BMW M3 dostane přeplňovaný šestiválec i automat
BMW již v létě loňského roku začalo se silničním testováním nové generace modelu M3. Minimálně od té doby se objevují více či méně zaručené informace o technice ukryté pod karoserií této netrpělivě očekávané novinky. Na jaře letošního roku prezident BMW North America Ludwig Willisch potvrdil, že nové BMW M3 se vrátí k řadovému šestiválci.
Podle informací britského týdeníku Autocar se premiéry nového BMW M3 dočkáme na autosalonu v Ženevě v březnu roku 2013. Spolu s touto informací shrnuje britský magazín doposud známé zprávy o technice novinky.
Pod kapotou nového BMW M3 bude s největší pravděpodobností pracovat upravený řadový šestiválec N55 (3,0 TwinPower Turbo). Zdvihový objem by se měl zvýšit na 3,2 l a poprvé v historii sériových M3 se objeví turbodmychadlo, respektive tedy rovnou dvě. Není vyloučena ani aplikace třetího.
Očekává se, že bude nové M3 disponovat výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 650 Nm. Maximální rychlost bude zřejmě elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, teprve s M Drivers Package vzroste na 280 km/h. S přeprogramovanou řídicí jednotkou v paketu Performance se výkon zvýší na 353 kW (480 k) a auta pojedou magických 300 km/h.
Jake.auto.cz: BMW M3 (přehled testů a dalších článků)
Přeplňovaný řadový šestiválec bude sice stále pohánět kola zadní nápravy, ale prostřednictvím standardně montované dvouspojkové sedmistupňové převodovky z modelu M5. Zájemci o novou M3 s manuální převodovkou budou mít údajně smůlu.
Další novinkou, kterou majitelé dosavadních BMW M3 znají jen z vyprávění se stane elektromechanický posilovač, který má prozatím mezi příznivci sportovního svezení více odpůrců než příznivců.
Podvozek nového BMW M3 nabídne stejně jako u modelu M5 možnost tří stupňů nastavení tlumičů. Stejně jako u poslední M3 (E92) bude i u nové generace základem vozu ocelový skelet pro zachování dostatečné tuhosti karoserie. K udržení hmotnosti pod 1605 kg má přispět využití hliníku na kapoty, dveře a další povrchové panely karoserie.
Pro odlišení od obyčejných vozů řady 3 ponesou nové vozy kódy začínající F80 (M3 sedan). Kupé s největší pravděpodobností dostane název M4 a kód F82 a nebude chybět ani kabriolet.