Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW začne do dvou let vyrábět karbonové ráfky

Poté, co si BMW pořádně procvičilo práci s uhlíkovým kompozitem na modelech i3 a i8, intenzivně pracuje na využití znalostí i v dalších oblastech. Vyvíjejí se mimo jiné karbonová kola, ani jimi to ale nekončí.
Zpět na článek
23. 2. 2014 19:14
23. 2. 2014 20:17
23. 2. 2014 20:20
23. 2. 2014 21:13
24. 2. 2014 20:58
25. 2. 2014 13:11
23. 2. 2014 20:18
23. 2. 2014 21:09
23. 2. 2014 21:29
23. 2. 2014 21:39
23. 2. 2014 23:05
23. 2. 2014 18:20
Fokte, "úřední šiml" ?
Vy už teď víte že ten materiál je bezpečný, co za deset let užívání ? Až by se někde "kolo polámalo", to by byl nadpis a rozumování ! Kdo to kontroloval, kdo to schválil !
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
23. 2. 2014 20:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - flyboyeda
23. 2. 2014 18:47
karbonové ráfky jsou v cykliste na prd a teprv na autě to bu
Karbon je pevný,ale taky křehký, je to nesmysl
Rozbalit vlákno
10
Avatar - cri-cri
23. 2. 2014 18:53
Re: karbonové ráfky jsou v cykliste na prd a teprv na autě t
no pokud je to tak jak řikáš tak to právě nesmysl neni >:D
Z technického hlediska: nesmysl co se bude sra.t :yes:
Z ekokomického hlediska (pro BMW): no můžem si za to říci 2x tolik než ted a bude to cool + navíc při horším zachazeni (zaruka nebude uznána) se to bude samo lámat, tak že bude často zákaznik muset koupit nové kolo, a vzhledem k tomu že to máme jen my tak jen naše předražené kolo, přece nemužeš mít 3 kola jednoho stylu a 1 jiného , Tak ře z ekonomického přinosu pro BMW bych to vyděl pozitivně >:D
23. 2. 2014 18:56
Re: karbonové ráfky jsou v cykliste na prd a teprv na autě t
To je super, že tak dobre vYdíš... ;-)
23. 2. 2014 18:55
Re: karbonové ráfky jsou v cykliste na prd a teprv na autě t
A po zlomení extrémne nebezpečný. Podstatne vhodnejší (aj o niečo lacnejší) je kevlar, ale ten sa nehodí do krámu, lebo nemá pekný vzhľad povrchu a treba ho lakovať - tým pádom je nevýrazný, nedá sa s ním spraviť taká reklama, a nedá sa predať za veľké peniaze.
Avatar - cri-cri
23. 2. 2014 19:02
Re: karbonové ráfky jsou v cykliste na prd a teprv na autě t
no a co tak dřevený ráfek jak [odkaz] , technologie už je zvladnutá a ani výroba nebude drahá a hlavně budeš super ekologický , tak že i3 by to pasovalo parádně, stejně je i3 trvrdá a uskákaná jak nějaký sporták >:D
23. 2. 2014 19:04
Re: karbonové ráfky jsou v cykliste na prd a teprv na autě t
A čo tak myslieť a nepísať hovadiny...
23. 2. 2014 19:47
Re: karbonové ráfky jsou v cykliste na prd a teprv na autě t
Co se psalo o ráfcích z CFRP dříve, slibovali si od nich i zvýšení komfortu, protože zvládají tlumit některé problematické frekvence. Na trhu už jsou, ale nevěnuji jim pozornost.
Avatar - Hammunasakra
23. 2. 2014 21:53
Re: karbonové ráfky jsou v cykliste na prd a teprv na autě t
To je jasný stejně jako že ty se v tom vyznáš líp než lidi z výkumu vod BMW ;-)
24. 2. 2014 20:50
Re: karbonové ráfky jsou v cykliste na prd a teprv na autě t
Ahá, takže výskum BMW...ešte keby si tak vedel, o čom píšeš. Možno by si sa divil, aké hovadiny dokážu takí ľudia vymyslieť... Pozerám, že uznávanie takzvaných autorít ti ide. A ak autority nemáme, tak si ich vymyslíme...
Avatar - Hammunasakra
24. 2. 2014 22:44
Re: karbonové ráfky jsou v cykliste na prd a teprv na autě t
Ze zákulisí výzkumu BMW moc informací nemám. Docela se mi ale líběj výsledky. A jaký hovadiny dokážou lidi vymyslet vim, čtu auto.cz už docela dlouho >:-[]
24. 2. 2014 12:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 2. 2014 19:14
Plast
Proč se patlají s karbonem?
Plast má v průměru o 35% nižší hustotu(hmotnost) než karbon a při nárazu nebude tak nebezpečný.
A recyklace v dnešní době nemůže být problém!

Co třeba tohle: [odkaz]
Rozbalit vlákno
9
23. 2. 2014 20:17
Re: Plast
"plast je vyztužen dlouhými vlákny", pravděpodobně sklo nebo karbon... Takže je to taky kompozit, možná úplně to samé, nikde se nepíše, že u BMW to bude klasický karbon z tkaniny a epoxidu...
23. 2. 2014 20:20
Re: Plast
Pokiaľ sú karbónové vlákna základom, tak príliš veľa možností nie je. Majú na výber niekoľko technológií a technológiami obmedzený výber živíc. ANi jedno riešeneie, čo poznám, mi nepríde vhodné - karbón proste je krehký a nevylúčiš, že sa nezlomí a neprerežie niekoho na dve časti...
23. 2. 2014 21:13
Re: Plast
Mal by si rychlo poslat mail Paganimu, lebo on to asi este nevie a Zondy piekol a Huayry pecie z uhlikoveho kompozitu ( netusim aka zivica to drzi pokope ) ;-) . V MotoGP sa pouzivaju kolesa z uhlikvych kompozitov a tym kolesom s prenasa cca 180kW. No a dnes som bol vyvetrat hlavu na motorke a vyberal som, ci zoberiem integralu alebo vyklopnu helmu, ale material iba carbon-kevlar,ziaden ABS, Lexan aleb polykarbonat, lebo tie skor prasknu a su pruzne, takze taku bu som pretlacil, a ked ja, tak aj stlpik :-! . Uhlikove vlakna sa pouzivaju aj ako vystuz ojnic minimalne 25 rokov, ale iba pre vysoke zatazenia, a nikto sa neboji...
24. 2. 2014 20:58
Re: Plast
Píšeš trošku z cesty, ale nevadí. Tých cca 180 kW je čo? Definuj. Na pretekových strojoch sa používa viac materiálov, ktoré z bezpečnostných dôvodov v sériovej výrobe nemajú šancu. Helma karbón-kevlar. Všimol si si to druhé slovo? Kevlar. Hádaj, prečo nie čistý karbón. Ojnice - cyklická záťaž prakticky bez rizika rázového zaťaženia.
Superšporty sa pečú z karbónu, pretože je pevný a ľahký, ale aj pre takzvane luxusný vzhľad - vysoká cena tu nevadí. Porsche má už tiež model prakticky s celou karosériou z karbónu (a niektoré z nich sa vyrábajú na Slovensku), ale popravde, v tom aute by som búrať nechcel ani náhodou. ;-)
25. 2. 2014 13:11
Re: Plast
180kW je výkon motora v kilowatoch, na motorke zvyčajne prenášaný na cestu jedným kolesom, najčastejšie zadným ( boli recesistické konštrukcie s motorom na prednej vidlici, ale to boli skútre ) a samozrejme znížený o straty trecie a valivé cestou na zadné koleso.

U helmy som si všimol druhé slovo, šťastie, že som nenapísal aj to tretie, hádaj čo ?
A sú aj helmy karbónové ( nemyslím polepené >:D akože karbónovou fóliou >:D ) a nosil ju napríklad Bradl. Na začiatku tie prilby stáli cez 1000 EUR, teraz už pod 500.

Ojnica je v motore mechanicky najnamáhanejšia súčiastka, striedavo ťah, tlak, v úvratiach okamžité zachytenie zotrvačnej sily piestu a k tomu ešte aj vzper a pri vzplanutí paliva kopanec od nárastu tlaku.

A čo myslíš, prečo sú otáčky dieslov menšie ako otáčky benzínov a ?
23. 2. 2014 20:18
Re: Plast
To by si sa divil, to je sakra problém. Niečo také nejde robiť z recyklátu. Hlavne mnohí vychádzajú z mylnej predstavy, že recyklácia znamená výrobu nového materiálu zo starého, čo je pravda len čiastočne. Materiály vyrobené s použitím recyklátu zďaleka nedosahujú vlastností "čistých" plastov a oblasť ich použitia je veľmi obmedzená. Nové plastové kolesá by vzhľadom na použitie nových technológií a kvalitných materiálov stáli násobne viac ako tie súčasné. Otázka tiež je, kde sa momentálne nachádza vývoj, v médiách sa už popísalo kde-čo, a realita bola úplne inde.
23. 2. 2014 21:09
Re: Plast
Zajímalo by mě, jaké vlákna používá Basf. Na stránkách jsem se dočetl, že by to měly být skleněné vlákna. Každopádně recyklace bude problémem hlavně pro BMW. Fenolové pryskyřice jsou obtížněji recyklovatelné než kopolymery polyamidu. S vláknama jsou na tom stejně. Je docela jedno zda je tam uhlíkové nebo skleněné vlákno. Obojí snižuje možnost sekundarního uplatnění recyklátu.
23. 2. 2014 21:29
Re: Plast
Protože karbon, co do pevnosti a tuhosti lepší jak ocel a a váží méně jak hliník. Přesně proto se nepoužívá plast, který sice může být lehký, ale bude rád když vydrží 1/20 toho co plast.
Jinak je rozdíl mezi plastem a kompozitem z plastu. Karbon je také typ kompozitu, jen se používá uhlíkové vláknou. jedinou nevýhodou je cena, která je vysoká a náročnost designu součástky s výrobou...
Avatar - fOE
23. 2. 2014 23:05
Pesimisti
Kdyby bylo vse hned od zacatku dokonale tak nikdy nezesedneme z kone, nikdy nevymenime parni stroj, nikdy nezacneme spalovaci motory preplnovat, nikdy nezacneme delat kola z slitin misto dreva atd. atd. atd.
Vzdy se nekde zacina, pokrok nikdy nenastane kdyz se do toho nekdo nejdriv nepusti a neskusi to i prez preslapy a prvotni neuspechy. Takze BMW :yes:
Ukaze az cas jestli slo o prukopciteni (mysleno v masovem meritku, ne extra drahe rafky pro supersporty) nebo o preslap ;-)
Rozbalit vlákno
0
24. 2. 2014 09:36
nejhorsi jsou trpaslici
nejhorsi jsou trpaslici........ hlavne v diskuzich >:D
karbon je jen material a to takovej jakou metodou se pripravuje (je asi 8 ruznych zakladnich postupu - ktere strycek Google zna), zpracovava a kdo vi co jeste, daj se udelat karbonove dily co se po malem narazu roztristi na miliony ostrych kousku, ale da se udelat i karbonovej dil co prezije jako jediny dil pri havarii auta, on se svete div se da dokonce kombinovat s dalsima materialama aby spojil sve vlastnosti s vlastnostma toho jineho materialu, takovej je to lisak ten karbon jeden podsitej >:-[] BMW je jiste tak hloupa firma co si ty patenty ohledne karbonu vycucala z prstu ze preci nemuze s karbonem uspet >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - jozephko
24. 2. 2014 12:27
Re: nejhorsi jsou trpaslici
Presne to si myslím aj ja. BMW určite nebude púšťať do predaja neoverenú technológiu, ktorá by jej mohla poškodiť povesť.
24. 2. 2014 21:08
Re: nejhorsi jsou trpaslici
S karbónom ako takým asi ťažko, niekde tam bude niečo, čo samozrejme nepovedia. Ako niekto spomenul vyššie, napr. helma z karbón-kevlaru je už trošku iná vec ako karbónová helma. Videl som nosný diel auta zo špeci materiálu, s hrúbkou asi 8 mm, ktorý sa v skúškach pri náraze zlomil - a tá zubatá ostrá hrana by prerezala človeka na polovice a letela by ďalej. Dokázal by to aj tenší karbón, keby si taký zlomený diel chcel zdvihnúť holou rukou, tak by so so rozrezal ruku, aj keď je ľahký. Takže ak v BMW vedia čo inde nie, klobúk dole. Zatiaľ si myslím, že v tomto prípade euroúradníci robia dobre, keď váhajú. Celé to môže byť len predčasné marketingové haló na zaujatie verejnosti. Veď koľko sa písalo o plastových diskoch, o kolesách bez pneumatík, na ktorých sme už pomaly mali jazdiť... [odkaz]

P.S.Karbón, ktorý sa po náraze roztriešti na milióny ostrých kúskov? Nepomýlil si si to s niečím iným?