Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte

Lynx DMC-EV
Lynx DMC-EV
Lynx GT1e
Lynx GT1e
9 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (2)

Americká firma Lynx Motors ukazuje prototyp přestavěného Fordu GT a ilustraci modernizovaného DeLoreanu DMC-12. Oba jezdí na elektřinu a jeden z nich chce získat rychlostní rekord silničních aut.

Když Ford před dvaceti lety začal prodávat poctu ikonické GT40 v podobě modelu GT, jeho výroba neměla dlouhého trvání. Že by se auto tohoto ražení mohlo nabízet i jako elektromobil, tehdy nikoho ani ve snu nenapadlo. DeLorean DMC-12, který se až pár let po skončení výroby proslavil v trilogii Návrat do budoucnosti, na tom byl podobně.

Přesto se teď oba ukázaly s elektrickým pohonem, nikoliv ovšem z dílen svých původních výrobců. Za přestavbami – resp. jednou přestavbou a jedním plánem – stojí firma Lynx Motors. Své výtvory pojmenovala Lynx GT1e a DMC-EV.

Video placeholder
Ford GT 64 Heritage Edition vs. Ford GT40 • Zdroj: Ford

První jmenovaný kousek je přestavěným Fordem GT. Lynx tvrdí, že získal různé součásti od firmy Matech Concepts, která připravovala GT pro závodění ve třídě FIA GT1 mimo jiné i pro čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans. Mělo by jít o „několik zbývajících šasi Fordu GT z roku 2005“ a „originální formy pro panely karoserie“.

Z těchto dílů vznikl první prototyp GT1e, který má podle Lynxu „omlazený vnější design“. Detailů je málo, ale vůz má mít LEDkové osvětlení a jeho vzhled i zbarvení vznikly ve spolupráci s Camilem Pardem, někdejším šéfdesignérem modelu GT.  

Lynx GT1eLynx GT1e | Zdroj: Lynx

O voze není známo mnoho informací, z obrázků však vidíme velké zadní křídlo, pořádný přední spoiler, plexiskla místo bočních oken a výdechy nad předními koly pro snížení přetlaku v podbězích, mimo jiného.

Pohonné ústrojí sestává ze čtyř elektromotorů pro pohon všech kol s kombinovaným výkonem 1.790 kW (2.433 k). To má umožnit vozu zrychlit na 60 mph (97 km/h) za 1,5 sekundy a zvládnout nejvyšší rychlost 515 km/h.

Automobilka tvrdí, že jedním z cílů vozu je dosáhnout nového rychlostního rekordu produkčních aut. Zásobárna energie má mít formu 100kWh baterie od kalifornské firmy Amprius. Na jedno nabití má vůz dojet až 400 km daleko. O hmotnosti vozu zprávy zatím nejsou.

Lynx DMC-EVLynx DMC-EV | Zdroj: Lynx

Druhý stroj, nazvaný DMC-EV a představený zatím v podobě pouhých třech ilustrací, je celkovou modernizací legendárního DeLoreanu DMC-12. Design se u něj oproti originálu změnil o poznání víc a podle Lynxu má vůz mít LEDkové osvětlení, luxusní interiér s displeji a dotykovým ovládáním.

Také se oproti originálu má zlepšit aktivní i pasivní bezpečnost vozu, což je pochopitelné, když originál vznikal na přelomu 70. a 80. let minulého století. Ovšem, v tomto případě není známo, jak vůz vznikne, zda to budou přestavby existujících deloreanů, nebo půjde o nově vyrobené vozy. Původních DMC-12 vzniklo necelých 9 tisíc kusů a řada z nich ještě jezdí, takže je možné, že Lynx bude přestavbu na elektropohon nabízet jako restomod.

DMC-EV nabídne rovněž čtyři elektromotory, ovšem jistě o výrazně nižším výkonu. Má zrychlit na 60 mph (97 km/h) za necelé čtyři sekundy. Dojezd má být rovněž 400 km, ovšem na 70kWh baterii čínského výrobce CATL.

Firma plánuje postavit 100 kusů elektrického deloreanu a 27 kusů modelu GT1e. Zatím ovšem nejsou na světě ceny ani dostupnost vozů.

Vstoupit do diskuze (2)