Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Garáž Auto.cz BMW X3 xDrive20d - Co vás zajímá?

Po zážehovém šestiválci musel zákonitě na řadu přijít lidovější vznětový čtyřválec.
Zpět na článek
12. 2. 2011 21:24
neregistrovaný "Kajfik"
13. 2. 2011 08:11
neregistrovaný "ivlado"
13. 2. 2011 12:29
neregistrovaný "spiner263"
12. 2. 2011 20:27
12. 2. 2011 20:51
13. 2. 2011 08:16
neregistrovaný "ivlado"
13. 2. 2011 14:46
13. 2. 2011 16:16
neregistrovaný "ivlado"
13. 2. 2011 16:50
18. 2. 2011 11:51
12. 2. 2011 21:06
12. 2. 2011 21:43
13. 2. 2011 10:49
13. 2. 2011 11:53
12. 2. 2011 18:50
srovnání reálné spotřeby s Mercedesem
Zajímalo by mě srování X3 po motorické stránce s Mercedesem GLK (220 nebo 250 cdi 4M). Je některý motor pocitově lepší? A jak je to s reálnou spotřebou?
Ze srovnání technických údajů udávaných výrobci vyplývá, že v honbě za nižší spotřebou má BMW dlouhodobě náskok před Mercedesem. Osobně mi ale připadá, že je to spíš tím, že u BMW je teoretická spotřeba více odtržená od reality. Mám pocit, že obdivuhodná čísla udávané spotřeby u BMW (dnes by podle čísel BMW v podstatě nemělo konkurenci) jsou tak trochu šalba. Mýlím se?
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Kajfik"
12. 2. 2011 21:24
Re: srovnání reálné spotřeby s Mercedesem
Já se připojuji ke srovnání s GLK. Tato auta jsou v hojné míře využívána pro pohyb ve městě, jak jsou na tom s komfortem jízdy v tomto ohledu. Jsou auta rovnocennými triatlonisty (město, okreska, dálnice) či se některé na jisté disciplíny hodí více než konkurent.
Často také zaujímají roli druhého auta, jak jsou na tom tedy po praktické stránce v roli vozu pro manželku/ženu. Obsluha, umístění autosedačky, přeprava kočárku... Přehlednost karoserie při parkování...
neregistrovaný "ivlado"
13. 2. 2011 08:11
Re: srovnání reálné spotřeby s Mercedesem
Niečo vyše roka jazdím na GLK 220CDI 4M s automatom,Čo sa týka spotreby mám dlhodobú 7,4 L - spotreba je vyrátaná po dotankovaní. Rozdiel medzi zimou a letom veľlmi nepociťujem , nakoľlko zimné obutie mi samo zníži spotrebu o cca 0,4 l.V meste sa dá jazdiť do 9L, na vedľajších cestách do 7L,ale pokiaľ ide o diaľnicu, tak tam auto dopláca na svoju výrazne horšiu aerodynamiku, vzhľadom na svoje charakteristické hrany a kolmo položene čelné okno. Takže pri 130 na diaľnici mi spotreba vychádza okolo 8,3L. :-(
neregistrovaný "spiner263"
13. 2. 2011 12:29
Re: srovnání reálné spotřeby s Mercedesem
Ja by som poprosil aj porovnanie s audinou Q5kou 2,0TDI 125kw s automatom, nech to mame cca vsetko pekne prehladne a po kope. :-)
19. 2. 2011 09:24
Re: srovnání reálné spotřeby s Mercedesem
Díky za podněty. Přímé srovnání s Q5 a GLK se zatím bohužel nedaří zorganizovat, ale budeme se i nadále snažit to zajistit.
12. 2. 2011 20:27
Hlučnosť
Veľmi by ma zaujímala hlučnosť (motor, aerodynamický hluk, hluk od kolies, ...) pri všetkých jazdných režimoch - mesto, mimo mesta, diaľnica. O koľko je tichšie ako nový Superb 2.0TDI 125kW?

K tej spotrebe - auto váži cez 1800kg a dvojlitrový motor má s ním dosť čo robiť. Pripadá mi, že optimálnou motorizáciou bude xDrive30d, s ďaleko lepšou dynamikou a spotrebou vyššou maximálne o 1L /100 km.
Rozbalit vlákno
0
12. 2. 2011 20:51
Terén
Já bych určitě ocenil důkladnější otestování terénních schopností. Je mi jasné, že na to to auto není stavěné a polní cestu zvládne (bylo by smutné, kdyby ne). Ale zajímají mě limity. Ideálně bych jako referenci bral Touarega, který mezi luxusněji střiženými SUV podle mě patří na špičku v terénních schopnostech.

Sice většina prodaných kusů nikdy silnici neopustí, ale já patřím mezi tu minoritu, která polní a lesní cesty brázdí. Když už se terénně tváří, tak mě zajímá, jak na tom skutečně je. Jaká je možnost změny světlé výšky, brodivost, jestli má off road mód, funkčnost elektronických pomocníků pro jízdu terénem atd.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "ivlado"
13. 2. 2011 08:16
Re: Terén
[odkaz]

Tu je čerstvý test terénných schopností na autobilde. X3 obsadila čestné -posledné miesto a referencia Touareg, tiež neskončil najlepšie. :-(
13. 2. 2011 14:46
Re: Terén
Budete tak hodný a napíšete, jak zmíněný test dopadl? Nepodařilo se mi to zjistit, alespoň ne zdarma :-) Kompletní pořadí ocením! Děkuji
neregistrovaný "ivlado"
13. 2. 2011 16:16
Re: Terén
Hodnotilo sa stúpanie do svahu,zrýchlenie na snehu, slalom medzi prekážkami...

10.BMW X3,
9.Subaru Forester,
8.Toaureg,
7.Kia Sportage,
6.VW Amarok,
5.Dacia Duster,
4.Mini,
3.Suzuki Jimny,
2.Audi Q5,
1.Toyota Land Cruiser
13. 2. 2011 16:50
Re: Terén
Osobne si myslím, že ten test bol mierne neobjektívny. Rovnako porovnávali vozidlá s automatickou a manuálnou prevodovkou, čo je diskutabilné. Naviac rozlišné objemy motorov u porovnávaných vozidiel, nehovoriac o rozdielnosti karosárskych prevedení a typ neumatík.
Avatar - Sysoj Psojič
14. 2. 2011 23:48
Re: Terén
Jak dopadl Nissan GT-R? Taky 4kolka... :-!
18. 2. 2011 11:51
Re: Terén
Tak řekl jsem luxusněji střižené SUV... Z toho tam jsou jen X3, Q5 a Touareg. Land Cruiser stejně jako takový Range Rover za SUV nepovažuji. Ten zbytek má do SUV a nebo do luxusu sakra daleko. Potěšil a zároveň překvapil mě výsledek Q5, která je na terén hůř stavěná než Touareg. Nějak si neumím představit, jak by dohnala v terénu chybějící uzávěrky diferenciálů a redukční převodovku. Její jediná výhoda je nižší hmotnost. Stejně tak je zvláštní výsledek Forester vs. Duster nebo Sportage. Touarega i Forestera jsem jel a ta auta skutečně umí; tím nemyslím rozjezd do kopečka, ale na offroadových překážkách. Q5 jsem bohužel nikdy nejel v těžším terénu, takže nevím, kde končí její schopnosti. Kam jsem jí vzal, tam by projel i A4 Allroad.

Ideálně bych dal jako referenci Land Cruisera. Ale chtěl bych vidět silniční SUV, které se mu v terénu vyrovná. Touareg mi přišel jako férovější soupeř. Neříkám, že je nejlepší (neznám všechny konkurenty, jinak bych tu nemusel žádat o test), ale podle mě patří mezi špičku.
12. 2. 2011 21:06
X3
Hergot, vždyť se jich už tolik prodalo a nikdo se nehlásí! Já s ním jel asi 40 km po okresce, žádný dravec to není, ale jel jsem cca za 6,5 litrů. Je to asi dost syrové, kamarád říkal, že na starší X3 to začalo jet až na 60 tisících a spotřeba mu klasla skoro o 1 litr. Za kolik jezdíte? ;-\
Rozbalit vlákno
3
12. 2. 2011 21:43
Re: X3
Pripojím svoje súkesnosti s novou X3 2,0d. X3 je vo vlastníctve cca 2 týždne. Na dialnici pri rýchlosti 130 - 140 km/h mi ukazovalo aktuálnu spotrebu 6,5 - 7,0 l a priemernú 7,8 l. Dnes pri jazde mimo mesta s rýchlosťou okolo 95 - 110 sa pohybovala aktuálna spotreba medzi 5,0 - 6,0 l. Čo sa týka hlučnosti z motorovej časti, tak je veľmi príjmene odhlučnená s kultivovaným chodom, pri normálnej hlasitosti rádia. Môžem povedať, že nová X3 má lepšie odhlučnený interier než Passat B6/3C 1,9TDi a to dovolím si povedať o viac ako 20%.
Avatar - Ondore
13. 2. 2011 10:49
Re: X3
To si teda nedal dobrú referenciu, oproti Passat B6 1,9 TDI je lepsie odhlučnené asi všetko :-) Inak spotrebu máš výbornú!
13. 2. 2011 11:53
Re: X3
Uznávam, že Passat nebolo najlepšie auto na zrovnanie, ale prvé čo ma napadlo :-) a naviac to bolo predošlé presúvadlo. S autom sa ešte poriadne zoznamujem, čiže som neskúšal rôzne povrchy. Plánujem neskôr spraviť recenziu na "moje.auto.cz". V teréne som sním nejazdil, ale myslím si, že ľahšie terény zvládne. Treba brať do úvahy, že to nie je 100% off-road, ako napr. Jeep Wrangler.
8. 3. 2011 17:52
zopar dojmov z jazdy
Dnes som mal moznost sa na novej X3 vo verzii 20d povozit. A tu davam par dojmov (pre porovnanie niekde uvadzam 3er vo verzii 320xd, kedze ho skoro rok jazdim). ...K estetickym kvalitam novej X3 sa radsej vyjadrovat nejdem, nech si spravi kazdy nazor sam, minimalne zvonka su trochu sporne (aj pre mna). Vnutri je to vsak bmw ako ma byt, pri priamom porovnani s Q5 v ktorej som sa vozil nedavno, posobi interier X3 ovela hodnotnejsim dojmom. Vpredu je vsetko na svojom mieste ako v kazdom BMW, aj napriek pomerne velkej vnutornej kabine sa vsak clovek za volantom citi byt obklopeny interierom (co je pre mna osobne velke +, nemam rad ked je "vzdusnost" interieru na ukor ergonomie - napr. mazda CX7 kde si bezne stavany clovek nema sancu vylozit ruku na opierku dveri lebo je daleko). Spracovanie interieru je na vysokej urovni, vsade pouzite makcene plasty, minimalne na pristrojovke este o level lepsie ako v 3er-i. Vzadu je interier az prekvapivo velky, a to tak nad hlavou ako aj pred nohami. Aj ked to tak nevyzera auto je vnutri skutocne velke. Dalsim + je ze zadne sedadlo je vlastne rovna lavica, ziadne velke formovanie sa nekonalo a je teda naozaj 3-miestne (na rozdiel od 3er-a. Ako tu uz niekto pisal, zaskocia na pomery triedy velmi nizko polozene zadne sedaky co je na ukor pohodlia. Pritom by pri vyske interieru kludne mohli byt aj o 15 cm vyssie. ...No ale k jazdnym dojmom. 8st automat je dobra volba, vobec som nemal pocit ze by stale radil ako niekto pise, zmena stupnov nie je vobec poznat, je krasne plynuly a urcite bude mat dobry vplyv na spotrebu. Podvozok je velmi komfortny (konecne), na limite som ho vsak nemal moznost vyskusat. Riadenie je mierne preposilovane a dost odtazite (clovek proste vobec neciti kolko ide), prevod riadenia je vsak na danu kategoriu dobry. No a nakoniec motor. Akokolvek ide o skvely motor (sam ho uz takmer rok jazdim) do tohto auto je to proste malo. 3-er touring posobi pri jazde v porovnani s X3 (sak je aj vahovy rozidel skoro 200kg) ako raketa. Urcite ide o skvely motor ktory bude bestsellerom (v konecnom dosledku asi to budeme kupovat presne s tymto motorom) ale pre seba by som si ho urcite nekupil. Ak chcete aj nejaku tu vykonovu rezervu na obcasne poprehananie sa s dobrou spotrebou urcite chodte do 330d. Nic to vsak nemeni na fakte, ze v danej kategorii ide o skvele SUV a pri priamom provnani s Q5 sa priam usmejem ako chce tieto auta niekto provnavat.
Rozbalit vlákno
0