Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW navyšuje výrobu elektrického i3 o 43 %

O malý mnichovský elektromobil je takový zájem, že BMW výrazně zvyšuje jeho produkci v továrně v Lipsku.
Zpět na článek
23. 4. 2014 18:13
23. 4. 2014 19:13
23. 4. 2014 20:28
23. 4. 2014 21:21
23. 4. 2014 22:56
23. 4. 2014 20:55
23. 4. 2014 21:14
23. 4. 2014 23:32
24. 4. 2014 14:03
24. 4. 2014 10:18
Avatar - fOE
23. 4. 2014 18:13
Prihlaste se
Spravny cas aby se s vysvetlenim prihlasili vsichni mistni proroci co i3 predpovidali kolosalni prodejni neuspech kvuli nepovedenemu desingu / kratkemu, az nepouzitelnemu dojezdu / neuveritelne prestrelene cene delajici z i3 auto neprodejne. :-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Hombre_71
23. 4. 2014 18:53
Re: Prihlaste se
O úspěchu nebo neúspěchu určitého modelu automobilu totiž rozhoduje trh, ne "plakátoví onanisti" v diskuzích ;-)
24. 4. 2014 10:25
Re: Prihlaste se
samozřejmě,
NĚMECKO STÁLE NEMÁ ELEKTROMOBILY [odkaz]
ani infrastrukturu [odkaz]
protože jejich i3 [odkaz] (coz není vlastne i3 ale i1) jde většínou na export !! a popelnici i8 za 3mega nikdo nechce

Téměř veškerá produkce i3 jde do ANGLIE a NORSKA, který májí podporu elektromobilů

Brambo aspol [odkaz] není nakloněn elektro takže pouze parazituje na ELEKTROPODPOŘE JINÝCH STÁTŮ

PS: Navíc který blázen by tu jejich městskou šunku i3(1) za MILION kupoval že, když na MILION se v USA standartně prodává parádní TESLA MODEL S [odkaz]

NEPODPORUJEME OŠKLIVÝ BRAMO !!
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - maros
23. 4. 2014 19:13
Re: Prihlaste se
Jako Hi-Tech hračka dobrý, ale pro lidi kteří si všimnou chybějícího míče na účtu to smysl nemá. To jestli se jich prodá 5tis, nebo 6tis už Gaiu stejně nezachrání.
23. 4. 2014 20:00
Re: Prihlaste se
Můj názor je, že elektromobily mají největší šanci na úspěch právě v tzv. prémiovém segmentu, protože "prémioví zákazníci" jsou na cenu nejméně citliví. Myslím, že BMW má šanci stát se jedničkou v celém oboru elektromobilů.

Protikladem je třeba Renault, který sklízí se svými eletktormobily jedno fiasko za druhým .. to je dáno tím, že zákazníci Renaultu nejsoou zvyklí na vysokou cenu.
23. 4. 2014 20:28
Re: Prihlaste se
elektromobily od Renaultu ale nejsou drahe, a "fiaskem" byli jen 2 modely ze 4 ;-) respektive jen 1 ze 4, Twizi a Zoe jsou uspesne a plni plan, Fluence neuspel a Kangoo ceka na nastupce

ted o vejkendu pri navratu z Livigna jsme ve Svicarsku a Rakousku potkali Twizi nekolikrat
23. 4. 2014 22:30
Re: Prihlaste se
Tak to já jsem od začátku tvrdil že to bude bomba - aby taky ne, když je i3 tak laciné. Tu cenu musí BMW dotovat, není možný postavit auto defakto technologií nejdražších supersportů a prodávat ho za milion. Karbon, hliník, tohle není žádný zaprděný hnusný Leaf, ale dokonalá prémie. Nejen materiály ale i špičkovým designem (i když si na něj konzervativní jedinci musí zvyknout).
Elektromobil prostě nesmí vypadat jako chudobka, ta cena na něm musí být vidět a potom se dobře prodává. Třeba takový Peugeot Ion je pravý opak i3 - vypadá jak Tata Nano zkřížená se Sparkem a stojí podobně jako i3. Takovou předraženou ostudu potom koupí jedině blázen.
Avatar - fOE
23. 4. 2014 22:56
Re: Prihlaste se
S tim dotovanim by me to zajimalo. Vidis do toho nejak vic nebo jen hadas?
Ono naklady na vyvoj se nedaji zapocitat jen k i3, precijen s carbonem BMW pracuje dlouho a ladi jeho velkoseriovou vyrobu pro benefit celeho BMW, ne jen divize i. No a kdyz se oprostim od nakladu na vyvoj technologii (a ponecham naklady jen na auto samotne, design atd.) tak me moc nenapada proc by i3 mela byt dotovana.
24. 4. 2014 00:41
Re: Prihlaste se
S tím dotováním to myslím tak, že BMW stlačilo cenu dolů, za cenu že jde hlubko pod běžnou marži protože prostě potřebuje elektromobilů vyrobit co nejvíc. V konečném důsledku se jim to vyplatí - nevydělají na i3 tolik, ale zase jim tisíce prodaných i3 zajistí, že nebudou muset platit nechutně vysoké pokuty za produkci CO2 celého výrobního programu. EU je v tomto dost nekompromisní - ty pokuty jsou hodně citelné. Jinak práce s karbonem je i v podání BMW defakto ruční záležitost, není to tak jednoduché a levné jako vrazit plech do lisu a za pár vteřin mít hotový díl. Díky tomu je i3 jediný elektromobil na trhu, který se skutečně vyplatí koupit - za dumpingovou cenu kupující získá soubor technologií jinak dostupných až u supersportů v cenách o řád výše.
24. 4. 2014 08:14
Re: Prihlaste se
Tiež si myslím že tá cena i3 je celkom dobre nastavená. Aj keď neberieme do úvahy technológie image a pod vždy je tam ešte ten kruhový znak BMW za ktorý sa tiež pekne pripláca. Podľa mňa to maju dobre spočítané aj pri tej "nízkej cene" a keď sa začne i3 predávať v USA a Ázií tak tu výrobu budú musieť navýšiť asi znovu :-) .

Pre mňa osobne však má i3 jednu zásadnú chybu vo verzií s Range extendrom kde dali malú nádrž čize dojazd aj s ním neje nič moc. Napr čo som sa viezol vo Fiskeri Karma tam sa dalo bežne cestovať čisto iba na benzín (aj keď už to nebolo veľmi eko :-) ).

Elektromobil s najlepším pomerom cena/výkon je jednoznačne Tesla S. Za cenu BMW 5 v lepšej výbave alebo 7 v základe dostane človek auto ktoré sa už dá bežne používať s dynamikou Mkových verzií. Tesla je celkovo cenovo na cca rovnakej úrovni ako porovnateľná nemecká konkurencia len škoda že ešte nemá niektoré elektronické vychytávky ako jej konkurencia.
Avatar - Choochoo
24. 4. 2014 08:09
Re: Prihlaste se
Tak na fotkach se mi interier moc nelibi. Materialy mi prijdou lacine a okolo palubky mi to prijde takove vykradene. Je jasne ze fotka muze klamat, takze nemuzu soudit. Exterier je ale povedeny bez debaty :yes: Jako snad kazde BMW ;-) Cena BMW nebyla nijak vysoka v porovnani s konkurenci a pouzitou technikou, takze bylo jasne, ze to musi dopadnout jak to dopadlo ;-)
23. 4. 2014 20:55
Nabíječká
Jen tak mimo, nevíte náhodou jak to všechny tyhle autíčka na elektřinu řeší s bezpečností u nabíjecího portu? Totiž mě trápí takova věc, vzhledem k tomu jak jsou v čr známí zavistivci a ruzný vzdělaním opomenuty spoluobčane, tak nejčastější útok na majitele těchto aut bych viděl to že si jej necham nabíjet v nákupním centru a mezitim jdu nakoupit a doufam že až se za hodinku nebo dvě vrátim, auto bude nabite a pojedu vklidu domu. Ale problem, co jsem odešel tak nějaký pako příjde a vytrhne mi kabel s portu, ja se vrátim a hele kabel se válí na zemi a ja mam 20% baterky a nedojedu domu. Musim zase zastrčit a čekat naštvaný u auta dalších 30min abych aspoň dojel domu. Je tam nějaka pojistka co třeba zapadne do nabíječky při zamknutí auta a kabel potom nepujde vytrhnout? Vím že je to blbost ale dejme tomu že bych si takove auto i koupil, parkoval bych před domem a nabíjel bych prodlužovačkou z domu, a v noci někdo přijde a vytrhne kabel a ja se rano nedostanu do prace včas a když se to bude opakovat tak i o dobrý místo, a člověk co si to auto může dovolit tak určitě dobre místo má. Díky za odpověď.
Rozbalit vlákno
8
23. 4. 2014 21:14
Re: Nabíječká
Neviem, ako je to s kablom ale u nas by som nenechaval pred barakom ani to BMW samotne.
23. 4. 2014 22:34
Re: Nabíječká
Tohle auto není určené pro relativně chudé majitele panelákových bytů kteří nemají ani na garáž nebo garážové stání. Když garáž mají - problém vyřešen. Pokud by někdo chtěl i3 i bez možnosti dobíjení, může vzít verzi s range extenderem. Prodlužka z okna je blbost - nejen kvůli bezpečnosti, ale hlavně kvůli slabým jističům v bytech. A kdo má skutečně dobré místo, nemusí řešit parkování před panelákem :-)
23. 4. 2014 23:32
Re: Nabíječká
To by jste se divil kde všude bydlí lidi co si toto můžou dovolit, třeba takove sídliště Lužiny v Praze kde se na ty paneláky nedá ani dívát tak denně tam potkávam majitele nové 2014 BMW m550d v plne výbavě což je cena nad 2 miliony, a bydlí v bytě. Znám osobně člověka co doma má Alfu 4C v limitovane edici, jediné 3 kusy v ČR a bydlí v činžáku pod Nuselským mostem. Dnes bydlení moc nevypovídá o tom kdo má jake auto, třeba sousedi mají dům za 12mil a jezdí v VW Golf 4 a v Škodě Felicii. A jiný soused bydlí zase v řadovce za 3mil a jezdí v Audi RS6 a manželka v Porsche Cayenne Turbo.

Tudiž nechápu proč by člověk co si koupí i3 nemohl bydlet třeba taky v řadovce bez garáže a parkoval by na příjezdové cestě před domem a nabíjel by to ze zásuvky venku.

Ale to je jedno, pořád jsme nevyřešili to nabíjení? Nevíte náhodou?
24. 4. 2014 01:26
Re: Nabíječká
Bohužel při současném stavu dobíjecí infrastruktury a dalších požadavků (nenapíchutý kabel při dobíjení) je elektromobil pouze majitele pro rodinného domku s garáží. A navíc pouze jako druhé auto do rodiny na ježdění do práce (a ne na cesty na dovolenou do Chorvatska nebo do Alp; ostatně i služebka Praha-Brno-a zpět je na ně moc). Pak dává elektromobil smysl.

Vzhledem k okrajovosti tohoto produktu je to zatím asi v pořádku.

Prakticky, když budeš fest chtít, tak ti asi ČEZ nebo někdo jiný tu nabíjecí stanici před barák klidně postaví (pokud máš víceméně stálé parkovací místo). Když zaplatíš. Nebo s k plotu dovedeš patřičnou zásuvku (asi na separé jistič). Stále to ale neřeší problém možnosti neoprávněného užití tvé elektřiny. Což bez vlastní garáže prostě půjde těžko.
24. 4. 2014 05:10
Re: Nabíječká
Proč? No samozřejmě, je to každého volba, ale mít byt v paneláku a jezdit autem v jeho ceně, to je známka mdlého ducha...
24. 4. 2014 23:03
Re: Nabíječká
A bydlet v domku za 7 mega a před domem 4 auta, hádam min. za 8 mega, je známka jakého ducha???
24. 4. 2014 08:17
Re: Nabíječká
U i3 neviem ako to je ale napr. u Tesly Model S je koncovka uzamykateľná takým spôsobom že keď sa konektor pripojí k autu a začne sa nabíjanie nejde odpojiť. Odpojiť sa môže až keď majiteľ zadá príkaz na palubnom displeji na ukončenie nabíjania.
24. 4. 2014 14:03
Re: Nabíječká
Přesně, podobně to má myslím i BMW, stejně tak u některých nabíječek jsem viděl, že vložíte konektor a po přiložení chipové karty se konektor blokuje. V podstatě je v systému dohladelné, kdo konektor odpojil, jelikož při odpokení musel o5 přiložit chipovku a identifikovat se.
Avatar - Hittman
24. 4. 2014 10:18
BMW
Hmm, taky přemýšlím o BMW, ovšem o poctivém atmo šestiválci >:-[] Jeden vysavač už doma mám, celkem služný dojezd, rejd 5m, nízká spotřeba, jsem spokojen >:-[]
Rozbalit vlákno
0
24. 4. 2014 12:08
rozumne naplanovanie vyroby
Vzdy je lepsie spravit realny resp. pesimisticky odhad predaja a potom navysit vyrobu, ako ocakavat predajny megazazrak a potom haly zivaju prazdnotou.

Viem si predstavit, ze sa najde dost majetnych klientov, co maju barák s bazénom, bmw 5 trojliter diesel v garazi a toto ako druhe auto do mesta/pre manzelku...

Odlisovacich znakov to ma dost - je to premia, je to elektromobil, ma to futuristicky dizajn a kazdemu dava majitel najavo, ze je ekolog:D

Navyse alternativne technologie su u aut buducnostou a neda sa zaspat na vavrinoch s dieslami - vlastne diesle, hybridy od toyoty, vlastne elektromobily, odlahcene konstrukcie v spolupraci s toyotou, bmw sa snazi byt pripravene na akykolvek scenar vyvoja v buducnosti, co je len dobre. A ak sa Merkelova rozhodne, ze ten ciel milion elektromobilov do 2020 presadi nasilu dotaciami a pod., tak BMW bude v stave sa na tom pekne nabalit...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jozephko
24. 4. 2014 12:41
i3-ka je auto, ktoré to konečne rozbehne
Nové technológie nemôžu začínať u plebsu, ale naopak u boháčov. Pokiaľ nejakú technológiu nezačne vyrábať luxusná značka, tak je to väčšinou odsúdené na neúspech. Viď iPhone či iPad - neboli prvé svojho druhu, ale až luxusná značka Apple pomohla biznis naštartovať a rozbehnúť vo veľkom. DVD prehrávače tiež nezačali ako prví vyrábať a propagovať Číňania, ale Japonci.
Pri luxusných autách je rozdiel klasického motora oproti elektromotoru podstatne menší než u "ľudového" Golfa. Tam stojí elektro Golf takmer trojnásobok. U i3-ky bude rozdiel pár desiatok percent.
To isté možno vidieť za veľkou mlákou - u Tesly. Tá vyrába síce drahý elektromobil, ale bez veľkých kompromisov - typických pre lacné elektromobily.
To je klasická marketingová poučka: KAŽDÁ nová technológia je najskôr drahá a dovoliť si ju môžu iba bohatí, ktorí zaplatia podstatnú časť nákladov na jej vývoj. Spolu s rastúcimi číslami predaja môže postupne klesať cena. Iná cesta (zatiaľ) neexistuje...
Rozbalit vlákno
1
24. 4. 2014 15:26
Re: i3-ka je auto, ktoré to konečne rozbehne
Áno. Tie ceny sú také, že je logické, že plebs to kupovať nebude, a preto to majú prémiové značky ľahšie. Pointa je v tom, že boli k výrobe donútené pokutami a celý vývoj je tlačený úradníkmi, preto sa tu prejavujú anomálie, kiksy, dotácie, proste znásilnený trh. Aj tá i3 je zatiaľ o smiešnych číslach, takže revolúcia sa nekoná. Nie je reálny dôvod, prečo by sa mala konať. Všetko je to zatiaľ v rovine vlhkých snov.