BMW: Nové aktivní opěrky
Mnichovská automobilka sériově zavádí od podzimu 2007 nové aktivní opěrky hlav. Objeví se ve vozech řady 5, 6, X3 a X5. Jde tak zřejmě o reakci na nelichotivé výsledky, které zveřejnil ústav Thatcham Research Centre. Opěrky mají za úkol chránit krční páteř před poraněním, které může vzniknout při nárazech zezadu i při malých rychlostech. U BMW jde o bezpečnostní systém typu PAHR (Pro Active Head Restraint), který není aktivován pohybem těla pasažéra proti sedadlu, ale bleskové nastavení opěrek provádí elektronika na základě informací získaných kolizními senzory. V tomto případě se posouvají o 60 mm dopředu a 40 mm nahoru, takže vzdálenost hlavy od nich se zmenší ještě před působením nárazové energie. Riziko poranění krční páteře, nebo natažení svalů na krku, se tak podle prováděných testů zmenšuje na minimum.
K vnitřní konstrukci sedadla patří soustava mechanických prvků poháněných pružinami a trochu to připomíná výtah. Systém spouští pyrotechnické patrony řízené počítačem, který ovládá také airbagy. Pyroaktuátory ovšem neslouží k samotnému vyvolání pohybu opěrek, ale pouze uvolňují pojistky. K aktivaci dochází jen tehdy, pokud senzory zachytí náraz o předem nadefinované velikosti. Po aktivaci se na displeji rozsvítí varovný nápis, což je signál pro pracovníky servisu, že kromě opravy zadní části vozu budou muset vyměnit i pyroaktuátory. Zvnějšku lze rozeznat nové aktivní opěrky podle dvoudílné konstrukce a „tlumícího štítu“, který lze o 30 mm vysouvat dopředu.