...ale pripadá mi to ako auto pre starého Nemca a v tej hnedej ani nehovorím...Neviem,stará sa mi páčila ale toto je podla mňa dizajnový krok dozadu.Interiér je ok,až na tie škaredé tlačidlá rádia čo sú skoro v každom novom baworáku ale ostatné je super,malý dobre tvarovaný volant,velký display,sedadlá má baworák na najvyššej úrovni, MMI ani nemusím hovoriť to je špičkové ale dizajn nových BMW sa mi nelúbi (trojka je výnimka) aj keď je pravda že dizajn je subjektívny,100 ludí 100 chutí :-)
Souhlasim tyjo, líbí se mi na dobíhajících modelech, že nemaj takový ty "kudrlinky", mam na mysli například takovej ten lacině vyhlížející kus plastu na vstupu vzduchu vepředu, což má bohužel i faceliftovaná 5. Navíc se odklonili od ostře řezanýho, dynamickýho, ale snadno čitelnýho a nestárnoucího designu k takovejm možná až moc čínskejm křivkám. Vybavuje se mi třeba koncept X4, která měla tři takový hokejky na boku...a to je v menší míře i zde a neni to správnej směr, chybí tomu větší charakter. Naopak interiér naprostá bomba, souhra materiálů, klasickýho logickýho rozmístění ovládání, pěknej volant, tady se těžko hledá konkurence:)
No nvm, ale ty dvojité výdechy ventilace po stranách působí jak pěst na oko a i to, jak na linii palubní desky (ne)navazují výplně dveří bych u auta s takovou cenovkou tedy nečekal. Ale třeba to je jen nešťastně zvolenou kombinací barev a dekorů.
Je to fakt kríza !! Kríza fantázie !! Toto je okukané už teraz !!! Je to fakt nudné nedinamické a desingovo za zenitom !! No pre skalných konzervatínych fanúšikov asi bude OK . Mne sa to nepáči. Naozaj ako tu niekto napísal odklonili sa od dinamického vzhladu a idú v ústrety dedkom v kožených kraťasoch a klobúkoms pierkom .
ako bolo napisane uz hore kolegom .... auto pre stareho nemca ... tie masivne ladviny my zacinaju pripominat nudu americkych aut z 90 rokov.... kedy sa americke auta nahanali v tom kto ma vacsiu masku a kto bude vacsi ... bohuzial to ide na ukor elegancie ... cele to bmw posobi tarbavo strnulo starecky ... zlate M-ko :yes:
Topper, Topper zase si protirečíš.
Na jednej strane kydáš na veľké masky a na druhej strane vyzdvihuješ M. Ale pri pohľade na toto [odkaz] si už neviem predstaviť väčšiu masku. Snáď ešte [odkaz] prípadne [odkaz]
Na krále smečky na lontu pořád stačí jedničková octa 1.9 TDi 66 kW s pluhem vepředu, mračítky, křídlem a lešenářskou trubkou místo laufu, všechno přidělané kanagonem u dědy na dvorku.
Na to abys mohl posoudit auto, nemusíš ani sedět vevnitř. Tedy pokud se jedná o design.
A protože je to tak nedefinovatelná disciplína, jednomu se líbit může a druhý z toho může mít osypky.
Topper to piše, ale do každej diskusie o BMW, že mercedes je jasna volba a pritom každy normalny človek čo ničo o autach vie že BMW je už pekny skok napred... Ked neospevuje korejske mikrovlnky hondoti auta o ktorych počul, len z rozpravania >:D
Vždycky se mi libíly "bavoráky", ale posledních pár let novým modelům nějak nemůžu přijít na chuť. Včetně, teď už, nové X5ky. But don't get me wrong - hrůza to rozhodně není, jen už to podle mě není ono. Ale nevím. Třeba to bude jen nějaké 5-7 leté obdobý a pak to zas bude krása.
prva X5ka vyzera najlepsie [odkaz] ... dodnes vyzera elegantne a skvele a dynamicky zaroven... to co prislo po nej je zly sen... velke monstrozne neelegantne mastodonty.... nech sa na mna nik nehneva ale BMW X5 v prvej generacii je dodnes jasne najkrajsie :yes:
kludne si daj moznost "editovat" na svojom prispevku a oprav si to ;-) , noo ale ak sa to bude opakovat, potom Ta caka stranicka - pardon, diskuteerska "duutka" >:D
BMW X5 sa vyrába v USA najmä pre USA nie?
Myslíš že nejaká chytrá hlava spravila prieskum a z neho vyplynulo že X5 kupujú najviac seniory na Floride a tak dizajn zamerali na cieľovú skupinu zákazníkov.
PS: podľa mňa posledné naozaj pekné suv boli predošlé generácie ML, Touareg a Range Rover
Za mne je to OK!!
Vypadá mnohem moderněji než staré modely..I design zadní části by konečně mohl být snesitelný.. ;-)
I když se ne všechno vždy BMW v nynějším designu povedlo - toto vypadá celkem dobře.
Uvidíme naživo!!! :yes:
Pro toho, kdo se nevzpamatoval z kombinace asijskotoxickýho designu ML je tu X5. Tradiční, evoluční, příjemná... Nebylo potřeba moc změn, vyjma interiéru, kterej už byl lehce de mode. Technicky nelze očekávat nic jinýho než absolutní špičku a překvapí, že hned z počátku vyjíždí i X50d.
Pro toho, kdo má problém s vočima je následující link:
Výborně! Ten odkaz jasně ukazuje, jak daleko nová X5 pokročila. Myslím, že zde ještě spousta lidí radikálně změní svůj, horkou jehlou ušitej, názor. Nové BMW X5 = 1 :yes:
Souhlas, z maskovaných prototypů šel strach, zdálo se, že X5 neunese nabobtnání ve stylu nového ML, ale nutno říct, že to v bmw zvládli podstatně lépe než u Mercedesu. Evoluce na správných místech, větší důraz na užitkovost (ještě víc prostoru a větší kufr), tj. větší odstup od X6. K interieru mám ale výtku, nechápu to "dvoulištování", resp. tu spodní plastovou lištu na palubce, která bude standardně černoplastová. Jedna lišta stačí, tohle řešení se mi nelíbí. Jako celek je to ale podařené, uvidíme co jízda a zejména odhlučnění, tam je pokrok velmi žádoucí. ;-)
No, tentokrát s vámi pánové souhlasit nemůžu. Co ty prázdné blatníky? A to na tom jistě mají pořádná kola. Přímo z profilu to na mě působí nějak rozháraně, zejména vzadu a zejména v té bílé.
[odkaz]
Budiž útěchou, že z úhlu to je lepší a v praxi je takový pohled častější, ale že bych byl nějak ohromen krásou X5, to tedy nejsem. Za mě je to s MB remis (maximálně).
O kráse se mluvit nedá, a u X5 nikdy nedalo. Tohle je velká rodinná krabice, co by měla v rámci možností vypadat jako bavorák, což se jí docela daří i v této generaci, a než o to jde. ML je dle mého horší, ten nárůst rozměrů designově neuneslo, za c sloupkem je to slabota, nastavovaná kaše. Plus chromové pláty pod předním i zadním nárazníkem... tahle X5 je s těmi "lištičkami" zas o kus cingrlátkovější, ale ML je v tomto ohledu ještě větší kousek u.s. kýče.
Pokud se podíváš na ten srovnávací odkaz od webpaji, tak vidíš... nebo dobře, já vidím, že předchozí X5 díky své kompaktnosti působila jako kulturista, zatímco ta nová jako kulturista, který přestal cvičit a přibral. Prodloužily se převisy... chápu ten zadní, je potřeba víc místa, ale proč přední? Krátký čumák byl vždy silnou designovou zbraní BMW...
Souhlas, a nikde taky nehýkám nadšením, na můj vkus je to přifouknuté moc, jakkoliv chápu snahu o odstup od X6, ale hlavně říkám, že to přifouknutí zvládli lépe než u MB, postav si takhle vedle sebe předchozí a současné ML, o tom mluvím.
To bych netvrdil, v soucasne generaci, se o krase mluvit dalo, oproti ML, ktery byl ze zadu divne uzky, a moc obly snad ze vsech stran, byl vylozene harmonicke a vyvazene krasne auto v dane tride. Ted se to ovsem asi zmenilo. Novy ML se mi nelibil, mozna to bylo kvuli az moc velike zmene oproti predchozi generaci, ale jak se na to auto koukam, cim dal tim vic se mi libi a ted vidim, ze to byl designove dokonaly krok.
Oproti ML, je X5ka nevyvazena, z nekterych stran dokonce vypada jak CR-V, a to tedy neni zadna slava.
Kvalita auta se urcite posunula zase vys, interier je krasnej, ale takove auto by si zaslouzilo lepsi exterier.
To jim nemohla Škoda půjčit na focení ty stahovací popruhy, které tak ráda používá na autosalonech ? Pravda, za jízdy by to byl problém, ale opticky by si to sedlo a problém vyřešen. Tedy skoro. >:D
Dvě lišty jsou zvláštní, stejně tak moc nemusím ty dělené (dvojité) výdechy. Lesklého černého plastu je tam také na můj vkus hodně. Zvláštní je ta asymetrie, kdy řidiči chybí madlo, ale ta je už v končící generaci. A při pohledu na oblast C sloupku se mi z nějakého důvodu vybavuje CR-V.
Tak tady s tebou vůbec nesouhlasím a mám k***a problém s "vočima!" Oproti tomu je ML hotový král krásy. Se na to podívej ještě jednou a pořádně a... Co to tu plácám, stejně je to otázka vkusu každého.
Asi trošku nešťastně napsané... myšleno to bylo tak, že rozdíly nové a staré X5 a potenciálně důvod k upgradu nejsou v designu, ale ve velikosti. X5 není úplně nástupce X5, posunula se kousek nahoru a je potřeba vyhodnotit, jestli to současným majitelům vyhovuje nebo ne.
Jo, to jo, třeba pro mně je touto generací X5 už passé, zbytečně nafouknuté, jak říkáš, uvidíme co předvede X6 a RR Sport, mezi nimi bych to viděl. ;-)
I když nedošlo u designu nové X5 k žádné fatální chybě a vůz tedy určitě nikoho neurazí (ani protestanty zde nahoře), přesto je v jeho pojetí tak málo invence, že bych nechal stávající BMW designery vyhodit.
Ano, zde není ani stopa po bangleismu. Ale to je pořád málo. Technická ikona si zaslouží být také designovou ikonou. A určitě by to šlo: základ BMW lze zpracovat natolik dynamicky, že i SUV by se mohlo stát ikonou!
Nahoře kdosi srovnáná X5 s ML. Ano, tohle srovnání je vhodné: ML je ukázkou, jak má vypadat ikona, byť SUV. A to designeři BMW opravdu nesvedou. Pryč s nimi!
Interiér je navržený výborně, snad jen to cosi podélně v ose sedadel je pitomost. Snad to nebude mít vliv na komfort... :-)
Jak říkáš, Němci byli celý posr_aní z Banglea, honem se ho zbavovali, ale prodejnost se za něj nezhoršila, spíše naopak, a o BMW so hodně mluvilo, což byla spíše dobrá reklama.
Potom ho vykopli nahoru a od té doby jsou designově úplně impotentní. Chce se mi brečet, když potkávám X1, to auto vypadá tak lacině a ošizeně, že je to úplně hrůza - a design vysloveně korejský .........
A teď přijde to nejhorší: po několika dnech, co jsem fotky nové X5 okukoval pořád dokola, musím popřít sám sebe: tahle nová X5 je fakt hodně hnusná. Boubelka bez sexapealu. Některé linky na karosérii nejenže jsou nesmyslné, ale navíc zasazují ránu těm plochám, které u minulých modelů byly úžasné (příklad: boční hrana odzadu dopředu- končí v nesmyslném místě, které dělá z předního blatníku obludnost).
X1 byl opravdový šok (mimochodem, to je ještě plná banglovština), zůstává nadále nestvůrou v jejich nabídce. A čísla prodejnosti nemohou tu designovou nemohoucnost nijak popřít. Lidi si kupují BMW kvůli prestiži a vynikající technice, a také ze setrvačnosti. Jednou v budoucnu bude BMW samo hodnotit současnou éru jako sice obchodně úspěšnou, ale také jako dobu, kdy byl konzistetní vývoj jejich designu přerušen nechutnými "experimenty". Pravda ale je, že odpovědnost nepadá na hlavu designerů, ale na hlavu pánů (a dámy) z představenstva. Chtělo by to omladit tuhle partu nesoudných dědků...
Jsi úplně mimo... ;-)
Některé BMW se povedly víc,některé méně!
Toto nové X5 patří mezi lepší kusy..(oproti např. BMW 1) a bude se prodávat dost dobře! Uvidíš..
Ale pokud na bavoráka nemáš a jen kritizuješ, Ok..chápu to.
Jinak je dnes tak velká nabídka aut , že si vybere opravdu každý..
Já mám zase problém s designy např. Infinity nebo Lexusu.. :-!
...přiznám se, mám rozporuplné pocity. Přeci jenom jsem asi čekal větší designový progres jak u exteriéru, tak interiéru. Z toho, co se vyvinulo oceňuji na přídi návrat k negativně skloněným ledvinkám, naopak záď vozu již není negativně skloněna, jako u předchozí generace a vůz tak v zadní části vypadá více těžkopádně (více ML chcete-li). Jinak bude zajímavé sledovat, co na to auto budou říkat testéři Auto.cz, kteří v posledních testech kritizovali arcahaická řešení v interiéru, dvojitých výklopných zadních dveří atd. >:D
Jak se bude řídit?Jako každý prémiový SUV se silným motorem.Tisíce elektronických pomocníků se tě budou snažit přesvědčit,že řídíš řadu 5 a ne oživlou dvoutunovou stodolu...Záleží jen na tobě jestli jim uvěříš:)
PS:Jinak pořád jsem ještě nepochopil význam X5M,X6M,nebo ML 63AMG..kdyby zůstalo u "normálních" SUV motorizací,čili dieselů, tak ještě snad budiž,ale když přijdou na řadu tyhle modely vždycky jen kroutím nechápavě hlavou,co jsou lidi schopni koupit za obludu(ve které odvezeš stejný počet lidí jako v Oktávce,to samé platí o bagáži,do terénu jsou Xka M na nic,žádná výhoda,jen že ti ostatní zavidí a nechápou k čemu tak velké auto ,které stejně jezdí hlavně ve městě)jen kvůli znáčku a obřímu výkonu..:(
Už s obyčejnou X5 jízdně "vyděsíš" na silnici většinu toho, co můžeš potkat, ta stodola je velmi efektivní. X5M tenhle efekt posunuje ještě o kus dál, logicky těžko mluvit o puristické zábavě za volantem, ale dojem z toho, co svede (a rozhodně ne jen díky motoru) je velmi silný. Skeptický je člověk do chvíle, než se sveze. Tím ale rozhodně nechci tvrdit, že je to auto, které z pohledu užitku dává obecně nějaký smysl, je to ulítlý extrém, který má ovšem své kouzlo.
Určitě,jako extrém je to něco ,jako triumf technologie,že se z něčím takhle vysokým a těžkým dá jen tak rychle a taky musím uznat že X5ka M je docela i pěkná stodola,z SUV krabic asi nejhezčí.
Na druhou stranu X6 je nejhnusnější auto na zemi (i na všech ostatních planetách) a verze M to nespraví:(. Člověka co si koupí hybrida SUV/kupé,velkýho jak barák s minimem místa vzadu,vysoký a přesto neschopný v terénu a s tvarem neforemný hroudy a vysolí za něj nemálo peněz,tak s takovým člověkem bych asi na pivo dobrovolně nešel:DD
No SUV sa ludom paci mozno preto, ze si pri nastupovanie nemusia strcit hlavu az medzi kolena a za jazdy si nou nebuchaju o strop. Ze nesoferuju v polohe lezmo s nohami v prednom kufri ako jazdci F1 a nemaju vyhlad auta z pozicie zaby na ceste. Nie kazdy je pretekar a zalezi mu na tom ci prejde zakrutu 120km/h alebo 100km/h.
Na všechno to stačí velké kombi MB třídy E/BMW 5tka/Audi A6, s pohonem všech kol.:)
Na to nepotřebuju drahou stodolu se kterou se nedá ve městě(tam jezdí většina drahých SUV) zaparkovat,a budí v lidech jen závist a většinou za jejich volantem sedí "řidička" zlatokopka nebo pupkatej kravaťák...Sorry prostě nemám drahý nepraktický SUV rád..
Bohužel na všechno ne , chybí jim vyšší světlá výška a když nemám SUV jen tak na parádičku do města ,tak se mi vyšší světlá vyška může hodit v terénu. Z SUV nemusím takové ty obří mutanty typu Q7 a X6 , to jsou teprve ta nepraktická auta ,jak ve městě ,tak prostorem v interiéru.
Allroadu (A6) nechybí ani ta světlá výška, ideálně v bitutrbu s bonusem v podobě 8st. tiptr. ;-)
A pohledné SUV? Aktuálně Cayenne, jak se mi první g. nelíbila, tak ta aktuální se naopak povedla.
:yes: Ano, A6 Allroad v této specifikaci by jistě byla ideální volbou. ;-) Bohužel u prodejce ,kde jsem byl jsem, mne "neseznámili" dokonce ani s Q3 v základu ...a tak. Takže jsem to s Allroadem nakonec vzdal ,šel ke konkurenci a dal si menší kompromis v podobě mé méně oblíbenější karoserie.
Tak na novější Cayenne se mi nezdá taková "dětská" záď ,ale už je pro mě zbytečně velké monstrum ,dal jsem si strop střední SUV.
Co to byl za impotentní prodejce "olympiády" (že by Jarov)? Proč vzdáváš možnost vybrat si k vůli jednomu neschopnému prodejci, když jich je tolik, zvlášť ve vašem regionu, kde to nemáte do metropole daleko? ;-)
Akorát A6 Allroad už má délku bez mála 5 metrů.
Dokonce tam byli dva takoví (na Jarově ) ,každý v jiný den a oba mi "radili" ,že prý si najdu všechno na internetu. Uvažoval jsem, jestli jít k jinému prodejci a jedině, co mi vlastně lehce na Allroadu vadilo ,byla právě ta délka. Mezitím jsem měl smluvené ještě poslední dvě zkušební jízdy a to s M-B a BMW , tak jsem si řekl ,že to zkusím tam a pokud nic ,tak teprve budu objíždět další prodejce Audi. Zrovna M-B a BMW nahrávalo i to ,že příbuzný má známé u prodejců obou značek a tím bych dostal ještě výhodnější nabídku (vlastně jsem tak mohl mít třeba M-klasse ,ale to už je zbytečně velký a navíc se mi ani tolik nelíbí). A nakonec vidíš ,co jsem pořídil ;-) .
Takže tos asi vybíral v době, kdy už byl nový A6(C7) Allroad běžně v prodeji, tak to jsi měl trvat na předváděcí jízdě.
Současná X3 se docela povedla, proti té předchozí je to docela "nebe a dudy". Když vidím tuhle novou X5, tak X3 bude aktuálně asi nejpřijatelnější Xko od BMW (X1 vypadá poněkud "směšně").
Designově nejpovedenější klasická (sedan) karoserie od BMW je aktuálně 5er v Mpaketu.
Když jsem vybíral ,tak byl čerstvě v prodeji a původně jsem si zažádal o jízdu s ním a pořad to byly nějaké výmluvy ,že to nepůjde ,že se mám domluvit další den s jeho kolegou a pak ten kolega další den ,že bohužel je o Allroad velký zájem na zkušební jízdy ,že by to prý trvalo dlouho než bych se dočkal . Tak jsem nakonec měl opravdu "minizkušební" jízdu s Q5 a to jsem ještě musel prodejce pomalu přemlouvat ,abychom se na té jízdě vůbec dohodli. Prostě jsem z toho byl otrávený.
Novější X3 se mi hned na fotkách designově dost zamlouvala , tedy až na ten předek,který se mi zdál nevýrazný. Na ten jsem si zvykl do dvou týdnů a na první živý dojem se mi i zalíbil. U téhle X5 si nezvyknu zřejmě na nic a X1 vypadá jako taková podivná "hračka" .
Ještě nejvíc povedené kromě té klasické 5er se mi zdá 6-er coupé a zároveň obě tato auta osobně považuju za úplně nejkrásnější BMW ( oboje v Mpaketu) .
Zadní část je na Cayenne i v mých očích nejslabší. Ale zase se mi líbí předek. Ten trefili. :-) Sedí mi interiér, nabídne nějaké hračky do terénu. Můj ideál od Porsche (pokud jde o praktická auta) by byla Panamera ST GTS na stavitelném podvozku ala allroad. :-) Kombíky moc nemusím, ale být to na trhu, běžím složit zálohu.
joo - najuniverzalnejsie auto s asi najlepsim pomerom vykon / spotreba / uzitocne vlastnosti - z hladiska pouzitelnosti pre 4+1 clennu domacnost ;-)
a este ako bonus dokaze mat aj pekny zvuk >:-[]
Jenže na sériových nízkoprofilech co má X5 daleko v terénu nedojedeš a navíc nemá teréní vybavení technologiema ,jako třeba Range Rover(ten je jiná liga,ten zvládá skvěle silnici a navíc u toho vypadá i noblesně a v terénu zvládne fakt hodně),a ruku na srdce kdo vezme X5ku za 2 mega do bahna a na pole..typickej majitel teda určitě ne...
Já bydlet někde nepřístupně,beru Range Rover(nebo Ladu Nivu,podle peněz:D) a k celoročnímu bydlení na horách mi stačí kombík 4x4.Ale každej to máme jinak já ty,hlavně německý,SUV rád fakt nemám:)A s mutantama souhlas.
Rozhodně s tou X5 spíš v terénu dojedeš dál než s kombi 4x4 už kvůli té světlé výšce ( s tím kombi sice dojedeš na ty hory ,ale každý to má jinak ,jak píšeš ) a ty terénní vlastnosti X5 se samozřejmě nedají srovnávat s Range Roverem ,to je pravda ;-) . Tvůj názor ti ale neberu.
Tie mega ako X6 tiez nemam rad, ale "normalne" SUV su v pohode. Sam mam Dodge Journey a uz by som do niecoho mensieho neliezol. Sme 5 clenna rodina a uz by nam Oktavka nestacila.
Ked sa spomina SUV v meste tak za tie roky co soferujem som zistil, ze vacsinou s vyssim podvozkom v meste zaparkujem skor, vzdy som dokazal najst nejake miestecko kde uz standardne auta nepresli. Staci 15cm obrubnik a miesto na parkovanie za nim je tvoje. Detto pred pred pracou som vzdy nasiel parkovacie miesto na jednom mieste kde bol za obrubnikom preliaceny chodnik a standardne auto by ostalo vysiet na bruchu.
Mas naprostou pravdu, mam se svym SUV stejnou zkusenost. S manzelcinym Peugeotem 308 CC neustale koukam, kde je nejakej vyssi obrubnik a ze jich je pozehnane. A u meho byvaleho Subaru Legacy jsem i pres opatrnost ten predni naraznik stejne odrel. U SUV ani jednou za skoro osm let... A jsou i dalsi dobre duvody pro koupi SUV, jako provoz na horach v zime, narocnejsi dojezd na chatu, kde bych opet s normalnim autem drhnul, vetsi sance na preziti pri srazce s normalnim autem (typicky s ojetinou ftedeicku, se kterou to kali poloblb, kteremu je jedno, koho zabije - potkavam je na kazde delsi ceste), pohodlnejsi nastupovani, lepsi prehled na silnici atd. Ale je jasne, ze vsude se najdou znalci, kteri sice na nic vic nez na ojetou Octavii nemaji, ale SUV by si nejen v zivote nekoupili, ale kdyby jim ho nekdo dal, hned by ho s odporem zahodili...
Vyšší bezpečnost je jen mýtus. Jde o hmotnost (a pevnost, deformační zóny). Těžké auto se musí v nárazových testech poprat s větším množstvím energie (i proto měla dříve SUV horší hodnocení než sedany/ hatchbacky) a lehčí auto spíš slisuje. Problém SUV vs. třeba sedan bývá nekompatibilita deformačních zón. A to neprospěje ani jednomu. Běžné kompaktní SUV nepřinese v tomhle prakticky žádnou výhodu. Výhoda nižších aut bývá vyšší stabilita, takže svou energii dokáží lépe předat. A 2,5 tuny nemají jen SUV, taková najdeš i kupé. Nemluvě o vzácných kouscích s balistickou ochranou, tam jsme klidně na 5,5 tunách.
Každá mince má dvě strany, i hmotnost. Máš výhodu do "měkkých" cílů, jako jsou auta, ale do pevných hraje proti tobě. Když tě někdo jen štrejchne a vyhodí ze silnice, vyšší těžiště, hmotnost a horší stabilita ti nepřidají.
V reálné havárii jde kromě štěstí hodně o konstrukci - jestli auto zvládne více než jen standardní test. Na tom spousta aut propadne.
Nemuzu uplne souhlasit. Staci se podivat na videa, kde se simuluje stret Volvo XC90 s golfem (oba pet hvezd v NCAP). Osobne nejvetsi ohrozeni na cestach zazivam nikoli od lidi v drahych SUV, ale typicky od mensich ojetin a sluzebnich aut. Pokud se mam stretnout z nekym z nich, budu radeji sedet v X5 nez v petkove rade. Pokud jde o aktivni bezpecnost, zejmena jizdni vlastnosti, je myslim X5 bohate nad urovni prumeru naseho vozoveho parku. Jestli vyhybaci manevr zvladne lepe nez treba velka zadokolka, bude zaviset na mnoha faktorech - kvalita pneu, zkusenost ridice, stav vozovky, vyhody systemu pohonu vsech kol, pokud jich ridic umi vyuzit, atd. Neumim se na to divat prilis jednoduse, jako ze sedan vzdy lepsi, SUV vzdy horsi, jen proto, ze je tezsi a ma vyssi teziste.
Nemůžete srovnávat stejně * vůz nižší střední a velké (těžší) SUV - tam při čelním střetu prostě vítězí HMOTNOST
PS: Nicméně i tak bych souhlasila s MT, že "automatické" očekávání že velké těžké SUV jsou vždy (ve všem) bezpečnější je spíš (mylná) "představa"
PPS: A * EuroNCAP nejsou "mezitřídně" srovnatelné - prostě volba zda při čelním střetu sedět v pěti * MB GL V8 s celkovou hmotností přes 3000 kg nebo v (taktéž 5ti *) vw Up R3, 1300 kg včetně plné nádrže a 4 cestujících je VELMI JEDNODUCHÁ :-)
PPPS: Ale asi raději nabourat v nové S-Klasse než třeba v tom GL ;-)
Nerikejte, prosim, at nesrovnavam SUV s jinymi kategoriemi, protoze tato "srovnani" provadi nase kazdodenni smutna praxe na silnicich. Vzdyt to sama pisete ve svem PPS. Je naprosto zrejme, ze spolu nebouraji jen auta stejnych trid. Cili kdyz muzu sedet v necem PRIMERENE vetsim a tezsim, tak v tom radeji i s rodinou pri kolizi sedet budu.
Nikde jsem nepsal, ze SUV jsou automaticky vzdy a ve vsem bezpecnejsi. Nepodsouvejte mi, prosim, co jsem nerekl, dekuji.
To, ze vysledky NCAP nejsou mezitridne srovnatelne, je zcela jasne, vzdyt proto taky pisu, ze pri havarii chci radeji sedet ve vetsim aute, je-li kvalitne postavene a to X5 nejspis bude, ze?
Je mi lito, chyba je mozna na me strane, ale celkove jsem prilis vasi reakci nepochopil.
Snaží se ti říct, že výhoda plyne z hmotnosti, protože při nárazovém testu auto bojuje s vlastní energií - simuluje se náraz do stejného vozu. Takže třítunové SUV musí přežít náraz do třítunového SUV - za celkem ideálních podmínek. Stejně tak dvou a půl tunová limuzína musí přežít náraz do dvou a půl tunové limuzíny. A 900 kg městský prcek musí přežít náraz do 900 kg městského prcka.
Pokud ti jde o to "kosit" zoxidované vraky vážící možná 1,3 tuny, tak ti stačí cokoli nového a těžkého (předpoklad je, že slušná nová auta jsou prakticky bez výjimek pětihvězdičková). Uděláš s nimi velmi krátký proces.
Ty se snažíš tvrdit, že SUV přináší výhodu. Píšeš konkrétně "vetsi sance na preziti pri srazce s normalnim autem". Ale to není pravda - jsou i lehká SUV a na hmotnosti budou jen ztrácet, protože automobilky honí spotřebu. Z vyšší stavby a vyššího těžiště výhody neplynou. Jen z vyšší hmotnosti. A to jen do měkkých cílů. Do mostního pilíře kila navíc skutečně nejsou žádná výhra.
Skrytý problém je, že hodně záleží na tom, jak se trefíte. Tohle testy do velké míry zastírají. Když budeš mít smůlu, tak náraz půjde mimo hlavní deformační zóny.
V tom s tebou souhlasim az na jednu "drobnost". Ja jsem za petadvacet let, co ridim, nezkosil jedine auto, cyklistu nebo chodce, prestoze se nijak neloudam. Bohuzel jini uz stihli zkosit me a duvodem byla vzdy bezohledna jizda. Presne takova, se kterou se na nasich silnicich setkavam temer pri kazde delsi ceste, jak jsem uz nekde psal. Takze si troufnu tvrdit, ze ja se svym autem a sviznou ale ohleduplnou jizdou nikoho nekosim. Velke auto vnimam krome praktickych aspektu (vnitrni prostor) i jako sebeobranu proti te spouste magoru a opilcu za volantem, ale ne jako nastroj ke koseni jinych. A mimochodem, zil jsem (a zcasti jeste ziju) dlouhe roky ve Skandinavii. Chovani nasich ridicu je proti Nemcum i Skandinavcum casto opravdu k zbliti a nemyslim tim to, ze nekdo jede misto o par km nad limit. Jiste ridis v CR, takze vis, co mam na mysli.
Spíš to mělo říct, kdo bude "vítězem" (ne, že bys nehodu zavinil). Pravda je, že na takové střelce ti stačí podobné, ale nové auto. Už to ti dává mnohem větší šance. Jo, služebáky jsou jiná.
Chápu, co se snažíš říct, jen mi šlo o to, že je to vlastnost obecně těžkých aut. A mezi nimi jsou na tom SUV spíš hůře než lépe, pokud jde celkově o bezpečnost.
Někde byl crash test nového malého MPV a staršího velkého SUV a ten prcek z něj udělal trhací kalendář. I když šlo o čelní náraz, i děti na zadních sedadlech na tom byly v prckovi lépe.
Pokud mají auta podobnou hmotnost, tak je lepší to s nižším těžištěm a vyšší stabilitou. Samozřejmě, že větší SUV sfoukne muší váhu jak nic. Ale zkus to narvat do S-klasse. Nebo do Bentley. To jsou auta, která mají přes dvě tuny ve své nahotě. A taková 5er také není muší váha. Osazená ty dvě tuny taky dá.
Vůbec jsem nemluvil o aktivní bezpečnosti. Nehoda je jak kulečník a odhadl jsi to správně - tvoje auto je kulečníková koule. Jakmile dojde k nárazu, tak už nic neřídíš. A dobré jízdní vlastnosti ti nepomohou. Síla nárazu auto někam hodí a ty s tím nic nenaděláš. Zase tolik není potřeba k tomu, abys letěl ze silnice, stačí tě správně trefit.
Souhlas, ale budu se opakovat: nepamatuju si, ze by me svou jizdou kdy ohrozoval ridic S-klasse nebo Bentley (coz je jiste dano i cetnosti techto vozu na nasich silnicich, ale ve vysledku je to jedno). Zakladni problem vidim v tom, ze obrana proti silencum a ozralum za volantem je jen dvoji: predvidavost a velke bezpecne auto. Ale je jasne, ze pomoct nemusi nakonec ani jedno.
Slovo zavist je zjevne jedno z tvych nejoblibenejsich, vid? Nepochopil jsem, proc by se s SUV melo hure parkovat nez s velkym kombi, ktere je casto o neco delsi, nez to SUV. SUV je sice vetsinou sirsi, ale nepodstatne a pri parkovani je pravda problem nejcasteji s delkou, ze? A na pivo chodis s lidmi podle toho, v cem jezdi??? No tak nevim...
Tak jestli je při parkování častěji problém s o něco větší délkou, než šířkou, bych tak jasně neviděl. Stačí se podívat jak vzájemně blízko jsou obvykle namalovány čáry označující parkovací místo. Dá se říct, že logicky při podélném parkování omezuje více délka a při příčném zase naopak šířka. Příčné parkování u nás ale poměrně jasně převládá, např. téměř veškerá větší parkoviště.
Jasne, da se o tom diskutovat, ty cary jsou nekdy fakt hruza, treba v nekterych podzemnich garazich, kde se s mistem fakt setrilo. Hlavne jsem chtel ale rict, ze tvrdit, ze napriklad s A6 se parkuje vyrazne lepe nez s X5 je alespon podle me blbost. Staci si srovnat rozmery tech aut. A pak tu mame ty obrubniky... Osobne, jak uz jsem psal, parkuju mnohem radeji s SUV a mam dlouhou zkusenost jak s velkym kombi, tak mensimi auty i SUV. A to jak to velke kombi, tak SUV maji parkovaci kameru. Nicmene at si kazdy jezdi tim, co mu vyhovuje. Ja jsem zrovna pred cca dvema tydny objednaval nove auto, vyzkousel jsem leccos a vybral nakonec opet SUV (a shodou okolnosti prave tuhle koncici generaci X5 - mimochodem byla s Adaptive Drive jizdne vyrazne lepsi nez Touareg na vzduchu, ale to uz je na jinou diskuzi).
Parkovací místa(čáry u obrubníků) u nás ve městech jsou vytvářený za bolševika na rozměry Š110/120,Favorita atd,protože tehdy tady větší auta téměř nejezdily a soudruzi asi nepočítali s tím,že někdy snad budou..Je jasný že dneska právě s SUV nebo velkým kombíkem je to natěsno v obou směrech..Zase když jedu po Praze tak většinou vidím jak je příčně zaparkovaný velký SUV hozený lehce naštorc přes dvě místa...taky možnost..
Jenze s tim parkovanim pres dve mista uz mluvime o chovani konkretnich pitomcu, ne o vlastnosti SUV. Ja bych mohl zase zminovat ty zavodniky v Octaviich a Passatech, kteri se mi s oblibou lepi na dalnici na kufr, kdyz jedu 130 - 150 km/h dle GPS a vpravo je souvisla rada pomalejsich vozidel. To si ti pitomci mysli, ze uhnu doprava a zacnu brzdit, jen abych je pustil nebo ze zrychlim na jejich 160, abych nezavazel??? Ale nemyslim si, ze pricinou takoveho chovani jsou koncernove vozy.
S běžnými auty s obrubníky tedy problém nemám. Do řady mám zrcátka a kameru, na kolmo senzory a v nejhorším natrénovaný odhad. Vysoký obrubník by mohl být můj nepřítel, kdybych pak nemohl otevřít dveře (to už se mi stalo). To se naštěstí většinou netýká řidiče.
Popiš prosím situaci, kdy má vyšší světlá výška výhodu vzhledem k obrubníkům. Rád se nechám poučit, asi mi něco uniká. Nebo ti jde jen o to, že si nemusíš hlídat nárazníky? Možná je to tím, že se s vysokými obrubníky moc nesetkávám.
Jo, jde mi spodky narazniku. Odhad pri parkovani mi problem moc nedelal ani bez kamer, ted s kamerami je to vylozene pohoda. Ale vysku obrubniku vzhledem k narazniku se mi opakovane odhadnout spatne (nebo si nevsimnout) podarilo. Ty opravy nejsou moc levne a hlavne mi vadi, jak se tim uplne zbytecne stresuju. A pak je tu stav silnic. Uz se mi taky stalo, ze to bylo zvlnene natolik, ze jsem opet naraznikem pri normalni jizde chytil o asfalt. S SUV tyhle problemy proste nemam.
Pokud jsme u takto velkých SUV, tak zavádí jiný neduh nastupování/ vystupování - špinění kalhot. Dobře to má vyřešené RR. Nemluvě o tom, že se dobře nastupuje pouze když je okolo auta hodně místa. Kolmé stání, dlouhé dveře a široké auto nejdou dohromady. Možná se tolik nemusíš ohýbat, ale jinak je to za trest. Což není problém jen SUV, velké kupé na tom není o nic lépe.
Málo platné, prémiový vůz žádá prémiovou náročnost pohledu hodnotitele. Rozplývat se tu nad tím, že je to evolučně dotlučené do koukatelné formy? Promiň, nikoliv. Zaklínat se severoamerickým trhem? Promiň, nikoliv. Chci vidět po Cayenne nejsportovnější velké SUV planety, chci zažívat záškuby ve slabinách, chci prostě vnímat bavorské prémiové kladivo na silniční prosťáčky.
Mezigeneračně je to zklamání roku. Ukazuje se, a to i u konkurenčního ML, že tvořit bohy tohoto segmentu je mnohem těžší, než stvořit bohy vyšší střední - [odkaz] :yes: [odkaz] :yes::yes:
Zpět do světa SUV. Předchozí generace daného modelu byla vizuálně natolik přesvědčivá, jedinečná a svá, že potřebu navázat stejně jedinečným nástupním modelem by bylo možné naplnit snad jen znovuvzkříšením pověstného kladiva mistra Bé... Tedy dobrá zpráva je to ovšem pro majitele modelu stávajícího. Nemusíš se vzrušovat, stále budeš patřit ke králům silnic.
Tak kam? Jasně jasně, LAND ROVER - RANGE ROVER SPORT - [odkaz] Ano, toto je nekompromisní, referenční, vizuálně až božský model. Designové karty samozřejmě vynese v dohledné době též nové VOLVO XC90, tam to ovšem bude o dilematu ve vztahu k prosakovaným informacím o motorizacích, v designu však můžeš na Volvo sázet celé své konto.
Závěr - pro intelektuálně skromnější diskutéry zřetelná informace - BMW X5 je samozřejmě i nadále dělo, před nímž vždy padni do prachu pangejtu, sejmi hučku a se sklopenýma vočima vzdej pokorný hold, o tom žádná.
Čistě prémiově vzato však nová ixpětka neměla možná završovat generační vizualitu automobilky, ale tohle vlastně asi nemůže být kritika, neboť trhnutí designovým časem přinese asi až nová sedma. Takže vlastně... nic moc se nestalo, jedeme dál bavorákem černým kolem bílých skal... :-!
Reaguju jen na uryvek z tveho textu a to o XC90 - muj nazor je takovy, ze hlavne XC90 si zaslouzi poklonu, protoze byt na trhu s temer stejnym designem jiz 11 let a stale byt silnym souperem pro tyto nove SUV, to je uctyhodne :yes:
Rozhodně si nemyslím, že by byla XC90 "silným" soupeřem nových SUV.
Ta už se delší dobu musí relativně podbízet cenovkou, aby jim (i s odstupem) stačila, o ubohé nabídce (příčně uložených) motorizací raději nemluvě.
To příčné uložení je ÚMYSL a je to kvůli (větší) bezpečnosti, rsp. delší deformační zóně = prostě VOLVO ;-)
PS: Podélné uložení motoru "samo o sobě" žádné "plus" není - podélné je "prémiové" PROTOŽE kliková hřídel je tak rovnoběžná s (podélnou) osou vozu - a tak je "vhodná" k přenosu energie na poháněnou zadní (tedy co do pohonu "prémiovou") nápravu :-)
No a u Volvo "VŠEMU NADřazují" bezpečnost - proto je nezajímá nic ostatního a i uložení motoru je takové které je (pro cestujícího a jeho bezpečnost) lepší :yes:;-)
hmm, Kylie, Kylie :-):-):-) - fakt si ma teraz rozosmiala >:D >:D >:D
Tak u Volva - je to povazovane od Teba ako pochvala za pasivnu bezpecnost, a u koncernu, nedajboh u Audi - ako pouzivanie lacnejsej platformy >:-[]8-s:-!
noo, a teraz babo rad >:-[]
a pisem to zrovna ja, ktory niesom zastanca priecne ulozenych motorov v Audi, lebo Quattro tym padom znamena Halldex, atd, atd...ved vies... :-!
no tak bud teraz spravodliva, a pochval Koncern, ale aj ostatnych nepremiovych vyrobcov, ze myslia na bezbecnost svojich aut >:-[]
ha?
Hmm, AUDIRS6, AUDIRS6 - vy mne (vlastně) TAKÉ ;-)
Tak už víte "kdo dnes BEZNE ponuka 2.0 benziny silnejsie ako napr. 245 PS v BMW, alebo 225 PS v Audi? [odkaz] 29.5. 20:57 :-)
Máte špatnou formulaci "je to povazovane od TEBA ako pochvala" - jednak jsem nic neříkala o "pochvale" (je to prostě VOLVO "priorita" - kterou "respektuji" a ano, svým způsobem, byť pro MNE to asi není TEN důvod jít si koupit jejich auto, "uznávám" :yes:;-) ) a druhak - u ostatních to tak prostě NENÍ = když ostatní výrobci (včetně audi) použijí uložení motoru příčně, tak (je to) JEN proto, že tak je kliková hřídel "souběžná" s osou předních kol/nápravy a "pasuje to" k jejímu pohonu - mrzí mne že na to potřebujete "babičku na poradu" - mne to učil ještě otec a knížky/teorie konstrukce motorových vozidel ;-)
Ale jinak ANO - SHODUJEME se, když Audi tak JEDINĚ... :-)
JSEM spravedlivá a proto ostatní chválit NEbudu, neb tak pečlivě na bezpečnost jako VOLVO (pokud vím) opravdu NIKDO NEmyslí ;-)
kasli 2 litrove benziny...
tu je rec o inom, to, ze aj pre Volvo je JEDNODUCHSIE ulozit motor priecne a este aj z toho "vydupat" nejaku tu pasivnu bezpecnost, to im neberem ;-)
takisto dnes ale drviva vacsina automobiliek dokazuje ako tuto konstrukcnu (ne)vyhodu dokaze vyuzit vo svoj prospech pri crashtestoch v Euro NCAP ;-)
a to, ze zrovna Volvo dba na bezpecnost - ved ta povest ich predchadza desatrocia, takisto ale povest hovorila o spolahlivosti Toyoty, kvalite Mercedesu...a ako to dopadlo vieme... 8-s
tim nechcem nic znevazovat, len netreba z komara robit somara, kazde riesenie ma svoje pro i proti ;-) , noo a kedze Volvo to uz s ozaj luxusnymi modelmi nema sancu mysliet vazne, tak im ta priecna zastavba defakto nahrava do karaat.
ved vsetky buduce Volva uz budu mat max. 4 valce, primarne pohon prednej napravy, to ze - a ako dlho spolupracuju so Svedskym Halldexom - tiez nieco vypoveda, preto si pri rieseniach 4x4 hlavu nelamu ako tii premiovejsi vyrobcovia ;-)
toz tak - ako vidis ani "babu" nepotrebujem >:D
Koukáte na to špatně - Volvu nic "nenahrava do karat" - ta konstrukce je důsledkem "dávného" rozhodnutí "JAK budou stavět své vozy", je to DŮSLEDEK určité "filozofie"/přístupu..
Volvo s luxusními (spíš "prémiovými" - byť já tahle MARKETINGová "rozdělování" NEmám moc ráda) vozy myslí určitě i nadále VÁŽNĚ - s tím "důsledným" přechodem na další generaci motorů (3 a 4 válců) jsou jen "o level" napřed (stejně tak se na tento přechod připravuje BMW či Mercedes - s tím nic NEnaděláme...
Podovzky Volvo mne nikdy neoslovovaly (konkrétně Volvo 960 V6 3.0 byl snad nejhorší "lepší" vůz jakým jsem kdy jela ;-) ), ale je to "nepřekvapivé" - prostě VĚTŠINU "částky za vůz" investovali do něčeho jiného, jízdní vlastnosti byly až na ... místě.
Nicméně jeho majitel se ani k těmto limitům (podvozku) nikdy ani nepřiblížil a vzhledem k tomu že si modely Volvo kupují dodnes, tak asi "spokojeni" jsou (každý má holt jiné priority - a když chce nějaký výrobce splnit "všechny", tak..
..to také jde, ale MB CL (do budoucna S-Klasse Coupe) si holt nemůžeme koupit všichni :-)
Nicméně ZÁKLADem jest, že to příčné uložení motoru u Volvo (včetně řadového 3litrového 6ti válce) má trohu JINÉ "opodstatnění" než u všech ostatních... ;-)
PS: Jestli jste si přečetl JAK je to s těmi silnějšími 2 litrovými benzíny (včetně točivého momentu) tak ok - už na ně "budu kašlat" :-)
Kylie? Muzu, vyhmecne, trochu nesouhlasit? Stara Volva mela jizdni vlastnosti ok! Jsou go tezka auta s prioritou pohodli... ale zustavaji i v naklonu riditelna. Takze neposkytuji POCIT sportovnosti, ale ridi se dobre. ;-) S jednou 740 jsem se dost najezdil... a dodnes na nu rad vzpominam.
JISTĚ že MŮŽETE ;-)
Mé spočítání mých zkušenosti se "starými" Volvo stačí umět do 3 :-)
Volvo 960 V6 3.0 bylo ale jaké bylo, PRKENNÝ podvozek, takové celé "tupé", opravdu NIC moc (matně si vybavuji srovnávací test v AMS (?) kde ho snad ve všech parametrech "smetl" Citroën XM ;-) ) - mne snad nejvíc "zaskočil" a dodnes mi v paměti zůstal právě ten podvozek
Volvo 850 R oproti tomu mé dojmy docela VÝRAZNĚ vylepšilo (hlavně motorem), podvozek nebyl dokonalý, ale "ok" a BEZ problémů (i komfortem) již ano..
A z "modernějších" jsem od českého zastoupení měla půjčené Volvo S40 T5 a tam bych opět HODNĚ pochválila motor a i celkově to "nebylo špatné autíčko" :-)
Toliko mé CELÉ zkušenosti s Volvo (áááá ještě ne = jeden kamarád mi "ukázal" co umí tahač Volvo bez přívěsu - docela NEuvěřitelné :yes:;-)
Gti rozumím ti, je těžké vyjádřit kladnými větami, že to není ono, ale já bych se to nebál říct naplno, že tohle povedené Bmw opravdu není a možná Bmw tímto modelem zrcadlí společnost, ono je to Bmw záruka dokonalého, ale něco začíná být špatně...mrzí mě to
:yes: (sakra, pod logem to není vidět: tedy dávám "yes"). Jen k závěrečným větám... tak proč je to auto tak hnusný?! To je ta nelogika současných dnů: možnosti tu jsou, ale výsledky, ty jen málokdy tyhle možnosti využijou... A že se to nedaří už ani v prémiové třídě, to stojí za úvahu a také za rázné rozhodnutí. Ale to už bych se zase opakoval....
Začalo to na faceliftu předchozí Trojky a razí to všude, ta uskočená horní hrana zadních světel je divná, jakoby světla na kastle a na dveřích dělaly dva týmy a nesešly se...takže já BYCH nebral teda >:-[]
Tak nevím, ale jsem z toho trochu rozpačitý.
Celkově vzato v pořádku, jen jsem možná čekal lepší tah na branku. Tohle je spíše naroubování excelentního designu 5 na X5 a nefunguje to tak dobře jako na 5.
Designem podle mě D3 v kategorii SUV začíná silně ztrácet. Jednookým králem budiž MB - GL. Uvidíme, co další Q7.
Záda všem v designu teď dle mě jednoznačně ukazuje Land (Range) Rover. Řešit nákup suv za cca 1,5mil. jdu k nim.
I když přijmu tezi, že X5 budou kupovat starší-majetní, tak i v tomto kontextu mi přijde Lexus RX vytříbenější.
Mám podobný názor, že to není bůhví jaký progres, ale počkejme si, až nějakou novou X5 spatříme "naživo". Uvidíme, jestli nad ní zlomíme hůl nebo smekneme. ;-)
To ale nebylo vychválení RX přece.
Jen jsem měl na mysli, že když už budu chtít nijaký nemastný neslaný auto, můžu šáhnout rovnou po RX (ano pravda...po FL s tragickou maskou).
Ono to vlastně vypadá jako Dacia Duster s lepším interiérem! Říkejte si co chcete ale minulá generace se dala srovnávat s ML ale tohle jedině s Dacii a nebo nějakou čínou... Kdybych to viděl někde zaparkovat tak se půjdu zeptat jestli to neni SSang Yong se znaky BMW >:D >:D >:D
Nicméně obličej šťastného majitele nového BMW by musel být úžasný, kdyby kolemjdoucí prohlásil: "Hele, nový SsangYong." >:D Pokud by tedy vůbec věděl, co to SsangYong je. ;-)
si myslím, že je tohle docela nepovedené. Ze stran a zezadu je to dobré, ale předek je tragický. Současný bangleovský design X5ky je vemi zakulacený a tady mám pocit, jako by se v BMW lekli a jeho kulatost mu nechali. To je ale problém, protože přední svítilny podle současného designového jazyka BMW patří na ostré a spíše hranatější tvary - ne na zakulacenou X5ku. Obří mlhovky pod světly (místo průduchů vespodu nárazníku), tečka mezi ledvinkami (patrně oko adaptivního tempomatu), polouzavřené otvory v dolní části v nárazníku... Nevím, nevím. Negativní úhel sklonu ledvinek se mi také nelíbí. BMW činí překvapivě snad ještě odvážnější designová rozhodnutí než za Bangla.
Interier je nepochybne nejdulezitejsim mistem v tom spravnem aute, ale nikdo nemuze tvrdit, ze vzhled auta nehraje take roli, v tomto pripade to zrovna v Mnichove nezvladli, snaha uniformizace na predni masce a svetlech je videt, ovsem, co funguje na 3er, nemusi, a zrejme ani nebude fungovat na X5-ce, zadek mirne pozmeneny dle X3ky, a celek vypada jako perfektne provedena kopie stavajici X5ky, dle cinskych kopirovacich postupu.
Já "bych si to klidně koupi" ( mít na to že:D). Líbí se mi včetně interiéru, ale žádná revoluce se nekoná pro běžného člověka to bude z dálky nerozeznatelné od nynější generace. Za mě jen :yes:
su podla mna elegantnejsie vkusnejsie estetickejsie a vyzeraju aj vzdusnejsie a sportovejsie ako toto bmw... snaha o co najvacsiu masku najvacsie svetla a najdlhsiu a najsirsiu kapotu sposobuje celkovu nemohucnost a rozliatost bmw dizajnu.... je to take akoby som to povedal... no rozhodne nie sportove ani mladicke a ani esteticke.... posobi to ako velka kopa cohosi neformneho.... ale aby som len nekritizoval .... urcite to bude auto s maximalnou spickovou technikou a skvelym pohonom 4x4..... interier je v duchu BMW tiez super kvalitny a typicky dizjanersky rieseny ... ked sa na to tak pozrieme tak bmw sa uz nemalo ani kam uberat - dizajn prvej X5 bol tak dokonaly ze dalsimi novymi modelmi ho len zmorfovali a pretvorili na nieco nepekne... mne osobne sa najviac pacila prva X5 .... ta este aj dnes posobi lahko vzdusne stylovo a sportovo... naopak mercedes v minulosti prave M-kom neohuroval ale dnes z neho konecne uz spravil pekne a solidne auto ... karta sa obratila... a dnes je prave M... jasny vitaz .... z kedysi porazeneho sa stal jasny vitaz
Trochu som sa obával, či je možné vylepšiť dokonalý dizajn súčasnej X5-ky. A vidieť, že to (aspoň podľa mňa) možné nie je. Ten zadok mi príde trochu opticky ťažkopádny - podobne ako u novej Hondy CRV. Ak keď nie až tak veľmi ako u Hondy. Rovnako aj multimediálny displej trčiaci do priestoru je oproti súčasnej generácii krok späť. Ak by však dal z auta jednoducho demontovať a zobrať si ho so sebou (napr. na chatu), tak to by bola iná káva. Ale predpokladám, že bude napevno zabudovaný - podobne ako v trojkovej rade.
suhlas... ten trciaci displej mi pride dost zranitelny.... asi bude napevno zabudovany ale aj tak.... povodne riesenie v kaplicke malo svoje vyhody... ono niele nzadne svetla a zadok je tazkopadny... rovnako je tazkopadny aj predok... kde su svetla rovnako obrovske a ladviny tiez.... vyzera to ako nejaka jachta v tvare auta.....
Zrovna ta masa plastu mi nechybí. :-) Jen bych rád dedikované tlačítko na vypínání displaye. Jde si na to nastavit předvolbu, jde to udělat přes menu, dokonce i hlasově, ale to tlačítko bych přesto uvítal. Zajíždět nemusí, i když to vypadá čistěji. Nakonec, jak píšeš, elektromotory a plastové převody na spolehlivosti nepřidají.
V BMW si řekli když audi udělalo ten velký chladič ,který je pro audi typický a dává mu charakter jiskru a tvář,tak si řekli že zvětší to co je zas typické pro BMW,zvětší nasávací ledvinky a řekli si čím větší tím lepší,no ale výsledek je zoufale ohavný,další ohavné BMW v řadě,když jsem viděl novou 5ku řekl jsem ano to je správný směr,nová trojka nádhera,ale to nové odporné kupé od pininfariny a teď tohle no to je děs běs
Po tomhle dizajnovém guláši,skalní příznivci,nebo minimálně ti co váhali,tak teď mají jasněji od BMW přejdou k Mercedesu nebo k Audi a není se jim co divit
...tady je to spíš srdeční záležitost, ke které značce kdo inklinuje... Tím nechci říct,že neexistují výjimky zájemců,kteří prostě potřebují jen prémii. Ale třeba MB-E a BMW 5 jsou charakterově natolik rozdílná auta, že si nedovedu představit se mezi něma rozhodovat... To samé MB S a BMW 7... Audi je charakterově někde mezi, takže tam si dokáži představit váhajícího zákazníka Audi X MB, nebo Audi X BMW...
Já jsem BMW vynechal a rovnou přešel k Mercedesu .... :-) Uvažovat o Audi by mne ani nenapadlo, mé partnery ve firmě ano, tak to (D3) obešli a byly z toho Mercedesy také.
No ja bych se jim i divil. Design je ciste subjektivni zalezitost a ze se nekomu nelibi, neznamena, ze jinemu ne a ze je celkovy vzhled spatny. A asi to takova bida nebude, vzhledem k uspesnosti bmw na trhu :-)
Re: tolko kritiky tu bolo na vzhlad inovovaneho GCH
v eu samozrejme kazdy da prednost bmw... v usa asi jeepu.... ja by som bral jeep... paci sa mi ovela viac a aj interierovo a technicky je to uz ine kafe ako predfaceliftovana verzia ... jeepu zmeny pomohli... doslova spravili z neho nove auto... a mne sa paci viac.... samozrejme predaje v eu budu silne v prospech bmw o tom niet pochyb ;-)
Re: tolko kritiky tu bolo na vzhlad inovovaneho GCH
Toppere, GCh jsem po FL nejel, ale předFL verze nesahala X5 ani po kotníky. Jeep se prodává za tolik, za kolik si ho lidi kupují a to ceníková cena není reálná.
Věř tomu, že BMW vydělalo na 82tks víc než Jeep na čtvrtmilionu GCh. ;-)
Re: tolko kritiky tu bolo na vzhlad inovovaneho GCH
Určite by som pred pár rokmi asi vzal X5 miesto Grand Cherokee, asi bez váhania.
Ale pred rokom som si kúpil ojazdeného Grand Cherokee a intenzivne som si nim behal celu zimu, cestami necestami lesami.
A dnes už viem, že v tejto kategórii by som si nikdy nič iné nekúpil. Samozrejme, že nemecká trojka je viac luxusná, má silnejšie motory... Ale keď dôjde k priechodnosti terénom, tak off-roadové vlastnoti na X5/X6 alebo Q7 sú na bode mrazu. Hlavne s nejakámi 21" kolesami >:D
U Jeppu, a to hovorím z vlastných skúseností, je to úplne inak. Off-road je pre neho domáce prostredie. Po prepnutí diferenciálu do LOW, je auto ako nezastaviteľné >:D
Ale samozrejme, pre ľudí, ktr. sa pohybujú len v meste je Jeep zbytočný, veď v X5 vyzerajú "luxusnejšie" ;-)
Re: tolko kritiky tu bolo na vzhlad inovovaneho GCH
topper, zase nám dokazuješ, že ešte nemáš vodičák, resp. že si ešte žiadne auto nešoféroval. keby si sa išiel na oboch modeloch previesť, GCH aj X5, v živote by si si už nespomenul, čo to ten GCH vlastne je. Tak ako píše webpaja, GCH má hroznú nepoužiteľnú prevodovku, a podvozok vhodný iba do terénu, na ceste použiteľný asi tak ako tá prevodovka. keď si o cca 10 rokov budeš môcť spraviť autoškolu, choď si tie autá do bazáru vyskúšať.
Re: tolko kritiky tu bolo na vzhlad inovovaneho GCH
Nemyslím, že by si nespomenul. Je to o tom, kto čo potrebuje. Ja mám rád výlety do prírody, do terénu a preto jazdím na Grand Cherokee.
Ak by som bol mestský človek, tiež by som nerozmýšľal nad Jeepom - veď načo?
A ešte čo máš prosím ťa proti 8-stupňovej ZF prevodovke, ktr. je v novom Jeepe?
(Ešte som chcel dodať, že mám skúsenosti s X5, 30d, 2010 - je to určite skvelé auto, ale tak trochu nezmyselné proste. Pretože má horšie jazdne vlastnosti ako 5-er, menší kufor ako 5-er v kombi a čo sa týka terénnej schopnosti, tak je na tom asi rovnako >:D)
Re: tolko kritiky tu bolo na vzhlad inovovaneho GCH
Nejde jen o město...jde o běžnej pohyb na silnicích, Grančíro jsem v terénu nezkoušel, na silnici ale bohužel nedokáže konkurovat. Podovozek spíš pořád víc do terénu (pochopitelně...to není kritika), automat děs a sráží jinak asi povedenej motor.
Re: tolko kritiky tu bolo na vzhlad inovovaneho GCH
Áno, to uznávam, starý automat už bol trošku out-dated... Ale nový facelift má myslím 8-stupňovú prevodovku od ZF, ak sa nemýlim, tak tie používa aj BMW. (Nie som si tým úplne istý, len mám taký pocit, že BMW tiež používali/používajú ZF)
Re: tolko kritiky tu bolo na vzhlad inovovaneho GCH
zane, Jeep Grand CH a ine Jeepy si vela ludi kupuje kvoli off-roadu imidzu. Samozrejme, ze sa tak k nim aj spravaju a nie je im luto ich v terene pootlkat. Vsak co? Vsak Jeep.
BMW si vsak ludia kupuju kvoli inym cnostiam.
Je to podobne, ako porovnavat Camaro, Mustang a Charger s BMW 6 Coupe.
P.S. Bolo by vhodne vypocut "majitelov" znacky JEEP a BMW z boľšoj Rusi, co si myslia o tychto dvoch modeloch. Lebo, prave tam tieto auta dostavaju skutocny zahul!!!
...ale mne uz to fakt pripada akokeby malo BMW s Audi nejaku tajnu dohodu (aspon pri tomto velkom SUV) : OK, mi teda neurobime X5 v interieri taku kvalitnu, ale vy este pockajte s tou Q7, a urobte ju este vacsiu obludu... ;-\ :no:
Tazko sa mi inac da verit, ze automobilka tak kvalitna ako BMW, nevie poriadne urobit interier svojho najvacsieho SUV...iba ak by na tom ti Amici a sikmaci tak nebazirovali...
lebo toto:
[odkaz]
mozno nepotrebuje komentar, ja to ale musim urobit:
Tie kritizovane "2 poschodia" liist - komentovat nebudem, ale vsimnite si detailne napojenie tich vyduchov klimatizacie na ne - ved tam su skoky v licovani dielcov !!! - najviac to bije na tej rozdelenej spodnej hlinikovej liste, ktora prechadza popod ten spodny vyduch !
a co taa spaara medzi pristrojovkou a vyplnou dveri ? to neboli poriadne zavrete >:-[] ?
noo a bonus - teda pre predneho spolujazdca - ale hlavne spolujazdkynu bude, ked si bude chciet otvorit okno >:-[] - na to bude potrebovat ruku ako Saxana >:-[]
a aby som nezabudol - malicka pochvala : ovladace regulacie prietoku vzduchu cez vyduchy v strede pristrojovej dosky - uz nevyzeraju ako 20 rocne >:-[] ...ale ako mierne zastarale, ale aspon trosku kvalitnejsie:
[odkaz]
ale to ARCHAICKE tlacitko vystraznych blinkrov >:-[]8-s - kedy sa naucia vyrobit nieco kvalitnejsie...mozno v dalsej generacii >:-[]:no:
hmm, taak, a teraz ma zozerte, alebo otvorte oci a uznajte, ze nieco nieje v poriadku. - myslene tak, ze s kvalitou u BMW v interieroch...
...vsimol som si to aj na obrazkoch, ku kupecku BMW "8" - kde napr. vyduchy v strede pristrojovej dosky su este z aktualnych generacii - v seriovke to hadam bude kvalitnejsie, toto:[odkaz] -trba si to priblizit, ale ton kto pozna aktualne Bavoraky vie o com hovorim...
by som do auta za 3-et plus Mega ja proste nedal... :-!
Mně se ten interiér líbí :yes: Jen bych čekal větší progres oproti předchozí generaci. Až na monitor infotainmentu je po designírské stránce prakticky shodný s předchozí generací...
vysvetli, čo sa ti nepáči na tom tlačítku výstražných blinkrov. ako by si ho urobil modernejším a kvalitnejším? sú na to asi normy ako má vyzerať a ako jednoducho sa má zapnúť...
hmm? - mne ide o dojem z kvality - a to tlacitko vypada v BMW ako z 10-20 rocneho auta...
a nie je to len o tom jednom tlacitku...viaceri si vsimli, ze nieco nieje s BMW v poriadku - ze ten pokrok ide nejako pomalsie, nez by clovek v takto konkurencne prehustenom prostredi cakal... ;-\
Ake normy? Co take ovladanie svetiel. Co automobilka, tak svoje "finty". A spomen si na blinkre. Zrazu su v spatnych zrkadlach. To, ze vodic, ktory ide vedla pocas slnecneho dna a nevidi ani prd, tak to akosi netrapi nikoho.
"Tak co, uděláme nový interiér?" "Hm, to asi nepůjde, volali ze skladu, že tam mají ještě statisíce stejných panelů klimatizace a miliony řadících pák a že prý to musíme nacpat do každého modelu stejné, to znamená pětka, sedmička, X5, X3, trojka a další dostanou to samé"
"Počkej, vždyť už se začínají zákazníci ozývat, že mercedes i audi mají každé auto v interiéru úplně odlišné."
"Melou nesmysly, musí jim to stačit, přece to nevyhodíme. Víš kolik stojí vyrobit pro každý model úplně nové plasty, páčky nebo volanty? Když chtějí u Audi vyhazovat peníze za pokaždé jiné tvary řadící páky, tak ať, našim zákazníkům musí nějaký ten rok stačit stejné věci."
"A na to si připijem. Na zákazníky kašlém kašlém kašlém..."
ked som tu vzdy kritizoval interiery BMW ze ich budiky a packy a volanty a neviem co este vyzera stale rovnako v kazdom modely a ze to posobi zastaralo kazdy ma kritizoval .. a ono som ani daleko od pravdy nebol ze ano ;-)
tato X5 je v interieri nic ine ako stara X5 akurat displej z praktickej kaplicky dali vonku na neprakticke miesto ... zlicovanie palubovky a dveri posobi ako past na oko, naopak v jeepe je to krasne spravene :yes:
[odkaz] vs [odkaz] [odkaz]
kazdy nech si spravi nazor sam, za mna jeep a mercedes :yes:
Na to, že to je klon 1 řady dobrý :yes: Čtyřková bude podstatně větší:-) Tahle dvojka bude dle mě rozměrově podobná trojkovému kupé z devadesátých let (E36)...
BMW mám porád moc rád, ale s vyjímkou poslední řady tři (sedanu a kombi) a pět (sedanu a kombi) se mi jejich auta už zdaleka nelíbí tak jako kdysi. Tato nová X5 je jasné designové zklamání, proti dobíhající současné generaci se jedná o výrazný designový krok k horšímu. Ta rozplizlá světla bych snad ještě zkousnul, ovšem záď je přímo katastrofální. Při šikmém pohledu zadní okno působí, jako by bylo ke karoserií dodatečně přilepené, prostě neuvěřitelné designérské selhání.... Proč se designéři u velkého SUV za každou cenu snaží zamaskovat, že to auto má objemnou záď, to vůbec nechápu. Vždyť co je na tom špatného, je to prostě velké SUV! P.S. ten, kdo tohle navrhl, by měl být z dedignérského oddělení na hodinu odejit, ale taky to přece musel někdo schválit, a to už vůbec nechápu ;-\
Ano, je to velmi prekvapive, ale je to dano tim, ze to auto se vice naladeno do terenu a mene na silnici a ma tezsite vys, nez X5, Touareg atd. Proste se to v zatackach vic "houpe". Kazdopadne radsi nebrat jako rodinne auto. Coz se vicemene zadne SUV moc nehodi, od toho jsou velke kombiky a nebo primarne MPVcka.
No proto, ale i tak si to nekoupim, lebo uz mam soucasnou posledni. Ja se pred roka neco, kdyz jsem si ji kupoval, ze prijde za rok neco super a ja budu nastvany, ze mam neco stareho, ale tyhle fotky mi zvedly naladu, nebot to co vyplodili neni moc dobre.
Tak ja nemam duvod se toho zbavovat, auto jezdi perfektne. Nekdo rika, ze ej X5 tvrde auto, ale to je dan za ovladatelnost a dobrou riditelnost v kryzovych situacich a kdyz je vyborna silnice, je to blaho. :-)
Čakal som BOMBU, ale takto sa dopracujeme k čínskemu dizajnovemu "hofnu"
S prepáčením, a vo všetkej úcte k BMW.
Interier neriešim, to je teraz jedno.
Úplne sa stráca suverejnost doterajsich X5
Vždycky bývá náročné nahradit výrazný a oblíbený model tak ,aby to znova nadchlo. Tohle se až tolik nepovedlo a zařadí se nejspíš k modelům typu - buď miluješ nebo nenávidíš. Aspoň masku mohli udělat víc ve stylu dravější dominance ,když už chtěli něco výraznýho ,to by k X5 sedlo líp než násilně na příď roubovat prvky z řady 3.
a nelíbí se mi ani 1.generace a na design současného X5 jsem si po čase zvyknul. Pravdou je ,že se mi bavoráky nikdy moc nelíbily i když zrovna ty staré mají své zvláštní kouzlo. Jen tak pro rýpaly ,F25 se mi líbí (a mimo to vzhledem ještě F12/13,F10/11 ,E92 před faceliftem a docela ještě F30/31) .
BMW začíná designově něčím tápat, ale snad se to nepotvrdí i u dalších modelů . Řada 2 bude docela pěkná a ani nepochybuji nad budoucí řadou 4 .
Ta záď nového X5 mi připadá podivná ,podobně jako u nového ML ,ale Mercedes se mi zdá designově celkově o něco stravitelnější , i když to není úplně ono.
Interiér X5 se opět nese v tradičním konzervativnějším duchu ,takže k tomu některé ovládací prvky vypadají zase až archaicky v kontrastu se zbytkem interiéru,který se mi zdá oproti současnému X5 elegantnější.
Ruší mě ,jak už někdo taky zmiňoval ,tento neelegantní přechod [odkaz] . Na fotkách se mi interiéry od BMW většinou ani nelíbí ,ale naživo je to kolikrát mnohem jiný dojem , nesrovnatelně lepší. Takže i když se mi interiér nového X5 zas tolik nezamlouvá , předpokládám ,že se v něm naživo budu cítit pravděpodobně dobře a možná se mi dokonce zalíbí. Technicky však bude X5 určitě špička, o tom není pochyb.
No, uvidí se ,jestli budou podobné BMW designy zákazníky lákat ,případně si koupí BMW jen kvůli technice nebo se vydají ke konkurenci. Každopádně příště v mém hledáčku ,co se alespoň D3 týče, bude nejspíš Mercedes-Benz a to bez ohledu na typ karoserie.
ano, technika OK, spracovanie niektorych detailov KO. ;-\
ten odkaz som daval aj ja - vid moj prispevok...
...inac neviem ako by mohlo dopadnut zive zoznamenie sa s interierom a "osahanie si" tych konkretnych detailov - konkretne bude zaujimave prejst si rukou po tych listach smerom cez tie vyduchy klimy...tam hrozi aj poskrabanie si ruky :-O
Zpracování některých detailů může být horší, vlastně bych se vůbec nedivil . Myslím si ,že to nebude zas taková hrůza ve smyslu zdravotní nezávadnosti ,teda snad >:-[] .
vidim to podobne.... ani ja bmw nemusim a ich dizajn mi uz roky nic nehovori rovnako ako aj ich podivne interiery.... avsak najde sa aj jeden baworak ktory sa mi pacil a paci dodnes a to je BMW E46 .. zo sucasnych bmw prekusnem tak este Z4-ku :yes:
ten rusivy prechod som presne myslel.... daval som to tu uz... nevyzera to dobre presne tak :yes:
Musím uznat ,že E46 není vyloženě ošklivé ,to mám na jakési hranici snesitelnosti a současnou Z4 taky , ale u ní mi to kazí hlavně ten zvláštní interiér. ;-\
..A zapomněl jsem jmenovat z těch ,co se mi líbí ještě BMW 507 ;-) .
To ,že se mi převážná čast současné řady líbí neznamená ,že netápou .Pryč je kouzlo starších bavoráků ,kde bylo vidět každým novým nástupcem,že designově vědí kam směřují. Potom Bangl byl jasný zlom a když odešel ,tak nedokázali plynule navázat ani na jeho modely ani na tradici. Celkově si myslím ,že tápou s X1(nebo jí spíš šidí) ,1-er, novou X5 a exteriérem 5GT. S těmi interiéry jsou mnohem tradičnější až možná oproti konkurenci pořád designově lehce zaostalejší.
potkal v březnu v Liberci, když borec z dojčlandu zřejmě hltal navigaci. A ani si nestačil všimnout, že to bere do zákazu a terminál MHD tak suverénně projel do protisměru, až mě málem sejmul- v tu chvíli sem ani nestačil vytáhnout telefon na ofocení. Každopádně doufám, že zapracovali na mapových podkladech. :-!
... předek... fail. Zadek... total fail. Kabina... klasicky paráda. Co se stalo s tím krásným autem minulé generace? Takto: nepochybuji, že tohle bude jezdit špičkově, mít super spotřebu na to, jaký je to tlouštík a prostě plnit funkci téměř dokonalého vozu. Chápu, že nejdůležitější je interier, ale - vy byste jezdili v autě, které se vám nelíbí? Koupili byste si Rodius, kdyby vypadal jak vypadá, ale měl kabinu z X5 a jezdil lépe jak Cayenne? Těžko. Design taky dělá své. Přesvědčit je možno se u 5GT. Ošklivé káčátko. Tohle se bude prodávat jen proto, že je to "ta iks pjetka," krásnou to být nemůže. Jasně, beauty is in the eye of the beholder, tady ale doufám, že fakt "nemám něco s vočima," jak se snaží prezentovat pan webpaja. Koukám na to 3 dny a stále nic. To i ten Cayenne se mi už líbí víc. Jako BMW fandu mě tohle teda opravdu zklamalo.
Co se dá dělat, máme tady ML nebo RR sport (což atakuje asi první příčky mého Red Dotu). Jinak si stále myslím, že dominantní pozici v tomto segmentu má celkově (!) GL. Velké, nabubřele i klidné, levné i drahé, slabé i výkonné, pěkné i... pěkné. No co... asi mám něco s vočima... 8-s:-(:'-(:no:
Naprosty souhlas. BMW je moje oblibena znacka, ale tuhle zrudnost na predku ne a ne stravit. Jsem si rikal s cim se vytasi proti MDX [odkaz] ale tohle se BMW fakt nepovedlo. Ty svetla mi nesedi ani u 3.
bmw 5 bude spickove auto s dokonalymi jazdnymi vlastnostami ale bezny clovek dokonalost ani nepotrebuje a skor si kupi nieco menej dokonale co sa mu paci ako nepeknu dokonalost.... ja by som bral jeep grand cherokee alebo ML..... alebo ako spravne pises mame tu aj RR sport... asi top auto z tejto triedy aj vzhladovo.... BMW bude urcite uspesne a proste jazdecky dokonale a niekomu sa ich interiery a aj dizajn paci... je to predsa ok.... niekomu sa paci inemu nie.... o tom je to cele.... preto mame v ponuke tolko aut na trhu kolko mame.... pestrost automobiloveho trhu je to co sa mi paci ... este by som nezabudal aj na lexus.... ich SUV sa mi tiez velmi paci...
hodnotící výše křivky a umělecký dojem, nějak zapomněli, že nová X5 je především auto. A v tom selhává minimálně ve dvou věcech. Chybí ruční brzda a po sklopení zadních sedadel nevznikne rovná ložná plocha. :no:
90% majitelov X5t-ky by pripadnu rovnu loznu plochu v zivote nevyuzilo ;-) a rovnako s X5tkou ani nepojdu do terenu.... to auto je tazka imidozvka.... ma ine priority ;-)
Nevím..my jsme s Hondou CR-V v lehčím terénu každý měsíc..a novou si tedy nekoupíme..ten snížený podvozek už není SUV ale vyšší kombík? :-!
Ty reklamní kecy,že 90% majitelů SUV nejezdí do terénu? Kde to vzali?
Blbost,většina lidí co má SUV a co znám,ho mají ne pro image(takoví jsou samozřejmě taky),ale pro sportovní styl života-výlety do přírody,nahory v zimě i vlétě atd..!! ;-)
BMW X5 není do těžkého terénu..to je Jeep,Land Rover nebo VW Touareg..ale hodně lidí ho na polní cestě jistě také prožene! :-)
Uvidime jak ten design bude vypadat nazivo, fotky mohou klamat, viz RR Evoque, ktery na fotkach vypada jako designova perla zatimco na ulici si ho skoro ani nevsimnete, sediva nenapadna mys. Je mozne, ze BMW X5 na tom bude opacne.
Co je dulezite je, ze to stale bude BMW, takze urcite bude velmi slusne fungovat, nebude to prezdobeny vanocni stromecek jako Lexus, nebude mit miliony technickych problemu jako Range Rover a narozdil od Volva u nej probehnou alespon nejake jizdni vlastnosti. Navic nezpochybnitelny D3 status, tahle auta se budou prodavat jak housky na krame.
Evoque v provedení kupé s velkými koly je designová perla. Většině bavoráků sluší M-paket ale tady si vůbec nejsem jistý. Třetí generace X5 se mi jeví zdaleka nejošklivější.
První byla novátorská, úžasná, druhá obrousila hrany... a třetí mi připadá, jakoby nevěděli co si s ní počít.
Každopádně 30d je naprosto důstojný základ, jsem zvědavý na kupce X5 bez x-drive.
Moc jich asi nebude.
co tie megasvetla a megaladvinky? .bud jedno,alebo druhe,ale oboje su trosku prilis. a ta M verzia s pokryvenym naraznikom je este horsia.... ;-\
a tie cudne nasavacie otvory s pokrcenou striebornou listou....? tie mi tam viadia asi najviac
interier skoro rovnaky,ako v terajsej generacii...dvojite listy z rozdielnych materialov? keby bola ta spodna cierna lista v kozi,bolo by to znesitelnejsie....
krajsi a lepsi je novy RR,cayenne,aj mercedes... bmw trosku zaspalo.
este nech ich dorazi aj nova q7 ci touareg,nech je sranda... :-)
BMW X5 mě v mnoha ohledech překvapilo. V kategorii velkých SUV bych považoval 4x4 za součást základní verze. :-):-):-):-)
Myslím že verze M50d může vzledem pozázat na vzhled X5M :-):-):-):-)
Už půl roku uvažuji co nového si koupit. BMW jsem vždy vyloučil, snad krom kupé trojky, nebo nové pětky nic co by mne zaujalo designem. Nová X5 bohužel potvrzuje, že tahle značka alespoň u mne ostrouhá. Škoda špičkové techniky v takovém obalu .
Máte docela BIG "rozptyl" variant pro nové auto.. :-)
..od cupky modelu střední třídy BMW 3 (jmenuje se 4 ;-) ) přes "klasickou" vyšší střední BMW 5 (Cupka 6 vás NEzaujala? Mne 6 Gran Coupe docela ANO) po velké SUV BMW 5? Vy (trochu) NEvíte co chcete, ne? :-)
PS: Co BMW i8? (to se líbí MNĚ :yes:;-)
Tím jsem spíše myslel, co se mi od BMW líbí, ne zrovna to co bych zrovna chtěl koupit. Obvykle chci mít v garáži dva až tři třídy aut, proto ten zájem o širší spektrum .
Na BMW 6 se mi líbí/oslovuje mne hlavně jeho Alpina B6 "verze" [odkaz]
..jestli k němu (svému GT) chcete "krabici" (SUV), za (jednoznačně) NEJlepší považuji RR :yes::-)
no to teda. Dodneska mam v garazi chromovou "zahradku" na zadni viko... nejtezsi klasika. Zahradka ne na strese, ale na kufru... Jen mi chybi ten Rover pod tim. :-(