Tak na mem osobnim seznamu nejhezcich "malych crossoveru a SUV" si T-Roc moc dlouho neuzival, tohle je za me designove jeste lepsi. V krasne zlate, vnitrek alcantara zlutou niti prosivana... snad poprve co o nejakem SUV BMW od 2. generace X5 muzu rict: bez vyhrad. Tohle a E-Pace, jinak liga. :yes:
Kdo bude mit problem s konceptem SUV / Crossover, tomu pouhym nalepenim znacku BMW na kapotu rebrickem hodnot nezamichas, logicky. Ze bych to ale rovnou oznacoval za degeneraci, to bych si bez svezeni netroufl u zadneho auta, tim spis ne u BMW.
Degenerací je, v tomto případě, myšleno ústup z tradic, byť za cenu rozšíření portfolia do žádaných segmentů. Myslel jsem, že je můj příspěvek dost srozumitelný. Nechci se v takovém autě ani svézt, mám lepší, v mých očích.
To je jako když začne dělat Ferrari pick-upy a nebo nějakou lidovou tříválcovou litrovou socku.
Někdy fakt zírám, jaké pitominy se tu pod vlajkou petrolheadských tradicionalistů dočtu. Tentokrát Ferrari a BMW v jedné větě. >:D
No, každopádně je určitě lepší jezdit nějakou značkou, která od tradic neustoupila, třeba Alfou nebo Maserati, od těch se něčeho jako je fuj SUV nedočkáš. A nebo ještě líp, koupit si něco od značky, která neuhnula vůbec, třeba Lancie, že. :-!
Jsou prostě dvě cesty. Buď dělat "to svoje" tak dobře, že ti utrhnou ruce, nebo obsadit nejlépe všechny segmenty i za cenu mnoha ústupků. V tom množství si ty sajrajty stejně vždycky někdo koupí, zvláště když se ještě k tomu dobře jmenují.
Uznávám, že ty zkur.vený flotilový emise svým způsobem nutí výrobce k produkci takových, bez urážky, hnojů, které by normálně třeba nikdy nevyráběli. Teď musí, pokud si chtějí zachovat to dobré.
Jop, absence dilda prastila uvnitr do oci snad nejdriv, a samozrejme potesi. Jen skoda ze volic neni jeste drobet kratsi, nejake 3-5cm dolu by mu po vizualni strance jen prospeli. Na druhou stranu by ergonomie nemela ustupovat vizualu, tak snad je to finalni reseni jake je i proto aby bylo idealne po ruce a citelne.
To mě na X1 vadilo asi nejvíc. Je sice pěkně po ruce, funguje exaktně...jen ten tvar a velikost je jako z hloupého péčka, stejně tak absence elektronického voliče jednoznačně krokem zpět.
... kdy BMW byla trojka, pětka, sedmička, nějakej kabriolet a pár osmiček. A ve všem byly i motory s velkým M. ( A nemyslím konkrétně stejnojmennou divizi M,)
Pak k tomu začali dělat hnusný kombíky, SUV, hatchbacky, motory s citroënem, přední pohony a nakonec skončej u tohodle "hjundaje". ;-\ Asi jsem na to už starej.
Hej hej, tiez som asi stara konzerva, ale nechapem co niekoho vedie ku kupe takehoto auta? Myslim tym nafuknuty hatchback, ktoreho najvacsia zivotna prekazka bude retarder pred obchodakom. Predavat sa to bude, o tom nemam pochyb, ale chape niekto preco to ludia chcu?
Mam pro ceed gt ak ta to zaujima, ale nehovoril som ze si kazdy musi kupit sedan alebo kupe, len nechapem co tak ludi laka na oplastovani a terennom vzhlade, ktory ti nic neprinesie? Ty tomu rozumies?
Asi to same co na fejk spliterech a fejk difusorech na drtive vetsine warm a hot hatchoch. Funkce / funkcnost stejna, cti zadna, ale vypada to lip (nebo kdyz ne, zvolis jinou linii ktera tim balastem ovesena treba nebude, nemam strach ze by i takova X2 v nabidce nebyla).
Na sportovych verziach beznych hatchov ale dnes vela fejkovych veci nenajdes, najcastejsie prifarbovac zvuku motora, co je sice kravina, ale ako celok si priplacas za silnejsi motor a lepsi podvozok a to aj dostanes. No pri tychto crossovroch si ludia priplatia za horsie jazdne vlastnosti na ceste (vyssie a tazsie auto) a pseudoterenne schopnosti mimo cesty, ktore ale aj tak 99% vlastnikov nikdy nevyuzije (a pri tej svetlej vyske a absenci 4x4 vo vacsine pripadov ich aj tak hravo schova do vrecka kazda firemna fabia). Preto nerozumiem, co ludia vidia na tejto kategorii vozidiel? Ako som uz napisal, nepochybujem ze sa to bude predavat, tento rok je to s prehladom najviac expandujuci segment, ale aky to ma dovod?
Až bude X2 na salonech, navrhuju ti srovnávačku, vezmem X2 a ceeda a porovnáme jízdní vlastnosti na silnici, přejezdy obrubníků, prostor/praktičnost. Nejde mi o to, srovnat auta, co stojí výrazně jiné peníze, jde mi o to, abys mi předvedl, jak bude oproti běžnému HB X2ka jízdně zoufalá.
Nie su to auta v rovnakej cenovej relacii takze asi tazko bude medzi nimi niekto vyberat. Ale podla teba bude x2 jazdit rovnako dobre ako normalna 1ka?
Neuhýbej, říkám, že ta auta nechci srovnávat z hlediska lepší/horší koupě, protože stojí výrazně jinak, ale ty máš klasický HB a vymezuješ se vůči těmto přizdviženým crossoverům s argumentací, že mají horší jízdní vlastnosti, tak říkám, srovnejme je a uvidíme. OK?
Nikam neuhybam, povedal som rovno ze porovnavas neporovnatelne, takze je to zbytocne, pretoze pri kupe auta by medzi kiou a bmw vyberal mozno jeden clovek z tohto servra, inak nikto (a to nic proti kii, ja som zatial spokojny). Porovnatelny voz s x2 je 1er, alebo ked chces nutne kiu tak rio/stonic.
X2 je furt nizsi stredni a v porovnani se ceedem si stoji takhle:
X2:
Délka (mm) 4360
Šířka (mm) 1824
Výška (mm) 1526
Rozvor (mm) 2670
Kia Ceed 5dv:
délka (mm): 4310
šířka (mm): 1780
výška (mm): 1470
rozvor (mm): 2650
Takze proc sem tahas Rio?
Jinak me je uplne jasne kam Dinar svym dotazem miri a pred cim se, i dle me, snazis uhnout. :-) Zkratka ty SUV nejsou tak nesmyslne a neschopne jak se to tu rado podava (predevsim pak temi co v nicem AKTUALNIM z SUV / Crossoveru nejeli), mozna pred 20 lety, ne dnes. ;-)
Ja som s x2 ceed neporovnaval, povedal som porovnanie hatch - crossover na baze toho hatchu a moje pocudovanie preco cim dalej viac ludi voli crossover, Dinar sa spytal cim jazdim a potom sa toho chytil. Tomu mojmu porovnaniu zodpoveda 1er/x2 alebo NAPRIKLAD rio/stonic (je mi jasne ze tie auta su o triedu mensie, ale ked uz bola spomenuta kia, je to najlepsi priklad toho porovnania z ich portfolia).
1er aktualni je jeste RWD, je to rarita odsouzena, bohuzel, na vymreni. Standart v teto tride je (a u BMW bude) FWD koncepce, tedy 1er budouci. Tu ale tezko ted s X2 porovnat kdyz jeste neni venku. Proto Dinar zminil ceed kdyz jej znas, anebo dobra, klidne si tam dosad Audi A3 nebo MB A Klasse. O tom konkretnim kusu to stejne neni. Pojinta je v tom, ze dnesni crossovery a SUV uz nutne nemusi jezdit hur nez HB, jakkoli se to muze z obrazku / papiru zdat nepochopitelne, tak se muzou chovat stejne jako klasika. Tedy negeneruji (skoro) zadne negativa, cim se ti castecne odpovedelo na otazku proc to kupovat (resp. zmizel duvod proc to nekupovat). No druha polovina proc to kupovat? K tomu bylo popsano tun papiru, miliony stranek na ruznych forech atd... SUV a crossovery maji sve vyhody, a tim nemyslim jen ten furt dokola spominany lepsi vyhled, to nema cenu znovu resit bo z par radku nekde na internetu stejne neuveris. To si bud 1) nezazil a proto nevis anebo 2) zazil ale nepovazujes za vyhodu, coz je v poradku, zadne zbozi neni mysleno pro kazdeho zakaznika. Ze ti neco neimponuje neni tvoje chyba, ale ani chyba auta. No a abych teda odpovedel: koupi si to nakonec ten komu ty vyhody oduvodni utraceni extra penez vedle klasickych 1er, A Klasse atd.
Za nejakych 10-15% ceny navic dostanes casto kus auta navic, lepsi svetlou vysku hodici se pri parkovani, prekonavani prekazek. Vetsi gumy obycejne znacici pohodlnejsi podvozek, lepsi vzhled na vic balonovitych gumach. Vetsi moznosti pohonu 4x4 (nehled na to ze je to 90% casu zbytecnost, nekdo jej proste chce a casteji si na nej sahnes u podobnych aut), pohodlnejsi na/vysedani, SUV casto utahne vic nez obdobny HB atd.
Lidi nejsou hloupi, lidi (alespon vetsina ne) nekupuji podle nejake mody, obliba SUV je zcela racionalne zduvodnitelna a to ti pisu jako nekdo kdo SUV nemel, nema a ani neplanuje mit, i me je klasika blizsi. ;-)
Jedni tady píší, že je to na SUV (není to SUV, ale crossover) málo vysoké a druzí, že je to naopak nesmyslně vysoké (proti hb), takže zavděčit se všem "překvapivě" nelze.
Podle mě se to (aspoň podle fotek) hodně povedlo, po delší době Xko (zejména v MSX), které vypadá "k světu". :yes:
>:-[]
Řekněme, že je vyčerpávající vysvětlovat pořád dokola, že zkrátka můžou být různé důvody pro koupi SUV. Mám čím dál větší pocit, že tady je majitel nebo sympatizant SUV synonymem slov jako vrah, pedofil, nebo minimálně naprostý automobilový im.becil.
Podla mna by bolo zaujimave porovnat X2 s 2AT. Koncepcia a technika skoro totozne. Rozdiel tym karoserie MPV vs. SUV. Zmazali by sa argumenty o lepsom vyhlade ci nastupovani.
S X2 jsem pochopitelně nejel, ale s X1 ano, klidně si troufnu předpokládat, že jízdně to auto bude schopné víc než většina běžných hatchbacků. Jestli o fous vyšší světlá výška, která umožní to přejetí obrubníku u obchoďáku jízdním vlastnostem nijak neublíží, tak co tomu autu mám vytknout? Je kompaktní, bude dobře jezdit, je praktické, resp. co mu chybí, z vlastností, na ten tvůj ceed GT?
Zůstat bmw u těch tří řad, tak dneska na značku jen vzpomínáme. Podstatné je, že ty základní řady v nabídce pořád jsou a je to pořád top každé ve své třídě. Pláčou většinou ti, co bmw nikdy nejezdili. ;-)
Proč ne, mě se z osmiválců v E60 zvukově 545i líbil víc než 550i, sám jsem E60 měl jen 530i. Každopádně není důvod brečet kvůli vývoji, G30 je v každém ohledu lepší auto než E60, šesti i osmiválce máme pořád, podvozkově super, jestli vedle toho v autosalonu stojí X2 je mi šumák. ;-)
Zvuk dnes neumím porovnat, ale zvýšení spotřeby nebylo adekvátní zvýšenému výkonu (545i proti 550i). G30 je samozřejmě báječná. Což se nedalo s plným nadšením říct o F10. Jo, jo, G30. Mít prachy, smířím se i s těma turbama, zvlášť v M5. >:D
Neber to jako pláč nad vývojem, bylo to jen takové nostalgické postesknutí.
Jo stará šavlo, kdyby BMW nezačalo dělat ty auta
O kterých píšeš, tak už dávno neexistuje a nebo by bylo pohlcené nějakým koncernem. To ovšem neznamená, že jednou nebude... ;-\
Toto je rovnaké ako 1er, len na vyššom posade. Ak dám nabok dizajn, tak všetko je z 1er. Ale páči sa mi, pre ženu to kúpim a budem si požičiavať. :-):-):-)
Tak to ta moje zas tak hezká není (viz můj avatar >:D ), zato ale umí dětsky upřímně komentovat auta. Včera jsme ze showroomu VW téměř prchali poté, co pěkně nahlas ohodnotila vystavený Arteon. >:-[]
[odkaz] Úplně slyším, jak to dítě na zadní sedačce volá, "mamíí, a kudy vlastně jedeme?" >:D >:D
Je to ryzí ukázka naprosto samoúčelného designu, tvary pro tvary, stylem se trefí do vkusu leda divákům transformers. ;-)
To uz do toho ale pleteme ucelnost designu a to s jeho vnimanim (zvlast pri pohledu zvenci, nebo z prednich sedadel) ma pramalo spolecne. Ciste na pohled nemam s C-HR problem, ze to pak ve realnem svete neobstoji a sedet vzadu bude za trest je klidne mozne. Ono ciste prakticky vzato, otravne je i umistneni klik zadnich dveri treba, ikdyz napohled je to cistsi nez mit kliky klasicky.
C-HR a ani X2 nemají pořádný benziňák. (X2 doufám, že je to jen "prozatím", protože ji mám již delší dobu v zaměřovači). A ano, já vím, bude to jen usrranný čtyřhrnek... ;-)
Chtel bys to auto pro sebe? A pokud ano, kolik takovych jako ty bude? A pokud ne pro sebe, vazne se zena nespokoji ani s 25i (ani ty ne)? ;-) Vzdyt tohle na zadne sportovani nebude a tech 230-250k bude kralovska porce. Vic by v tom chtelo stejne jen promile kupcu.
Jinak vedle toho co nabizi C-HR je paleta X2 jako z jineho sveta, uznej, vlastne zacina NAD tim kde toyota konci a konci dokonce na cislech 2x tojotich. X2 se treba da vycist spousta veci, ale motorova paleta to nebude.
Tož, zatím X2 není na konfigurátoru. A v článku není o 25i ani zmínka. Bude to auto pro mě. Teď jezdím s M140i, tak v žádném případě bych s dalším autem nešel do nějakého svrbínka. No, uvidíme. Otestuju a pokud se žádný adrenalin nebude vyplavovat, tak koupím asi X3 M40i. Ale X2 mě láká svým moderním stylem a kompaktními rozměry. Kdyby měla C-HR dvoulitrové turbo z Lexusu, tak vůbec neváhám.... ;-)
Design má markanty BMW, ale tohle auto vychází z budoucí 1er a vzhledem k tomu, že tohle je primárně FWD, je jasně patrná větší hmota před předním kolem a menší za ním.
To my nevíme, jestli jsi měl pravdu, protože kromě tebe tu žádný BMW insider, co už viděl auto, které automobilka ukáže až za rok, není.
Každopádně, ty a logika nejste moc velcí kamarádi. ;-)
Design stejny jako jednicka?
Dovol, abych ti soucasnou jednicku pripomnel: [odkaz]
Je to uplne jine auto, pokud si - stejne jako jeden nejmenovany redaktor tady - myslis, ze z jednicky vychazi v podstate vse az po X5, tak jsi vedle jak ta jedle. Tohle s jednickou nema spolecneho lautr nic, krome znaku na kapote a nekterych motorizaci.
Ikdyz to zatim vypada ze si pod timhle clankem strihnu po vzoru flajbojedu svuj vlastni minusovy mariansky prikop, tak si jeste pridam (stesti se pry musi jit naproti >:-[] ) a jeste jednou pochvalim BMW, ted konkretne za barvy zvolene pro prezentaci. Konecne(!) odprezentovali auto v hezkych, zarivych barvach. Ted to jeste nezazdit omezenim tech dvou barev pro nekterou z linii / paketu a snad bude na silnicich zase trosku min sede. Stejne dobry tah jako pri prezentaci T-Rocu volkswagnem. :yes:
Ano, barvy parádní. Kdysi dávno v minulém století jsem měl Capri GT ve zlaté metalické barvě Grecian Gold. (Byla tenkrát i modrém solidním laku True Blue. Ale na tu by se muselo dlouho čekat). Krásná barva, ale špatný sen pro karosáře, když museli sem tam něco přestříkávat po nějakém tom binglu. Když jsem ji po 7 letech s bolavým srdcem prodával, měla na sobě už 5 odstínů té původní barvy. Tenkrát (v pravěku) bohužel neměli potřebnou technologii k matchování barev. Byla to hotová alchymie. Musím uznat, že X2 ta zlatá sekne. Ale nevidím, že by do té barvy moc zákazníků šlo. Ale třeba se pletu.... ;-)
aut dnes ve vyspělých západních zemích kupují holky, takže je absolutní nutnost mít takovouto kabelku pro polovinu klientely, má ji Mercedes, má ji Audi, chystá ji Volvo, takže ji musí mít BMW, trh nepustí. A myslím, že se bude holkám líbit, takový roztomilý ptáček z angry birds, tuším, že se jmenoval Terence.
To BMW už není co bejvalo ! Takovéhle hnusy, které dělá bych si už teď nekoupil, protože když jsem bychařil o BMW bylo alespoň o nějakém a navíc to jezdí jen FWD, to bych taky nechtěl, protože to není už to správné BMW, které bych chtěl a které bych chtěl na plakátě !
Tak a teď vážně. Takového nářku od lidí, kteří si tohle nekoupí a proč? Můj šálek kávy to rozhodně není, ale doba si žádá takové typy aut, tak proč neutrhnout svůj část koláče? Že je takové auto FWD je mi absolutně jedno, protože 3er RWD s benzinovým šestiválcem si pořád koupit mohu... a ale to už reálně taky zajímá pár nadšenců (kteří si ho koupí a čest jim) + větší procento bychařů, kteří si ho koupí za 10-20 let.. ostatní berou naftu.... Pokud by třeba moje žena chtěla něco takového a já na to měl prostředky, ať si v tom jezdí, jsou i ošklivější crossovery. S FWD BMW jsem jel, neměl jsem sebemenší problém, auto i tak jezdilo lépe, než většina konkurence z mainstreamu, o tom to je ne ?
"Loga BMW na C-sloupcích, ma byt odkaz na někdejší modely 2000 CS a 3.0 CSL" Tak proc ty loga cpou na karoseriji crossoveru a ne na nove 8 coupe, kdyz uz chcou odkazovat na puvod, tak loga mela vyhradne coupe. Takhle je to kycovite na nesmyslnym typu karoserie.
...ano, podle mě koukáme na zvýšené 1er. Ovšem budoucí generace...
Model á ala M-B GLA tu funguje dobře a mě těší, že vizuálně budou 1er doprovázet nižší světla a rozpláclejší dispozice. Ne, samozřejmě mi nesedí přechod na FWD, ale z hlediska konkurenceschopnosti jako běžného HB to chápu.
Mám výhrady k tvaru ledvinek a i mlhovky jsou moc nakraji, si myslím. Tím vznikly mezi ledvinkami a mlhovkami "killing fields" pro neopatrný hmyz.... ;-)