BMW začne do dvou let vyrábět karbonové ráfky
BMW má díky vývoji vozů své ekologické značky "i" spoustu zkušeností (a patentů), týkajících se uhlíkového kompozitu, jenž je použitý při stavbě modelů i3 a i8 a získané know-how jsou teď Mnichově připraveni pod vedením manažera přes lehké konstrukce Franze Storkenmaiera rozšířit i do dalších oblastí a modelů.
Prioritu teď má dokončení projektu ultralehkých karbonových disků kol, které udělají i ze špičkových kovaných hliníkových kol těžké retro. BMW chce v horizontu jednoho až dvou let uvést do prodeje jak jednodílné karbonové kolo, tak hybridní kolo s hliníkovým středem a paprsky. Podle BMW je jejich vývoj prakticky hotov a nadcházející období bude zejména ve znamení boje s úředním šimlem s cílem dokázat, že jsou karbonová kola minimálně stejně odolná a bezpečná, jako hliníková.
Podle Storkenmaiera je hybridní kolo o 25 % lehčí, než kované hliníkové a o dalších 10 % je lehčí celokarbonové kolo, což představuje vítané snížení neodpružených a rotujících hmot. Ale to není jediná výhoda, kola z uhlíkového kompozitu také prý lépe snáší poškrábání o obrubníky - je snazší je vyleštit.
BMW dále pracuje na celokarbonovém volantu, jenž má uhlíkový kompozit nikoli pouze na pohledové straně, ale je z něj vytvořena i nosná konstrukce. I v tomto případě je třeba přesvědčit úřady o jeho bezpečnosti, zejména v případě nehody. U BMW však tvrdí, že před nárazem do volantu a jeho zlomením ochrání airbag.
Dalším benefitem vývoje vozů "i" je jednodílná karbonová vačková hřídel a kompozitní materiál Secondary CFRP, vzniklý z karbonového odpadu při výrobě modelu i3 a plastu. Jím bude možné nahradit hořčík a hliník kupříkladu v rámech sedadel nebo palubních deskách.