BMW reaguje, to se cení. Teď už vlastně BMW není vůbec co vytknout. A nemít ho, težko ustojíš, že je to z důvodu, že ho mít nechceš ;-) BRAVO BMW :yes:
Asi jsem se ještě nikdy osobně nesetkal s člověkem, který by nechtěl BMW kvůli jeho technologii, jízdním vlastnostem nebo špičkovým motorům. V této kategorii je to rozhodování podle osobního vkusu a nechtěl bych (samo, že chtěl ;-) ) být v situaci člověka, který neví, jestli nové Céčko nebo BMW 3. To jsou podle mě jedny z nejpovedenějších aut za poslední dekádu.
Ono to právě s tou minulou generací Céčka nebylo takové terno; dost často se nadávalo na kvalitu a sama automobilka to přiznávala. Podobné stížnosti na "Bavorský vdoleček" jsem nezaznamenal. Proto si myslím, že pokud se MB s novým C podaří vrátit k tomu, co je vždy zdobilo, bude rozhodování o to těžší.
Rád ti pošlu adresu, zastav se, jízdní vlastnosti (zadní náhon) a R6 byly a jsou pro mě v podstatě jediné důvody proč jezdím BMW. Jinak, řekl bych, že zrovna u BMW najdeš mezi zákazníky premiovek asi nejvíce lidí, kteří vědí, proč si kupují zrovna BMW. Na druhou stranu, třeba pro mně, není nikde napsáno, že si nkdy nekoupím jiné auto než BMW, tebou zmíněné céčko ukazuje, že i MB umí udělat řidičské auto a poslední výtvory Audi jsou v tomto směru také velmi přesvědčivé. ;-)
Já bych to nenazýval pochvala, jako spíš probuzení spící princezny. Vždyť u výrobce, který bojuje o přední příčky prémie, je více než ostudné, že nabízí skutečně funkční opěrky až tehdy, když ho nachytá na švestkách nezávislý test. Vždyť i takový focus Mk.I, který je konstrukčně už téměř deset let starý, dostal "zelené", tedy nejlepší ohodnocení a to nemá na opěrkách nic aktivního. Je prostě vidět, že bezpečnost spočívá (i) na detailech, které nemusí být nutně drahé. Jen se musí trochu přemýšlet... Musím říct, že tímto si u mě BMW vysloužilo nemalý šrám na jejich (u mě) dokonalé pověsti ;-\ :no:
Tak zas tak strašný to nebylo. Ale pokud ani neprojde první fází testu, kde se testuje možnost správného nastavení, tak si to snad ani nezaslouží pojmenování opěrka hlavy... Ještě řekni, že bys oekával, že zrovna BMW naprosto propadne. A další testy ukazují, že to není problém jednoho modelu, ale celé značky. Nové trojkové cabrio do testu radši ani nepůjčili :no::no:
Opěrky, to není problém jen BMW, mimo volva a saabu s tím bujuje kde kdo. Ale jak ti píši... nesmíš si to vykládat tak, že u BMW se sekaj krky... a jak jsem četl článek, BMW to pojalo velmi kvalitně.
Jsem toho plný, dovolím si OT, zrovna jsem totiž jezdil Caymanem S, uááá, snad jsem ještě nezažil auto, které by mi sedlo líp, úplná nirvána. :-):-) Půjčím si to tvé... BRAVO PORSCHE!!! :yes::yes:
Dojmy, no to je celkem těžký, v hlavě mi zní vrrrhm, cvak vrrrrrhm, brzdy ... a zas vrrrhm cvak vrrrrhm. Ale zkusím to, největší rozdíl mezi Caymanem a čímkoliv jiným je v řízení, to mi nejvíc připomíná mou první 320i bez posilovače, mezi současnými nevím o jiném autě, i když nejel jsem v žádném Lotusu, které by mělo řízení, jež lze označit za komunikativní, v Caymanu prostě víš po čem jedeš, a v kombinaci s tím, že je navíc superpřesné, dokonale vyvážené a nijak extrémně strmé, je nepřekonatelné. Stopu můžeš regulovat na milimetry, když strčíš v zatáčce vnitřní kolo do příkopy, cítíš přesně, jak velkou částí jsi ještě na asfaltu apod. Skvělé, s tímhle autem trefíš apex pokaždé, a pak podvozek, dokonalé vyvážení, česká okreska sice tlumiče Caymanu porazí po sto metrech, ale ve srovnání s jakýmkoliv současným Hot Hatchem je na tom Cayman v komfortu i trakci na hrbech min. srovnatelně. Zatáčky si užíváš, prostě zatočíš, bříšky prstů jemně cizeluješ stopu, ale auto řídíš, vedeš, prakticky jen plynem, a můžeš si dovolit to zašlápnout mnohem víc než se kteroukoliv zadokolkou, kterou znáš, Cayman neutrhneš, zadní kola se jen více zakousnou a vžum, jseš venku. Je to neuvěřitelně účinné auto, ale hlavní slovo, které mě při hodnocení jakékoliv jeho vlastnosti napadá je ČISTÉ. Všechno to prostě dělá čistě bez nějakých ocásků přívlastků, pro mě je to auto čisté stopy. No, a pak přídavek v podobě agregátů... motor máš za uchem, dokonalost poršího zvuku, při každém podřazení vydá takové duté mlasknutí, bomba, a souhra s převodovkou, co k tomu, krásně tuhé řazení, ve městě trochu nepohodlné, ale zatlač na Caymana a ukáže ti, co je to rychlá převodovka, jestli v rychlých verzích běžných aut uděláš pohyb levé nohy a pravé ruky a pak tu půlvteřinu čekáš až si to převodovka s motorem přeberou a zaberou, tak v Caymanu můžeš mít pocit, že auto čeká na tebe, kmitni rukou a nohou, zašlápni to a neucítíš milisekundu prodlevy... boží. Jel jsem už dříve krátce i základním Caymanem, pro něj platí vše stejně až na to, že v S-ku díky, ale zároveň i tak nějak navzdory, jeho brutálnímu výkonu, člověku připadají ostré a čisté vlastnosti podvozku jaksi ještě zázračnější, prostě motor, přesto, že sám o sobě by udělal z trakaře auto, nezastíní to ostatní, podvozek řízení a brzdy. Pro mě je Cayman-S dokonalost na kolech, ale říkám to s vědomím, že jediné co jsem ujel v 911 bylo nějakých 30 km. Ale troufám si říct, že ani ta na obratnost Caymanu nemá. ;-)
Super. Dokonalé postřehy. Velmi si zapamatovávám tvůj zásadní poznatek - to "čisté." Jo, vše prostě funguje přirozeně a hladce, tak jak má. S lehkostí člověk zaklapne dveře a s lehkostí proletí zatáčku... to je to mistrovství "stavby" aut v praxi. Musel to být kráááásnej zážitek. Ano... Porsche je koncentrovaný autosvět. Svět dokonalosti, svět umění. Díky... krásně se to četlo :yes::yes: