají často zkušenosti jen se skutečně zoufalými HDM s 3 nebo 4 stupni) a neznalost (netuší o čem je střelba dvojspojky) a k automatu ve sportovním autě také "dorostou". Poptávka implikuje nabídku. :-)
Jo chtějí, ale čím dál méně. Odhaduji, že v další generaci už manuál nedostane ani Amík, ne protože by nechtělo BMW, ale protože nebude chtít Amík (někde jsem četl info od BMW, že v současnosti manuálních M3 prodají cca 8%, takže ještě nějaký zájem je, ale rychle padá).
ja bych se nedivil ani technickym problemum. Precijen zvladnout 650Nm uz kdejaky manual a hlavne spojka nemusi. To byl myslim i duvod proc se 335d prodavala jen s automatem, BMW pro 3er tehda (mozna i ted?) tak bitelny manual jednoduse nemel.
To je dobrej nazor. Pri vsech tech turbach stoupa kroutak a umacknout spojku uz nemusi byt dostatecne pohodlny. I kdyz i spojky maji posilovace, alespon v nakladacich :-)
Nejsem si úplně jistý, ale mám pocit, že ani jedna ze 125 ti připojených fotografií nesouvisí vůbec s článkem a neukazuje nic, co by souviselo s BMW M3. Jak vypadá nová trojka zde přece už každý ví a nebo si to umí najít.
Není tedy lepší k článku nepřipojovat žádné fotografie, když je nemáte k dispozici ?