Zajímalo by mě srování X3 po motorické stránce s Mercedesem GLK (220 nebo 250 cdi 4M). Je některý motor pocitově lepší? A jak je to s reálnou spotřebou?
Ze srovnání technických údajů udávaných výrobci vyplývá, že v honbě za nižší spotřebou má BMW dlouhodobě náskok před Mercedesem. Osobně mi ale připadá, že je to spíš tím, že u BMW je teoretická spotřeba více odtržená od reality. Mám pocit, že obdivuhodná čísla udávané spotřeby u BMW (dnes by podle čísel BMW v podstatě nemělo konkurenci) jsou tak trochu šalba. Mýlím se?
Já se připojuji ke srovnání s GLK. Tato auta jsou v hojné míře využívána pro pohyb ve městě, jak jsou na tom s komfortem jízdy v tomto ohledu. Jsou auta rovnocennými triatlonisty (město, okreska, dálnice) či se některé na jisté disciplíny hodí více než konkurent.
Často také zaujímají roli druhého auta, jak jsou na tom tedy po praktické stránce v roli vozu pro manželku/ženu. Obsluha, umístění autosedačky, přeprava kočárku... Přehlednost karoserie při parkování...
Niečo vyše roka jazdím na GLK 220CDI 4M s automatom,Čo sa týka spotreby mám dlhodobú 7,4 L - spotreba je vyrátaná po dotankovaní. Rozdiel medzi zimou a letom veľlmi nepociťujem , nakoľlko zimné obutie mi samo zníži spotrebu o cca 0,4 l.V meste sa dá jazdiť do 9L, na vedľajších cestách do 7L,ale pokiaľ ide o diaľnicu, tak tam auto dopláca na svoju výrazne horšiu aerodynamiku, vzhľadom na svoje charakteristické hrany a kolmo položene čelné okno. Takže pri 130 na diaľnici mi spotreba vychádza okolo 8,3L. :-(
Veľmi by ma zaujímala hlučnosť (motor, aerodynamický hluk, hluk od kolies, ...) pri všetkých jazdných režimoch - mesto, mimo mesta, diaľnica. O koľko je tichšie ako nový Superb 2.0TDI 125kW?
K tej spotrebe - auto váži cez 1800kg a dvojlitrový motor má s ním dosť čo robiť. Pripadá mi, že optimálnou motorizáciou bude xDrive30d, s ďaleko lepšou dynamikou a spotrebou vyššou maximálne o 1L /100 km.
Já bych určitě ocenil důkladnější otestování terénních schopností. Je mi jasné, že na to to auto není stavěné a polní cestu zvládne (bylo by smutné, kdyby ne). Ale zajímají mě limity. Ideálně bych jako referenci bral Touarega, který mezi luxusněji střiženými SUV podle mě patří na špičku v terénních schopnostech.
Sice většina prodaných kusů nikdy silnici neopustí, ale já patřím mezi tu minoritu, která polní a lesní cesty brázdí. Když už se terénně tváří, tak mě zajímá, jak na tom skutečně je. Jaká je možnost změny světlé výšky, brodivost, jestli má off road mód, funkčnost elektronických pomocníků pro jízdu terénem atd.
Osobne si myslím, že ten test bol mierne neobjektívny. Rovnako porovnávali vozidlá s automatickou a manuálnou prevodovkou, čo je diskutabilné. Naviac rozlišné objemy motorov u porovnávaných vozidiel, nehovoriac o rozdielnosti karosárskych prevedení a typ neumatík.
Tak řekl jsem luxusněji střižené SUV... Z toho tam jsou jen X3, Q5 a Touareg. Land Cruiser stejně jako takový Range Rover za SUV nepovažuji. Ten zbytek má do SUV a nebo do luxusu sakra daleko. Potěšil a zároveň překvapil mě výsledek Q5, která je na terén hůř stavěná než Touareg. Nějak si neumím představit, jak by dohnala v terénu chybějící uzávěrky diferenciálů a redukční převodovku. Její jediná výhoda je nižší hmotnost. Stejně tak je zvláštní výsledek Forester vs. Duster nebo Sportage. Touarega i Forestera jsem jel a ta auta skutečně umí; tím nemyslím rozjezd do kopečka, ale na offroadových překážkách. Q5 jsem bohužel nikdy nejel v těžším terénu, takže nevím, kde končí její schopnosti. Kam jsem jí vzal, tam by projel i A4 Allroad.
Ideálně bych dal jako referenci Land Cruisera. Ale chtěl bych vidět silniční SUV, které se mu v terénu vyrovná. Touareg mi přišel jako férovější soupeř. Neříkám, že je nejlepší (neznám všechny konkurenty, jinak bych tu nemusel žádat o test), ale podle mě patří mezi špičku.
Hergot, vždyť se jich už tolik prodalo a nikdo se nehlásí! Já s ním jel asi 40 km po okresce, žádný dravec to není, ale jel jsem cca za 6,5 litrů. Je to asi dost syrové, kamarád říkal, že na starší X3 to začalo jet až na 60 tisících a spotřeba mu klasla skoro o 1 litr. Za kolik jezdíte? ;-\
Pripojím svoje súkesnosti s novou X3 2,0d. X3 je vo vlastníctve cca 2 týždne. Na dialnici pri rýchlosti 130 - 140 km/h mi ukazovalo aktuálnu spotrebu 6,5 - 7,0 l a priemernú 7,8 l. Dnes pri jazde mimo mesta s rýchlosťou okolo 95 - 110 sa pohybovala aktuálna spotreba medzi 5,0 - 6,0 l. Čo sa týka hlučnosti z motorovej časti, tak je veľmi príjmene odhlučnená s kultivovaným chodom, pri normálnej hlasitosti rádia. Môžem povedať, že nová X3 má lepšie odhlučnený interier než Passat B6/3C 1,9TDi a to dovolím si povedať o viac ako 20%.
Uznávam, že Passat nebolo najlepšie auto na zrovnanie, ale prvé čo ma napadlo :-) a naviac to bolo predošlé presúvadlo. S autom sa ešte poriadne zoznamujem, čiže som neskúšal rôzne povrchy. Plánujem neskôr spraviť recenziu na "moje.auto.cz". V teréne som sním nejazdil, ale myslím si, že ľahšie terény zvládne. Treba brať do úvahy, že to nie je 100% off-road, ako napr. Jeep Wrangler.
Dnes som mal moznost sa na novej X3 vo verzii 20d povozit. A tu davam par dojmov (pre porovnanie niekde uvadzam 3er vo verzii 320xd, kedze ho skoro rok jazdim). ...K estetickym kvalitam novej X3 sa radsej vyjadrovat nejdem, nech si spravi kazdy nazor sam, minimalne zvonka su trochu sporne (aj pre mna). Vnutri je to vsak bmw ako ma byt, pri priamom porovnani s Q5 v ktorej som sa vozil nedavno, posobi interier X3 ovela hodnotnejsim dojmom. Vpredu je vsetko na svojom mieste ako v kazdom BMW, aj napriek pomerne velkej vnutornej kabine sa vsak clovek za volantom citi byt obklopeny interierom (co je pre mna osobne velke +, nemam rad ked je "vzdusnost" interieru na ukor ergonomie - napr. mazda CX7 kde si bezne stavany clovek nema sancu vylozit ruku na opierku dveri lebo je daleko). Spracovanie interieru je na vysokej urovni, vsade pouzite makcene plasty, minimalne na pristrojovke este o level lepsie ako v 3er-i. Vzadu je interier az prekvapivo velky, a to tak nad hlavou ako aj pred nohami. Aj ked to tak nevyzera auto je vnutri skutocne velke. Dalsim + je ze zadne sedadlo je vlastne rovna lavica, ziadne velke formovanie sa nekonalo a je teda naozaj 3-miestne (na rozdiel od 3er-a. Ako tu uz niekto pisal, zaskocia na pomery triedy velmi nizko polozene zadne sedaky co je na ukor pohodlia. Pritom by pri vyske interieru kludne mohli byt aj o 15 cm vyssie. ...No ale k jazdnym dojmom. 8st automat je dobra volba, vobec som nemal pocit ze by stale radil ako niekto pise, zmena stupnov nie je vobec poznat, je krasne plynuly a urcite bude mat dobry vplyv na spotrebu. Podvozok je velmi komfortny (konecne), na limite som ho vsak nemal moznost vyskusat. Riadenie je mierne preposilovane a dost odtazite (clovek proste vobec neciti kolko ide), prevod riadenia je vsak na danu kategoriu dobry. No a nakoniec motor. Akokolvek ide o skvely motor (sam ho uz takmer rok jazdim) do tohto auto je to proste malo. 3-er touring posobi pri jazde v porovnani s X3 (sak je aj vahovy rozidel skoro 200kg) ako raketa. Urcite ide o skvely motor ktory bude bestsellerom (v konecnom dosledku asi to budeme kupovat presne s tymto motorom) ale pre seba by som si ho urcite nekupil. Ak chcete aj nejaku tu vykonovu rezervu na obcasne poprehananie sa s dobrou spotrebou urcite chodte do 330d. Nic to vsak nemeni na fakte, ze v danej kategorii ide o skvele SUV a pri priamom provnani s Q5 sa priam usmejem ako chce tieto auta niekto provnavat.