Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M3 dostane přeplňovaný šestiválec i automat

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 8. 2012 • 19:16
126
44
Zobrazit náhledy (126)
BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3 BMW 3
Nová generace BMW M3 se sice vrátí k šestiválci, ale tím je veškerým tradicím konec. Spolu s ním se totiž pod kapotu nastěhují turbodmychadla.

BMW již v létě loňského roku začalo se silničním testováním nové generace modelu M3. Minimálně od té doby se objevují více či méně zaručené informace o technice ukryté pod karoserií této netrpělivě očekávané novinky. Na jaře letošního roku prezident BMW North America Ludwig Willisch potvrdil, že nové BMW M3 se vrátí k řadovému šestiválci.

Podle informací britského týdeníku Autocar se premiéry nového BMW M3 dočkáme na autosalonu v Ženevě v březnu roku 2013. Spolu s touto informací shrnuje britský magazín doposud známé zprávy o technice novinky.

Pod kapotou nového BMW M3 bude s největší pravděpodobností pracovat upravený řadový šestiválec N55 (3,0 TwinPower Turbo). Zdvihový objem by se měl zvýšit na 3,2 l a poprvé v historii sériových M3 se objeví turbodmychadlo, respektive tedy rovnou dvě. Není vyloučena ani aplikace třetího.

Očekává se, že bude nové M3 disponovat výkonem 331 kW (450 k) a točivým momentem 650 Nm. Maximální rychlost bude zřejmě elektronicky omezena na obligátních 250 km/h, teprve s M Drivers Package vzroste na 280 km/h. S přeprogramovanou řídicí jednotkou v paketu Performance se výkon zvýší na 353 kW (480 k) a auta pojedou magických 300 km/h.

Jake.auto.cz: BMW M3 (přehled testů a dalších článků)

Přeplňovaný řadový šestiválec bude sice stále pohánět kola zadní nápravy, ale prostřednictvím standardně montované dvouspojkové sedmistupňové převodovky z modelu M5. Zájemci o novou M3 s manuální převodovkou budou mít údajně smůlu.

Další novinkou, kterou majitelé dosavadních BMW M3 znají jen z vyprávění se stane elektromechanický posilovač, který má prozatím mezi příznivci sportovního svezení více odpůrců než příznivců.

Podvozek nového BMW M3 nabídne stejně jako u modelu M5 možnost tří stupňů nastavení tlumičů. Stejně jako u poslední M3 (E92) bude i u nové generace základem vozu ocelový skelet pro zachování dostatečné tuhosti karoserie. K udržení hmotnosti pod 1605 kg má přispět využití hliníku na kapoty, dveře a další povrchové panely karoserie.

Pro odlišení od obyčejných vozů řady 3 ponesou nové vozy kódy začínající F80 (M3 sedan). Kupé s největší pravděpodobností dostane název M4 a kód F82 a nebude chybět ani kabriolet.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
25. 8. 2012 09:59
Re: Spousta otazniku
Má. Ale ten přeplňovaný pětiválec si jí dá ke svačince (v A5, ale hliníkové). Dole je tupější, atmosférická V8 se vrhá do práce s větším nadšením, ale jinak je lepší a hlavně tahle A5 byla o kilometry dál ve všech dalších aspektech, takže RS5 vedle ní působila trochu bezzubě. V pohodě strčila do kapsy R8. Do dnešního dne nejlepší Audi, se kterým jsem jel.

Asi jediná nevýhoda toho motoru je, že je pro zástavbu větší (delší a vyšší) než V10. Nicméně příští generace bude mít pravděpodobně V6 s turbem pro každou řadu válců, jak už tomu bylo v minulosti. Takže tenhle problém mít nebudou.
25. 8. 2012 09:42
Re: Spousta otazniku
To záleží... Na elektriku je hodně dobré, velmi přesné, necítíš, že by ses přetahoval s elektromotorem. Na suchu opravdu dobré, pro cestování je lepší, protože tě neotravuje hloupostmi, ale když na auto tlačíš, tak mu to něco extra chybí. Na suchu ti to vadit nebude, ale na mokru/ sněhu/ ledu to už není taková hitparáda. Neříkám, že je špatné, ale podle mne je to nejslabší článek 991. Nicméně u Porsche tvrdí, že je to schválně, že chtěli řízení otupit, aby tolik nerušilo a řidič se mohl více soustředit na jízdu. :-O :-( Ale má to i svou světlou stránku, pokud je tomu skutečně tak, měli by ti ho být schopni na přání trošku rozkecat. :-) Pro mne asi jediná skutečná výhoda je, že se tím odlehčil zadek.
Avatar - MarTin1
25. 8. 2012 06:16
Re: Spousta otazniku
Já sem myslel, že RS5 má 4.2 atmosféru......
Avatar - JDM
25. 8. 2012 02:10
Re: M3 pouze s automatem? Skandál! Fuj!
a kolik těch 480 koní použiješ? v autě nacpaný elektronikou?? (maximálně na dálnici) váha M3 ?? víc než dost, automat? bože , dvě turba?? už tady by se měl fanoušek emkovejch trojek rozbrečet, největší pravděpodobností bude další M3 pozérskou leštěnkou pro neschopný a amatérský řidiče pro lidi co budou mít M3 ale to je asi tak všechno :-! :no:
Avatar - Hammunasakra
25. 8. 2012 02:00
Re: Příště
Vám to "tipování" poslední dny nějak ne a Ne a NEjde... ;-)
PS: Kdysi jsem na vás zkusila "alternick" HAMUNASAKRA - a "sbaštil" jste ho i s navíjákem (a další "pokusy" NEmám v plánu.. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku