článok som nečítal,ale ku koncu min roka som mal na 2 dni 2AT nejaký manuálový 110kW dízel a bol som milo prekvapený tým autom.
MPV mám vcelku rád a toto by som si vedel predstaviť doma,síce neviem čo tam bola za cenofka možno tá by ma dokázala odradiť.Motor mi prišiel tichší a lepší ako majú v 2.0d 135kW čo som mal predtým.
Sklamanie bolo radenie rýchlostí, horšie ako u stávajúceho Galaxy.
Myslím, že ty 2ky používají automat Aisin. V mém případě, jsem neměl vůči A/T žádné výhrady. A to sem tenkrát ještě jezdil s X5 (ZF automat). Cenovka? 218i AT v základu 672100 peněz. Automat 720876 peněz. Já sem nakonfiguroval 225i xDrive (170kW...0-100...6.3 sec.) na 1,343.316 peněz i se stř. oknem a sportovní A/T. V základu 954.356 peněz i se sport. A/T.
Z 0-100 za 6.3 to je docela slušná akcelerace.... :-! A na MPV je docela pohledná....I think.... ;-)
I když mě sice auto charakterem neoslovuje, tak jen ze zájmu se zeptám, Aisin jako klad ? Tuším, že tam je asi kvůli příčné zástavbě a že obecně Aisny fungují ok.
Jako že stejně, hůř nebo líp než ZF, se kterou mám zkušenosti ? Nebo jako že zrovna v tomhle autě se povedla nakonfigurovat ? Nebo jak to myslíš ?
Po devadesateosme: Aisin 8kvalt pro pricnou zastavbu jde jen tezko srovnat se ZF 8kvaltem pro podelnou. Nicmene ve sve tride HDM automatu pro pricnou zastavbu je posledni generace Aisinu 8 spicka. Takze ano - Aisin jako klad. Jak jsem uz psal jinde - Aisin 8 dava BMW ke ctyrhrnkum, trihrnky maji 7kvalt dvojspojku.
Neviem, povedz to o tom špičkovom 8° Aisine Ondrovi Chamillovi či labelovi, ktorí ju skúšali v Insignii a boli veľmi sklamaní práve z prevodovky. OK, možno si ju BMW naladí lepšie, ale z princípu ten Aisin nemá ani zďaleka na ZF.
Ono vsetky priecne ulozene prevodovky to maju tazke v porovnani s pozdlznym ulozenim, kedze su silno limitovane motorovym priestorom a rozchodom kolies. Uz len preto, nemozes pouzit rovnake riesenia.
Druhy dovod bude samozrejme cena aj to najlacnejsie s pozdlzne ulozenym motorom sa radi cenovo k vrcholu aut s priecnym ulozenim, takze mozes do prevodovky investovat viac :-)
Hovorím o 8°ZF ako takej, ale pokiaľ viem, tak žiadne BMW s motorom priečne automat od ZF nemá, takže je to v princípe jedno a môže sa všeobecne povedať, že ZF je lepšia.
Psal si o 7st. dvojspojce v aktuální 2erAT, můžeš to doložit nějakým odkazem apod.
Viz 3:06, osobně to považuji spíš za kachnu, takže máš možnost překvapit. :-O
edit - tak beru zpět, pravděpodobně se tam může (časem) dostat z BMW X1.
I když to spíš odporuje tomu, co BMW tvrdilo ještě nedávno:
[odkaz]
Navíc BMW o tuto DS převodovku označuje jako Steptronic, což je docela zavádějící.
Zatím se s tím BMW nikde moc nechlubí a vzhledem k zatím kombinovaným (u X1) dvěma slabším benzínovým motorizacím s fwd, se může případně jednat o suchou dvojspojku.
Viz aktuální stránky bmw.de - všechny automaty pro BMW 2AT jsou (aktuálně) Steptronic/hdm, buď 6st., nebo 8st., takže 7st. DS (u BMW DCT Drivelogic) by byla na poměry neeMkového modelu převodovková revoluce u BMW a "renesance" DS.
Stupidností oficiálního názvu si tahle baworská bublina silně konkuruje se Suzuki SX-4 S-Cross. Napíšeš, žes jezdil s BMW 2AT a vypadá to, žes to měl s automatem ;-) A zahrnutí pod řadu 2 má určitě taky své "čaro". Než se v inzerci dohrabeš na nějaký pěkný kupátko, musíš nejdřív vidlema přehazovat desítky mnichovských scéniců. >:-[]
Ještě jedna maličkost....1X je o 200k dražší než 2AT se stejnou motorizací. Takže pro někoho, kdo chce sedět v autě o něco výš a snadněji se do něj i z něj dostávat to není vůbec špatná volba. :-!
Tak tak, měli jsme 2AT doma přes víkend, když moja sou-družka zvažovala prodej Yarise a koupi 2AT, ale nakonec z toho vycúfala..... ;-) Ale jinak pohoda......
Máme v rodině AT 218d (105kW) s A/T a jezdí i řadí velmi slušně a řekl bych, že je v něm víc místa než v X1. Ve velmi slušný výbavě (včetně NAVI a kůže) bylo pod 900k ;-)
Nový AT 218d (2l 4vál.) má 110kW a 330 Nm krouťák. Z 0-100 za 8.9sec. To jsou docela solidní parametry. Jo, a FWD se dá pořídit s A/T pod 900k peněz. A jezdit by to mělo pod 6l/100km. I 218d xDrive v man. by se vlezl pod 900k. Nejlevnější 100kW benzin v man. by se dal pořídit, brachu, pod 700k. I ten dá 0-100 pod 10sec. Ano, auta s vrtulí na kapotě nejsou z levného kraje.... :-!
Stredné MPV za tie prachy je nehorázne veľa, za to sú už full-MPV typu Galaxy.
A kým pri klasických BMW rád 1 až 7 máš tú pridanú hodnotu (šesť- a viacvalce uložené pozdĺžne, špičková ZF, zadný pohon a s tým spojená radosť s jazdy), tak pri 2AT/GT s konfekčnou mainstreamovou technikou (predný pohon, motory naprieč, Aisin) nie sú žiadne atribút BMW. Ako mi povedal predajca, skrátka BMW si nemohlo nechať ujsť zákazníkov, ktorí chcú hlavne priestor, ale majú na prémiu a nechcú nejaký "podradný" Citroen (nie moje slová), takže spravili radu 2 AT/GT.
Tohle my nepobereme, viz. můj příspěvek níže. Naše případné výlety do prémie vycházejí z toho, že dáme kupu peněz za nějakou nadstavbu (motor, koncepce atp.). Nikoliv z toho, že je pro nás mainstream pod úroveň. ;-)
Tak je to celkem jednoduché, jsou lidi, co SUV nechtejí (třeba u X1 se nedivim) a do sedanu/kombi 3er se v pokrocilem veku spatne nastupuje a chteji BMW, jelikoz maji znacku radi, tak jdou do 2AT. Druha kategorie je musim koupit auto pro manzelku a 2 deti a mam penize a obcas s tim pojedu taky a chci D3... Proto tu jsou MB B a BMW 2 AT/GT ;-)
Btw ani slusne vybavene MPV stredni tridy neni dneska za 500k, pokud nechces holobyt od Renaultu, Citroenu nebo Kie. Za slusne vybaveneho Tourana das 700-800k, i za 5008 ci Grand Picasso nebo problem dat tuto castku ...
Jj, my si tu žijeme vo svojej petrolheadskej bubline a nie vždy vnímame ten pohľad väčšinového zákazníka. Presne ako som teraz čítal rozhovor s jedným českým politológom k šanciam Zemana na znovuzvolenie: my žijeme v bublinách sociálnych sietí s ľuďmi rovnakého názoru a potom nechápeme, že tá masa voličov toho Zemana bude voliť znova. ;-)
To mi ani nepřipomínej. Pořád doufám, že tam ten přiožralej sebemilovník dalších pět let smrdět nebude. Na mojí funkci rostlináře to sice nemá vliv :-) ale jak si to představím, mám pěnu u huby.
Asi neco hodim na blog, ona ta tehotna veverka ma neco do sebe.
Sam reknu asi tolik, ze nez soucasnou X1, tak radeji Kugu, nebo cokoliv, za ty prachy je to nejhorsi BMW v pomeru cena/vykon vsech dob.
X1? Prečo si to myslíš? Ja naopak počúvam, ako sa X1 vydarila a že pomaly nemá zmysel ísť do X3 (práve aj z hľadiska toho value/money). Priestorovo takmer dorovnáva X3, vizuálne sú si tiež X1 narobí rovnakú parádu, ako X3. A ak chceš odpísať X1, lebo má novú "predokolkovú" platformu (motory naprieč, len R4, žiadne ZF), tak potom nemôžeš v jednej vete obhajovať 2AT/GT, ktoré sú na rovnakej platforme.
X1 : X3. U mě. X1 je opravdu povedená a z profilu o hodně pohlednější než X3. Tvar zadního bočního okénka na X3 je pro mě nestravitelný. X3 je "o kus" větší než X1. X3 L= 4708mm, X1=4439mm. S mechanikou nemám problém. X3 M40i xDrive dostává odevšad samou chválu.....
Jasné, keď chceš šesťvalec, X1 nie je odpoveď. Ale ak sa bavíme o tých typických motorizáciách ako je 20d, tak naozaj musí človek hodne uvažovať, v čom si u X3 20d polepší oproti X1 20d a či to stojí za tie prachy.
No, nevím nevím, čtyřválcové BMW diesely nemají prý zrovna nejlepší pověst (nikdy sem neměl a ani nejel), ale výkonově taková 220d s 140kW, 400Nm a z 0-100 za 7.5sec. za cca 850k peněz na tom není vůbec zle. Pak je v nabídce ještě 220d xDrive a hybrid, ale tady cena již atakuje 1mg. Taktéž X1 s touto motorizací se pohybuje kolem 1mg. X3 je o dalších 300k dražší. Tak prostorově bude X3 o dost větší a určitě na nové platformě pohodlnější. Takže, imho X3 pro ty, co ji potřebují víc na delší trasy a X1 pro ty druhé....
Ja by som k vzhľadu nebol až tak kritický, ono predsalen pri MPV sa nič moc parády narobiť nedá a 2AT/GT nie sú z tých najškaredších. Ale inak máš pravdu, všeobecne nič moc a asi aj BMW si je toho vedomé, keď na promo fotky dalo najvýraznejšie a najkrajšie farby, aké má (Sunset orange a Estoril blue).
keby som si zaBYcharil tak by som išiel asi do toho hybridu. Na také malé mestké/prímestské vozenie by sa mi to páčilo. Určite to bude v poho zvládať aj nejaké občasné diaľkové cesty.
Nejodpornější, falešné, předražené (ne)BMW všech dob....diskusemi lítají ostrá slova, kluci z BMW klubu teatrálně vracejí členské průkazky a majitelé patnáctiletých Sharanů po důchodci z Oberwiesentalu se nad pivem popadají za břicho v očekávání prodejních výsledků sedláků u Chlumce. ;-)
Hmm, no asi takhle. Pohledem mým se mi 2AT,GT taky moc nepozdává. Není to hezký, není to levný a není to wow. Jenže na to koukám optikou mainstreamovýho střelce, kterej když už by se dohrabal k prémiovýmu baworáku, tak ať to stojí za to.
Přes 100t kusů prodaných v Evropě za 2016, kdy tradiční mainstreamoví lídři segmentu uhájili první fleky jen s odřeným nárazníkem, pak dokazuje, že cílovka pro tohle auto musí být jiného ražení a i tohle MPV "s křížkem po funuse" si svou existenci obhájilo. Případ uzavřen.
Ale áno, ako som písal, BMW si nechcelo nechať ujsť nie malú skupinu zákazníkov, ktorí primárne preferujú rodinné a praktické využitie auta, ale chcú sa stále voziť v prémii. Keď som o tom debatoval s predajcom, tiež som povedal niečo v tom zmysle, že to nie sú pravé BMW a zrejme sú len do počtu, on ma vyviedol z omylu, že sa naopak predávajú prekvapivo dobre.