Třetí generace BMW pětkové řady se začala prodávat v lednu roku 1988, kdy vytvořila etalon kvality ve vyšší střední třídě. Přinesla také poměrně výraznou změnu vnějšího designu, i když se stále jednalo o typické BMW.
včetně sedmy, nedokázal bych si mezi nimi vybrat, bohužel se s nimi nesvezu, když byly, neměl jsem na ně a poslední generace jsou odtažitý computerový centra
Do tohto auta som bol zamilovaný 8 rokov, až sa mi môj sen nakoniec splnil a vlastnil som 525i - 141kW [odkaz]
.
12 rokov služby, minimum opráv a veľa, veľa radosti. To boli krásne časy...
Už žádná následující generace řady 5 nebyla tak hezká jako legendární E34! Ta následující, E39, byla taky velmi pohledná, ale ta další E60 od zločince Bangla byla učiněná katastrofa. Poslední dvě generace F10/F11 i nejovější G30/31/32 už jsou zase koukatelné, ale na tohoto krasavce nemají ani náhodou!!!
Možná ale už to na těch posledních neni naštěstí tak vidět. Ta E60 byl fakt úlet.
Za mně je nejhezčí E39, taková míň hranatá a žádná pouťová vlnitá hitparáda alá hjondé jako ty následující.
E34 mi přišla jako pohledné auto, ale designem nijak výjimečné, prostě klasický krabicoidní osmdesátkový design. Její následník E39 mi naopak přišla jako zjevení, dodnes si pamatuju moment, kdy jsem ji viděl poprvé, to bylo čiré ztělesnění atletické elegance na kolech, z hlediska designu je to E39, která je pro mně ta nejvíce pětka, před E34 postavím jak F10 tak G30 a samozřejmě i revoluční E60 (i když u té pouze exterier). :-)
Pro mě je to stará hujda ve které jezdí cigoši. E60ka je BMW, které mě přivedlo k BMW a ještě teď, když si kolega dovezl eMpaketovou 530d v šedivé barvě za dvě kila s velkýma kolama, pořád jsem koukal, jaký auto ten Bangle - zločinec - vlastně vyrobil...
Ze starších BMW E46 - to je skutečně pěkné auto i po letech...
A E39 vlastně taky, hlavně M5...
tak to je fajn,že prežila také roky v zdraví. :yes:
530 som mal po fl takže to už bola V8 a v kombíku. Rád na ňu spomínam,fajn zvuk a celkom pohodlné auto.
Spomínam naň rád, aj keď to bolo "iba" 520i. V roku 1994, keď som ho mal fungl nové, bolo v našich končinách len máličko áut, ktoré s ním mohli na cestách držať krok. Príjemný podvozok, pekný zvuk vytočeného malého šesťvalca. A ten pocit v Nemecku, že bez problémov stačím tempu premávky na diaľnici... Proste to bolo dobré auto. :yes:
E 34 jsem si zamiloval. Před cca 15 lety jsem kolem ní kroužil, ale měl jsem peníze jen na nějaký polovrak.
Nakonec jsem místo ní si koupil jiný sen - Citroen XM.
E32 a E34 som mal ešte s dinosaurom M30 pod kapotou. Okrem viskospojky na vrtuli a termostatu mechanicky spoľahlivé. Z elektriky občas bolo treba prepájkovať riadiaci modul svetiel a bodový display postupne strácal pixely. Dokonca aj výfuk vydržal 10 rokov, zdá sa mi že bol nerezový.
Škoda, že som nemal voľnú dvojgaráž, alebo stodolu, mal by som super youngtimery.
Me se zatim libilo zit vechny doby.
A z toho, co jsem nezazil, tipuju, ze by se me urcite libilo ziti nekde na jihozapade Evropy na prelomu 60. 70. let, no povaz, jeste nevynalezli aids, ucinky chlastu/drog/huleni taky nebyly tak probadany, holky byly povolnejsi, nebyl internet, lidi (ve srovnani s dneskem) vedeli prd, co se kde deje, natoz, aby resili nejake globalni tepleni, diry v ozonech apod. a ta muzika!
Jinak E34 byla vubec prvni BMW, ve kterym jsem sedel a dost me to tehdy zasahlo.